Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af Havhjul med budget

 Besvar Besvar
Forfatter
Mikkel Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
pixeldk

Tilmeldt:: 14 Jul 2015
Geografisk: Helsingør
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pixeldk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Valg af Havhjul med budget
    Sendt: 15 Jul 2015 kl. 15:30
Hejsa

Jeg fisker hver sommer fra båd sammen med min Far ;) I år har vi været ude 1 gang med mit hjul kunne simpelthen ikke klare mosten. Den er ca. 10 år gammelt og brugt 1-3 gange om året. 

Vil gerne købt et Havhjul der skal bruges til dørge/trolling og pilke efter torsk. Min nuværende stang er en "Red Wolf" 8fod tror jeg nok, hvor jeg kun bruger halvdelen når jeg er på havet.

Har kigget på følgende sæt: (Budget max 500)

http://hvidovresport.dk/Shop/fiskegrej-fiskesaet/havsaet-(pirke-og-baadkastesaet)/okuma-oeresundsaet.aspx

http://www.profishingstore.dk/shop/havsaet-okuma-classic-5689p.html?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner

Der der tiltaler den første, er at en pro udgave, om det er bedre ved jeg ikke. 
Den anden kommer der også line på gratis, Okuma Platinum nylonline helt gratis. er det godt? håber i kan hjælpe.
Til top
Thomas Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas.segato

Tilmeldt:: 22 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 146
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas.segato Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2015 kl. 15:53
tror ik der er den store forskel på de to sæt, men det er grej til meget grov fiskeri. Hvad størrelse af pirk fisker du med?
Til top
Mikkel Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
pixeldk

Tilmeldt:: 14 Jul 2015
Geografisk: Helsingør
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pixeldk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2015 kl. 15:56
200g  250g
Til top
Karsten Eckardt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kariec

Tilmeldt:: 08 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 128
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kariec Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2015 kl. 16:59
Køb et hjul uden linefører. Det dur ikke til pirkefiskeri, da pirkebevægelserne ofte vil bevirke at en smule af line rejser sig på spolen og flyttes et andet sted hen. Hvis linen udgår fra den ene side af spolen og lineføreren er i den anden side og du samtidig skal hive fisk op, har vi balladen. Jeg har prøvet med et af de billige Okuma-hjul og jeg køber aldrig så billig udrustning igen. Jeg har forholdvis få dage på vandet og de skl ikke spoleres af dårligt grej. Hvis du ikke vil bruge ret meget på hjul, kan du f.eks. købe et Penn Seaboy hjul. Det er billigt og rimeligt driftsikkert, men tab det ikke på noget hårdt. Det holder bakelitgavlene ikke tilSmile
Til top
Karsten Eckardt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kariec

Tilmeldt:: 08 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 128
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kariec Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2015 kl. 17:01
Det er hjul MED linefører, jeg ikke mener dur til pirkefiskeri.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres