Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Maj flue fiskeri 2015?

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Maj flue fiskeri 2015?
    Sendt: 23 Maj 2015 kl. 08:50
Jeg har fået en forespørgsel på, om der pt. er igang i majflue fiskeriet i DK.

Jeg har ikke selv haft tiden til at følge op på dette, men traf klækkende maj fluer i Gels å omkring 1. maj, men vejret, har siden da været meget dårligt, med lave temperature - regn og masser af blæst.

Er der nogen, der har haft gang i tørfluefiskeriet efter majfluer her i 2015?

Mvh
P.K.
Til top
Anders Fabrin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fabioo

Tilmeldt:: 28 Nov 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fabioo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2015 kl. 23:59
Majfluerne er ikke på vingerne endnu. Der mangler som du selv beskriver noget stabilt vejr, natte temperaturene har ind til for ikke mange dage siden været meget lav. Men der sker forhåbentlig snart noget.

Knæk og bræk.

Mvh Anders  
Til top
Carsten Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstenht

Tilmeldt:: 05 Jul 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstenht Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2015 kl. 08:40
Har set en enkelt yellow may heroppe nord på, men ja, vejret er ikke helt med os endnu
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2015 kl. 11:02
Tak for tilbage meldingerne.

Jeg undrede mig lidt over de majfluer jeg så i Gels å, idet der både var Danica og Yellow May, men de var godt nok små i størrelsen, men ok, de første kan variere en hel del i farve og størrelse, vi må håbe, der kommer sædvanlig gang i klækningen, jeg har i år for 50. år i træk mulighed for at dyrke dette herlige tørfluefiskeri, og det jubilæum vil jeg nødig gå glip adTongue

Mvh
P.K.
Til top
Carsten Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstenht

Tilmeldt:: 05 Jul 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstenht Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2015 kl. 11:52
Nej, jeg har også år efter år set frem til lige netop denne tid og den har altid indfundet sig, men jeg er da lidt nervøs for at det ikke bliver det samme i år :)
Til top
Steen Ellemose Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
SE

Tilmeldt:: 27 Maj 2008
Geografisk: sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2015 kl. 18:38
Majfluerne er begyndt at klække på nedre del af øvre gudenå, dvs, Voervadsbroområdet. Ikke voldsont, men nok til at fiskene steg til dem og kunne lokkes. 4 af de prikkede og en med storsejl i lørdags.Smile
Andre steder er de også set, bl.a. Holme å.
Til top
Allan Wermuth Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wermuth

Tilmeldt:: 28 Dec 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wermuth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2015 kl. 00:19
Altid spændende at følge hvornår de første klækninger sker ......... her er lige en melding fra DSF's hjemmeside

http://sportsfiskeren.dk/nu-klaekker-majfluerne-i-gram-og-gels-aa

Til top
Peter Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
PeterS Avatar

Tilmeldt:: 21 Jul 2007
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PeterS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2015 kl. 17:42
Hej Carsten
Må man spørge om i hvilket nordjyske vandløb du har observeret yellow may døgnfluer?

Mvh. Peter Sørensen
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jun 2015 kl. 22:38
Ja, så blev det tid til at få afprøvet om majfluerne var igang, og det var tilfældet i dag 040615, i Gels å systemet.

Jeg skulle afprøve en ny Vision Extreme 8' kl. 3, og det gav 2 timers pragtfuldt fiskeri med Majfluer. Fisk fra yngle udgave op til 35cm., og så udelukkende bækørreder, jo min 50. sæson med majfluer, var en rigtig godt oplevelse.

Havde desuden den fornøjelse, at støve en hel blank havørred op på Maj fluen, på 0,18mm. forfang, og skudt til en størrelse, på vel små 60 cm. Den huggede med en kæmpe hvirvel, og sugede fluen i sig, røg af vandet et par gange, og viste sine blanke sider, men desvære røg den af, men selv den størrelse fisk, tumler en kl. 3 med bravurWink, og ja, at den så ryger af, er bare ærgerligt, men sådan var detCry

Mvh
P.K.




Redigeret af PK - 05 Jun 2015 kl. 07:43
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jun 2015 kl. 08:21

I det øvre af Gudenåen er der også fint gang i den!

www.facebook.com/toosf.dk?fref=ts

Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Outdoors.direct

Tilmeldt:: 31 Maj 2015
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Outdoors.direct Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jun 2015 kl. 09:28
Hej med jer alle Majfluehungrende fluefiskere.

I Grindsted Å-systemet er der også så småt gang i den. Jeg har set flere majfluer på Mølby-Eg-stykkerne samt ude ved gamle Varde Å på Hodde strækket. Ultimativt er stallingen også vendt tilbage og der er nu en fornuftig bestand, som naturligvis er fredet.

Knæk og bræk derude.

Med venlig hilsen

Ronny Lagoni Thomsen
Outdoors.direct

Hvis du kunne tænke dig at høre mere om forholdene i Grindsted lige nu - så skriv gerne til mig på info@outdoors.direct
Med venlig hilsen
Outdoors.direct
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum