Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tyvfiskeri

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Flemming Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
badroulbadour Avatar

Tilmeldt:: 31 Jan 2002
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér badroulbadour Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Tyvfiskeri
    Sendt: 06 Maj 2015 kl. 18:27
I stedet for at fokusere på om lystfiskere kommer fra det ene EU-land eller det andet, ville det være dejligt, hvis Fiskerikontrollen kunne få fingrene ud og rent faktisk kontrollere, om vi lystfiskere har fisketegnet.
Det er faktisk muligt at kontrollere elektronisk via fx et sygesikringskort, så det er jo ikke fordi opgaven er forbundet med det store besvær ...

Måske er de ansatte fiskerikontrollører bare fysisk rædde og i øvrigt konfliktsky personer, men jeg personligt ville sige tak, hvis de gad at komme forbi og kontrollere mid på næste fisketur ...

Vi har en ny artikel om emnet her: https://www.fiskeri.nu/puds-fiskerikontrollen-paa-tyvfiskerne.html
Til top
Ronny Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ronny73

Tilmeldt:: 28 Maj 2014
Geografisk: Sønderborg
Status: Offline
Beskeder: 298
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ronny73 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Maj 2015 kl. 18:34
ja at have fiske tegn føles lidt som at have betalt 600kr for et pas men aldrig kommer til at vise det. jeg ville blive glad for en kontrol så ved jeg at nogle håndhæver det. jeg har self fisketegn og betaler af pligt frem for lyst for jeg aner ikke hvad de penge går til da man jo ikke for et brev eller andet om det og heller ikke møder dem
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Maj 2015 kl. 21:30
Citat: badroulbadour

I stedet for at fokusere på om lystfiskere kommer fra det ene EU-land eller det andet, ville det være dejligt, hvis Fiskerikontrollen kunne få fingrene ud og rent faktisk kontrollere, om vi lystfiskere har fisketegnet.
Det er faktisk muligt at kontrollere elektronisk via fx et sygesikringskort, så det er jo ikke fordi opgaven er forbundet med det store besvær ...

Måske er de ansatte fiskerikontrollører bare fysisk rædde og i øvrigt konfliktsky personer, men jeg personligt ville sige tak, hvis de gad at komme forbi og kontrollere mid på næste fisketur ...

Vi har en ny artikel om emnet her: https://www.fiskeri.nu/puds-fiskerikontrollen-paa-tyvfiskerne.html
Hej
Ja du har selvfølgelig ret -det er også den oplevels mange andre har
Jeg har lavet et indlæg vedr. fisketegn for udlændinge her p åsiden andet steds - hold da op hvor jeg fik en gang skideballer  " om fordomme osv.   "  - men faktum er at der blvier begået megen tyvfiskeri her  i landet af oftest østeuropæere- so madfisker og er ligeldade med loven - men det måtte jeg sandelig ike sige den slags.
men det er dog et fakrum . jeg hører så meget af den slags både fra lodsejere og andre fiskekammerater
Jeg kunne ønske mig at fiskeri kontrollen  var mere synlig..
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Maj 2015 kl. 21:42
Enig,jeg har fisket siden jeg var 14-15 år gammel ,det vil sige i mere end 50 år, efter fisketegnet blev indført er jeg blevet kontrolleret 1(en) gang i de år, og har fisker kyst,Å ,moler (børn/børnebørn), jeg synes det er sørgeligt,ville mene at jeg burde have være tjekket 5-10 gange om året efter fiske hyppighed.

Mange ville tænke at det var billigere at betale en (lille) bøde hvis kontrollen kom.

Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Maj 2015 kl. 21:52
Ca 225 årsværk på landsplan. Der skal kontrollere alt fiskeri her i dk. Erhverv og rekreativ. Et kontroltryk der er bestemt af EU og vores minister. En arbejdsplads der må se de økonomiske rammer blive mindre hvert år og arbejdsopgaverne bliver ikke mindre, tvært imod. Det er måske ikke så mærkeligt at det kan være lidt af en opgave at løbe ind i en kontrol. De arbejder for øvrigt også når du ligger og sover, så er de ude og lede efter ulovlige garn, men de kan jo også møde i dagtimerne og kontrollere fisketegn. Vælg selv, hvad er mest nødvendig.
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Maj 2015 kl. 21:58
Som nævnt i anden tråd, kan man finde FAKTA i en rapport - og den tegner et andet billede.
Men så var der jo ikke lige mulighed for at linke til den side, som NRE allerede har smidt op i nyhedsfeltetWink
Artiklen er forøvrigt - jævnfør jeres egne oplysninger - , 6 måneder gammel, så hvor har vi liiiiige nyheden, som både kræver en "nyhed" fra forfatter, et link og en helt særskilt tråd ??
Det er jo bare et dårlig skjult forsøg på at skabe hits på en "konkurrerende side".
Same sh*t as always...

Find rapporten her http://www.langaa-sf.dk/


Redigeret af simon agerholm2 - 07 Maj 2015 kl. 06:02
Til top
jan werner thomsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
janus w

Tilmeldt:: 04 Jun 2011
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér janus w Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Maj 2015 kl. 23:09
kunne måske også skyldes at en stor del af personalet hos den ,,upartiske,, kontrol selv er meget aktive stangsvingere,og vel hellere vil jagte banditter med garn end ,,de gode,, med stang. . . syntes det er et problem : en troller laks ved Bornholm,en skriver bøger om lystfiskeri og flere bruge rigtig meget tid med kæppen -man sætter jo heller ikke en indædt tilhænger af det ene hold, til at være dommer i en fodboldkamp vel
Til top
Steen Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S. Jørgensen

Tilmeldt:: 11 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S. Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2015 kl. 15:20
Hej Flemming
Fint emne og fin pointe, med de konfliktsky. Jeg er bange for at det er spot-on og det værste er nok, at det stadigt er nøjagtigt lige aktuelt.
 
For en del år siden, demonstrerede en arabisk lystfiskerkammerat omfanget af et tyvfiskerproblem for mig. Det var Odense å, ved Åsum og klods opad Voldsmose. Vi kørte ned til Åsumbroen og han udpegede ca ti fiskere, der fiskede der og lidt opstrøms. Abdul, der selv havde fisketegn, svor på at ikke en eneste af de andre fiskere havde - han kendte dem nemligt.
Abdul sagde videre, at han mange gange havde opfordret dem til at indløse fisketegn og kort. Fået svaret, at når ingen kontrollerede, hvorfor skulle de så spille penge på noget overflødigt!
Den syntes jeg var lige langhåret nok, så samme aften kontaktede jeg et par fiskere, som jeg viste var kontrolanter, forklarede problemet og spurgte om de ville gøre noget ved det?
De var begge rørende enige om, at Åsum ikke var der de fiskede (BS) og det burde være de rigtige Åsum kontrolanter, der skulle gennemføre kontrollen. Da jeg hørte samme snak fra kontrollant no. to, gik jeg ham lidt nærmere på klingen og fik egentligt halet ud af ham, at han faktisk kun kontrollerede dem han viste havde tegn og kort og aldrig en fisker af anden herkomst end Dansk! (Det skulle forøvrigt vise sig at det var sidste gang han snakkede til mig :-/ )
Da jeg klart forstod at jeg ligeså godt kunne appelere til et vandrør, kontaktede jeg sportsfiskerens lokalredaktør på Fyn, mener han hed Bjarne selv et-eller-andet.
"Jo han havde altid tid til at snakke med fiskere", lige til han hørte hvad mit ærinde var. Han ville helst ikke ville høre på mig mere og da slet ikke have informationen på skrift. Han mente slet ikke det var hans opgave at skrive om den slags etcetera etcetera.
Den daværende redaktør, havde "ikke en klumme til den slags" og en af kredsens folk mente at det selvfølgeligt var kontrollanternes opgave. Yippie-cay-yeah
Med problemerne sparket ud af stadion, var alle åbenbart godt tilfredse og jeg havde lært lektien, - frivillig arbejdskraft er måske billigt i den ene ende, men dyrt i den anden -
Jeg vil overlade konklutionerne til andre, men kønt er det ikke.
Til top
Flemming Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
badroulbadour Avatar

Tilmeldt:: 31 Jan 2002
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér badroulbadour Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2015 kl. 16:14
Tak for flere meget interessante indlæg fra flere sider. Det er bestemt en problematik, jeg vil gå videre med, og for mig er det knaldhamrende ligegyldigt om man hedder Abdul eller Brian (min bror hedder Brian), for Fiskerikontrollen er den egentlige løsning på dette problem. Og så kan de ligge og rode nok så meget i nattemørke efter ulovlige garn eller trolle efter laks ved Simrishamn for deres honorarer.
Vi må have nogle professionelle folk ud til fiskevandene og kontrollere fisketegn, for ellers skrider respekten og anarkiet råder (som det gør i dag).


Redigeret af badroulbadour - 08 Maj 2015 kl. 06:49
Til top
Lasse Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lc52

Tilmeldt:: 19 Jun 2006
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lc52 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2015 kl. 17:29
lige en lille oplevelse med fiskerikontrollen jeg havde for nogle år siden.  Jeg fiskede i en dejlig lille å her på Sjælland og var netop ved at pakke sammen da fiskerikontrollens firehjulstrækker svingede ind på pladsen.  Jeg fik vist dem mit fisketegn og spurgte om de ikke ville se mit medlemskort til åen?
Nej, det ville de ikke.  Ok, men vi er plagede af tyvfiskere her i åen.  Var det ikke noget I kunne tage jer af?  Næh, det er jeres eget problem, lød svaret.  Fortsat god dag.   Og væk var de.
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2015 kl. 20:15
Lasse det er et privat anliggende og det har de slet ikke lov til at gøre noget ved. Jeg vil tro det kan give en tjenestelig påtale til vedkommende fiskerikontrollør, hvis han begynder at kontrollere medlemskab af en privat forening. Det er foreningens egne kontrollanters opgave.
Til top
esben bøgh Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
esben bøgh

Tilmeldt:: 11 Jun 2006
Geografisk: esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér esben bøgh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2015 kl. 20:55
jeg er medlem af sydvestjydsk sportsfisker forening. Jeg er også a-kontrolløer. d.v.s. at jeg må kontrollere statstegn. det foregår som ofte ved at jeg sender statstegns nummeret via en sms og får så svar tilbage i løbet af 15 sec. hvis jeg tager en uden statstegn får vedkommende en afgift på stedet på kr. 740. via et girokort. i følge love skal jeg have forevist id. jeg kan kun kontrollere der hvor vi har fiskeretten. jeg skal jo også se fiskekort og ingen fiskekort bortvisning eller da jeg er en flink fyr køb på stedet. hvem er det så der ikke har statstegnet. det er fra mange nationer. den sidste som fik et giro kort var dansker. hvem har så ikke fiskekort. de sidste 3 var danskere. så ingen er bedre end andre. ved ulovligt fiskeri. taget fisk under mindste mål overtrådt reglerne for fiskeri i vestvendte åer. ja så udfylder jeg en rapport og fiskerikontrollen tager så stilling til hvad der sker med synderen. håber der klare et par begreber. ellers stil endelig spørgsmål her så alle kan se og evt blive bare lidt klogere¨
knæk og bræk derude
Til top
Lasse Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lc52

Tilmeldt:: 19 Jun 2006
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lc52 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2015 kl. 21:15
ok Esben og Tommy mht medlemskabet af private foreninger.  Men hvad med tyvfiskeriet som jeg spurgte om?  Er det ikke deres område heller?
Til top
René Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René Jespersen77

Tilmeldt:: 20 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René Jespersen77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2015 kl. 22:02
Fiskerikontrollen har ikke til opgave at vurdere om en person har lov at fiske i privat vand. Kun at kontrollere om vedkommende har statens fisketegn.
Hvad definerer du som tyvfiskere?
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2015 kl. 22:18
Lasse du har fået mit svar. Fiskerikontrollen kan og må ikke kontrollere om en person har tilladelse til at fiske i en forenings private fiskevand. Som Rene fortæller, kan de kun tjekke det lovpligtige statsfisketegn. Er det en privatejet sø, uden forbindelse til vandløb. Så har de slet ikke adgang til den og dens brugere. Det er ejerens problem.
Til top
esben bøgh Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
esben bøgh

Tilmeldt:: 11 Jun 2006
Geografisk: esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér esben bøgh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2015 kl. 05:32
som skrevet jeg må kun i foreningsvande. fiskerikontrollen er jo en stats instans og har ikke noget med private aftale at gøre. og det er jo en privat aftale en forening indgår med den/dem som har fiskeretten om at få lov til at fiske. så som en god tommelfinger regel kan man stikke en finger i vandet. smage på den og sige salt, kun statstegn og her er der kun fiskerikontrollen som kontrollerer. fersk smag og her træder også a-kontrolløre ind. som så udover statstegn også kontrollerer fiskekort. som så fiskekontrollen ikke kan. ved eks. ulovlige fiskeredskaber så er det KUN fiskerikontrollen som må foretage sig noget. vi a-kontrollører indberetter, nok se men ikke pille. det kan være ruser - garn eller lign i en sø
Til top
Flemming Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
badroulbadour Avatar

Tilmeldt:: 31 Jan 2002
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér badroulbadour Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2015 kl. 06:53
Hej Esben. Tak for dit informative indlæg. Mvh. Flemming :)
Til top
Lars Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
lars bs pedersen

Tilmeldt:: 13 Feb 2003
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lars bs pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2015 kl. 12:17
Hej. Jeg er kontrollør i Kolindsundkanalerne på Djursland. Jeg har ret til at kontrollere statsfisketegn + medlemskort i de fiskevande vi har lejet. Den sidste måned har der været titusindvis af store Sej (40-60cm.) i Nordhavnen i Grenå. Hver aften er hele kajen besat af folk og det er ikke meget dansk der bliver snakket. Jeg kan se at de fleste af dem har været i supermarkedet og købt billige fiskesæt, og aldrig har fisket før. De behandler fiskene de fanger som affald, afliver dem ikke og sparker dem til de ligger i store dynger. (Jeg har hidset mig op et par gange og råbt højt når det blev for meget). Men hvor mange af disse fiskere har mon statsfisketegn?. Ja jeg har bedt fiskerikontrollen om at køre forbi engang imellem, når de alligevel var på havnen, men har ikke set dem endnu.(derfor kan de selvfølgelig godt have været der). Jeg har jo desværre ikke ret til at kontrollere statsfisketegn hernede, selvom det engang imellem har været fristende at trække kontrolskiltet op af lommen. I vores forening har alle ret til mod at forevise sit medlemskort at se andre medlemmers medlemskort. Dvs. gensidig kontrol mulighed. Det kunne være fint hvis man kunne det samme i saltvand. Men da man ingen myndighed har er det nok for bøvlet, da man ikke kan gøre noget hvis man finder en uden statstegn. Men frustrerende er det i hvert fald. God weekend
Til top
Lasse Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lc52

Tilmeldt:: 19 Jun 2006
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lc52 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2015 kl. 12:35
Rene:  min def. på tyvfiskeri er fiskeri uden statstegn, uden medlemskort til fiskevandet og fiskeri med ulovligt garn, i dette tilfælde garn spændt tværs over åen ved udløbet.  
Til top
René Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René Jespersen77

Tilmeldt:: 20 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René Jespersen77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2015 kl. 22:49
Lasse, det første og det sidste kan kontrollen selvfølgelig gøre noget ved. Men ikke om nogen fisker i et vand de ikke har lov til.
Til top
Flemming Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
badroulbadour Avatar

Tilmeldt:: 31 Jan 2002
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér badroulbadour Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2015 kl. 23:57


Det er vel egentlig ham, vi skal skyde bolden over til ...
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2015 kl. 00:56
Nej det er vores folkevalgte inde på borgen og Dan Jørgensen. Manden du viser er kun embedsmand og forvalter af de midler som regeringen afsætter til opgaven. Så det er ikke den rigtige mand du hænger aben på.

Redigeret af tolund - 09 Maj 2015 kl. 00:59
Til top
Thomas hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rocco

Tilmeldt:: 24 Sep 2013
Geografisk: syd
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rocco Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2015 kl. 01:26


Redigeret af Rocco - 09 Maj 2015 kl. 01:33
Til top
Thomas hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rocco

Tilmeldt:: 24 Sep 2013
Geografisk: syd
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rocco Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2015 kl. 01:27
Citat: Rocco

Citat: lars bs pedersen

Hej. Jeg er kontrollør i Kolindsundkanalerne på Djursland. Jeg har ret til at kontrollere statsfisketegn + medlemskort i de fiskevande vi har lejet. Den sidste måned har der været titusindvis af store Sej (40-60cm.) i Nordhavnen i Grenå. Hver aften er hele kajen besat af folk og det er ikke meget dansk der bliver snakket. Jeg kan se at de fleste af dem har været i supermarkedet og købt billige fiskesæt, og aldrig har fisket før. De behandler fiskene de fanger som affald, afliver dem ikke og sparker dem til de ligger i store dynger. (Jeg har hidset mig op et par gange og råbt højt når det blev for meget). Men hvor mange af disse fiskere har mon statsfisketegn?. Ja jeg har bedt fiskerikontrollen om at køre forbi engang imellem, når de alligevel var på havnen, men har ikke set dem endnu.(derfor kan de selvfølgelig godt have været der). Jeg har jo desværre ikke ret til at kontrollere statsfisketegn hernede, selvom det engang imellem har været fristende at trække kontrolskiltet op af lommen. I vores forening har alle ret til mod at forevise sit medlemskort at se andre medlemmers medlemskort. Dvs. gensidig kontrol mulighed. Det kunne være fint hvis man kunne det samme i saltvand. Men da man ingen myndighed har er det nok for bøvlet, da man ikke kan gøre noget hvis man finder en uden statstegn. Men frustrerende er det i hvert fald. God weekend



Vi har nøjagtig samme problem her på vestsjælland når der mange torsk i havne og på moler.. Det er nøjagtig det samme som du beskriver.. Der bliver ikke talt meget dansk og de er udstyret med fiskesæt fra brugsen.

De er dog så snu at hver gang de fanger noget uanset str ryger det op i en spand bag i bilen fordi der må fiskerikontrollen vidst ikke kigge hvis de skulle komme.

Lavede en anmeldelse på nettet om det intensive fiskeri efter undermålstorsk og indgav hvor det var. Der gik ikke mere end et par dage før jeg fik respons fra fiskerikontrollen at de havde været på "pletterne" og knapt havde nok bødeblokke med ..

Det satte lidt en stopper for det kortvarigt men inden længe var alt som det plejede igen desværre.

Når der er udsat små ørreder i åen står der også fluks en flok der ikke taler dansk og opfisker dem hvor de blev udsat.. Fiskene bliver åbenbart lidt i området efterfølgende.

Kommunen kunne jo begynde at trække dem i kontanthjælp da de jo så ikke har brug for penge til mad med alt det de fanger


Redigeret af Rocco - 09 Maj 2015 kl. 01:32
Til top
Flemming Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
badroulbadour Avatar

Tilmeldt:: 31 Jan 2002
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér badroulbadour Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2015 kl. 01:27
Du skal ikke undervurdere, hvor meget magt og penge embedsmændene rent faktisk sidder og bestyrer.
https://www.fiskeri.nu/anders-munk-jensen-og-fisketegnet.html
Til top
René Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René Jespersen77

Tilmeldt:: 20 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René Jespersen77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2015 kl. 06:38
Og du skal ikke undervurdere hvor meget det faktisk er Bjarne Corydon der bestemmer hvor mange penge der må bruges på de forskellige kontrol-opgaver!
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2015 kl. 07:30
Flemming du får en pose penge, løn eller anden indtægt, den skal række til dine omkostninger og mon ikke vi alle har en prioritering, husleje, el, vand ect. ect. og sidst fiskegrej. Hvis du gerne vil have en ny fiskestang til 6000 kr. og pengene ikke er der, hvordan vil du løse det problem. Gå til din arbejdsgiver og bede om lønforhøjelse. I hans tilfælde er det Corydon (regeringen) og dine skatte kroner han skal have. Så han kan ansætte flere folk til at tjekke lystfiskere. Så skal skatten sættes op, eller skal vi sparer på sygehusene, ældreplejen, børnepasningen, folkeskolen. Kom selv med flere forslag. For han har få penge og mange opgaver der skal løses. Opgaver der er et krav om fra EU side, hvis vi fremover skal have et landbrug og fiskeri. Om vi skal have det, det er en helt anden debat jeg ikke vil ind på.
Til top
Flemming Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
badroulbadour Avatar

Tilmeldt:: 31 Jan 2002
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér badroulbadour Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2015 kl. 14:49
Den gode Anders Munk Jensen sidder vel som mere end en kransekagefigur på posten, for som direktør har han det direkte ansvar for administrationen af og konrollen omkring fisketegnet. Hvis det var Corydon, som bestemte det hele, var AMJ jo overflødig.
Jeg er godt bekendt med den yderst brede vifte af opgaver - ikke mindst i EU-sammenhæng - som Fiskerikontrollen skal udføre. Men hvis vi er et sted mellem 200.000 og 500.000 lystfiskere, så har vi vel også et krav på en vis opmærksomhed?
Personlig er jeg lidt ked af at "hænge" AMJ ud, for han ser så nuttet ud. Men han sidder altså på en konkret direktørpost og har ansvaret for at bruge vores skattekroner og fisketegnsmidlerne nogenlunde fornuftigt.
Og det har næppe nogen mærkbar nationaløkonomisk betydning, om en smule af ressourcerne blev brugt til kontrol af Fisketegnet. Men det ville betyde en kæmpe forskel for de lystfiskere, som betaler det offentlige fisketegn, hvis de - bare en gang imellem - mødte en kontrøllør, så de følte, at der var en mening med at betale til statens lovpligtige fisketegn.
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2015 kl. 15:22
Jeg er helt sikker på han gerne vil ansætte flere folk til at kontrollere fisketegn. Han har bare ikke råd til det. Han kæmper en brav kamp for at få lov til at beholde dem han allerede har ansat i hans ansvarsområde, som er en lille del af NaturErhvervstyrelsen. Men der er også politik med i spillet. Lige pt kører de en kampagne, hvor det er det rekreative og lystfiskere der bliver fokuseret på. Så det kan være du er heldig at møde en af de efterlyste personer    
Til top
Dan Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Dan Ras

Tilmeldt:: 30 Apr 2015
Geografisk: ja
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dan Ras Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2015 kl. 15:57
Venner det er Lørdag,tag ud og få en omgang fjabbe,det hjælper.
Til top
Steffen Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Steffenstuff Avatar

Tilmeldt:: 26 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffenstuff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2015 kl. 16:25
Hej et nyt synspkt. i en også for mig og min rets følelses bevisthed, vigtig debat.
Private og udlejede, fiskevande(ferskvand), er det lokale udnævnte fiskerikontrolanter, der udføre kontrol, i samarbejde med politi.
Kommunale kan muligvis aftale med stats fiskeriopsyn?? 
I saltvand er det hovedsalig stats ansatte fiskeri betjente.
 
Men den nye og i nogle henseender positive frigivelse(frit fiskeri for alle) i stats og kommunale ferskvands lokaliteter, er der ofte udstedt et regelsæt, som b.la kan indeholde lokale bestemmelser som frednings tider, og afgrænsninger samt, bestemmelser om brug eller ej af bådmotore. Disse bestemmelser kan man så finde på nettet, men dem der bryder dem er, (og der er min erfaring desværre typisk typer der også er ligeglade med anden lov de ikke bliver taget i at bryde), fuldstændig ligeglade, grundet manglende konsekvens.
Jeg har selv været i dialog med Århus kommune om regler ved noget af deres efter tragtede Frie fiskevand. Jeg har foreslået man side om side med andre store oplysnings skilte om fugle og stier osv. skrev disse regler sammen med.
Det er som at hælde vand på en gås, de tager sig ikke af det, og daglige overtrædelser må man så lade sig provokere af (Årslev Engsø og sandfang århus å). Disse frie vande er udsat for et voldsomt fisketryk, og i stor grad, fuldstændig uden for de beskrevne regler.
Hvem skal så kontrollere her? Det er ejeren/kommunen/regionen, som så skal videregive til politiet. Det er der så ikke resourser til, men et godt skilt, ville gøre det meget mere berettiget for andre "frie fiskere" at henvise ved evt. overtrædelser.
Det samme på kysten, og frednings zoner ved vandløb. Sæt dog nogle oplysnings skilte op. Det på virker de fleste med bare lidt samvittighed.
Men nej, det er aldrig en mulighed der bruges.
De private udlejede vande kan vi godt finde ud af at skilte. En sjælden gang forsvinder et skilt, og et nyt må op, men det virker præventivt rigtig godt.
Kunne godt tænke mig at høre synspkt. fra kommunale "lovgivere" til dette.
Økonomi kan vel ikke undskylde alt.
 
MVH Steffen
 
Til top
Dan Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Dan Ras

Tilmeldt:: 30 Apr 2015
Geografisk: ja
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dan Ras Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2015 kl. 17:19
Enig,mon ikke det var en sag for DSF,uhah nej,de skal passe på deres åer i det jydske.


Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2015 kl. 21:13
Citat: badroulbadour

I stedet for at fokusere på om lystfiskere kommer fra det ene EU-land eller det andet, ville det være dejligt, hvis Fiskerikontrollen kunne få fingrene ud og rent faktisk kontrollere, om vi lystfiskere har fisketegnet.
Det er faktisk muligt at kontrollere elektronisk via fx et sygesikringskort, så det er jo ikke fordi opgaven er forbundet med det store besvær ...

Måske er de ansatte fiskerikontrollører bare fysisk rædde og i øvrigt konfliktsky personer, men jeg personligt ville sige tak, hvis de gad at komme forbi og kontrollere mid på næste fisketur ...

Vi har en ny artikel om emnet her: https://www.fiskeri.nu/puds-fiskerikontrollen-paa-tyvfiskerne.html
Du har da fuldstænding ret - men det er ike alle der ser sådan på det- prøv at se emnet " Løser udlænding fisketegn" ?
huha -
Til top
Lars Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
lars bs pedersen

Tilmeldt:: 13 Feb 2003
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lars bs pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2015 kl. 23:56
[QUOTE=Dan Ras] Enig,mon ikke det var en sag for DSF,uhah nej,de skal passe på deres åer i det jydske.

Hvorfor f... blander du nu DSF ind i det. De har squ da ikke noget med fiskerikontrollen at gøre. Næ det skulle være tilladt kontrollører som har fået udstedt kontrolskilt af fiskerikontrollen til kontrol af et lokalt fiskevand, at tjekke fisketegn på alle undtagen ved private fiskevande. Man er jo trods alt blevet "eksamineret" i div. regler inden man får udleveret kortet. Og jeg kan virkelig ikke se forskellen på den evt. afgift jeg giver en fisker uden fisketegn i min å eller ham på molen. Begge har nasset på vi andre, så de er begge to lige "skyldige"

Redigeret af lars bs pedersen - 10 Maj 2015 kl. 00:01
Til top
Flemming Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
badroulbadour Avatar

Tilmeldt:: 31 Jan 2002
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér badroulbadour Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2015 kl. 23:20
I betragtning af det store engagement, som mange lystfiskere og andre naturinteresserede lægger for dage, ville det være oplagt, hvis man kunne få "civile" fiskeri-inspektører på banen. Fx kunne det være en idé at forsyne de udendørs folk i Naturstyrelsen med denne myndighed.
Men også almindelige lystfiskere kunne være et bud. Vi skal bare lige finde ud af en metode til at sortere de magtliderlige skrankepaver fra ...

Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2015 kl. 16:29
Hej Lars det er ganske rysten det du fortæller men desværre bekræfter det den snak der er om den slags -
Den slags mennesker har en helt anden mentalitet - afstumpet vil jeg kalde det -de opfører sig som de vil og   men der sker intet -det er det der er problemet -
De skulle smides ad h til . de har ingen følelser overfor dyr som levende væsener - men man kunne da bede lokal TV kigge på sagen ? elelr kontakte pressen  -den slas svineri skal stoppes . !
jeg har jo startet et andet indlæg " løser udlændinge fisketegn ?  "  - huh ha der blvier mna kaldt både racist og det der er værre hvis man skriver o mden slags du nævner her. Men vil du prøve at se på det indlæg  -og så skrive det du oplever i Grenå.  der er mange- alt for MANGE der ikke aner den slags og - det er jo åh så godt med den slags  - " de er ikek osm jeg beskiver" og mange er " rystede over at jeg kna skrive dne slags" " der er igne dokumentation"  osv.
Jeg må sige at jeg er ret chokeret over at der findes så uvidende og ligefrem snotdumme mennesker i dette land -  der ikke aner hvad der foregår for næsen af dem  , men stoppes det skal det.. hvad gør vi ?
mvh
Bruno
Citat: lars bs pedersen

Hej. Jeg er kontrollør i Kolindsundkanalerne på Djursland. Jeg har ret til at kontrollere statsfisketegn + medlemskort i de fiskevande vi har lejet. Den sidste måned har der været titusindvis af store Sej (40-60cm.) i Nordhavnen i Grenå. Hver aften er hele kajen besat af folk og det er ikke meget dansk der bliver snakket. Jeg kan se at de fleste af dem har været i supermarkedet og købt billige fiskesæt, og aldrig har fisket før. De behandler fiskene de fanger som affald, afliver dem ikke og sparker dem til de ligger i store dynger. (Jeg har hidset mig op et par gange og råbt højt når det blev for meget). Men hvor mange af disse fiskere har mon statsfisketegn?. Ja jeg har bedt fiskerikontrollen om at køre forbi engang imellem, når de alligevel var på havnen, men har ikke set dem endnu.(derfor kan de selvfølgelig godt have været der). Jeg har jo desværre ikke ret til at kontrollere statsfisketegn hernede, selvom det engang imellem har været fristende at trække kontrolskiltet op af lommen. I vores forening har alle ret til mod at forevise sit medlemskort at se andre medlemmers medlemskort. Dvs. gensidig kontrol mulighed. Det kunne være fint hvis man kunne det samme i saltvand. Men da man ingen myndighed har er det nok for bøvlet, da man ikke kan gøre noget hvis man finder en uden statstegn. Men frustrerende er det i hvert fald. God weekend
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2015 kl. 16:34
Der er ellers mange her i forummet der ike vil tror på den slags du fortæller her
de fatter ikke en dyt af det hele. det fandt jeg ud af da jeg oprettede indlægget " løser udlændinge fisketegn"
huha  -
Men hvad med at kontakte lokal TV ? eller pressen - lokale sprøjte ? eller en lokal politiker.. det svineri skal stoppes ! men konfliktsky   - er noget der er på hastigt fremmarch her i landet..
Citat: Rocco

Citat: Rocco

Citat: lars bs pedersen

Hej. Jeg er kontrollør i Kolindsundkanalerne på Djursland. Jeg har ret til at kontrollere statsfisketegn + medlemskort i de fiskevande vi har lejet. Den sidste måned har der været titusindvis af store Sej (40-60cm.) i Nordhavnen i Grenå. Hver aften er hele kajen besat af folk og det er ikke meget dansk der bliver snakket. Jeg kan se at de fleste af dem har været i supermarkedet og købt billige fiskesæt, og aldrig har fisket før. De behandler fiskene de fanger som affald, afliver dem ikke og sparker dem til de ligger i store dynger. (Jeg har hidset mig op et par gange og råbt højt når det blev for meget). Men hvor mange af disse fiskere har mon statsfisketegn?. Ja jeg har bedt fiskerikontrollen om at køre forbi engang imellem, når de alligevel var på havnen, men har ikke set dem endnu.(derfor kan de selvfølgelig godt have været der). Jeg har jo desværre ikke ret til at kontrollere statsfisketegn hernede, selvom det engang imellem har været fristende at trække kontrolskiltet op af lommen. I vores forening har alle ret til mod at forevise sit medlemskort at se andre medlemmers medlemskort. Dvs. gensidig kontrol mulighed. Det kunne være fint hvis man kunne det samme i saltvand. Men da man ingen myndighed har er det nok for bøvlet, da man ikke kan gøre noget hvis man finder en uden statstegn. Men frustrerende er det i hvert fald. God weekend



Vi har nøjagtig samme problem her på vestsjælland når der mange torsk i havne og på moler.. Det er nøjagtig det samme som du beskriver.. Der bliver ikke talt meget dansk og de er udstyret med fiskesæt fra brugsen.

De er dog så snu at hver gang de fanger noget uanset str ryger det op i en spand bag i bilen fordi der må fiskerikontrollen vidst ikke kigge hvis de skulle komme.

Lavede en anmeldelse på nettet om det intensive fiskeri efter undermålstorsk og indgav hvor det var. Der gik ikke mere end et par dage før jeg fik respons fra fiskerikontrollen at de havde været på "pletterne" og knapt havde nok bødeblokke med ..

Det satte lidt en stopper for det kortvarigt men inden længe var alt som det plejede igen desværre.

Når der er udsat små ørreder i åen står der også fluks en flok der ikke taler dansk og opfisker dem hvor de blev udsat.. Fiskene bliver åbenbart lidt i området efterfølgende.

Kommunen kunne jo begynde at trække dem i kontanthjælp da de jo så ikke har brug for penge til mad med alt det de fanger
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2015 kl. 16:47
Bruno Sørensen ;
Jamen sæt iværk !!
Istedet for at ævle og kævle, og svine både udlændinge, og dine egne "landsmænd" til herinde, KUNNE du jo gøre noget ved disse uhyrligheder.
Det står dig frit for, og dine lokale politikere og myndigheder, er jo kun en telefonopringning væk.

Med den retorik du anvender, er der dog overvældende risiko for, at der bliver uddelt håndmadder, fra både indlandske og udenlandske aktører Smile
Til top
Ronny Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ronny73

Tilmeldt:: 28 Maj 2014
Geografisk: Sønderborg
Status: Offline
Beskeder: 298
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ronny73 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2015 kl. 18:07
Bruno i stedet for at kalde os alle dumme osv hvad med du så selv tager fat i nogle af de forslag du selv kommer med ?
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2015 kl. 18:58
Bruno, med dine retoriske og stave evner, ville jeg være forsigtig med at kalde andre for "dumme" Confused
Tænk før du skriver....
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2015 kl. 22:33
Citat: simon agerholm2

Bruno Sørensen ;
Jamen sæt iværk !!
DET VAR DIG OG NOGLE AF ANDRE MED SAMME INDSKRÆNKEDE VIDEN  SOM BEGYNDT AT RÅBE OG SKRIGE RASICTS TIL MG OG DET DER ER VÆRRE.  MEN DET ER SANHEDenHvad brokker du dig over ?  OG DEN KAN DU IKKE LIDE AT HØRE Nar !
Istedet for at ævle og kævle, og svine både udlændinge, og dine egne "landsmænd" til herinde, KUNNE du jo gøre noget ved disse uhyrligheder.
Det står dig frit for, og dine lokale politikere og myndigheder, er jo kun en telefonopringning væk.
Hvor gør du ikke selv noget ?  det var ikke jeg der begyndt at svine andre til det var personer som dig og et par andre der ikke kunne TÅLE at høre sandheden  om østeurpæisnke loverovertrædere so mder bliver beskrevt her og ganske rigtig  -
hvorfor bliver du ved når du ike kan lide at høre om det ? du skulle blive vred på dem der gør den slags og ikke på mig - jeg forsøger at få en dialog igang med andre om hvad der kan gøres for at stoppe dette uvæsen - men fra dig kommer der ku nsure opstød og du blver ved at kværulere.
så langer der ikke er nogen der har kaldt dit nummer så tag dog og klap i !
Med den retorik du anvender, er der dog overvældende risiko for, at der bliver uddelt håndmadder, fra både indlandske og udenlandske aktører Smile
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2015 kl. 22:38
Citat: Ronny73

Bruno i stedet for at kalde os alle dumme osv hvad med du så selv tager fat i nogle af de forslag du selv kommer med ?
Jeg kalder ike alle dumme ! tag og stop ! Jeg braget det samme på bane i en anden tråd og straks bliver jeg svnet til med rascism og andet fint snak   - der var no k en del der ikke kan lide at høre sanheden prøv dog at læse hvad andre skriver om hvad de har oplevet !  Der er jo noget om snakken !  det kan ike nyte at blvie ved at sige " det vil jeg ikke høre på"
Jeg er blevet kaldt noget meget værre her på siden og jeg giver bare svar på tiltale !
Min pointe er at jo flere vi er desto bedre ! Der skal gøres noget for at stope dette svineri  - men det bliver svært når der er en del af ens egen landsmænd der ligefrem benægter at der et et problem !
 
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2015 kl. 22:41
Citat: simon agerholm2

Bruno Sørensen ;
Jamen sæt iværk !!
Istedet for at ævle og kævle, og svine både udlændinge, og dine egne "landsmænd" til herinde, KUNNE du jo gøre noget ved disse uhyrligheder.
Det står dig frit for, og dine lokale politikere og myndigheder, er jo kun en telefonopringning væk.

Med den retorik du anvender, er der dog overvældende risiko for, at der bliver uddelt håndmadder, fra både indlandske og udenlandske aktører Smile
Hvad er det for " håndmadder" du vil uddele ? har du noget du vil sige ? så er du velkommen til at banke på min dør  -
sidder man og holder hånden over de der ikk e overholder loven  her  så er da sgu da noget man har misforstået ! tror du jeg er bange ? så kan du sgu godt tro om igen !
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2015 kl. 22:45
Jeg beklager hermed at jeg laver stavefejl - det plejer jeg normalt ikke - men det kan godt gå lidt stærkt imellem  - men det med at jeg " taler grimt" sådan blev jeg selv tiltalt ,da jeg bragte det med udlændinge på bane så jeg svarer såmænd bare igen !Det må man måske ikke ?
Man for svar om man tiltaler andre ! sådan er det ! take it or leave it
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2015 kl. 00:15
Citat: badroulbadour

Tak for flere meget interessante indlæg fra flere sider. Det er bestemt en problematik, jeg vil gå videre med, og for mig er det knaldhamrende ligegyldigt om man hedder Abdul eller Brian (min bror hedder Brian), for Fiskerikontrollen er den egentlige løsning på dette problem. Og så kan de ligge og rode nok så meget i nattemørke efter ulovlige garn eller trolle efter laks ved Simrishamn for deres honorarer.
Vi må have nogle professionelle folk ud til fiskevandene og kontrollere fisketegn, for ellers skrider respekten og anarkiet råder (som det gør i dag).
Du har fuldstændigt ret.
Men hvor starter vi  ?  Er der skåret så meget ned på fiskerikontrollen ? jeg ved det ikke - og er den ansvarlige minister på området blvet gjort opmærksom på dette problem som ser ud til at være langt større end først antaget  -  ja selvfølgelig skal alle stoppes uanset hvem man er -  hvor er fiskeorganisationerne ?
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2015 kl. 08:09
Bruno ;
Jeg henviser såmænd til, at din retorik vil give ALVORLIGE problemer ude i den virkelige Verden - det skal du ikke forveksle med at jeg har tænkt mig at "puffe til dig" Smile

Jeg kan se at du vedholdende henviser til, at "andre skal gøre noget" - hvilket er ganske typisk for dem der kun præsterer noget på nettet.
Hvis du mener problemet er stort, så tag selv kontakt til dine lokale tillidsfolk ,myndigheder, foreninger, medier.
Ellers kommer det her bare til at ligne endnu en genfødsel af en af de trolle der færdes herinde.....
Til top
Flemming Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
badroulbadour Avatar

Tilmeldt:: 31 Jan 2002
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér badroulbadour Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2015 kl. 09:06
Vil diverse af ovenstående debattører lige være så venlige at finde kammertonen! Lad være med at bruge ordet "retorik" så løst, og undgå at insinuere hverken det ene eller det andet. Vi diskuterer den nuværende manglende kontrol af det rekreative fiskeri ifht et - måske - omfattende tyvfiskeri og andet anarki. Ikke andet.

Venlig hilsen
Flemming Sørensen
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2015 kl. 09:35
Flemming ;
Jamen det er FAKTA, at 94,5% af ALLE der fik tjekket deres fisketegn (jævnfør de sidste tal), havde tingene i orden - det er endda et fald i antal lovbrud på næsten 20%
Dem der ikke bliver kontrolleret, bør vel afspejle præcis det samme tal - jo mindre det hele er en stor sammensværgelse fra de røde lejesvende, DSF og myndighederne, for at dække over de faktiske forholdLOL
Dét skal der såmænd nok være en eller anden småracist, eller troll, som vil påstå.
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2015 kl. 11:09
Flemming, ved du hvad ordet retorik betyder?

Du beder selv om at holde en god tone og samtidig kritiserer du andre for at henvise til præcis det samme

Retorik (fra oldgræsk ῥητορική [τέχνη] af ρήτωρ, rhētōr "taler") kan forstås som:

1. Det at udtrykke sig sprogligt for at formidle sine tanker til andre, fx for at overbevise om sit synspunkt (retorik som aktivitet). Retorik som aktivitet er en grundlæggende menneskelig foreteelse og kan altså iagttages i alle kulturer til alle tider.

2. Den kunst, der studerer og beskæftiger sig med sproglig overbevisning, herunder stilistik, argumentation og æstetik (retorik som fag). Retorik som fag er en specifik historisk tradition, som knytter sig til bestemte kulturer i Europa og disse kulturers kolonier, især i Nordamerika. Det er i oldtidens Athen (i det 4. århundrede f. Kr.), man først begynder at diskutere overbevisningens kunst under denne betegnelse.

3. I dagligsproget bruges retorik ofte om sproglig form i modsætning til indhold ("det er bare retorik", "tom retorik"). Denne brug går dels tilbage til den klassiske konflikt mellem retorik og filosofi (Platon) og dels til romantikkens dyrkelse af det naive og ukunstlede udtryk.

4. Ordet retorik opfindes af Platon, med det formål at skille en tales form (retorik) fra dets indhold.


Jeg er til enhver tid villig til at debattere hvad som helst - men det skal altså være i en ordentlig tone, uden at kalde nogen for "tyvfiskere", "kriminelle", "dumme" osv...osv..... så er det netop at formen tager over fra indholdet og bliver det dominerende. Det MÅ da være muligt at diskutere disse ting uden at forfalde til, nå ja "retorik" (nu brugte jeg det igen ).


Redigeret af Jan Persson - 12 Maj 2015 kl. 11:25
Tænk før du skriver....
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2015 kl. 12:23
Jan P :
Var det så et retorisk  spørgsmål ? Big smile
De her tråde virker til at være skabt med det formål, at man kan få luftet sine ensporede, småracistiske og hadske tanker om "de andre" , "de fremmede" og samtidig få luftet sin vrede over at alle andre ikke gør noget .... Dem der så GØR noget, altså myndighederne og de lokale opsynsmænd..... Ja de dur så ikke - og får lige en sviner med på vejen.
Det er klassisk 123nu RETORIK.
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum