Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gedde tur nybegynder.

 Besvar Besvar
Forfatter
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Gedde tur nybegynder.
    Sendt: 08 Jun 2015 kl. 20:53
hejsa alle sammen.

Jeg søger lidt hjælp her. Jeg har altid bare fisket i PT søer men er kørt lidt træt i det og da jeg bor lige ved siden af Gudenåen er det jo oplagt at tage derned i stedet. Jeg vil gerne prøve at fiske gedder men hvordan kommer jeg bedst igang som nybegynder inden for det fiskeri? Stang og Line har jeg og et par store spinnere men det er vel ikke nok? Skal man have noget stål forfang eller? Og må indrømme jeg ikke er så helvedes glad/tryg ved at skal lave et gælle greb på sådan en fætter. Er der andre måder at bære sig an på det punkt? jeg vil jo gerne gøre det korrekt fra starten af :)
Til top
Willy Dannevang Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dannevang1 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dannevang1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2015 kl. 21:48
Ja til stålforfang.

Skånsom håndtering:
Til top
Willy Dannevang Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dannevang1 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dannevang1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2015 kl. 21:51
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
steen-jac Avatar

Tilmeldt:: 09 Dec 2014
Status: Offline
Beskeder: 138
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steen-jac Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2015 kl. 22:06
Gedden er vild fisk, der slet ikke er lige så nem at overliste som de tamfisk der bliver udsat i put and take søer. Og der er en række vigtige ting du skal ha' styr på, hvis du skal ha' succes med at fiske efter gedder, men når det er på plads, så er det faktisk et ret spændende fiskeri.

Mit forslag vil være, at du skal bruge dette fora til at søge en fiskemakker, som kan introducere dig for geddefiskeriet, og lære dig de forskellige metoder, så du kan få nogle vellykkede fisketure.

Efter hvad jeg har læst, så skulle der også være steder i Gudenåen, hvor der er et fint fiskeri efter aborrer og sandart, og disse fisk er også spændende at lystfiske efter.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum