Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kontakte til Steen Tofte Pedersen/Kiruna?

 Besvar Besvar
Forfatter
Jonas Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskejonas Avatar

Tilmeldt:: 28 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskejonas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Kontakte til Steen Tofte Pedersen/Kiruna?
    Sendt: 10 Jun 2015 kl. 09:58
Hej 123nu

Jeg synes, at erindre der er en rutineret bruger herinde ved navn 'Sten Tofte Pedersen'(eller noget i den retning - jeg kan desværre ikke huske det præcist) som residerer i Lapland. Jeg fejler desværre ift den her sides søgefunktion, så kan ikke finde ham og sende en privat besked. Jeg skal naturligvis ikke have mail eller telefonnummer uden hans samtykke, men et link så jeg kunne sende ham en besked herinde på 123nu tænker jeg må være OK. Håber en af jer, eller evt. Sten selv ser den her og kan hjælpe.

Kan I have en rigtig dejlig dag.

Med venlig hilsen
Jonas
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jun 2015 kl. 10:22
Hej Jonas

Ja, det er det dejlige ved at det er brugernavnene der er søgbare og ikke folks rigtige navn

Steen har brugernavnet "sovereign" og kan findes under det
http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/member_profile.asp?PF=102957&SID=a7f7626b3fd431449dz6aec8a965cbz8

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Jonas Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskejonas Avatar

Tilmeldt:: 28 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskejonas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jun 2015 kl. 13:11
Hej Lasse

Ja - synes ærlig talt en del af funktionaliteterne her på siden er helt væk fra vinduet, men så er det jo godt der er nogen der er klar med en hjælpende hånd.

Tusind tak og ha' en rigtig god dag
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jun 2015 kl. 14:19
Hej Jonas

En anden god gang, så er det jo bare at benytte sidens mailcenter, der står han under eget navn ! Wink

Til top
Steen Tofte Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sovereign Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2004
Geografisk: Lapland
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sovereign Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jun 2015 kl. 18:56
Ja men det er da let, ok det er fem år siden jeg flyttede sydpå men 26 år deroppe har jo sat sine spor. Mail: glimmyflyfishing@yahoo.se.
For i år virker det som om at sommeren kommer sent og der er meget sne som skal smeltes väk = glem for tidtigt fiskeri på fjeldet ( med det menes omkrin st. Hans )
Tight Lines !  Steen


Redigeret af sovereign - 10 Jun 2015 kl. 19:28
Til top
Steen Tofte Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sovereign Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2004
Geografisk: Lapland
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sovereign Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jun 2015 kl. 19:22
Lad os nu lige knuse nogle drömme !
Urört vildmark - glem det ! - det findes men for at finde det skal der megen kunskap til! ( og lyt ikke til andre ! det gjorde jeg i begyndelsen ! så fejl jeg havde - mit fiskeri blev först rigtigt godt når jeg havde lärt mig dette : Hvor er det godt at väre ( for fisk ) og hvor findes der meget mad ( for fisk ) + lidt med vandtemperarur o.s.v. Et praktfuld stryg ved udlöbet af en stor sö om sommeren + 20 gr. der kan ingen fisk leve . Sådan kundskab kommer nogen sydfra aldrig at få. ( hvis du ikke flytter derop og bor i mange år )
Tänk på at naturen deroppe i Lappland er meget , meget sårbar for for hårdt fiskeri, selvom hver fisker er meget forsigtig og slipper det meste tilbage så... Studier på fjeldbäkke og elve har vist at afkast pr. hektar er ca 31/2 kg fisk per år !!! Hvor mange meter er en hektar fjäldbäk ? det er mange, rigtigt mange.( manges dröm Sandåslandet - tja det var engang- jeg har oplevet det mange gange både för og efter det blev kendt. Naturen deroppe er fantastisk men fiskeriet det kan fås meget bedre på andre steder.
Det absolut bäste fiskeri finder du ved de tre fjeldcamper som findes, det er ikke en tilfäldighed at de findes. Miekak.Tjuonajokk og Rostojavri ligger ved noget af det bedste fiskevand som findes i svenske fjelde og vil du gå lidt udenfor så...... men jeg synes at basen er en af de tre - det koster men..... og naturen er vidunderlig !
For at knuse lidt flere drömme : Kigger du på et landkort over Lappland ( 40 % af Sverige og ca. 8 gange större end Danmark ) så ser du en masse blåt- söer og vandlöb som sätter drömmene igang! men ( og her kan jeg kun udtale mig om Kiruna kommune ca 1/2 Danmark ) det meste er ikke noget at spilde tiden på - så pröv ikke at lede selv, i hverfald ikke de förste år, men når du har lärt dig hvordan naturen virker så.....   Knäk og bräk! Steen


Redigeret af sovereign - 11 Jun 2015 kl. 19:49
Til top
Jonas Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskejonas Avatar

Tilmeldt:: 28 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskejonas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jun 2015 kl. 20:11
Hej Steen

Tusind tak fordi du tog dig tid til at svare. Det er jeg rigtig glad for. Du har ikke knust nogen drømme :-) - Jeg jagter sådan set bare et lejrbål, højt til himlen og en rolig fiskedag i smukke omgivelser- gerne krydret med et par stalling eller en laplandsgedde. Jeg er godt klar over, at vildmark, i ordets mere krakilske fortolkning, stort set ikke findes mere. Jeg tillader mig at sende dig en mail i morgen.

Go' aften

Hej Lars

Tak for rådet. Vil se om jeg kan huske det.

Go' aften
Til top
christian svendsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
damquick Avatar

Tilmeldt:: 14 Aug 2014
Status: Offline
Beskeder: 108
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér damquick Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jun 2015 kl. 22:27
Hej Jonas
Jeg har også boet i Sverige i en del år i småland og var flere gange i norde Sverige det var ikke nogen stor succe , et godt råd tag til norde Finland eller endnu bedre kuusamo området, priserne er billiger end i Sverige.
Det bedste er hvis du selv er kørende med telt og trangia ,brug de mange teltpladser ,også Bed and brekfast er rimlige. Sproget er inget problem alle finder lærer et andet skandinavisk sprog Og når de finder ud af at du ikke er svensker men dansker er du ret populær. Mine bedste oplevelser er fra Finland.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres