Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lillebælt Havørreder ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Lillebælt Havørreder ?
    Sendt: 09 Maj 2015 kl. 21:18
Hej
Det syntes mig at der er noget langt imellem landinger af havørred i Lillebælt ?  . både på den fysnke som på den jyske side  .
der er ikke meget at læse om det i rapporterne ?
Nogen der har hørt noget  ?
Hvad med Sønderskov  og f.eks Gals klint ? Hindsgavl eller Strib ?
Jeg har ført været i kontakt  med pøne havørreder ved Sønderskov -  endda flokke -. det er nogle år siden , Sker der ikke noget der mere ?
Er der noglet glat i bæltet ? torsken er forsvundet. selv de helt små  ?
Overfiskeri ? sandsynligvis
nogen opdateringer. jeg skal der ned her weekenden
venlig hilsen
Bruno
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2015 kl. 22:06
Udlængerne har tømt lillebæltOuch
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Palle Johnsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
PJ Avatar

Tilmeldt:: 11 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 82
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2015 kl. 11:45
Hej, jeg fisker næsten hver dag i Snævringen enten fra båd eller kyst....Sønderskov har ikke givet mig ret meget, men op mod den Gl.bro er godt og ikke så overrendt og så er der Fredericia stykket....Fra Søbadet og hele vejen rundt Galsklint om sommeren og efter året giver godt....Hindsgavl giver 1-2 fisk hver gang og det grønne areal ved den nye bro giver også fisk (næsten) hver gang (husk net...Og tro mig der er fine Torsk i Lillebælt, men det kræver båd....Var ude i båd i fredags og fik ca.30 Sild ved Galsklint camping og 2 Havørred ved Erritzø, fiskede ikke efter Torsk.....Så der er masser af fisk i Lillebælt man skal bare kende lidt til området

mvh Palle
Kun en tåbe frygter ikke haven
Til top
thomas klausen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas klausen

Tilmeldt:: 25 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 249
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas klausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2015 kl. 18:12
dejligt at høre at nogen fanger noget
Mvh.
Thomas klausen
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2015 kl. 21:29
Citat: PJ

Hej, jeg fisker næsten hver dag i Snævringen enten fra båd eller kyst....Sønderskov har ikke givet mig ret meget, men op mod den Gl.bro er godt og ikke så overrendt og så er der Fredericia stykket....Fra Søbadet og hele vejen rundt Galsklint om sommeren og efter året giver godt....Hindsgavl giver 1-2 fisk hver gang og det grønne areal ved den nye bro giver også fisk (næsten) hver gang (husk net...Og tro mig der er fine Torsk i Lillebælt, men det kræver båd....Var ude i båd i fredags og fik ca.30 Sild ved Galsklint camping og 2 Havørred ved Erritzø, fiskede ikke efter Torsk.....Så der er masser af fisk i Lillebælt man skal bare kende lidt til området

mvh Palle
Hej Palle.
Ja tak for det - jeg var dernede idag og fik en fin ørred på 43 cm ..  i god kondition - ved Sønderskov. . Jeg syntes det er dejligt stykke vand med god bund  - men det er rigtigt det svinger meget.
Galsklint er et fint stykke med godt dybt vand men vi har aldrig rigtig fået noget -
Mne jeg undrer mig over at de gange jeg har været ved Sønderskov i maj  - har vi intet set til Hornfisk,.Men jeg har fået gode fisk i Sønderskov . men det er efterhånden flere år siden ,
Erritsø har jeg været ved flere gange et dejligt stykke men fik intet - udover en målstorsk . Jeg kan huske da jeg var knægt kunne  man fange pæne torsk lige fra kysten  - men det kan man ikke mere.  Torsekn er en dejlig bomstærk fisk . som jeg savner meget - men der er af og til en del mindre sej.
Du skriver det grønne areal ved den nye bro l du mener på fynssiden ?
tak for svaret- ja Lillebælt et et dejligt sted.  - vandkvaliteten virker ti lat være i bedring,, vi mangler bare at få erhvervsfiskerne stoppet..  der
venlig hilsen
Bruno
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2015 kl. 21:30
Citat: Henrik Christensen

Udlængerne har tømt lillebæltOuch
Tror du virkelig ?Smile
Til top
Palle Johnsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
PJ Avatar

Tilmeldt:: 11 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 82
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2015 kl. 06:07
Det grønne areal er på Fyn´s siden og du fanger Havørred på hele stykket....
Kun en tåbe frygter ikke haven
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2015 kl. 16:35
NÅ ja vi er kørt forbi en del gang men vi troede at det var private område.. men det må jeg prøve . og stykket ser ud til at være let at gå til..
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum