Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bytning af stang i USA

 Besvar Besvar
Forfatter
Jan Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jønner

Tilmeldt:: 11 Aug 2014
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jønner Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Bytning af stang i USA
    Sendt: 05 Jul 2015 kl. 09:56
Hej

Jeg er netop vendt hjem fra et længere ophold i USA, hvor jeg købte en Sage fluestang.

Første fisketur i Danmark og første kast brækker toppen af stangen.

Forretningen vil gerne bytte stangen og betale for fragt frem og tilbage. Men det kræver, at hele stangen bliver sendt.

Jeg har tænkt mig, at vedlægge korrespondance mellem mig og forretningen, tage nogle billeder af stangen samt bede om en kvittering for forsendelsen.

Mit spørgsmål er derfor om stangen (eller en ny stang) bliver fortoldet, når den returneres til mig til Danmark (beløbet for stangen ligger under grænseværdien for, hvad man må føre inde i Danmark på kr. 3.250 som rejsende)?

På forhånd tak for hjælpen.
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jul 2015 kl. 10:17
Hej Jan

Skriv på pakken at det er en garanti reparation, og bed forretningen i USA om at gøre det samme. Og ja, det er nok en god ide at vedlægge korrespondancen. Hvis toldvæsenet alligevel slår til, skal du dokumentere forløbet, så bør der ikke komme importafgifter på.

En anden mulighed er at finde en Dansk Sage forhandler som er villig til at tage den ind på Sages garanti, men det koster et ekspeditions gebyr.

Mvh. Peter
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jul 2015 kl. 10:33
Du kan risikerer at T&S knalder dig....så det er yderst vigtigt at det fremgår af forsendelsen at det er garanti rep. ellers falder hamemeren og det koster.
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
kenneth westlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
westlin Avatar

Tilmeldt:: 12 Mar 2002
Status: Offline
Beskeder: 175
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér westlin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jul 2015 kl. 10:53
jeg sendet kun spidsen af min fluestang (sage) til sage og betalte ca 150 kr for det hele.

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres