Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Grej til grønlandshajer

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TAB87

Tilmeldt:: 29 Jun 2015
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TAB87 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Grej til grønlandshajer
    Sendt: 29 Jun 2015 kl. 18:21
Hej med jer

Jeg er ny hvad angår havfiskeri og lidt til medium erfaring med åfiskeri. Jeg har mulighed for at fiske efter grønlandshajer de kommende 2 måneder, og er derfor interesseret i en hurtig løsning hvad angår Hjul, Line, Forfang og kroge til dette. Det skal kunne holde, men det skal ikke være fancy eller noget. Helt enkelt og praktisk, måske endda med forslag til selv at lave noget af det, hvis det er mere simpelt og meget billigere end at købe de færdige dyre pakker?

Jeg har nogle stænger deroppe hvorved skal fiske (Nordvest Grønland) men kender ikke kvaliteten af dem, derfor er jeg også kun interesseret i ovenstående i første omgang.

Hvis nogen herinde ligger inde med noget til salg der er perfekt til dette, så hører jeg også gerne. I så fald skal det være muligt at jeg kan komme forbi senest onsdag, og gerne i Sjællands/Vestsjællands området.

Mvh
Til top
kim bernt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lowlevell

Tilmeldt:: 29 Jan 2004
Geografisk: næstved
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lowlevell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2015 kl. 22:23
fiske grønlandshaj må være en vittighed
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2015 kl. 22:44
Hmm... Et stort penn senator er nok det billigste der kan holde... Men hvor du lige finder sådan en ved jeg ikke
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TAB87

Tilmeldt:: 29 Jun 2015
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TAB87 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2015 kl. 23:23
Tak for svaret kim, brug du hellere energien et andet sted. 

Mikkel, jeg vil tage et kig på det, tak :) 
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2015 kl. 07:20
Grej generelt til specielle opgaver - ja da ville jeg kontakte Heinz Gerhard fra Dansk Grejsamler klub.

Klubben har et enormt netværk, og Heinz plejer at være meget hjælpsom, så find deres hjemmeside, og skab kontakt, jeg er sikker på, at du her kan få grej til ordentlige priser.

Mvh
P.K.
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2015 kl. 07:26
Jeg ville kontakte jeremy wade da han er en af de få
der har fanget sådan et svin haha
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2015 kl. 07:30
Så blev man lidt klogere

http://www.sportsfiskeren.dk/fangst-af-groenlandshaj-giver-daarlig-eftersmag

Blir en tung fight hehe
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2015 kl. 09:11
Jeg har fanget efter havkal, da jeg boede i Østgrønland men det forgik med stationær linefiskeri på havisen. Ophalingen foregik med en snescooter, det var udelukkende til brug for hunde foder.
Hvis jeg var dig ville jeg satse på flynder fiskeri eller ørred. God tur og husk Grønland slipper dig aldrig
Michael Nielsen
Til top
Nick Ishøi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nick_is Avatar

Tilmeldt:: 31 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nick_is Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2015 kl. 10:07
Tag ind i Hvidovre sport der kan Carsten & Poul hjælpe dig, Poul har været afsted på en ligende tur i tidernes morgen.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TAB87

Tilmeldt:: 29 Jun 2015
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TAB87 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2015 kl. 10:42
Tak Nick, jeg har lavet en aftale med dem imorgen! Lige hvad jeg havde brug for! 
Til top
Nick Ishøi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nick_is Avatar

Tilmeldt:: 31 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nick_is Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2015 kl. 10:45
LOLThumbs Up
Til top
Jesper Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jesperA2

Tilmeldt:: 23 Mar 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jesperA2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2015 kl. 16:13
Eller skriv til Per Jensen (Skipper på MS Bodil fra Thyborøn). 
Han har også fanget en 'bette' grønlandshaj... Og alverdens andre arter.
Du kan kontakte ham på emma-line.dk

Til top
Jesper Johannesen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
JesperJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Geografisk: Vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JesperJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2015 kl. 20:46
Taklet til grønlansdhaj skal bestå at et meget langt stålforfang, 15-20 meter. Det er ikke fordi hajen sluger så meget at linen men fordi de ofte ruller sig i fighten. Så snart din almindelig fletline kommer i kontakt med hajens skind bliver den raspet over. Brug en stor cirkelkrog og en hel sej.

Hjulets størrelse afhænger lidt af dybden du fisker på og om du er i stand til at sejle efter fisken. Kan du ikke det skal du have meget line ekstra. I Trondheimsfjorden fisker vi dem på 600 meters dybde og bruger minimum 800 m på spolen. Her kan vi også sejle efter fisken. Line tykkelsen behøver ikke være mere en 40-50 pund

Meget simpelt i grunden

Knæk og bræk med det

Jesper
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum