Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Løser udlændinge fisketegn ?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
christian steenstrup petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
chp

Tilmeldt:: 02 Jul 2009
Geografisk: 2100
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Løser udlændinge fisketegn ?
    Sendt: 07 Maj 2015 kl. 16:46
Hej Folkens
Hvis man hypotetisk antager at der i visse steder rent faktisk er et problem med overfiskning (for fredens skyld er nationalitet underordnet), ville problemet så være løst hvis disse "gerningsmænd" fik indløst et årligt fiskekort ?. jeg mener for de 185 kr. et fiskekort koster er der ikke noget der forbyder dem i at "tømme" en sø, hvis fiskemetoden er lovlig. I så fald kan de nu fremvise et fiskekort og fiskekontrollen kan nu kun ønske dem knæk og bræk med fiskeriet! 
Mvh
Christian   
Til top
maciej Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
maciej Avatar

Tilmeldt:: 29 Sep 2005
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér maciej Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2015 kl. 17:34
Hej Bruno Sørensen, 

Er ked af du ikke har åbnet dine små snæversynede øjne da du var i Polen,  flere og flere åer har indført "No kill" flere og flere søer har strenge regler, dog ER der søer som hverken kræver stats tegn eller andet og disse søer er tømt JA! Der bor over 40.000.000 mennesker i Polen,  og når 1/4 del af søerne ikke kræver fisketegn og folk kan ta hva de fanger og få mad på bordet, er det da klart de er tømt.
Er det polakkernes skyld at der ingen fangst kvoter er for lystfiskere i de danske offentlige søer? Nej!

Ja mange polakker og andre østeuropæiske  aber kan ikke finde ud af at fiske på lovligvis, men det er der fandme også mange Hansen og jensen'er der ikke kan, jeg er fuldstændig ligeglad om det er danskere,tyskere, polakkere,  svenskere,tyrkere, vietnamesere,  kinesere der fisker ulovligt. Men der sker sku ikk en skid ved at sidde og skrive det kun er polakkernes skyld!  

Har set polakkere tage gedder,skaller og karper med hjem, har set tyrkere stå i Ishøj havn og fylde poser med smolt, har set kinesere stå og rykfiske gydene ørreder i tryggevælde å, og HOLD nu fast jeg har set et ægte par på nogen og 60 sætte ruser i åen mens jeg lå og fiskede karper, da jeg stoppede det, fik jeg afvide at det vidste de ikk! Med et slesk smil ! Dagen efter gentog det sig....

Har set kendte danske lystfiskere i et fiske blad der omhandlede gedde fiskeri i Norge hvor de havde fået mange fine fisk ! MEN TRODSEDE loven og fiskede med agn fisk. ..


Istedet for at sidde og Være teenage fornærmet så gå dog ud og informer! 

Go aften.


Til top
Steen Tofte Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sovereign Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2004
Geografisk: Lapland
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sovereign Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2015 kl. 19:01
Hej !

Er ej udländing men en af disse "stygge" udenlandsdanskere. Har boet 32 år hinsidan ( Sverige ) Jeg har da ikke så meget styr på hvad i er blevet enige om hos jer. Når jeg kommer et smut til Danmark så fisker jeg som jeg plejer at göre. I en jysk år så köber jeg mit fiskekort og skulle jeg få lyst til en aftentur ved Isefjorden ja så.......
Nu har jeg nok ikke brudt mod reglerne ( dvs. fisket ) min tid i Dk. er ofte meget optaget men det kunne jo väre. Nu ved jeg men det er altså ikke så let at vide. Ja jeg ved også at love skal jeg kende til og fölge - og må så tage mit straf hvis jeg bliver grebet - men altså at fiske i et fälles hav ( Vesterhavet eller Kattegat ) og så vide at der skal köbes fisketegn - det er ikke helt let at holde styr på.

Knäk og Bräk   Steen

Ps. Fiskeri ved svenske kyster og i de store söer ( Vänern og Vättern ) er helt fritt, kun din fiskemoral og regler om fredning,mindstemål etc. styrer. Velkommen og nyd. Håber at du og din familje nyder ( og naturligvis får I gerne bruge en masse penge hos de lokale )
Til top
Michael Kock Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Maestro

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 209
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Maestro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2015 kl. 19:17
Citat: maciej

Men der sker sku ikk en skid ved at sidde og skrive det kun er polakkernes skyld!  
Har set polakkere tage gedder,skaller og karper med hjem, har set tyrkere stå i Ishøj havn og fylde poser med smolt, har set kinesere stå og rykfiske gydene ørreder i tryggevælde å, og HOLD nu fast jeg har set et ægte par på nogen og 60 sætte ruser i åen mens jeg lå og fiskede karper, da jeg stoppede det, fik jeg afvide at det vidste de ikk! Med et slesk smil ! Dagen efter gentog det sig


Du har ret Maciej, der kan ikke altid peges på en bestemt etnisk gruppe, men det jeg bider mærke i er også at du er en af dem der rent faktisk godt ved at der er et generelt problem, som ikke har noget med dig at gøre, men du prøver så at rette op på det som ligger inden for din magt, super!

Det er netop det der ville klæde mange i denne debat, at være med til at erkende at der er store problemer i mange vande, og så er det da muligt at nogle sidder i jylland og har et lille vandløb hvor der aldrig er ballade, men man skal så heller ikke være så naiv og blåøjet at man kan basere ens egne lokal erfaringer på hele landet.

Jeg kender selv i stor stil til de problemer der er i f.eks Store Vejle Å, hvor der kommer "spejdere" om dagen og lurer ved åen, for derved at komme efter mørkets frembrud når de kan se at alle er gået hjem.
De smider så store str 7/0 trekroge ud efter et blylod og fejlkroger så en masse aborrer, brasen, havørred og hvad end de kan nappe, fordi de står på et lille område med lav vanddybde, det er ganske uetisk og jeg tvivler rent faktisk på at disse mennesker har fisketegn.

De er også helt klar over at det de foretager sig er forkert, fordi de stikker altid af hvis der er tegn på konfrontation fra enten fiskekontrol fra ISK, eller de lokale som går tur med deres hunde (De lokale er forresten gode til at holde øje og støder tit ind i disse tyvfiskere).
Der er sågar set at de er løbet fra stang og hjul!

Jeg bliver altid lidt irriteret når folk ikke kan andet end at trække racisme kortet, det er ved at være lidt slidt i mange henseender.
Bruno er måske lidt på grænsen i hans udtalelser i fleres øjne, fint nok, nu kender jeg ham ikke, så gætter bare her, men måske er manden rent faktisk ikke racist i ordets betydning, men har bare set et problem hvor få mennesker ødelægger noget for mange, som bare gerne vil dyrke deres hobby. Og ja så har han måske ikke dokumentationen i orden.
(Jeg mener også at fiskekontrollens statistik er baseret på et lettere tyndt grundlag som måske svarer lidt til seertal som bygger på nogle få tusinde boxe som står i husstande, kan give tal på flere millioner).

Do not trust any statistics you did not fake yourself-- Winston Churchil

Jan når du nu trækker den også slidte floskel at det er ren DF retorik, skal vi så besvare det med at dit så er ren enhedsliste/radikale skyklap_der_er_ingen_problemer_her retorik? Husk altid at folk har en meget individuel tilgang til ting, baseret på erfaringer, vi er ikke ens, og gudskelov for det!

Alle lejrer har nogle valide pointer, værende DF, Enhedslisten eller alle de andre, men ingen af dem sidder med den empiriske sandhed.

Intet bliver løst ved at ignorere problemer, og hvis nogle ikke vil vedkende sig at der foregår ting som de ikke kender til, så er de måske ikke oplyst i høj nok grad?

Min mening, så må det give nogle knubs ellers ej
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2015 kl. 20:29
Citat: svene

Kåre jeg tror den kære Bruno ikke har set så meget af verden. Men tror på det spinn som har bliver fodret med af de lokale DFére som heller ikke har set verden. Kåre jeg oplever de seriøse østeuropæiske fiskere præcis som du beskriver dem og har nogle af dem som venner.
Det er ikke dem der er seriøse lystfiskere.  Men dem der ikke  er det - men måske arbejder her -  eller er på tyvetogt -og dem er der mange af - og det er det samme  i andre af vore nabolande  hvis du ike ved det så følger du ærligt talt ikke særligt godt med  !
Jo jeg har set verden  og en hel del i østerupa - danskerne aner slet ikke hvad de er oppe imod..
 
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2015 kl. 20:46
Citat: Maestro

Citat: maciej

Men der sker sku ikk en skid ved at sidde og skrive det kun er polakkernes skyld!
Hej Michael
og tak for dit svar -   ja der er brådne kar alle steder  - nogle mere end andre. 
Mne et faktum er det at udlændinge  for en stor dels vedkommen østerupæere begår kriminalitet her i landet det ved enhver  der følger bare lidt med i medierne.
 
Der har være så meget snak om og også dokumentation  for at østerupæere og andre måske kinese som der nævnes - begor overgeb mod vores natur som vi  har love og regler for   og disse regler er til gavn for alle.  både for os som brugere . lystfiskere og ikke mindst  for at fiskene kan yngle og lade vore børn og børnebørn - få glæde af at tage ned til en Å og fange en fisk
Den slags regler skal overholdes  - men desværre virker det som om at fiskerikontrollen har skåret ned på aktiviteterne - ved ikke o mdet er rigtigg men jeg har i mit lange fiskeliv kun set dem en -  1 eneste gang
Men det er også et faktum at mange søer bliver overfisket - ja rovfisket at folk som er ligeglade med regler og love.  Det har jeg lige fået oplyst af en fiskekammerat om at der er en del om på youtube - har ikke tjekket det endnu.
Men at mange østeurpæerne  opfører sig fuldstændigt grisk og rager til sig af alt de kommer i nærheden . det er vist noget de flest efter hånden er belvet kalr over- er man ikke det - så har man virkeligt ikke fulgt ret meget med !
 
Jeg syntes vi skal stå sammen her på siden og her i landet om at beskytte vore fiskevande hvor mange gør et stort stykke frivilligt arbejde til glæde for os alle . Det nytter ikke bare kategoroisk at afvise  " det passer ikke det vil jeg ikke tro på " eller " du er racist  og det der er værre" - den floskel gider jeg ikke høre på
Hvis man vil opleve rascisme så skal man bare tage til nogle af de lande vi taler om,så vil man opleve rendyrket rascisme i den mest verderstyggelige form
 .Men sandheden er som bekendt ofte ilde hørt-. eller også aner mange her  idete forum ikke hvad de taler om .. eller IKKE VIL se sandheden -
 
venlig hilsen
Bruno
Har set polakkere tage gedder,skaller og karper med hjem, har set tyrkere stå i Ishøj havn og fylde poser med smolt, har set kinesere stå og rykfiske gydene ørreder i tryggevælde å, og HOLD nu fast jeg har set et ægte par på nogen og 60 sætte ruser i åen mens jeg lå og fiskede karper, da jeg stoppede det, fik jeg afvide at det vidste de ikk! Med et slesk smil ! Dagen efter gentog det sig


Du har ret Maciej, der kan ikke altid peges på en bestemt etnisk gruppe, men det jeg bider mærke i er også at du er en af dem der rent faktisk godt ved at der er et generelt problem, som ikke har noget med dig at gøre, men du prøver så at rette op på det som ligger inden for din magt, super!

Det er netop det der ville klæde mange i denne debat, at være med til at erkende at der er store problemer i mange vande, og så er det da muligt at nogle sidder i jylland og har et lille vandløb hvor der aldrig er ballade, men man skal så heller ikke være så naiv og blåøjet at man kan basere ens egne lokal erfaringer på hele landet.

Jeg kender selv i stor stil til de problemer der er i f.eks Store Vejle Å, hvor der kommer "spejdere" om dagen og lurer ved åen, for derved at komme efter mørkets frembrud når de kan se at alle er gået hjem.
De smider så store str 7/0 trekroge ud efter et blylod og fejlkroger så en masse aborrer, brasen, havørred og hvad end de kan nappe, fordi de står på et lille område med lav vanddybde, det er ganske uetisk og jeg tvivler rent faktisk på at disse mennesker har fisketegn.

De er også helt klar over at det de foretager sig er forkert, fordi de stikker altid af hvis der er tegn på konfrontation fra enten fiskekontrol fra ISK, eller de lokale som går tur med deres hunde (De lokale er forresten gode til at holde øje og støder tit ind i disse tyvfiskere).
Der er sågar set at de er løbet fra stang og hjul!

Jeg bliver altid lidt irriteret når folk ikke kan andet end at trække racisme kortet, det er ved at være lidt slidt i mange henseender.
Bruno er måske lidt på grænsen i hans udtalelser i fleres øjne, fint nok, nu kender jeg ham ikke, så gætter bare her, men måske er manden rent faktisk ikke racist i ordets betydning, men har bare set et problem hvor få mennesker ødelægger noget for mange, som bare gerne vil dyrke deres hobby. Og ja så har han måske ikke dokumentationen i orden.
(Jeg mener også at fiskekontrollens statistik er baseret på et lettere tyndt grundlag som måske svarer lidt til seertal som bygger på nogle få tusinde boxe som står i husstande, kan give tal på flere millioner).

Do not trust any statistics you did not fake yourself-- Winston Churchil

Jan når du nu trækker den også slidte floskel at det er ren DF retorik, skal vi så besvare det med at dit så er ren enhedsliste/radikale skyklap_der_er_ingen_problemer_her retorik? Husk altid at folk har en meget individuel tilgang til ting, baseret på erfaringer, vi er ikke ens, og gudskelov for det!

Alle lejrer har nogle valide pointer, værende DF, Enhedslisten eller alle de andre, men ingen af dem sidder med den empiriske sandhed.

Intet bliver løst ved at ignorere problemer, og hvis nogle ikke vil vedkende sig at der foregår ting som de ikke kender til, så er de måske ikke oplyst i høj nok grad?

Min mening, så må det give nogle knubs ellers ej
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2015 kl. 20:50
Citat: Maestro

Citat: maciej

Men der sker sku ikk en skid ved at sidde og skrive det kun er polakkernes skyld! Jeg håber da at nogle af dem kinesere . tyurkere og andre som gør det du beskriver er blevet anmeldt ? det er der vi skal hen   - det er rystende at den slags kan foregå og modbydeligt dyrplageri . men det gruden i en helt anden mentalitet . og ingen uddanelse.
Jeg har rejste en del i kommunistiske lande og det er den slags man ofte oplever der   -det er simpelthen  opdragelsen eller mange på samme det er galt med.  
Har set polakkere tage gedder,skaller og karper med hjem, har set tyrkere stå i Ishøj havn og fylde poser med smolt, har set kinesere stå og rykfiske gydene ørreder i tryggevælde å, og HOLD nu fast jeg har set et ægte par på nogen og 60 sætte ruser i åen mens jeg lå og fiskede karper, da jeg stoppede det, fik jeg afvide at det vidste de ikk! Med et slesk smil ! Dagen efter gentog det sig


Du har ret Maciej, der kan ikke altid peges på en bestemt etnisk gruppe, men det jeg bider mærke i er også at du er en af dem der rent faktisk godt ved at der er et generelt problem, som ikke har noget med dig at gøre, men du prøver så at rette op på det som ligger inden for din magt, super!

Det er netop det der ville klæde mange i denne debat, at være med til at erkende at der er store problemer i mange vande, og så er det da muligt at nogle sidder i jylland og har et lille vandløb hvor der aldrig er ballade, men man skal så heller ikke være så naiv og blåøjet at man kan basere ens egne lokal erfaringer på hele landet.

Jeg kender selv i stor stil til de problemer der er i f.eks Store Vejle Å, hvor der kommer "spejdere" om dagen og lurer ved åen, for derved at komme efter mørkets frembrud når de kan se at alle er gået hjem.
De smider så store str 7/0 trekroge ud efter et blylod og fejlkroger så en masse aborrer, brasen, havørred og hvad end de kan nappe, fordi de står på et lille område med lav vanddybde, det er ganske uetisk og jeg tvivler rent faktisk på at disse mennesker har fisketegn.

De er også helt klar over at det de foretager sig er forkert, fordi de stikker altid af hvis der er tegn på konfrontation fra enten fiskekontrol fra ISK, eller de lokale som går tur med deres hunde (De lokale er forresten gode til at holde øje og støder tit ind i disse tyvfiskere).
Der er sågar set at de er løbet fra stang og hjul!

Jeg bliver altid lidt irriteret når folk ikke kan andet end at trække racisme kortet, det er ved at være lidt slidt i mange henseender.
Bruno er måske lidt på grænsen i hans udtalelser i fleres øjne, fint nok, nu kender jeg ham ikke, så gætter bare her, men måske er manden rent faktisk ikke racist i ordets betydning, men har bare set et problem hvor få mennesker ødelægger noget for mange, som bare gerne vil dyrke deres hobby. Og ja så har han måske ikke dokumentationen i orden.
(Jeg mener også at fiskekontrollens statistik er baseret på et lettere tyndt grundlag som måske svarer lidt til seertal som bygger på nogle få tusinde boxe som står i husstande, kan give tal på flere millioner).

Do not trust any statistics you did not fake yourself-- Winston Churchil

Jan når du nu trækker den også slidte floskel at det er ren DF retorik, skal vi så besvare det med at dit så er ren enhedsliste/radikale skyklap_der_er_ingen_problemer_her retorik? Husk altid at folk har en meget individuel tilgang til ting, baseret på erfaringer, vi er ikke ens, og gudskelov for det!

Alle lejrer har nogle valide pointer, værende DF, Enhedslisten eller alle de andre, men ingen af dem sidder med den empiriske sandhed.

Intet bliver løst ved at ignorere problemer, og hvis nogle ikke vil vedkende sig at der foregår ting som de ikke kender til, så er de måske ikke oplyst i høj nok grad?

Min mening, så må det give nogle knubs ellers ej
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
T-Pod

Tilmeldt:: 18 Aug 2013
Status: Offline
Beskeder: 200
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T-Pod Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2015 kl. 20:58
Bruno: du bliver ved med at sige, at hvis man ikke ved det, følger man ikke så godt med. Det argument er lige så godt som at sige, at folk er ubegavede. Men er du ikke flink at fortælle, hvilke kilder det er vi ikke følger med i? Hvor kan vi få den viden om de mange østeuropæere, som fisker ulovligt, som du åbenbart har uhindret adgang til? Dine utroværdige påstande savner simpelthen belæg.

Redigeret af T-Pod - 07 Maj 2015 kl. 20:59
Til top
maciej Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
maciej Avatar

Tilmeldt:: 29 Sep 2005
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér maciej Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2015 kl. 23:36
Nu betaler jeg selv mod vilje mit fisketegn, betaler kun for at jeg ikk får en bøde! Hvor mange penge fra fisketegnet går til søer og moser, samt fredfisk såsom karper,karusse osv. Ja rigtigt Ingen,  alle pengene går til de forpulede ørreder,  så hvorfor fanden skal man som ferskvandsfisker betale fisketegn? Syns du skulle skrive hva du vil med det fisketegn. . Jeg vil fremover som mange andre karpe og mede fiskere ikke betale mere, ja jeg er oprindeligt født i Polen,  og nu trodser jeg loven ved ikke at betale mit fisketegn i 2016 , så er der en østeuropæere mere i statistikken,  men gider ikke betale for noget jeg ikke får en skid ud af, fiske kontrollen kommer jo alligevel når der blir sat garn på kryds og tværs af søerne,  så vil jeg sku hellere bruge de knap 200 kr på en luftpistol så jeg selv kan punktere deres lorte gummibåde!  Men faktum er at der kun er fokus på fedtfinner og så længe den fokus er der, vil der Være ulovligt og hensynsløst fiskeri i og på vore søer. Så la nu vær kun at skyd skylden på østeuropæere,  mange ved ikke bedre, mange steder har det hjulpet at ta dialog, (kan heldigvis polsk) og andre steder må man selv ta sagen i egen hånd,  henviser bestemt ikke til selvtægt. ..

Men skyd skylden på fiske kontrollen,  de kontrollere hvor bestanden er større og mindre sårbar end i de fleste søer. .. og så længe vi ingen regler har for antal fisk osv. Ja så vil der altid Være et problem. 
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2015 kl. 05:35
Man kunne også se lidt anderledes på det, i og med at
kontrollens midler desværre er så begrænset og nedprioteret
så er det vel ikke så mærkeligt at de tar fat der hvor størstedelen
af lystfiskerne bruger deres tid, nemlig på ørrederne?

Det er da her der er størst chance for at nogen måske lægger
mærke til deres indsats, blot en tanke :)
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
René Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René Jespersen77

Tilmeldt:: 20 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René Jespersen77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2015 kl. 06:14
Der bliver skam beslaglagt masser af ulovlige redskaber i ferskvand hvert år. Så at påstå st kontrollen ikke bruger tid på søer og åer, er noget vås!
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2015 kl. 08:30
@Michael Kock

Hvis der vitterligt er et problem ved visse fiskevande, så er det fint at få gjort noget ved det. Når jeg kalder Brunos indlæg for DF retorik, så er det pga. den skingre tone og manglende handling. Som hos det store parti, så råbes der op, peges fingre og piskes en stemning op - uden at komme med konkrete løsningsforslag.

Hvem har gavn og glæde af dette?

Men at mange østeurpæerne opfører sig fuldstændigt grisk og rager til sig af alt de kommer i nærheden . det er vist noget de flest efter hånden er belvet kalr over- er man ikke det - så har man virkeligt ikke fulgt ret meget med !



Redigeret af Jan Persson - 08 Maj 2015 kl. 08:32
Tænk før du skriver....
Til top
Holger Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
HolgerJ Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 57
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HolgerJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2015 kl. 12:00
Kære Bruno..

Sikke da nogle opleverser du har haft i Østeuropa. - Nu r det jo ikke sikkert vi kommer de samme steder - det tvivler jeg nok på..

Jeg var 2 gange i polen sidste år og fiskede i 3 forskellige floder. Jeg kan overhovedet ikke genkende det du skriver fra mine oplevelser.
Floderne er væsentlig mere veldrevet, passet og har meget større opsyn og kontrol end der nogenside har været ved en Dansk å. - Man kan forvente at skulle vise fiske tegn op til 3 gange dagligt. Deres vandløbspleje og indsats er helt på højde med den danske.
Fx er der fly only stræk, der er udbredt Catch and release/no kill. Der er udsætninger i områder med få fisk. Der er mange fluefiske konkurrencer, og det polske landshold er i top 3 hvert år. For så slet ikke at tale om Tjekkiet og Slovenien, som vel blandt fluefiskere er kendt for noget af det bedste og mest scenariske fiskeri i hele verden.
Selv i fattige Slovakiet har de udbredt No Kill stræk i floderne, hvor der bliver passet godt på fiskeriet og hvor fiskeplejen er i top..

Var du sidst afsted i 80érne?? der tænker jeg måske dine udlæg passer..
Du er velkommen til at tage med mig til Polen i år, så skal jeg vise dig en fisketæthed i floder som du ALDRIG kommer til at se i Danmark.
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2015 kl. 12:09
Når der nu er så stor opsyn i Polen som Holger skriver, er der så nogen det ved hvorfor mon de tømmer de danske søer for fisk???WinkWinkWink
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Holger Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
HolgerJ Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 57
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HolgerJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2015 kl. 12:56
De er vel sultne?
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2015 kl. 13:39
Citat: Henrik Christensen

Når der nu er så stor opsyn i Polen som Holger skriver, er der så nogen det ved hvorfor mon de tømmer de danske søer for fisk???WinkWinkWink


Vel netop fordi der IKKE er nogle regler eller love, der siger andet. Mange danskere gør det samme, hvad enten det er erhvervs- fritids- eller lystfiskere.


http://www.greenpeace.org/denmark/da/nyheder/2014/Rapport-Monsterbade-overfisker-Danmarks-og-verdens-pressede-fiskebestande/

Redigeret af Jan Persson - 08 Maj 2015 kl. 13:42
Tænk før du skriver....
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2015 kl. 13:52
Jan Thumbs Up 
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
T-Pod

Tilmeldt:: 18 Aug 2013
Status: Offline
Beskeder: 200
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T-Pod Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2015 kl. 15:47
...

Redigeret af T-Pod - 08 Maj 2015 kl. 16:59
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
T-Pod

Tilmeldt:: 18 Aug 2013
Status: Offline
Beskeder: 200
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T-Pod Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2015 kl. 16:57
Jeg venter stadig på Brunos svar på mit spørgsmål...
Til top
Thomas hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rocco

Tilmeldt:: 24 Sep 2013
Geografisk: syd
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rocco Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2015 kl. 19:54
Citat: T-Pod

Jeg venter stadig på Brunos svar på mit spørgsmål...



Prøv at præcisere lidt bedre hvad det er du vil have svar på? Er det om østeuropæere kommer herop for at stjæle og bedrage?

Eller er det gennerelt med fiskeriet du mener ?




Redigeret af Rocco - 08 Maj 2015 kl. 19:59
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
T-Pod

Tilmeldt:: 18 Aug 2013
Status: Offline
Beskeder: 200
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T-Pod Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2015 kl. 23:11
Citat: Boss



Det er et faktum at mange af de østeuropæere som fisker her bare tager ud at fiske og måske ikke kender reglerne- men uvidenhed fritager ikke for ansvar !
 
Der eå mange historier i pressen næsten daglgit om den slags tyveknægte  - så det kan undre at der er så mange her på siden - der slet ike har fulgt med  i hvordan virkelig hedens verden ser ud. . det er da almen viden   eller burde være det
Tak til de som har svaret sobert og positivt.
 
 
 


"Det er et faktum etc. etc."
"Der er så mange historier i pressen næsten dagligt..."

Det er retorisk bullsh*t, der udelukkende skal tjene retorikeren at overbevise om noget, det reelt ikke er rygdækning for. Giv mig noget dokumentation for påstandene, eller luk for støjsenderen. Jeg underviser i retorik i det daglige og jeg kender dårlig argumentation, når jeg ser den.

Selvfølgelig er det et problem at fiske uden fisketegn, men at anklage en hel region for at være korrumperet er bare rigtig unuanceret og seriøst utroværdigt.
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
steen-jac Avatar

Tilmeldt:: 09 Dec 2014
Status: Offline
Beskeder: 138
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steen-jac Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2015 kl. 23:31
Hej T-Pod, er det oplysninger som dem der er at finde i flg. link, som du betvivler…?
http://www.avisen.dk/her-er-de-mest-kriminelle-oesteuropaeere_212506.aspx
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
T-Pod

Tilmeldt:: 18 Aug 2013
Status: Offline
Beskeder: 200
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T-Pod Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2015 kl. 23:46
Haha, nej, lige præcis ikke. Endnu et eksempel på noget, der plukkes ud af en sammenhæng. Læs lige rubrikken igen: "De mest kriminelle østeuropæere er rumænere." Der står ikke "de mest kriminelle i Danmark er østeuropæere" fx. Man har altså udelukkende kigget på, hvem af de østeuropæiske kriminelle der kommer fra hvilke lande. Der står i øvrigt heller ikke noget om fiskeri. Læs lige Brunos påstand i mit forrige indlæg. Det er et rent postulat.
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
steen-jac Avatar

Tilmeldt:: 09 Dec 2014
Status: Offline
Beskeder: 138
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steen-jac Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2015 kl. 00:41
Hej T-Pod, i artiklen står der "Nye tal fra Rigspolitiet afslører, at 10.022 forskellige østeuropæere er blevet sigtet herhjemme for overtrædelse af Straffeloven og andre særlove gennem de seneste 5 år."

I denne artikel - http://www.avisen.dk/choktal-oesteuropaeere-stroemmer-til-danmark_277722.aspx - oplyses det, at der p.t. er ca. 60.000 østeuropæer i Danmark, og holder vi de to artikler tal op mod hinanden, så er det en lodret kendsgerning, at en sjettedel af de østeuropæer der er i Danmark er kriminelle.

Her i Danmark er vi lidt over 5 mill danskere, hvis en sjettedel af dem skule være kriminelle, så ville det gi' ca. 850.000 kriminelle danskere.

Og derfor er det ganske veldokumenteret, at de østeuropæer der rejser til Danmark er endog meget kraftigt overrepræsenteret i kriminalitetsstatistikkerne. 
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
T-Pod

Tilmeldt:: 18 Aug 2013
Status: Offline
Beskeder: 200
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T-Pod Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2015 kl. 01:10
Du læser nyheder, som fanden læser Biblen, Steen Jac. At der sigtes 10.000 østeuropæere "over fem år" giver ikke en sjettedel kriminelle østeuropæere (læg især mærke til, der er et år imellem artiklerne). De to tal står jo ikke i forhold til hinanden - bl.a. fordi det ene tal er over fem år (synkront), og det andet tal er et diakront opgjort tal på et bestemt tidspunkt. Men det er ikke engang min hovedpointe. At en artikel siger, at nogle østeuropæere er kriminelle er jo ikke ensbetydende med, at deres kriminalitet angår ulovligheder inden for fiskeriet. Og i særdeleshed viser den ikke en repræsentativitet i forhold til fiskeri.
Til top
Michael Kock Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Maestro

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 209
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Maestro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2015 kl. 03:22
@ Jan Persson> Du har da ret i at Bruno ikke holder en sober tone, og ja det får ingen noget ud af.
Det lød dog som om at jeg i det mindste fik overbevist dig om der rent faktisk kan være et problem her, selvom du måske ikke har hørt eller set noget selv, og det er da fremskridt hvis du spørger mig



@ T-Pod> du behøver såmænd bare være aktiv på et par fiskefora, så vil du se at der kommer historier fra tid til anden (Og ikke bare vandrehistorier, men hvor folk har set dem der tømmer søer og måske endda konfronteret dem).
Jeg ved egentlig heller ikke hvor meget du kan afkræve folk svar, fra din ganske anonyme profil herinde!?

Har du læst de indlæg som Dan Rasmussen har lagt i denne tråd?
Steen Lyngsø ligeså? Steen er formand for Ishøj Sportsfiskerklub og nævner jo selv at have fanget folk på fersk gerning?
Udover det, har du læst mit indlæg? Fra 07 Maj 2015 kl. 19:17.
Det lyder ikke sådan...

Du kan jo også se lidt her f.eks:
http://fishingzealand.dk/gedde/pjotr-og-peter-kulturkrig-ved-sobredden/
http://ekstrabladet.dk/nationen/article4233848.ece
http://pikeflydenmark.blogspot.dk/2012/06/hjlp-med-at-stoppe-de-steuropiske.html

Men jeg kan næsten nu allerede se for mig hvordan du vil hævde at det ikke beviser noget som helst, og så skal du da have lov at leve videre i din egen verden hvor ingen gør noget forkert og hvor folk er så optagede af at være politisk korrekte at man ikke må pege på problemer uden at blive kaldt racist eller andet.

Du kender vel udtrykket "der går ikke røg af en brand uden at der er ild i den ".

Som jeg tidligere har sagt, så kommer man ikke problemer til livs ved at benægte at de eksisterer.
Om vejen frem så er bedre og mere oplysning eller hvad det er, kan jeg ikke svare på.
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
T-Pod

Tilmeldt:: 18 Aug 2013
Status: Offline
Beskeder: 200
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T-Pod Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2015 kl. 08:03
Michael: du bruger et par stråmænd på mig i dit indlæg. Jeg har for det første ikke kaldt nogen racist. For det andet benægter jeg ikke, at der er problemer. Jeg beder bare om en nuanceret debat. Og jeg tillader mig at anfægte de vilde påstande om, at det nærmest er et østeuropæisk kendetegn at fiske ulovligt.

Desuden synes jeg altid, man har ret til at deltage i en debat og stille et krav om lødig debatkultur uanset om man har skrevet navn og adresse på sin profil eller ej. Jeg ved faktisk ikke lige, hvor du vil hen med den pointe. Jeg bryder mig ikke om at have personlige oplysninger liggende alle mulige steder på nettet. Det gør mig jo ikke til en skummel person, der udnytter sin anonymitet til et eller andet åndssvagt. Kast et blik på mine andre indlæg, og du vil se, at jeg udelukkende bruger profilen til at hente og give gode råd til fiskeri.

Redigeret af T-Pod - 09 Maj 2015 kl. 08:15
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2015 kl. 08:24
Man skal nok passe på, ikke at lade sig narre af at en lille gruppe "aktive netfiskere" kører en ensporet kampagne, som skal piske en negativ stemning endnu højere opUnhappy

Problemerne med mennesker som enten ikke vil eller kan forstå reglerne er naturligvis til stede, og afspejles typisk i områder hvor der er en stor koncentration af mennesker med en bestemt social/økonomisk sammensætning.
Her den anden dag fik jeg indleveret en pung med adskillige tusinde kroner i - fundet af en af disse skrækkelige østbandemennesker, men måtte samtidig bede en anden smutte hjem, da der var lidt .... Problemer.
Mennesker er forskellige, ligegyldig herkomst.

I aftes mødte jeg til gengæld en dame i 40 års alderen, som kørte gennem HELE rundkørslen ved Ikea i Taastrup, for rødt lys - og tydeligt påvirket af alkohol/medicin.
500 meter længere fremme blev jeg overhalet indenom, af en topgejlet BMW med 3 tyrkere i..... Jeg tolker ikke noget ud af dette, men kan blot konstatere, at der er idioter i alle befolkningsgrupper, og at alt det fingerpegeri altid ender med at komme til at STINKE af racisme.

Kig jer omkring i Verden, vi har det vidst ikke helt så skidt som nogle gerne vil påstå..


Redigeret af simon agerholm2 - 09 Maj 2015 kl. 08:25
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
steen-jac Avatar

Tilmeldt:: 09 Dec 2014
Status: Offline
Beskeder: 138
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steen-jac Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2015 kl. 08:54
Hej T-Pod, jeg var sådan set forberedt på, at du straks ville anfægte tallene, men de 60.000 østeuropæer er højt sat, og er et nyre tal, og derfor kan vi godt kan gå ud fra, at der max har været op mod 60.000 østeuropæer i landet i den fem årige periode, hvor over 10.000 østeuropæer er registreret som kriminelle, og derfor er det validt nok at sige, at en sjettedel af østeuropæerne er kriminelle.

En danske der for fem år siden blev dømt og straffet for et indbrud, er jo forsat kriminel og har en plet på straffeattesten. Og det vil jo være umuligt at beregne, hvor mange østeuropæer der dags dato er i landet, og hvor mange lovovertrædelser de begår netop her i dag, så en seriøs statestik må nødvendigvis bygges op på tallene fra en årrække.

Men du kan jo selv prøve nogle Google søgninger på flg. fraser "kriminelle østeuropæere" - "kriminelle danskere" og "kriminelle indvandrer", husk at medtage gåseøjnene når du søger.

Det giver:
"kriminelle østeuropæere" = 1.410 hit
"kriminelle danskere" = 633 hit
"kriminelle indvandrer" = 629 hit
- og det giver vist et meget godt billede på problemets omfang.
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2015 kl. 08:56
Citat: Jan Persson

Dansk Folkeparti retorik når den er allerværst Dead
Du har intet belæg for at kunne udtale dig om min politixke overbevisning - har du ?
Jeg kunne også sige - at der er ngole der ikke kan  ikke vi lse at der er probrlemer med visse udenalndske " gæster" her i Danmark - som ikke opfører sig som  i De Radikales ønsketænkning,,
Hvor fa'en er Herning?

Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2015 kl. 08:58
Citat: T-Pod

Michael: du bruger et par stråmænd på mig i dit indlæg. Jeg har for det første ikke kaldt nogen racist. For det andet benægter jeg ikke, at der er problemer. Jeg beder bare om en nuanceret debat. Og jeg tillader mig at anfægte de vilde påstande om, at det nærmest er et østeuropæisk kendetegn at fiske ulovligt.

Desuden synes jeg altid, man har ret til at deltage i en debat og stille et krav om lødig debatkultur uanset om man har skrevet navn og adresse på sin profil eller ej. Jeg ved faktisk ikke lige, hvor du vil hen med den pointe. Jeg bryder mig ikke om at have personlige oplysninger liggende alle mulige steder på nettet. Det gør mig jo ikke til en skummel person, der udnytter sin anonymitet til et eller andet åndssvagt. Kast et blik på mine andre indlæg, og du vil se, at jeg udelukkende bruger profilen til at hente og give gode råd til fiskeri.
The thruth hurts
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2015 kl. 09:03
Citat: T-Pod

Citat: Boss



Det er et faktum at mange af de østeuropæere som fisker her bare tager ud at fiske og måske ikke kender reglerne- men uvidenhed fritager ikke for ansvar !
 
Der eå mange historier i pressen næsten daglgit om den slags tyveknægte  - så det kan undre at der er så mange her på siden - der slet ike har fulgt med  i hvordan virkelig hedens verden ser ud. . det er da almen viden   eller burde være det
Tak til de som har svaret sobert og positivt.
 Du aner simpelthen ike hvad der foregår i din egen baghave
enhver ved at man skal passe mere på sine ting nu end da vi ikke havde øst eurpæerne med i EU !
Hvem er det der render og tømmer biler om natten for GPS ? har du et bud på det ? eller  det har du måske aldrig hørt om .
 
for et par dage siden  blev der brændt 4 busser af i København - der stod også skrevet - "boycot Israel"  "free Gaza"
Jeg ved ikke om du har et bud på hvem det kan være - ? men det har jeg -
du minder mere om en der render rundt med en sæk over hovedet og skriger " jeg vil ikke se det jeg vil ikke se det " med en mere og mere skinger stemme .
 
 


"Det er et faktum etc. etc."
"Der er så mange historier i pressen næsten dagligt..."

Det er retorisk bullsh*t, der udelukkende skal tjene retorikeren at overbevise om noget, det reelt ikke er rygdækning for. Giv mig noget dokumentation for påstandene, eller luk for støjsenderen. Jeg underviser i retorik i det daglige og jeg kender dårlig argumentation, når jeg ser den.

Selvfølgelig er det et problem at fiske uden fisketegn, men at anklage en hel region for at være korrumperet er bare rigtig unuanceret og seriøst utroværdigt.
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2015 kl. 09:10
Citat: chp

Hej Folkens
Hvis man hypotetisk antager at der i visse steder rent faktisk er et problem med overfiskning (for fredens skyld er nationalitet underordnet), ville problemet så være løst hvis disse "gerningsmænd" fik indløst et årligt fiskekort ?. jeg mener for de 185 kr. et fiskekort koster er der ikke noget der forbyder dem i at "tømme" en sø, hvis fiskemetoden er lovlig. I så fald kan de nu fremvise et fiskekort og fiskekontrollen kan nu kun ønske dem knæk og bræk med fiskeriet! 
Mvh
Christian   
det er nok ikke helt så enklet - for det første ejer de nok en en sø   - man skal jo have tilladelse ti lat fiske der der og sikkert betale for det
Man kan vel ikke bare gå ned og fiske  i en sø selvom man har løst fisketegn til staten -
her i området hvor jeg bor er der kun en neklet sø som kommunen ejer  og man kan fiske frit der - såfremt man bor i kommunen - men gør man ikke det så har ,man ikke noget at gøre der
2.Alle andres søer her er privat ejede og det gælder vel alle andre steder også - man skal vel have tilladelse..
Heldigvis da
Men ser man oget ulovligt så kan vel kun opfrodre til at man anmelder det elelr gørt noget for at stoppe den slags svineri - det være sik ulovligt tyvfiskeri  - rykfiskeri  eller andet -og lige gyldig hvme det er der gør det
Vi skal værne om vores alle sammens natur  -
knæk og bræk
mvh
Bruno
 
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2015 kl. 09:15
Citat: T-Pod

Bruno: du bliver ved med at sige, at hvis man ikke ved det, følger man ikke så godt med. Det argument er lige så godt som at sige, at folk er ubegavede. Men er du ikke flink at fortælle, hvilke kilder det er vi ikke følger med i? Hvor kan vi få den viden om de mange østeuropæere, som fisker ulovligt, som du åbenbart har uhindret adgang til? Dine utroværdige påstande savner simpelthen belæg.
Det er ikke utroværedig påstande det er fakta  og det er der heldigvis flere og flere der får øjnene op for - prøv at undersøg det og lyt når du taler med andre - det er desværre ikke alle udlændinge der kommer her som bidrager med noget positivt - langta fra ! og nogle folkeslag er værre end andre !  -så kan du protestere alt det du vil !
Der er fuld dokumentation for det - du kan bare undersøge hvmer der er overrepræsentere i de danske fængsler - eller det er måske bare noget " man fidner på"
tag dog at følge med   !
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2015 kl. 09:19
Citat: maciej

Nu betaler jeg selv mod vilje mit fisketegn, betaler kun for at jeg ikk får en bøde! Hvor mange penge fra fisketegnet går til søer og moser, samt fredfisk såsom karper,karusse osv. Ja rigtigt Ingen,  alle pengene går til de forpulede ørreder,  så hvorfor fanden skal man som ferskvandsfisker betale fisketegn? Syns du skulle skrive hva du vil med det fisketegn. . Jeg vil fremover som mange andre karpe og mede fiskere ikke betale mere, ja jeg er oprindeligt født i Polen,  og nu trodser jeg loven ved ikke at betale mit fisketegn i 2016 , så er der en østeuropæere mere i statistikken,  men gider ikke betale for noget jeg ikke får en skid ud af, fiske kontrollen kommer jo alligevel når der blir sat garn på kryds og tværs af søerne,  så vil jeg sku hellere bruge de knap 200 kr på en luftpistol så jeg selv kan punktere deres lorte gummibåde!  Men faktum er at der kun er fokus på fedtfinner og så længe den fokus er der, vil der Være ulovligt og hensynsløst fiskeri i og på vore søer. Så la nu vær kun at skyd skylden på østeuropæere,  mange ved ikke bedre, mange steder har det hjulpet at ta dialog, (kan heldigvis polsk) og andre steder må man selv ta sagen i egen hånd,  henviser bestemt ikke til selvtægt. ..
Kan du fortælle mig hvme det er der render og stjæler fikseudstyr fra bilerne når de er parkeret ved fiskevandet ?
kan du fortælle mig  hvem det er der stjæler fra bilerne om natten  - GPS f.eks ? det er noget der er i kraftigt tiltagende - siden østeuropæerne blev medlem af EU
Hvis du ike vil løse fisketegn her i landet så vil jeg da inderligt håbe at du bliver snuppet
Din retorik  med at ville skyde på kontrollens gummibåde - du har vel nok afsløret dig selv - tag dog at opfør dig ordentlig istedet for den primitive adfærd eller rejs hjem !

 
Men skyd skylden på fiske kontrollen,  de kontrollere hvor bestanden er større og mindre sårbar end i de fleste søer. .. og så længe vi ingen regler har for antal fisk osv. Ja så vil der altid Være et problem. 
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
T-Pod

Tilmeldt:: 18 Aug 2013
Status: Offline
Beskeder: 200
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T-Pod Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2015 kl. 09:36
Ja, o.k. Bruno, jeg opgiver. Du forholder dig ikke til, hvad jeg skriver. Det er ligesom at diskutere med flodhesten Dolph. Ting bliver ikke til fakta, bare fordi man kalder det fakta. Jeg gider ikke spilde min tid på denne diskussion. Det er simpelthen for usagligt. God fornøjelse med at jagte fiskekriminelle østbander!

Redigeret af T-Pod - 09 Maj 2015 kl. 09:37
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2015 kl. 11:12
Citat: T-Pod

Ja, o.k. Bruno, jeg opgiver. Du forholder dig ikke til, hvad jeg skriver. Det er ligesom at diskutere med flodhesten Dolph. Ting bliver ikke til fakta, bare fordi man kalder det fakta. Jeg gider ikke spilde min tid på denne diskussion. Det er simpelthen for usagligt. God fornøjelse med at jagte fiskekriminelle østbander!

Enig Clap
Tænk før du skriver....
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2015 kl. 11:13
Steen Jac :
Så prøv lige at "google" dit eget rigtige navn - så skal du bare se løjer :-)
Niels Riis Ebbesen... Kombiner det eventuelt med ordet "troll".
Den laveste fællesnævner er tusindfold undergået, når man tror man kan Google sig til fakta om indvandrere, ved at kigge på antallet af hits.

Det svarer til at jeg udråber dig til at være dømt for at være spritbilist, fordi du kører på cykel til dagligt.... Det er jo ret suspekt.
Til top
K. Malinowski Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kas

Tilmeldt:: 08 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2015 kl. 11:26
Hold da op, Simon, manden er simpelthen syg i hoved!
Til top
Thejs Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Terkel Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2013
Geografisk: Roskilde
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Terkel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2015 kl. 19:01
Min lokale sø er 100% tømt for suder, karper, aborre og geder AF folk fra østeuropa, har haft fat i den MANGE gange, de er fuldstændige ligeglade!!!
De brugte tennistrænnere fyldt med kroge!!!!
Ud med dem!!!
Til top
Dan Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Dan Ras

Tilmeldt:: 30 Apr 2015
Geografisk: ja
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dan Ras Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2015 kl. 20:46
Det er såre simpelt vi har har et problem.
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2015 kl. 21:21
Citat: steen-jac

Citat: svene

Jo, men jeg tror sku der er lige så mange dansker der laver indbrud....


Der opholder sig vel et sted omkring 20 - 30.000 østeuropæer i Danmark, og hvis de begår lige så mange indbrud som 5 mill danskere, så er det da en statistisk overrepræsentation som virkelig vil noget.
Det gør de  - den begår endda flere
ved du ikke det ?
 
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2015 kl. 21:23
[QUOTE=T-Pod]Ja, o.k. Bruno, jeg opgiver. Du forholder dig ikke til, hvad jeg skriver. Det er ligesom at diskutere med flodhesten Dolph. Ting bliver ikke til fakta, bare fordi man kalder det fakta. Jeg gider ikke spilde min tid på denne diskussion. Det er simpelthen for usagligt. God fornøjelse med at jagte fiskekriminelle østbander![/QUOTE
Ja for dig er det åbenbart ike gået op for at de eksisterer "
du må jo være hamrende blind  følger du ike med ? taler du ikke med andre fiske kollegaer ?
tag dog for pokker at vågne op fra den radikale øsnketænkning !" uha alt er så godt.. "du er utroligt naiv, 
Til top
Steffen Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Steffenstuff Avatar

Tilmeldt:: 26 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffenstuff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2015 kl. 15:18
Spændende debat, som sædvanen tro indeholder noget af det personlige had/fnidder som altid forplumrer selve emnet.
 
Kort men reelt, er der vel tale om, hvem laver den præventive kontrol i alle de FERSKE - frie vande, som gennem de seneste år er blevet tilgængelige for alle.
Vande som indirekte er ejet af os alle, kommunale/regioner/stats vande.
Der er som regel et vældigt hensynsfuldt og velmenene regel sæt med, men ingen til at håndhæve.
Jeg har i anden tråd, fortalt om Århus kommune, der har åbnet flere vande, og nogle steder har store skilte om fugleliv/stier og udsigts tårne, men ikke ET ord om særlige fiskeregler og udvidet total fredninger.
Jeg har haft dialog med kommune, men almindelige mennesker skal ikke "kloge" sig.
Her drejer det sig om Årslev engsø. og århus å sandfanget.
Der er så en offentlig parkering til ca. halvtreds biler, klods op af denne dejlige fælles natur plads. Så kan man jo også overnatte i sin håndværker kassebil. 
Ihvert tilfælde sker der intet, men nogle af vandende er fisket helt ned, da alt tollereres, og ingen vil have "aben".
Før var dette vand udlejet til forening, som så godt kunne finde ud af kontrollere, samt der skulle løses dagkort, og tyv fiskere kunne bortvises uden dette.
Det var meget symtomatisk, at dem uden kort aldrig kunne et ord dansk.
Fiske presset var af samme grund helt anderledes.
Selvfølgelig bliver det personligt, når man før dette havde et fremragende fiskevand, og så oplever disse vild west tilstande. 
Oveni har engsø så ødelagt 30 års ophjælp af havørred bestand, men det er et andet kapitel.
Det kan være lidt bittert at opleve denne afmagt.
 
Hvor svært kan det være at oplyse/skilte, så man appelere til samvittighed, og kan henvise, ved påtale til evt. regel brud, mens det står på??
Det samme gælder frednings zoner i saltvand, ved åudløb.
Kom med et skilt, så man ikke uforvarende fisker forkert.
Idet mindste så også udlændninge hurtigt kan blive oplyste, og dermed være total beviste, hvis  regler overskrides.
 
Alle mennesker er lige, og har alle lige meget værd.
Men de trælse typer vi oplever,
er måske også trælse der hvor de oprindeligt kom fra? 
Moral har har noget med kultur og opvækst/opdragelse at gøre.
Opdragelse hænger uløseligt sammen med konsekvens.
Men det er bittert at gode fiskevande hærges hurtigt, men er laaang tid om at reetablere, hvis de nogensinde får chansen. 
 
Så der et tiltagende problem, med mange forudsætninger, men tømte ferske vande, er desværre tiltagende.
MVH Steffen.Cry
 
Til top
Steffen Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Steffenstuff Avatar

Tilmeldt:: 26 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffenstuff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2015 kl. 15:44
Spændende debat, som sædvanen tro indeholder noget af det personlige had/fnidder som altid forplumrer selve emnet.
Kort men reelt, er der vel tale om, hvem laver den præventive kontrol i alle de FERSKE - frie vande, som gennem de seneste år er blevet tilgængelige for alle.
Vande som indirekte er ejet af os alle, kommunale/regioner/stats vande.
Der er som regel et vældigt hensynsfuldt og velmenene regel sæt med, men ingen til at håndhæve.
Jeg har i anden tråd, fortalt om Århus kommune, der har åbnet flere vande, og nogle steder har store skilte om fugleliv/stier og udsigts tårne, men ikke ET ord om særlige fiskeregler og udvidet total fredninger.
Jeg har haft dialog med kommune, men almindelige mennesker skal ikke "kloge" sig.
Her drejer det sig om Årslev engsø. og århus å sandfanget.
Der er så en offentlig parkering til ca. halvtreds biler, klods op af denne dejlige fælles natur plads. Så kan man jo også overnatte i sin håndværker kassebil.
Ihvert tilfælde sker der intet, men nogle af vandende er fisket helt ned, da alt tollereres, og ingen vil have "aben".
Før var dette vand udlejet til forening, som så godt kunne finde ud af kontrollere, samt der skulle løses dagkort, og tyv fiskere kunne bortvises uden dette.
Det var meget symtomatisk, at dem uden kort aldrig kunne et ord dansk.
Fiske presset var af samme grund helt anderledes.
Selvfølgelig bliver det personligt, når man før dette havde et fremragende fiskevand, og så oplever disse vild west tilstande.
Oveni har engsø så ødelagt 30 års ophjælp af havørred bestand, men det er et andet kapitel.
Det kan være lidt bittert at opleve denne afmagt.
Hvor svært kan det være at oplyse/skilte, så man appelere til samvittighed, og kan henvise, ved påtale til evt. regel brud, mens det står på??
Det samme gælder frednings zoner i saltvand, ved åudløb.
Kom med et skilt, så man ikke uforvarende fisker forkert.
Idet mindste så også udlændninge hurtigt kan blive oplyste, og dermed være total beviste, hvis regler overskrides.
Alle mennesker er lige, og har alle lige meget værd.
Men de trælse typer vi oplever,
er måske også trælse der hvor de oprindeligt kom fra?
Moral har har noget med kultur og opvækst/opdragelse at gøre.
Opdragelse hænger uløseligt sammen med konsekvens.
Men det er bittert at gode fiskevande hærges hurtigt, men er laaang tid om at reetablere, hvis de nogensinde får chansen.
Så der et tiltagende problem, med mange forudsætninger, men tømte ferske vande, er desværre tiltagende.
MVH Steffen.Cry
Til top
Steffen Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Steffenstuff Avatar

Tilmeldt:: 26 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffenstuff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2015 kl. 15:48
Sorry, det var ikke for at "stamme" jeg sendte 2 gange, kunne ikke se indlæg og sendte igen, og opdagede at tråden har to sider, ups.Clown
MVH Steffen
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gedder123 Avatar

Tilmeldt:: 12 Feb 2015
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 140
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gedder123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2015 kl. 08:58
Citat: Boss

Ja prøv lige det hvis du kan
du kan da bare følge med
læser du aldrig text TV ?
på Lokal TV kan man netop se hvordan udlændinge når fiskeri kontrollen kommer   - når den endelig viser sig
du aner jo ikke hvad der foregår i dit eget land !
Hvem tror du tømmer bilerne for PGS om natten ? tror ud det er danskere. så er du sgu mere naiv end du har lov til at være
Men hvis man ikke vil tro på det så kan man jo bare se hvem det er der fylder de danske fængsler
Tag dog at vågne op dy må jo have gået med skyklapper på de seneste 20 år !
du skulle vist nødigt tale om hvem der evner hvad
 
Citat: Raymond Holm

Citat: Boss


Citat: Raymond Holm

Kan du ikke lige prøve at finde ud af, hvad du selv mener.


Citat:"Man ser ikke meget til fiskeri kontrollen"   

"og er de i nærheden ser man ofte udlændinge fordufte ret hurtigt.."

Hvordan får du det til "ofte" når du ikke ser meget til dem?

I øvrigt totalt usmageligt indlæg af dig.

du følger ikke særligt godt med i nyhederne sidne du befinder dig så langt fra virkelighedens verden, ,


Det jeg skriver har ikke en skid med nyhederne at gøre.

Langt fra virkelighedens verden?

Kom lige ind i den , hvis du evner det...



Nu har jeg læst mange af dine indlæg og du bliver ved med at nævne diverse ting, såsom TTV/Medier mm. og hvis du virkelig tror på alt hvad der bliver skrevet / sagt i din skærm, så er det dig som er naiv og ikke de andre, som prøver at forklare dig, at du skal se det med "neutrale" briller, så vil du forstå hvilken måde de ser det på. 
Du skriver at det kun er østeuropæere som stjæler GPS'er? Er du helt sikker på, at du virkelig vil komme ud med den naive udmelding, når du godt ved at der også er danskere som stjæler mere end en østeuropær? Du kaster rundt med udmeldinger om østeuropæere som gør det ene og det andet, men alligevel forsvarer du danskerne ved at sige, at det ikke er danskere som stjæler eller kan finde på at begå noget kriminelt. Du skal overhovedet ikke kalde de andre for noget, når man tydeligvis kan se, at du er alt for hurtig på tasterne. (Man skal læse dine indlæg 2-3 gange, for at forstå 100% hvad det er du prøver at formulere). 


Nu er det ikke kun udlændinge som fylder dine fængsler op, men størstedelen er faktisk danskere. Hvis du nu brugte lidt tid på research og lidt facts, så ville du selv vide det - uden at spy alt muligt som ikke engang passer. (Igen er du for hurtig på tasterne).

Hvorfor tror du medierne i Danmark når en dansker begår kriminalitet, at det er væk i løbet af nogle dage? Hvis en anden udlænding går over og laver den samme kriminalitet, så skal vi høre på det i flere uger. 

Jeg tror de fleste østeuropæere ville købe sig et fisketegn, hvis de VIDSTE at det var påkrævet i DK (Det er det nemlig ikke i de fleste østeuropæiske lande)
Det er svært at overholde reglen, hvis du ikke kender til reglerne. 


Hvad med de danskere som kommer til en sø og begynder at skrue op for musikken, tænde bål og smide alt muligt affald? Det nævner du intet om - Dette har jeg været udsat for flere gange, end jeg har mødt østeuropæere som tager deres fangst med hjem. Du nævner kun en folkemængde og dette må kun betyde én ting: Du er blind for din "egen" dansker, men hos en østeuropæer ville du være se en STR 7 krog hængende i hans hat fra 100m. afstand. 

Du stryger allesammen over med én kam og det er ret vulgært af dig. Faktisk, så væmmes jeg så meget over de indlæg, som du har skrevet, at jeg ikke forstår hvorfor du ikke bliver meldt for racisme. (Forum ban eller et eller andet)

Det kan godt være at du ytrer dig, men ytringen har også en grænse på visse punkter og det er ikke så smart af dig, at sidde der og spille hellig bag en skærm.


Du forsvarer dine danskere, imens du kimer de stakkels østeuropæere ned. Jo der er nogle som begår krimi. med vilje, men der er kraftedeme også mange som bliver taget i noget, som de ikke anede noget om. F. eks. fisketegn som vi diskutere om. 

Jeg troede aldrig at jeg ville møde en dansker som var mere snæversynet end DF. Jeg håber at jeg møder dig ved søen og du i din godtroende tro, tror at jeg ikke noget fisketegn har, og du kommer for at tjekke - Du både får fisketegnet i hovedet og en flad hånd, på gammeldags manér, så kan det være at du vil tænke dig om en ekstra gang.


Føj.
Til top
Thejs Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Terkel Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2013
Geografisk: Roskilde
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Terkel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2015 kl. 10:49
Har aldrig mødt nogen danskere der opfører sig dårligt ved "min" sø, ved godt de findes men har ikke mødt dem.. Tilgengæld møder jeg polakker der ødelægger søen(den er tom nu) gang på gang, og de er fuldstændige ligeglade!!!!
Føj!!!!!
Til top
Thejs Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Terkel Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2013
Geografisk: Roskilde
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Terkel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2015 kl. 13:27


Sådanne fisker de!!
Til top
Thomas Dunker Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TDN

Tilmeldt:: 15 Mar 2009
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TDN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2015 kl. 14:28
[/QUOTE]
Jeg tror de fleste østeuropæere ville købe sig et fisketegn, hvis de VIDSTE at det var påkrævet i DK (Det er det nemlig ikke i de fleste østeuropæiske lande)
Det er svært at overholde reglen, hvis du ikke kender til reglerne. [/QUOTE]

Det forklarer jo meget, så hvis man ikke kender reglerne er det ok at overtræde dem og fritager for ansvar.......

Mvh. Thomas
Til top
 Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres