Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Det vrimler pludselig med fisk

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
steen-jac Avatar

Tilmeldt:: 09 Dec 2014
Status: Offline
Beskeder: 138
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steen-jac Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Det vrimler pludselig med fisk
    Sendt: 05 Jul 2015 kl. 22:33
http://finans.dk/live/erhverv/ECE7851211/Nu-vrimler-det-med-fisk-i-Kattegat-og-Nordsøen-igen/?articleId=7851211

Den nye fødevareminister har nok fortalt biologerne på DTU Aqua, at de skulle skynde sig at finde nogle fisk til hende, hvis de ville beholde deres bevillinger og stillinger.

Nu kan den nye fødevaremister så lægge ud med, at gi' fiskerne som typisk er venstrevælgere nogle ekstra kvoter. Og jeg vil vædde på, at det i løbet af et års tid nok skal lykkedes for erhvervsfiskerne, at opfiske den beskedne fremgang i bestandene + plus en pæn stor ekstra sjat. 
Til top
MORTEN ANDERSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MORTEN ANDERSEN Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2006
Geografisk: Vallensbæk
Status: Offline
Beskeder: 395
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MORTEN ANDERSEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2015 kl. 08:44
Så var det da godt vi fik en ny regering!
Til top
Søren Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søren N

Tilmeldt:: 03 Jun 2015
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren N Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2015 kl. 10:16
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jul 2015 kl. 20:31
Hej 
Det er dejlig at den nye minister på så kort tid, har skabt grobund og optimisme i et døende erhverv som fiskeriet var. Lad også alle glemme de sidste nultur, vi var kun det forkerte sted, der er jo masser af fisk.  Dead Fandens at jeg så ofte vælger forkert og rammer steder uden den mange fisk, men hvad jeg får heller ikke 7 rigtig i lotto her uge

SmileN

Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
steen-jac Avatar

Tilmeldt:: 09 Dec 2014
Status: Offline
Beskeder: 138
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steen-jac Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jul 2015 kl. 21:50
Eva Kjer Hansen var jo også minister i VK-regeringen, hvor hun netop satte embedsmændene til at fabrikere nogle tal, som passede bedst muligt til hendes politik - http://politiken.dk/debat/kroniken/ECE663590/bestilt-arbejde--for-foedevareministeriet/
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jul 2015 kl. 22:47
Det er godt fundet Steen
Det viser jo direkte problemet med, når videnskaben er i lommen på politikerne, og de kan bestille en undersøgelse med et forud bestemt resultat. Netop det Eva Kjer Hansen gjorde i 2008 i forbindelse med muslingeskrab. Tak for dit indlæg.
mvh Lasse Hagebro
Forskningscenter Hagebro


Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2015 kl. 13:21

Hvis nogen synes at fraværet af fisk bliver for trist i længden, så lyt i stedet til alle de kloges råd om at se “muligheder frem for begrænsninger”.

Da en god gammel fiskekammerat forleden besøgte mig, riggede jeg et nyt kystsæt til som jeg ville vise ham.

Han tog fat om linen, gemte sig bag sofaen og rykkede arrigt i den, og med lukkede øjne drømte jeg om store havørreder.

Jo jo, fællesskab og sammenhold øger mulighederne har jeg tit læst herinde...og i Sportsfiskeren ikke at forglemme.

Efterhånden ser vi jo også en rivende udvikling i grejindustrien, og med hjælp fra mulighederne i den virtuelle verden er der ingen grund til at blive fortvivlet….hvis man ikke lige står med 20.000 kr til en flybillet, så man kan høre lyden af sin super teflon-kulfiber-kork-bremse.

Snart kan man sikkert downloade en fiske-app og streame den fra sin Iphone til sin 60 tommer fladskærms Smart-tv i højopløst Blu-ray format, og så er det slut med lakselus, lortevejr og lav vandstand.

Hvis man i stedet vil dyrke sin hobby udendørs kan det også klares med en stor græsplæne så man slipper for løst drivende tang og modvind, så det hele ser slet ikke så sort ud.

Så det er bare med at komme ud netop de dage hvor vinden er under 15m/sek og det ikke regner.


Men husk for guds skyld at medbringe din smartphone og hovedtelefoner !

Ellers kunne det jo ende med en nul-dag.


/Jim.


Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Martin Pedersen84

Tilmeldt:: 17 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martin Pedersen84 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2015 kl. 21:13
jeg kan kun sige at jeg ser det samme... det er det år nogensinde jeg har oplevet så store mængder torsk på vragene i Nordsøen og Skaggerak... men også vandet omkring Djursland vi har fanget mange fine spise fisk ved års skiftet var min største torsk ved grenå 1,7 kg og har fisket derude i snart 10 år... største i år er på 4,6 kg og 3,7 imens vi har fanget ca 15 stk mellem 2-3,5 kg og vi fisker på de samme pladser stadig..
mvh
Martin Pedersen
Knæk og Bræk

Redigeret af Martin Pedersen84 - 11 Jul 2015 kl. 21:15
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
steen-jac Avatar

Tilmeldt:: 09 Dec 2014
Status: Offline
Beskeder: 138
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steen-jac Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jul 2015 kl. 08:16
Hej Jim, dit indlæg er off-topic, er du ude på at afspore og ødelægge tråden med dit irrelevante pladder.

Hvis du mener, at du har et budskab som kan bære en debat, så bør du starte en selvstændig tråd til det pågældende emne…!
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
steen-jac Avatar

Tilmeldt:: 09 Dec 2014
Status: Offline
Beskeder: 138
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steen-jac Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jul 2015 kl. 08:18
Hej Martin

Torsk under 2 kilo er helt klart fisk i 'vuggestuestørrelse', og dem mellem 2 og 5 kilo er hvad jeg vil betegne som 'børnehavestørrelse', og derfor er der et stykke vej op til, at det bliver almindeligt at fange torsk over 7 kilo, hvor de er oppe i det jeg kalder 'voksenstørrelse'.

Men det kommer desværre ikke til at ske, det skal Eva Kjer Hansen nok sørge for, og dansk erhvervsfiskeri forsætter stilen med at fiske efter småfisk, hvor de fanger fiskene længe før de har fået en størrelse, hvor de er blevet en værdifuld konsumfisk.
Til top
Thomas hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rocco

Tilmeldt:: 24 Sep 2013
Geografisk: syd
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rocco Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jul 2015 kl. 23:55
Citat: scott

<span id="docs-internal-guid-49f89627-7cd8-bbe6-7735-9daf58bbfda2"><p dir="ltr" style="line-height:1.38;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;"><span style="font-size: 14.6666666666667px; font-family: Arial; vertical-align: line; white-space: pre-wrap; : transparent;">Hvis nogen synes at fraværet af fisk bliver for trist i længden, så lyt i stedet til alle de kloges råd om at se “muligheder frem for begrænsninger”.</span>

<p dir="ltr" style="line-height:1.38;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;"><span style="font-size: 14.6666666666667px; font-family: Arial; vertical-align: line; white-space: pre-wrap; : transparent;">Da en god gammel fiskekammerat forleden besøgte mig, riggede jeg et nyt kystsæt til som jeg ville vise ham.</span>

<p dir="ltr" style="line-height:1.38;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;"><span style="font-size: 14.6666666666667px; font-family: Arial; vertical-align: line; white-space: pre-wrap; : transparent;">Han tog fat om linen, gemte sig bag sofaen og rykkede arrigt i den, og med lukkede øjne drømte jeg om store havørreder.</span>

<p dir="ltr" style="line-height:1.38;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;"><span style="font-size: 14.6666666666667px; font-family: Arial; vertical-align: line; white-space: pre-wrap; : transparent;">Jo jo, fællesskab og sammenhold øger mulighederne har jeg tit læst herinde...og i Sportsfiskeren ikke at forglemme.</span>

<p dir="ltr" style="line-height:1.38;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;"><span style="font-size: 14.6666666666667px; font-family: Arial; vertical-align: line; white-space: pre-wrap; : transparent;">Efterhånden ser vi jo også en rivende udvikling i grejindustrien, og med hjælp fra mulighederne i den virtuelle verden er der ingen grund til at blive fortvivlet….hvis man ikke lige står med 20.000 kr til en flybillet, så man kan høre lyden af sin super teflon-kulfiber-kork-bremse.</span>

<p dir="ltr" style="line-height:1.38;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;"><span style="font-size: 14.6666666666667px; font-family: Arial; vertical-align: line; white-space: pre-wrap; : transparent;">Snart kan man sikkert downloade en fiske-app og streame den fra sin Iphone til sin 60 tommer fladskærms Smart-tv i højopløst Blu-ray format, og så er det slut med lakselus, lortevejr og lav vandstand.</span>

<p dir="ltr" style="line-height:1.38;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;"><span style="font-size: 14.6666666666667px; font-family: Arial; vertical-align: line; white-space: pre-wrap; : transparent;">Hvis man i stedet vil dyrke sin hobby udendørs kan det også klares med en stor græsplæne så man slipper for løst drivende tang og modvind, så det hele ser slet ikke så sort ud.</span>

<p dir="ltr" style="line-height:1.38;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;"><span style="font-size: 14.6666666666667px; font-family: Arial; vertical-align: line; white-space: pre-wrap; : transparent;">Så det er bare med at komme ud netop de dage hvor vinden er under 15m/sek og det ikke regner.</span>

<p dir="ltr" style="line-height:1.38;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;"><span style="font-size: 14.6666666666667px; font-family: Arial; vertical-align: line; white-space: pre-wrap; : transparent;">Men husk for guds skyld at medbringe din smartphone og hovedtelefoner !</span>

<p dir="ltr" style="line-height:1.38;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;"><span style="font-size: 14.6666666666667px; font-family: Arial; vertical-align: line; white-space: pre-wrap; : transparent;">Ellers kunne det jo ende med en nul-dag.</span>

<p dir="ltr" style="line-height:1.38;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;"><span style="font-size: 14.6666666666667px; font-family: Arial; vertical-align: line; white-space: pre-wrap; : transparent;">/Jim.</span>

<span style="font-size: 14.6666666666667px; font-family: Arial; vertical-align: line; white-space: pre-wrap; : transparent;"></span>
</span>



Godt skrevet... Vil benytte et par af de ideer du her kom med.. Tak for indput
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jul 2015 kl. 14:29
Jiim ;
Allerede for år tilbage, var der da en APP til Iphone, hvor man kunne fiske, og endda "kaste" med telefonen :-) :-)
Mange gode arbejdstimer er brugt på dette..

Udover det, er resten selvfølgelig en stor sammensværgelse WinkWink
Dét er det jo altid, når denne "master in disguise" bringer "breaking news" til forum og nyhederne...
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum