Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Statusopdatering

 Besvar Besvar
Forfatter
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Statusopdatering
    Sendt: 09 Jun 2015 kl. 15:13

Status opdatering

Rugekasser

For næsten 10 år siden begyndte vi med udlægning af havørredæg i klækkebakker i Resen Bæk. Siden er vi gået over til flydende rugekasser. I tre år kørte vi, med stor succes og en klækningsprocent på +90%, et undervisningsprojekt i Tarm Møllebæk, tilløb til Skjern Å.Smile

Vi har fået tilladelse til at køre undervisningsprojekt i Trevad Møllebæk (Vridsted Skole) og Haderis Å (Haderup Skole) næste år. Det er blevet tilføjet i DTUs oplysninger om rugekasser, at man ingen indvendinger har imod brud af rugekasser til undervisning. På seneste §7 møde er der blevet givet grønt lys for at anvende  rugekasser i undervisning. Der er planer om undervisningsprojekter i Nordjylland.Smile

El-sikret hyttefad

For 8 år siden lavede vi et letvægts-elsikret hyttefad (videreudvikling af en ide fra Brønderslev) Denne type hyttefad  bruges i dag i Karupå systemet. Det er ligeledes blevet tilføjet i DTUs oplysning om behandling af moderfisk ved el-fiskeri, at denne type hyttefad kan bruges.Smile

Udlægning af Gydegrus

For 2 år siden begyndte vi med at udvikle en anderledes og mere skånsom metode til udlægning af gydegrus.  (Skyllemetoden). Vi har afprøvet metoden i  Trevad Møllebæk samt Sejbæk. Vi ser nu at metoden er blevet videreført til Lindenborg Å med udlægning af 75 kubikmeter gydegrus. Som det er beskrevet i Fiskeavisen skåner det området ved vandløbet.Wink

Jeg kan ikke på nogen måde se, at det arbejde vi har gjort indtil nu, har skadet fiskebestandene – nok nærmere været en fordel for både flora og fauna ved de berørte vandløb..

Min advokat har anbefalet mig, at holde en pause og begynde at fiske igen. Tror det er en god ide.

Men i slipper nok ikke så let. Vi skal nok bringe evt. nye ideer ”til torvs”.Wink

mvh Lasse Hagebro

Forskningscenter Hagebro



Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Hilmar Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Hilmar Jensen

Tilmeldt:: 27 Dec 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hilmar Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2015 kl. 19:57
Hej Lasse

Det eneste du nu mangler er evnen til at gå på vandet.

Mvh
Hilmar
Nordjysk Lystfiskeriforening www.nl1917.dk
Dem med de mange fisk
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2015 kl. 19:59
Hej Lasse
du glemmer at meddele at de 75 m3 er lagt ud med trillebør og ikke helikopter
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2015 kl. 20:00
Hilmer det er ikke alle der forstår nordjysk humor
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2015 kl. 20:54
Hilmar. Jeg er holdt op med at gå på vandet. De andre brokker sig, når jeg gør det, der hvor de fisker.Wink
Lasse Hagebro
Til top
Ulrich Bergmann Olesen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ubo Avatar

Tilmeldt:: 22 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ubo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2015 kl. 20:53
Hej Lasse
jeg vil nu gerne se dig gå på vandet, når vi skal besøge M halv to, Når vi skal nedstrøms,      kommer snart og forstyrre
Nu skal du jo fiske påstår din advokat


Redigeret af ubo - 11 Jun 2015 kl. 21:15
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2015 kl. 21:17
Ulrich. Der er lagt så meget gydegrus ud i halvtoeren, at når du ved hvor det ligger kan du gå over i balletsko. Eller være stærkt troende.Wink
Der skal stå en plus 10 kg i udgangen af svinget på denne tid. Nordsiden under udhænget. Jeg skal vel ikke sætte den på krogen for dig.Big smile   
mvh Lasse Hagebro                           
Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Ulrich Bergmann Olesen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ubo Avatar

Tilmeldt:: 22 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ubo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2015 kl. 21:27
<jamen for fanden da
så må du jo tage den før jeg kommer
vil nu gerne unde dig den , for grus og kasser i massevis
kommer i næste uge hvis alt går vel
vi snakkes







Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres