Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mørrums fremgang

 Besvar Besvar
Forfatter
Flemming Holm Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
sydfisker

Tilmeldt:: 25 Feb 2010
Geografisk: Samler og lystfisker
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sydfisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Mørrums fremgang
    Sendt: 03 Jun 2015 kl. 13:06
For næsten 10 år siden stoppede vores årlige ture til Mørrum-fiskeriet blev dårligere og dårligere og priserne steg-jeg fik at vide at man måtte ikke sætte lakseyngel ud i åen-spørgsmålet nu er hvornår startede de igen med at lave laks? det kan ikke passe at det gode fiskeri i år er kommet af sig selv.
Til top
Stefan E Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mester5

Tilmeldt:: 15 Aug 2004
Geografisk: Mörrum
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mester5 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2015 kl. 14:19
Det gode fiskeri skyldes dels forbud mod langline og netfiskeri i den svenske del af Östersöen og dels pga af trollingfiskere skal udsätte alle laks med fedtfinner i den svenske del af Östersöen.
Der skete en kompensations udsätning af lakse-yngel for nogle år siden eftersom man havde taget nogle laks til analyse. Visse af lakse-ynglen vil vel komme / er kommet som mellemlaks i år, men det fantastiske fiskeri og den enorme mängde af store laks vi oplever nu, skyldes IKKE udsätning!Hatten af for et godt stykke arbejde af Mörrums Kronolaxfiske og övrige involverede.
Knäk og bräk 
Stefan

Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2015 kl. 15:57
Stefan ;
Jeg synes da jeg har set videoer med udsætning af laksesmolt, fra de sidste par år ??
- Skal selvfølgelig ikke afvise at jeg tager fejl.
Fangsterne deroppe, kan vel egentlig ikke stå mål med eksempelvis Storåen ? , og slet ikke målt på fiskepres contra fangst ?
Gennemsnitsstørrelsen er dog imponerende !!!
Til top
Stefan E Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mester5

Tilmeldt:: 15 Aug 2004
Geografisk: Mörrum
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mester5 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2015 kl. 16:21
Du har set forkert. Der udsättes KUN havörred smolt, som oveniköbet har vist sig , at hvis disse ikke sattes ud , så var havörredsfiskeriet truet..
Muligt, at fangsterne ikke kan väre med som i Storåen, men det er også et helt andet slags fiskeri og en helt anden laks! Dejligt er det hvertfald at se åer blomstre med fantastiske fine fangster!
Til top
Jakob Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jakob Larsen Avatar

Tilmeldt:: 23 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jakob Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2015 kl. 17:09
Glædeligt hvis Mörrum er på banen igen. Så er det da muligt åen snart skal aflægges et maj-besøg. En dejlig natur og et spændende fiskeri med superstærke laks under vanskelige forhold.
Til top
Flemming Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
badroulbadour Avatar

Tilmeldt:: 31 Jan 2002
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér badroulbadour Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2015 kl. 22:38
Hvordan går det så med Emån? Den må jo også nyde godt af de forbedrede forhold i Pukaviken?
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jun 2015 kl. 06:07
Stefan ;
Jamen så tager jeg fejl - det er ikke første gang i livet, og sikkert ikke sidsteSmile

Jakob Larsen ;
Synes jeg hører rygter om,  at du for nylig har genudsat en +10 i dit hjemmevand ?
- Fik en snak med Hr.Morgan igår.
Desuden tillykke med din meget fine havørred !!
Til top
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jun 2015 kl. 06:57
Én af grundene er vel også, at der har været optimale forhold i åen. 25 m3 vand og en vandtemperatur på omkring 14 grader i hele maj måned. De år, hvor jeg har fisket i Mørrum, har jeg aldrig oplevet vandtryk over 12 m3 og aldrig vandtemperaturer under 18 grader. Der har så heller ikke været nogen fisk! Jeg tror derfor, en stor del af forklaringen ligger i de optimale forhold!
Til top
Lundberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lundberg

Tilmeldt:: 26 Dec 2006
Geografisk: Korsør
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lundberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jun 2015 kl. 12:53
Hej Alle Mørrumsinteressenter ..
Efter at have fisket i Mørrumsåen siden 1968 og dermed oplevet mangt og meget i og omkring dette fiskevand, er det absolut glædeligt at se det fine lakseår som p.t. tegner sig.
Et forhold giver dog stof til eftertanke: Hvorfor fanges ca. 60% af fiskene i pool 1 og 2 ??
Ud over der nok er ekstra fokus på disse pools netop nu, - tyder meget på, at er der udsat lidt koncentreret på et tidspunkt i pool 1, kunne årets fangststatistik adviserer dette ???
Bedste hilsner - knæk og bræk
Flemming Lundberg Petersen - Korsør
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jun 2015 kl. 13:02
Lundberg ;
Der står MASSER af fisk højere oppe :-)
Fiskepresset øges i de nævnte pools, og det bliver selvforstærkende, hver gang der fanges én til..
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres