Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Det nye "Sportsfiskeren".

 Besvar Besvar
Forfatter
Belinda og SEV Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Havtasken Avatar

Tilmeldt:: 24 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Havtasken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Det nye "Sportsfiskeren".
    Sendt: 23 Jul 2015 kl. 20:52
Kære Kjeld. 
I forbindelse med forbundets økonomiske krise, fortalte du den anden dag, at man valgte at "skære" 30 % af "Sportsfiskerens" udgaver væk - for ikke at skulle fyre nogen på sekretariatet. Måske skulle man have valgt at spare på en anden måde. Bladet "Sportsfiskeren"  har jo rødder helt tilbage til anden verdenskrig, det er jo også en af de helt konkrete fordele, man har som medlem af Danmarks Sportsfiskerforbund idag! 

Jo, kvaliteten af "Sportsfiskeren" kan man jo altid diskutere. Hvad med at lave et magasin med indhold a la "Fiskeavisen". Engageret og inspirende læsning HVER MÅNED - FYLDT med detaljerede fangsrrapporter fra hele landet. Rapporter der ville give et væld af inspiration til nye fisketure i alle landets afkroge - uanset HVOR man bor! Jeg ved, at alle lystfiskere - både de unge - de voksne samt os "gamle" - elsker at se billeder af glade fiskere med flotte fisk. For de unge og voksne findes der ikke bedre inspiration til nye fisketure der hvor fiskeriet er allerbedst nu for tiden. At se et billede af sig selv med en flot fisk er simpelthen noget af det BEDSTE - selvom et billede af en man kender nu heller ikke er ringe! Og jo, vi "gamle" gutter der måske fisker lidt mindre, end vi gjorde engang...holder BESTEMT også af at se fiske-billeder 😊. Sportsfiskeren skal med andre ord gøres UUNDVÆRLIG for alle danske fisketegnsløsere. 
Men sportsfiskeren må gøres synlig for de MANGE! Der skal plakater og foldere med tilbud om medlemsskab af DSF ud til ALLE, der sælger fiskegrej - også Bilka, Harald Nyborg og de store kædeforretninger...og mon ikke de danske fiskegrejs grossister hellere end gerne bistår i denne sammenhæng. MEN nej, et nært samarbejde med special forretningerne må ikke glemmes, det er jo her, man som lystfisker skal kunne se alle de lækre grejpræmier, der hver måned udloddes blandt de mange der har indsendt en fangstrapport. Præmier der naturligvis også udleveres via landets engagerede specialforretninger! 

Forudsætningen for at "gide" kæmpe for noget er, at man føler noget! DSF skal ikke "kun" sælge miljøbevidsthed...nej, forbundet skal først og fremmest hjælpe alle medlemmer ( de helt unge, alle fisketegnløserne samt de gamle garvede) til flere og større fiskeoplevelser - så skal lysten til at kæmpe for miljøet nok komme HELT af sig selv!! For det er nu engang sådan, at mennesker kæmper mest, for det de elsker mest! Sagt med andre ord : Hjælp alle fisketegnløsere - samt unge og gamle til flere uforglemmelige fiskeoplevelser - gør "Sportsfiskeren" til det medie, der holder danske fisketegnsløsere aller bedst ajour med de aktuelle fangster i perioden der er gået - og ud fra disse kendsgerninger gi'r virkelig sikre tips til fiskeriet lige nu og i den kommende måned. Når læserne af "Sportsfiskeren" oplever, at de både fanger flere oplevelser og fisk ved at læse magasinet, skal de nok blive trofaste læsere og forbundsmedlemmer! "Sportsfiskeren" skal simpelthen være den enkelte fisketegnsløsers bedste fiskekammerat - ikke bare et obligatorisk tidsskrift med mere eller mindre ligegyldige artikler, der forherliger DSF. Materialet til ovenstående, landsdækkende,  detaljerede og aktuelle viden kommer let ind via de stadig flere og flere fangstrapporter, der vil strømme ind fra danske lystfiskere, lige så snart flere og flere ser sig selv i næste nummer af Sportsfiskeren. 
Jo, vi lystfiskere elsker at se os selv og vores fangster på tryk.

Eller måske skulle DSF simpelthen tage konsekvensen og helt opgive "Sportsfiskeren" og på den måde spare en masse penge...

Og så lige til sidst: De Danske Jagtforeninger fik for en del år siden myndighederne til at sende et tilbud om medlemsskab af jagtforeningerne ud sammen med opkrævningen for årets jagttegn...😆
Kunne DSF ikke få arrangeret noget tilsvarende, når danske lystfiskere fremover skal forny Det Obligatoriske Fisketegn... bare en idé 😆!


Redigeret af Havtasken - 23 Jul 2015 kl. 21:22
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jul 2015 kl. 21:37
Hej Belinda og SEV.
Kulørte blade eller aviser, er et uddøende fænomen der på sigt bliver lige så irriterende som reklameblade og ugeaviser. Man skal jo skaffe sig af med skidtet og det er begrænset hvor mange liter underholdende liter fiskesuppe man kan koge, selv når man krydrer med tivolifisk og exotiske arter. 
At ændre sportsfiskeren til en fiskeavisen edition 2/0 er lige så dødsdømt et forehavende som at forsøge at fange en hvidhaj på 0,20 nylonline, selvom man anvender stålforfang.
Fremtidens medier er interaktive.
De er læsbare på alle pc,laptop,iPod,iPad,smartfone eller andre tablets og koster gratis eller kun et beskedent beløb.
Hvis man vil udvikle, følger man strømmen eller sætter dagsordnen. Vil man afvikle, så holder man fast i fortiden og ser det hele smuldre.
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jul 2015 kl. 21:48
Ja, der er reduceret i antallet af udgivelser, men ikke med det formål at spare i redaktionen. Du ved som bladmand hvordan udgifterne er fordelt på en udgivelse.

DSF har, efter min mening, gjort klogt i at reducere bladudgivelserne for at frigøre resurser til de digitale udgivelser på Youtube, Facebook, twitter og andre digitale platforme.

Du glemmer at det kun er forbundsmedlemmer der modtager bladet, så derfor har/får Sportsfiskeren næppe nogen tiltrækkende effekt på medlemstallet. Derimod er de sociale opdateringer og webindholdet som helhed en bedre platform til at inspirere og tiltrække på, da man netop har langt større rækkevidde end bare medlemsskaren.


Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jul 2015 kl. 21:50
Slettet ; 
Det er alligevel nærmest meningsløst at debattere i et forum, som tillader at nogle få spammer det totalt med propaganda mod DSF, og domineres af dommedagsprofetten med de 1000 navne i nyhedssektionen.


Redigeret af simon agerholm2 - 24 Jul 2015 kl. 10:17
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jul 2015 kl. 22:37
Slettet: irrelevant personfnidder


Redigeret af laah123nu - 24 Jul 2015 kl. 09:54
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jul 2015 kl. 07:38
Slettet: irrelevant personfnidder

Redigeret af laah123nu - 24 Jul 2015 kl. 09:54
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jul 2015 kl. 08:02
Slettet: irrelevant personfnidder

Redigeret af laah123nu - 24 Jul 2015 kl. 09:54
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Hr Rygaard

Tilmeldt:: 15 Jul 2014
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hr Rygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jul 2015 kl. 10:27
Hahahaha "Slettet: irrelevant personfnidder" - DET er det mest fornuftige herinde i lang tid.
Og ja - gør bladene tilgængelige via diverse platforme til ipad og tablets - det er der fremtid i og gør annoncer interaktive så det er muligt at "klikke" på et tilbud og blive ført direkte til annoncørens webshop.
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jul 2015 kl. 10:31
sev
Sportsfiskeren udkom første gang 15. April 1926 og det var en privatmand fra Holstebro, bogtrykker S. Sørensen, der for egen regning trykte og udgav sportsfiskeren. Foreningen hed sportsfiskerforeningen, bestemt på den stiftende generalforsamling i Vejle Søndag den 18. April 1926. Forbundet kom først til at hedde DSF pr. 1. Januar 1939. Læser man de gamle Sportsfiskeren vil man se, at de er fyldt med det mange ønsker for et læseværdigt blad - med fangst rapporter og masser af artikler om vores hobby. Hvornår går det så galt - efter min mening går det galt i halvfjerdserne, da Poul dus med dyrene Thomsen stopper som redaktør af Sportsfiskeren.Man bør måske se bagud og genfinde kvaliteten fra de gamle blade og lægge den ind i et nyt sportsfiskeren.Bladet har jo kunne købes i løssalg hvorfor man stoppede det ved jeg ikke måske for at tvinge folk til et medlemskab for at kunne læse bladet. Det der undre mig mest er at Forbundet slet ikke reagerer på mange af de forslag der dukker herinde og giver deres mening om dem Forbundet kan ikke tie det hele ihjel og lade som ingen ting Med fare for at blive klynet op i den nærmeste lygtepæl så burde forbundet selv svare for sig i stedet for at lade nogle selvbestaltede forbundstilhængere tordne løs med alle der ikke deler disses holdninger
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jul 2015 kl. 11:46
Belinda/SEV,
der må altså ske sære ting i jeres soveværelse om natten, for I bliver jo ved med at splitte DSF i små bidder - måske skulle I bytte nattøj -

Jeres nye idé med fisketegnet er altså ikke ny, den er urgammel. Den byggede oprindeligt på, at forbundet kunne administrere fisketegnet, altså stå for det hele, og jeg kunne så tænke mig, at man pr. automatik og for et meget mindre beløb end i dag, straks blev medlem af forbundet i et støttekontingent, måske også med f.eks. en ulykkes- og ansvarsforsikring indbygget. Man kunne så selv tilkøbe andre ting f.eks. et magasin, hvis man ønskede det.

Desværre fik man ikke lov til at administrere fisketegnet.

Jeg læser ikke Sportsfiskeren selv, jeg skimmer over lederen, ser om der skulle være en særlig interessant artikel om miljø- eller fiskeripolitik/sager, og så er det slut. Det tager mig maksimum 5-6 minutter, hvis jeg samtidig hurtigt skimmer lokalstoffet i de geografiske områder, der har min interesse.

Sportsfiskeren er i øvrigt glimrende til at rulle flueliner op om - -

Fiskerihistorier, billeder af fisk med eller uden fanger, historier fra fremmede lande, op- og nedgående sol, morgen- og aftenstemning, og der faldt hugget og så efterfølgende et kæmpe udløb, er mig bedøvende ligegyldige.

Jeg har det på samme vis med de øvrige fiskerimagasiner. Jeg undværede i øvrigt gerne Sportsfiskeren for i stedet at læse relevante nyhedsbreve. Sportsfiskeren fylder efter min personlige mening også alt for meget i den samlede økonomi.

Andre er meget glade for Sportsfiskeren.

Skal jeg endelig vælge, så har Fisk og Fri undertiden nogle dybdeborende lokalemner, som jeg godt kan lide, men de har til gængæld kun lidt om miljø- og fiskeripolitik.

Men søde Belinda/SEV, I har nu nået min smertegrænse mht. debat om DSF.

I bliver ved med at finde enkeltstående spørgsmål/emner, ofte på en måde, så DSF fremstår uheldigt, og det gider jeg faktisk ikke deltage i hele tiden.

Jeg svarer som regel, når I skriver noget direkte vrøvl, og jeres viden om DSF i dag, er faktisk fortvivlende lille og ofte møg forkert.

Jeg finder det, som værende en uheldig debatform, for den skader og misinformerer alt for meget.

Som jeg skrevet flere gange, så lav en samlet pakke på, hvordan et nyt og bedre og mere interessant forbund kan komme til at se ud.

Det vil give rigtig god mening at debattere en samlet pakke, meget mere end lønninger den ene dag, så noget andet den næste dag, og næste dag igen noget tredje.

Det orker jeg ikke bruge tid på. Som Simon klogt har skrevet, lad være med at gå i fælden igen og igen. Det er jo ikke dumt sagt af Simon.

Så lav en samlet løsning på forbundet, godt gennemarbejdet, så kan vi måske drøfte det. Det andet er blot tidsfordriv, og den tid kan bruges bedre på noget ganske andet.

Så når I kryber til køjs i aften, lægger hovederne på jeres puder, og tænk så en samlet model for det forbund, som vil virke. P.t. skader I forretningen DSF mere i jeres iver, end godt er. Det er heller ikke nok, at finde løsninger på enkelte emner, der skal være en sammenhæng, og en økonomi, der kan bære det.

I må have en smuk dag og nat til store samlede geniale velbeskrevne og guddommelige tanker. I skal så også huske, at I skal finde nogen til at udføre dem.

Det er jo ikke sikkert, at den nuværende bestyrelse formår jeres model eller har lyst til den.

Endelig er der den vigtige ting, at den model, der kan gøre det hele rosenrødt og godt, den skal foreningerne kunne acceptere på kongressen, ellers kommer den aldrig igennem. Den accept er nok den største forhindring for at skabe en helt anden type organisation. P.t. bestemmer foreningerne det hele, hvis de virkelig vil.

Mht. om forbundet selv skulle debattere herinde i større omfang, det er nok en uheldig tanke. Det vil nok lynhurtigt gå galt, sådan som vi har set det tidligere, hvor webmaster måtte slette emner pga. lovgivning om æreskrænkende udmeldinger. Flere debattører kan ikke engang selv holde en pæn tone indbyrdes.

Men altså find ud af, hvem af jer der har bukserne på, og lad så den pågældende føre jer frem til noget sammenhængende og gerne genialt. Det er ikke lige til. Faktisk skide svært, ellers var det jo nok sket allerede.
mvh
Kjeld

PS: I øvrigt synes jeg, at Sportsfiskeren grafisk er et ret smukt blad med kun ganske få grafiske "bøffer". Den ros skal redaktionen da have. At indholdet så ikke fænger hos lige mig, er måske blot mit problem. Men som Steen skriver, trykte medier er ikke fremtiden. Den er digital med de fordele, det indebærer.

Redigeret af Kjeld Willerslev - 24 Jul 2015 kl. 13:11
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jul 2015 kl. 13:11
Kære Kjeld.
Inden Lars var ivrig med cencurlæderet, skrev jeg sammenhængen.
Der er INGEN fare for at hverken SEV, Belinda Kirk eller NRE eller nogen anden for den sags skyld skader DSF i en sådan grad at det nedlægger/lukker DSF.
Det klarer DSF helt fint selv.
Som jeg sagde på mødet i Korsør, så er DSF ikke værd at kigge efter for størstedelen af Danske lystfiskere. DSF har INTET at byde på som man ikke kan få ganske gratis. Da lystfiskeri efterhånden drejer sig mere om kvantitet,succes og magelighed end kvalitet,arbejdsomhed og dygtighed, er det jo bare om at opsøge disse fantastiske oaser der stinker af halvrådden fisk og fritureolie.Her er der jo næsten garanti for en eller anden form for fangst,  så skide være med hvilket røvhul lorten skides ud af. Hvem skulle dog ønske at betale en halv dags fiskeri i sådan et tivoliland i kontingent til en forening når det overordnede formål bare er at skovle letfangede "fisk" på land. 
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jul 2015 kl. 13:34
Sig mig engang ; er du skidefuld Steen ????
- det kammer da helt over for dig.
Snup en lur, eller en tur på knallerten med fiskestangen, det giver et friskt pust - og måske endda lidt bedre humør.
Det her niveau kan du ikke engang være bekendt overfor dig selv.
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jul 2015 kl. 14:10
Steen,
vi to er så fløjtende uenige i stort set det meste af det, du skriver.

Jeg tror ganske enkelt, at du overser nogle vigtige ting.

Du har ret i, at størstedelen af de danske lystfiskere i dag får miljø- og fiskeripolitikken gratis fra forbundet. Det er svært at ændre, med mindre forbundet og lystfiskerene i fælles forståelse kan finde et medlemstilbud, som en pæn stor del af lystfiskere er villige til at betale, nærmest af moralske årsager.

Ellers er vi meget uenige, og jeg tror ikke på, at du har ret i flere af de ting, du fremførte i Korsør og delvis signalerer her. Din egomodel for flertallet af danske lystfiskere er jeg langt fra enig i.

Selvfølgelig er det belastende for forbundet, at Belinda/SEV og NRE fortsat skyder negative vibrationer af også sammen med direkte fejlinformationer. Det behøver man ikke "første år på den lille ledvogter eksamen i kommunikation" for at vide. Sådan er det ganske enkelt.

Men Simon dækker meget fint min opfattelse af dit budskab.
Jeg skal høfligst undlade at sætte betegnelse på, jeg er jo heller ikke uddannet i psykologiens mysterier.
mvh
Kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Frederik Lorentzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Phredz Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 254
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phredz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2015 kl. 10:54
Hej Belinda/SEV
Jeg er måske lidt farvet af selv at skrive for Sportsfiskeren og har også fungeret som lokalredaktør, men du kan ikke påstå at ALLE gerne vil se fangstrapporter i spandevis, for det interesserer ikke mig. Heller ikke mine venner virker særligt interesseret i den slags og heller ikke i artikler der gennemgår fisketeknikker eller nye fantastiske tip og tricks, jeg tror vi er en del der langt hellere vil læse om oplevelserne omkring fiskeriet og at der så bliver flettet fangsthistorier o.lign ind er jo en bonus. Billeder af fisk er heller ikke ligeså spændende som omgivelserne, ofte er det jo derfor vi står derude i timevis uden at fange noget, er det ikke? I store blade som "the Drake" eller "Flyfish Journal" finder man stort set kun flotte fortællinger om oplevelser i forbindelse med fiskeriet, men ikke disse fangstrapporter og det er noget som jeg ved at vi er flere der savner i de danske fiskemedier. Hvis jeg var dig ville jeg passe på med at tro at vide hvad vi alle ønsker, for jeg kan sige dig at der er meget langt fra hvad du synes er gode idéer til hvad jeg ville ønske for DSF, lystfisker magasiner og en masse andre emner du har haft oppe her på siden.

Vi er allesammen forskellige og jeg synes egentlig at Sportsfiskeren tager et fint hensyn til det, der er miljøstof (så Kjeld har noget at læse), Der er fangstrapporter (så du har noget at læse), der er traditionelle instruktions artikler og så er der også oplevelserne som jeg selv efterspørger flere af. Stod det til mig var det et rent fluefiske blad og klassiske fangst fotos var få, men det er et forbundsblad der skal tage hensyn til alle medlemmer og det er jo også dejligt at noget favner bredt Smile

Jeg håber i har det dejligt Belinda og SEV, men tag lige og gi´hinanden en krammer og tag et kig på verden med lidt mere optimistiske øjne, man savner noget konstruktivt fra jer, specielt når emnet går på vores ENESTE forbund der skal tale vores sag. Ingen er perfekte, forbundet langt fra heller, men de arbejder på det, det er jeg sikker på.

kh Frederik
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2015 kl. 11:12
det var da rart at en fra bladet selv reagerede på kritikken eller hvad man nu kalder det Det er helt korekt at det skal dække alt inden for hobbyen Men frederik i kan gøre det meget bedre end i gør i dag
Til top
Frederik Lorentzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Phredz Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 254
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phredz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2015 kl. 11:20
Hej John
Jeg leverer kun artikler og redaktionen køber kun de artikler de synes passer i bladet, så det redaktionelle har jeg intet med at gøre, men jeg lover at jeg gør mit bedste og det ved også at redaktionen gør. Jeg synes at kvaliteten bliver bedre og bedre, men jeg kigger nok primært billedernes kvalitet og der er kommet flere artikler jeg vil læse. Synes det er dejligt at man har skåret i antallet af udgivelser, da jeg før har prøvet at modtage et blad uden en eneste artikel jeg gad at læse, ikke fordi det var dårlige artikler, men de ramte ikke mine interesser og hvis der så heller ikke er billedmateriale til at gøre mig nysgerrig, så bladrer jeg videre. 

Hvad synes du der mangler?
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2015 kl. 11:32
Frederik
Jeg er så heldig og have samtlige mumre af sportsfiskeren inklusive indkaldelse til stiftende generalforsamling, og når man læser de gamle blade med masser af artikler om alverdens ting, varierede så absolut ingen bliver snydt. Det er svært at pege forskellige ting ud det mener jeg ikke man skal, man kan hurtigt blive snævertsynet Har du muligheden så læs numrene fra trediverne og fyrrene så tror jeg du bliver overrasket over mangfoldigheden Måske burde redagtionen pålægges at kigge i de gamle årgange for at finde fornyet inspiration
Til top
Frederik Lorentzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Phredz Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 254
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phredz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2015 kl. 11:45
John
Ja, det er nok ikke nogen dårlig idé, selvom man også kunne argumentere for at udvikling ikke er at træde tilbage til fyrrene Smile Jeg har kigget i nogle ældre Sportfiskeren, men ikke så langt tilbage, desværre. Og jeg blev overrasket over kvaliteten, men også ligheden med Sportsfiskeren idag. Jeg selv stræber efter at fortælle en god historie, intet andet. Jeg prøver på ikke at kloge mig på fiskeriet, da jeg ved at der sidder mange derude med langt mere erfaring end jeg. Jeg håber især at mine historier træder i karaktér i kraft af mine billeder, men skal jeg ikke kunne sige om det er virkelighedenSmile
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2015 kl. 12:35
Frederik
du har 100% ret mht. at der er forskellige meninger.

Jeg har lavet min egen lille test i min forening, hvor folkene har modtaget Sportsfiskeren i rigtig mange år.

De fokuserer primært på indholdet, ikke så meget på det grafiske, hvilket betyder, at det er brugbart. Det er det, når ingen brokker sig. Jeg synes selv, at det ser rigtig godt ud.

Indholdsmæssigt deler vandene sig derimod meget. Nogen gider det ikke, det er røvkedelige gentagelser, mener de, andre glæder sig egentligt til hvert nummer. Den enkelte læsers dom er afgørende.

Man kan dermed ikke dømme indhold for andre. Så enkelt er det, så du har ret
mvh
Kjeld

PS. Jeg synes for øvrigt, at forbundet burde være meget flinkere til at beskrive foreningerne. Mere end 92½% af medlemmerne kommer fra foreningerne, og dem glemmer man alt for meget i bladet. Der burde efter min opfattelse præsenteres foreninger i hvert nummer.

Helt på samme måde savner jeg at forbundet tydeliggør foreningerne på forbundets hjemmeside.

Linket til forbundets foreninger er gemt i en skrækkelig rodekasse i bunden af forsiden, men der er fin plads til et link i topmenuen. Jeg har "brokket" mig over det flere gange, men det virker for mig, som om man ikke ønsker for alvor at fremstå som et forbund af foreninger. Det er manglende støtte til forbundets nuværende grundlag, som altså udgør 92½% af det samlede medlemstal.

Det handler om politik, hvad og hvem, man vil være, er mit bud. Det harmonerer heller ikke med, at man samtidig melder ud, at foreningerne må se at få løftet medlemstallet.


Redigeret af Kjeld Willerslev - 25 Jul 2015 kl. 12:47
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2015 kl. 17:40
Sig mig engang ; er du skidefuld Steen ????....næh han er "ryger"
Og det indlæg som Simon henviser til er et rigtig SVK indlæg med blomsten af det danske sprog.

Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2015 kl. 09:11
Så længe DSF stiller enten/eller/både og; penge, materiel, vandløb og frivillig arbejdsindsats til brudesenge, kamp for et bedre vandmiljø og søger den brede politiske indflydelse så støtter jeg. Især hvis de som ofte inddrager skoler og andre unge i arbejdet. 
Så kan resten af verden egentlig finde deres eget bette sted at skændes. Det er så småt ved at blive herinde og på visse andre fiskesider.
DET er fandme en skam, men en løsning på det har jeg ikke.......
"Man behøver ikke være landmand for at lukke lort ud hele tiden"
Til top
Kurt Christensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kurt Christensen

Tilmeldt:: 01 Sep 2014
Geografisk: Kronjylland
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kurt Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2015 kl. 09:27
Citat: TBH

Så længe DSF stiller enten/eller/både og; penge, materiel, vandløb og frivillig arbejdsindsats til brudesenge, kamp for et bedre vandmiljø og søger den brede politiske indflydelse så støtter jeg. Især hvis de som ofte inddrager skoler og andre unge i arbejdet. 
Så kan resten af verden egentlig finde deres eget bette sted at skændes. Det er så småt ved at blive herinde og på visse andre fiskesider.
DET er fandme en skam, men en løsning på det har jeg ikke.......


Kloge ord.
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2015 kl. 10:13
Vi skal have DSF til at blive en organisation, som kan samle mange flere lystfiskere i medlemsskaren.

DSF kan noget, som ingen andre kan på samme vis, nemlig spille en rolle omkring det politisk arbejde for vores miljø- og fiskeripolitik. Dertil kan DSF, eller rettere har DSF, en meget stor viden omkring netop miljø.

Det arbejde, som især to medarbejdere i sekretariatet, Kaare Manniche Ebert og Lars Brinch Thygesen, udfører, er ultra vigtigt for vores hobby. De kan noget, som hverken foreninger eller enkeltpersoner kan gøre tilsvarende.

Det arbejde kan vi ikke undvære, og som skrevet tidligere, så får stort set alle lystfiskere glæde af deres arbejde, men kun en forsvindende lille del af lystfiskerne bidrager økonomisk til det. Det skal vi have lavet om på ved, at DSF på bedre vis kan tiltrække lystfiskerne, og samtidig skal vi have en anden form for demokrati med større lokal indflydelse. Det sidste kan komme på tale ved, at vi i en eller anden form genopliver de gamle kredse.

Endelig skal vi have udviklet nye kontingentformer, så flere bidrager til økonomien.

Det kræver sikkert en betydelig slankning af sekretariatet og koncentreret fokus på de nævnte ting.

Og det skal gå stærkt, så det medlemsfrafald, som vi står overfor med farvel til de store årgange, kan blive udlignet og overhalet gennem nye og mange flere medlemsskaber.

Det skal meget gerne igangsættes på den kommende kongres i 2016 og have stor virkning allerede inden 2020.

Det vil være møg ulykkeligt, om DSF i 2020 har mistet de store årgange uden samtidig at have en medlemstilgang, som overstiger tabet af de store årgange.

Det er ikke nogen nem opgave, men den skal løses, og uret tikker forbandet hurtigt nu. Faktisk burde de nødvendige tiltag være igangsat senest omkring 2010.

Nøglen til det hele er, at både forbundsbestyrelsen og foreningerne er villige til at sprænge den nuværende organisation i luften, og så bygge en helt ny model op.

Jeg håber, at der vil komme en guddommelig kraft, som meget snart sætter raketten i gang.
mvh
Kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
steen-jac Avatar

Tilmeldt:: 09 Dec 2014
Status: Offline
Beskeder: 138
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steen-jac Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2015 kl. 10:55
Hej Kjeld

Det er da noget værre sludder at betegne DSF som en organisation som gør noget for miljøet.

Her i Danmark har der siden midten 80'erne været 100% styr på rensningen af spildevand fra byerne og erhvervsvirksomhederne, og det er på ingen måde noget som DSF kan tage æren for.

P.t. er det landbruget som er den suverænt største forurener af vandmiljøet, men det tør DSF ikke sige så højt, at det kan høres uden for forbundet kontor, det vil nemlig medføre konflikter mellem de jydske å-foreninger og de landmænd som de lejer fiskeret af.

DSF kunne jo sagtens have en 'gabestok' på deres hjemmeside, hvor de kronologisk rækkefølge udstiller alle de gylleudslip som der har været gennem årene, men det tør DSF ikke, for det vil helt sikkert medføre, at de jyske landboforeninger ville koordinere en fælles straffeaktion mod de foreninger som deres medlemmer udlejer fiskeret til.

Og det vil sige, at det faktisk er dansk landbrug som styrer DSF's miljøpolitik…
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2015 kl. 11:51
Steen-jac,
politik er at påvirke styring uden at skabe kaos. Det er ikke nemt, men jeg tror ikke på, at en situation uden DSF' indsats ville være uændret, tværtimod.

Vi har så åbenbart to divergerende opfattelser.

Jeg har selv i de to formandsposter jeg hygger mig med, haft stor hjælp fra DSF i relation til et jernbanebyggeri, som uden den hjælp givetvis var blevet en hel del værre for miljøet.

Det kan sagtens se flot ud at "råbe højt", men skader det mulighederne, så er det ikke en god løsning. Jeg ser også gerne DSF være noget skarpere på visse områder, men alt har en pris og en balance.

Altså vi er blot uenige
mvh
Kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2015 kl. 12:12

Nøglen til det hele er, at både forbundsbestyrelsen og foreningerne er villige til at sprænge den nuværende organisation i luften, og så bygge en helt ny model op. Kjeld

Jamen gå du tilbage i en gammel tråd ang. dette der er en fuld færdig model som sagtens kan anvendes, som vi har anvendt med succes hvor vi tog den i brug efter et diktaturisk styre.



Citat
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Dan Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Dan Ras

Tilmeldt:: 30 Apr 2015
Geografisk: ja
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dan Ras Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2015 kl. 17:12
Hvis skyld er det,at medlemstallet dykker og dykker.
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2015 kl. 17:16
Citat: Dan Ras

Hvis skyld er det,at medlemstallet dykker og dykker.

Det kunne jo være de, der fører offensiv, negativ kampagne for at skræmme folk væk Confused
Tænk før du skriver....
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2015 kl. 17:29
Modstanderne af forbundet må være uhyggeligt magtfulde siden de kan skræmme medlemmerne væk staten må simpelthen gribe ind de kunne jo tilrane sig magten her i landet (det var humoristisk ment til dem der ikke har humoristisk sans)eller så klarer forbundet selv
Til top
Dan Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Dan Ras

Tilmeldt:: 30 Apr 2015
Geografisk: ja
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dan Ras Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2015 kl. 17:30
I guder,,,
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum