Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Familie-, børnevenlige fiskepladser

 Besvar Besvar
Forfatter
Søren Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søren N

Tilmeldt:: 03 Jun 2015
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren N Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Familie-, børnevenlige fiskepladser
    Sendt: 23 Jun 2015 kl. 09:10
Efter at drengen har plaget en del om at komme ud og fiske har vi været nogle ture ved åen hvor vi har haft en del sjov med rimter, skaller og småaborre, mes på bundtakel samt en smule på flåd. Hornfisketurene var ikke den store succes sikkert grundet timing/vejr og manglende lokal kendskab. Jovist jeg fangede da men slet ikke i den grad jeg er vant til og ungerne gav hurtigt op. Nu tænker jeg så at noget havnemede e.l. må være værd at forfølge. Makreller og de almindelige fladfisk (skrubbe, rødspætte og ising) må kunne tilfredsstille jægeren i den mindste der partout vil have sin fangst med hjem Stern Smile De har et par fine sæt med 7-25g 7' stænger + et par ultrabillige men egentlig glimrende 9' stænger (-32g). Det skal dog helst bare være muligt lige at svinge agnen ud uden de store krav til kast.

Hvor henne er der supergode fiskemuligheder (ja havne og moler slf) ? hvor tager i hen? Hvad fisker i efter og hvordan?
tips, tricks, gode råd og erfaringer?
Til top
Kim Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
FFFH

Tilmeldt:: 20 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 70
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FFFH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2015 kl. 09:55
Søren hvor i landet taler vi om ?
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2015 kl. 10:01
Ja hvor snakker vi om, men havnene i Fredericia og Middelfart har mange Hornfisk og til dels makreller i maj,juni, og kræver ikke det store.
Til top
Søren Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søren N

Tilmeldt:: 03 Jun 2015
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren N Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2015 kl. 10:20
Ups nåeh ja Smile
Egoistisk set snakker vi Sjælland men der er måske flere andre steder i landet med samme tanker så lad ikke geografi begrænse tråden.
Til top
Kim Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
FFFH

Tilmeldt:: 20 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 70
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FFFH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2015 kl. 10:35
Der bliver fanget fladfisk, sild, makrel og hornfisk (i den rette sæson naturligvis) i både Horsens, Vejle, Fredericia, Middelfart havn.
Til top
Søren Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søren N

Tilmeldt:: 03 Jun 2015
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren N Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2015 kl. 10:44
Er Horsens fjord blevet renere efter slutfirserne-starthalvfemserne? Jeg var medlem af Horsens roklub dengang og indre fjord var sg ikke appetitvækkende. 
Mvh
Til top
Kim Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
FFFH

Tilmeldt:: 20 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 70
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FFFH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2015 kl. 11:08
Jeg har aldrig selv fisket i havnen, men der er i hvert fald mange der gør det.
De HØ jeg fanger i fjorden har jeg intet problem med at spise.
Jeg tror ikke at fjorden er specielt forurenet. 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum