Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mere gødning en katastrofe

 Besvar Besvar
Forfatter
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Mere gødning en katastrofe
    Sendt: 14 Jul 2015 kl. 21:07
Det ser du til at Venstre vil tillade landbruget at gøde mere - det vil være en katastrofe for fiskeriet- for hele naturen  -
Men hvad kan man forvente fra bøndernes parti -
Landbruget er komplet ligeglade med miljøet  og dyrevelfærd - de tænker kun på at få så meget kradset ind til sig selv - uanset omkostningerne  -
 
Spørgsmålet  er  : Hvad gør vi som  lystfiskere ?
Hvad siger organisationerne ?
mvh.
Bruno
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jul 2015 kl. 21:25
Ja, den 19 juni vågnede vi op til et nyt Danmark.
Men det bliver ikke "det Danmark vi kender".
Katastrofen er skudt i gang.

/Jim.
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jul 2015 kl. 23:44
Lige så længe vi kan finde på at fiske put and take, er vi ikke bedre selv. Der bidrager vi lystigt til faunaforurening, overfiskeri efter industrifisk,udledning af kvælstof, Co2 regnskabet, medicin og kemikalie forbrug på dambrugene, samt kritisable forhold for de udsatte fangstklare fisk. Så inden vi peger fingre af andre, burde vi nok starte med os selv. Måske burde vi satse mere på kvalitet frem for kvantitet. Dette gælder også øvrige fødevarer.
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Rasmus Christiansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
dkrazzer

Tilmeldt:: 24 Mar 2008
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dkrazzer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jul 2015 kl. 23:57
Hej Bruno.

Kan du ikke prøve at forklare lidt mere i detaljer hvor katastrofen helt konkret ligger...? Jeg har ikke hørt, at man bevidst går efter at ødelægge den danske natur.

Kunne godt ønske lidt fakta her..

Og hvad med det økonomiske perspektiv... Er det ikke fair at landmanden også skal have smør på brødet...?

Mvh
Rasmus
Til top
Kåre Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gammelgnu

Tilmeldt:: 05 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gammelgnu Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2015 kl. 09:08
Noget der måske var værd at overveje i et lille land som Danmark:

Hele den sektor der hedder "Landbrug, skovbrug og fiskeri" bidrager med ca. 1,8% af Danmarks samlede BNP.  Det er fisme ikke meget i forhold til hvad landbruget "koster" vores miljø. For slet ikke at tale om hvor stor en gæld (uden pant i reelle værdier)  der er bundet i danske landbrug.

Mon ikke Danmark ville være bedre tjent med at lukke for alt konventionelt landbrug og istedet fokusere på at producere mindre mængder af god kvalitet? Dette landbrug kunne så praktiseres på arealer hvor udvaskning og nedsivning af næringsstoffer ikke vil være et problem, istedet for på åbredder og drænede arealer.

De overskydende m2 markareal kunne jo passende tilplantes med skov eller simpelthen bare få lov at gro til. Tænk på hvor mange mennesker der gerne betaler for fantastiske naturoplevelser. Det være sig jagt, fiskeri eller vandreture. Og så ville det desuden have den "bivirkning" at de jobs der skabes via naturturismen ville være placeret i udkants/vandkants-Danmark.

Jeg er klar over at ovenstående er ren utopi i det nuværende samfund, men tænk nu hvis.....
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2015 kl. 10:40
Hold nu kæft en flok sortseere herinde, her kan man da tale om at tage forskud på problemerne.. Hvad med alle de opdrætsfisk vi går og fanger på kysterne, tror I udelukkende at de kommer fra grøn energi, eller grejet vi fisker med, mon ikke det koster lidt på co2 kontoen at fremstille kulfiber stænger..
Ikke at det er fedt med mere gylle, men der er da vist ikke noget der er vedtaget endnu---
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2015 kl. 10:50
Kåre,
kan du eller en anden berige mig og andre med konkret viden om, hvad dansk landbrug giver netto - altså hvor mange kroner er der i netto-overskud eller nettounderskud, når vi ser på selve landbruget. Det skal så være gerne i to udgaver, en med og en uden eventuelle tilskudsordninger.

Det skaffer naturligvis noget udenlandsk valuta og nogle arbejdspladser, men hvad er det økonomiske resultat på bundlinjen, hvis vi ser på landbruget samlet som en virksomhed.

Det vil være interessant viden.
mvh
Kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Kåre Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gammelgnu

Tilmeldt:: 05 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gammelgnu Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2015 kl. 11:30
Hej Kjeld.
De tal tror jeg ikke nogen har turde beregne. Og hvis de turde ville det nok blive så komplekst at de færreste ville kunne gennemskue det.
Ud over at der som du nævner, er en del tilskud inde over via EU (som vi jo også selv har udgifter til), er der jo også nogle sideerhverv. Og så er en stor del af arbejdsstyrken jo sæsonarbejdere fra div. østlande.... puha den er svær...
Med fare for at lyde som et rødt stalinistisk svin (hvilket jeg tit gør) vil jeg dog påstå at den allerstørste gevinst ved nedlukning af landbruget ville kunne opnåes gennem samtidig udtræden af EU og oprettelse af et nordisk samarbejde i stedet...
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2015 kl. 11:38
Slettet/SA

Redigeret af simon agerholm2 - 15 Jul 2015 kl. 15:19
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2015 kl. 11:54
Til Jim Holm.... og andre frelste radikalere flyt du/I ud på en øde ø hvor du/I kan sidde og pille dig i navlen.....

Intet er vedtaget men man er så snæversynet at man ikke kan se ud over sin egen næsetip
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2015 kl. 12:18
Citat: simon agerholm2

Der findes UTVIVLSOMT og BEVISELIGT landbrugsområder, hvor en øget gødningsmængde vil være gavnlig, rentabel, og uden konsekvenser for miljøet.
- Der findes dog også områder, hvor der slet ikke burde være drift, og hvor miljøet betaler en for høj pris.
At Steen V. så blander P&T ind i dette, er blot fordi han generelt er dummere end dum, og ikke vil forspilde en lejlighed, til at skabe et negativt fokus, på noget han ikke bryder sig om.
Tænk at være så klaphattedum, at man gennem længere tid stolt fremviser en finneklippet laks (altså en opdrættet) på sit profilbillede, og samtidig benytter enhver lejlighed til at lange ud efter den branche, hvor hans "trofæ" kommer fraThumbs Down

Tsk tsk tsk. At sammenligne en havørred eller laks der er udsat som smolt, med en fuldfed medicineret kemibombe tivoli P&T fisk på samme størrelse, er vist topmålet for hvor lidt omløb der er i hovedet på dig Clown
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Bjarke Dybro Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
dybro Avatar

Tilmeldt:: 14 Jul 2015
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 1
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dybro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2015 kl. 13:03
husk at tage cyklen på fisketur så i ikke forurener.
begynd at spise insekter for at få protein.
lad være at købe nyt før det gamle er i stykker.
osv...

eller lad være at pege fingreWink


Bjarke


 
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2015 kl. 15:21
Beklager at jeg fik brudt min holdning, om ikke at debattere med STV.
- Ovenstående indlæg slettet, det er ikke værd at bruge tid på.
Afsted med fiskestangen istedet - måske der står en STOR havørred og venter nede i svingetBig smile
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2015 kl. 19:41
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2015 kl. 20:59
kemibombe tivoli P&T fisk på samme størrelse, er vist topmålet for hvor lidt omløb der er i hovedet på dig Clown

Nu skal man jo ikke smide med æbler når man selv er et sølle skrog.... Steen
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Rasmus Christiansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
dkrazzer

Tilmeldt:: 24 Mar 2008
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dkrazzer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2015 kl. 21:37
Til dem af jer som måtte være interesseret, så er der her lidt fakta om landbruget og dets betydning for Danmark...



Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jul 2015 kl. 09:07
Jeg føler mig forpligtet til at gå bodsgang (eller hvad det hedder).
Igår kørte jeg 340 km til Langå for at fiske i 5 timer, inden jeg kørte 340 km retur.

Mit bidrag til CO2 udledningen må hermed være utilgiveligt, og endnu værre er det vel, at den ene fisk som min fiskemakker fik på land, blev genudsat.... 
Desuden blev der indtaget både Hapsdog og Cocio, indkøbt på en tankstation som tilhører et af de slemme multinationale selskaber.

UNDSKYLD gutter - jeg ved, at den slags ubetænksomhed er på jeres andre bekostningLOL
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jul 2015 kl. 09:41
Citat: simon agerholm2

Jeg føler mig forpligtet til at gå bodsgang (eller hvad det hedder).
Igår kørte jeg 340 km til Langå for at fiske i 5 timer, inden jeg kørte 340 km retur.

Mit bidrag til CO2 udledningen må hermed være utilgiveligt, og endnu værre er det vel, at den ene fisk som min fiskemakker fik på land, blev genudsat.... 
Desuden blev der indtaget både Hapsdog og Cocio, indkøbt på en tankstation som tilhører et af de slemme multinationale selskaber.

UNDSKYLD gutter - jeg ved, at den slags ubetænksomhed er på jeres andre bekostningLOL
Lars
Når du nu vælger at køre så lang for måske at fange en mulig udsat  putfisk i Langå, skyldes vel ikke at du er utilfreds med dine egne udsatte putfisk? Man kunne jo få den tanke.

Slår du korset tegn 4 gange, fremsiger 2x ave Maria, synger første vers af "Der er et yndigt land", læser det første 10 sider i koranen og torahen, efterlever buddhas lære i mindst en uge, mindst en gang bader i den Ganges, ser mindst en superliga kamp inden 14 dag uden at falde i søvn, Giver din kone en buket blomster, tilgiver SEV og hans negative indlæg,  spiser økologisk, handler kun hos din lokale købmand, så er du nok meget tætter på at få tilgivelse, tager du så cyklen næste gang du skal til Langå så er den helt sikker hjemme!

Ups, jeg må heller påbegynde min egen bodsgang for forkerte tanker

/J

Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2015 kl. 19:13
Citat: dkrazzer

Hej Bruno.

Kan du ikke prøve at forklare lidt mere i detaljer hvor katastrofen helt konkret ligger...? Jeg har ikke hørt, at man bevidst går efter at ødelægge den danske natur.

Kunne godt ønske lidt fakta her..

Og hvad med det økonomiske perspektiv... Er det ikke fair at landmanden også skal have smør på brødet...?

Mvh
Rasmus
Hej Rasmus
Undskyld det sene svar skulle lige hjem fra ferie først
Landmanden skal have brød på bordet ? det får han sandelig også -
det har ikke noget med det at gøre   - det er jo ike sådan han landbruget for betaling for det han sælger- nææ man får landbrugsttøte for at opdyrke og dyrke så meget areal som muligt-..  grudnet EU ,s sindssyge og altødelæggen landbrugspolitik som oplsger enorme summer af EU budgettet - ingen er interessret i at lave det om og da slet ikke landbruget- man får betaling hvism an kna kalde det sådan - for en overproduktion som hvis alt var " naturligt godt købmandsskab"  slet ikke kunne holde priserne på deres produkter. alle producere for meget men vil have samme betaling
Landbruget bidrager næsten ikke til statskassen - man gør alt for at undgår at betale dskat- afskrivningerne er flere år forud  - det er derfor det går ad H til med bønderne men de er selv skyld i det  .
Hvad jeg mener ? hvis man vil have rent vand i vore vandløb og ved vore kyster - så skal man ikke gøde mere !
Så skal man gøde mindre  ! Det tror jeg er logik for de fleste .
Det landbruger er interesseret i    godt støttet af venstre - er et erhverv helt uden restriktioner..
Det er landbrugets skyld  at der udvaskes kvælstof - miljøgifte -  og det er noget man her helt ligeglad med  her gælder kun profit og profit..
Hvis vi skal have gode fiskemuligheder i vore vandløb og kyster. så skal vi ihvertlad ikke lede mere ud
bønder skal statskontrolleres  ellers laver de numre..
 
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2015 kl. 19:16
Jeg tror landbruget forurener væsentligt mere end P&T
fra en overproduktion de ikke kan holde prisen på  - som de skal have landbrugsttøte til
for at holde prisen på deres produkter  -
de jamrer altid men de er selv skyld i deres situation
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2015 kl. 19:21
Tror du det Bruno.

Jamen så prøv at regne lidt på hvad det koster at lave et kilo svinekød kontra et kilo fisk (put ørred) og så har du en ret god pejling på hvad der forurener mest.

Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2015 kl. 19:33
ULVEN KOMMMER !!!!



Redigeret af simon agerholm2 - 18 Jul 2015 kl. 19:36
Til top
Rasmus Christiansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
dkrazzer

Tilmeldt:: 24 Mar 2008
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dkrazzer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2015 kl. 23:00
Hej Bruno.
Tak for at du bragte noget fakta ind i debatten.

Det er tydeligt at du har helt styr på hvordan landbruget i Danmark fungerer. Både med EU støtte, miljø-reguleringer og økonomien generelt. Herligt at høre folk med stor viden dele ud af guldkorn...;-)

Tak for informationerne.

Knæk og bræk...
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2015 kl. 10:00
Det er da ligemeget - vi ksla da bekæmpe forurening/ overgødning uanset hvorfra den kommer - der er sikkert noget om P6T snakken  - men nu er landbruget jo en noget større gesjæft end et par fiskedamme.  .Det vidste du måske ikke ?
 
Jeg troede at lystfiskere som os er nogle der gør alt for at værne om vore fiskevande - vor natur - men det er det åbenbart ikke .
 
Du kan jo bare tage ned og sed i Tyskland - Polen eller andre øst lande hvordan deres floder ser ud efter uhæmmet overgødning -. så er det slut med live i vore vandløb -
landbruget sviner utrligt meget og nu har man planlagt at svine mere samt fjerne randzonerne.
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2015 kl. 10:01
Beklageligt at nogle som Simon Agerholm ikke helt med på hvad der foregår i det land han lever i .
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2015 kl. 14:18
HELDIGVIS har vi jo så dig Bruno, som kan oplyse os andre stakler om diverse dårligdomme - og delagtiggøre os i din umanerligt store viden om stort set alle forhold i samfundet,,, eller nogetLOL
Det er selvfølgelig EU, udlændingene, DSF, landbruget (og os der driver P&T) som har indgået en hemmelig alliance - Dét kan der ikke være tvivl om !!!
Heldigvis har vi jo så nogle enkelte dybt begavede debatører, som magter at se helt, Helt, HELT ind i magtens mørke korridorer, og afdække hvad der ellers er skjult for samfundets borgere.
Næste tråd starter vel med ; "huller i osten - mejeriets måde at snyde forbrugerne!!"
- Banebrydende nyt, om antallet af huller i den klassiske danske Danbo, og konsekvenserne for overskudsgraden i Dansk Supermarkeds omsætning... Glem ikke at Dansk Supermarked har været TÆT knyttet til Mærsk, som sælger olie.
Og er der ikke noget med at Dansk Supermarked sælger foreller ????? , ergo er de involveret i dambrugenes udvikling...
Der er noget uldent ved det !!!
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2015 kl. 19:50
og desværre har vi jo så dig S.Agerholm der enten ikke kan lide at hjøre sandheden eller måske   eller sikkert fordi han ike følger med
 
Jeg er såmænd bare interesseret i at vi stå sammen om at beskytte vores natur . og det er ivhertfald ikke noget venstre  eller landbruget bidrager til.
du vil bare brokke dig og ævle løs - med barnlige indlæg som du ( måske) tror er morsomt
så utilfreds som du er hele tiden kan det undre hvad du laver her ? prøv en psykolog istedet  -  
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2015 kl. 19:51
Fu har self helt ret Jim
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2015 kl. 19:55
Citat: carsten o


Som jeg har forstået det - fra text TV er det kunstgødning man vil udlede mere af og gylle.De sidste der har meldt sig Positive overfor ideen er Liberal Alliance,,
Dansk korn bruges ikke til brød produktion  - det er tysk korn da man i Tyskland må gøde mere end i DK.
 

Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2015 kl. 22:10
Nej Bruno, jeg foretrækker bare at man har en lille smule videnbaserede indlæg - og ikke baserer "sandheden" på noget man tror.
Samtidig er jeg positiv og optimistisk, og tror ikke at Dommedag er helt så nær, som du TROR i dine mange negative tråde og indlæg om stort set hvad som helst.

Måske bunder det i, at jeg var umanerlig tæt på at fange en havørred for et par dage siden, det giver sådan en positiv glæde at fiske...... Du skulle prøve det, istedet for at martres over alt det onde du kan støve op på internettet.
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2015 kl. 16:43
Thumbs Up

/J
Til top
Søren Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søren N

Tilmeldt:: 03 Jun 2015
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren N Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2015 kl. 19:23
Citat: Steen V Knudsen

Tror du det Bruno.

Jamen så prøv at regne lidt på hvad det koster at lave et kilo svinekød kontra et kilo fisk (put ørred) og så har du en ret god pejling på hvad der forurener mest.

Interessant. Jeg havde det indtryk at fisk i kraft af at de ikke skal bruge energi på at løfte egen vægt gav mere vækst pr kg fodder.  Har slf ikke direkte noget med forureningsaspektet at gøre.
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jul 2015 kl. 06:57
Man skal da ike bifalde at nogle lægger op til at gøde mere !
Uanset hvad så vi ldet gå ud over vandmiljøet  - fiskeriet - både erhverv og os sportsfiskere.
Helt grotesk er det nu at fiskerne vil have lov at fange flere torsk  og andre arter.
Så  vil man altså fange det der måtte blive tilbage efter den den øgede gødningsmænge ikke har slået ihjel
Helt typisk for erhvervsfiskere med stor hus,båd og to biler  i garagen  som skal betales - uanset omkosningerne,  det er bare om at få så meget kradset ind som muligt uanset omkosningerne . Men at der er lystfiskere  - der kan støtte sådanne ideer  er fuldstændigt ubegribeligt
Man skulle næsten tro de kom fra landet..
Landbruget og erhvervsfiskerne hyler hele tiden men de er selv skyld iden situation de er i . skråt op med dem  - de ødelægger og forurener vores natur.
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jul 2015 kl. 07:00
Men vi er nødt til at passe på vores natur ellers bliver der intet at fnage og her må vi lystfiskere være opmærksomme på hvad der sker også politisk - og være klar til at komme op af stolene .
Det er ikke for at være negativ -jeg har det rigtig dejligt når jeg færdes i naturen - men natur er følsomt og den smule vi har tilbage her i landet skal vi passe på.
 
Det er det jeg mener
Mennesket vil finde ud af en dag at det ikke kan  spise penge" - men så er det for sent,, 
 
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jul 2015 kl. 14:26
Beklager men hvor i Danmark har vi natur? Ja, vi har et kulturlandskab på godt og ondt, men natur? Skoven er plantet i lige rækker og høste som en anden mark, bare med større intervaller. Åerne har hedeselskabet rettet ud mange steder. Den jyske hede er kartoffel/majsmarker kysterne er mange steder plasteret til med div. bølgebryderer og, og, og, så hvad er det egentlig for en natur vi skal passe på? 
Ja, det er trist at naturen allerede er forsvundet? Det er trist at man kalder et kulturlandskab for natur af mangel på bedre!

/J


Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jul 2015 kl. 16:44

Hej Jørgen.


Ja...det er lige netop denne tidsalder vi er på vej ind i.


http://nyhederne.tv2.dk/samfund/2015-01-30-naturen-er-doed-jorden-er-paa-vej-ind-i-en-ny-tidsalder


Vi ses.

/Jim.


Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres