Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan og sådan

 Besvar Besvar
Forfatter
Niels magnussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Nielsmag

Tilmeldt:: 01 Maj 2015
Geografisk: Ry
Status: Offline
Beskeder: 6
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nielsmag Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvordan og sådan
    Sendt: 04 Maj 2015 kl. 13:27
Hejsa alle sammen, jeg har ikke fisker i mange år. Og har nu prøvet det er par gange uden fangster. Så jeg vil høre om nogle gode råd. Dels hvor langsomt spindes der ind når man fisker men en spinner?
Og når man fisker med Powerbait, hvordan formes så powerbaiten og hvor meget skal man bruge? Og er der forskel på formen af det om det er pasiv eller aktivt fiskeri.
jeg ved godt at det er meget forskelligt hvad farve Powerbait der virker men er der noget som er mere godt end andet, på den her årstid? Skal afsted igen her om en uges tid.
Håber at få et par gode råd
Venligst Niels
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2015 kl. 13:42
Du kan finde FishFinderProductions på facebook
der ligger en masse tips og tricks også video omkring det
du søger 😎
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Nick Ishøi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nick_is Avatar

Tilmeldt:: 31 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nick_is Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2015 kl. 14:40
Hej Niels

Først og fremmest hvor fisker du, på kysten, sø eller put and take? 
Og med hvad - Spin, flue eller mede fisker du?
Jeg kan læse lidt mellem linjerne du fisker noget P&T, hvis jeg ikke tager meget fejl?

Mvh Nick
Til top
Niels magnussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Nielsmag

Tilmeldt:: 01 Maj 2015
Geografisk: Ry
Status: Offline
Beskeder: 6
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nielsmag Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2015 kl. 14:50
Hej Nick

Det er put and take jeg fisker i pt. Og det er med blink/spinner, eller fra bunden med gemmeløber (Kuglelod) også forfang med en lille 3 krog, eller bobbleflåd hvis det ikke er så dybt,
Da jeg ikke har fisket i mange år prøver jeg put and take inden jeg kaster mig over hav søer og åer igen.
Mvh Niels
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2015 kl. 15:13
Hej Nick.

Hvis jeg var dig, så ville jeg nyde den mulighed der er for en rigtig god naturoplevelse og tage på kysten i stedet for put hullet.
Lige nu sværmer hornfiskene til ved kysterne og der er rigtig gode muligheder for at fange dem fra stranden med et helt almindeligt bobleflåd, en lille trekrog og en sildestrimmel.
Alternativt kan man hvis man er til det mere bevægelige fiskeri, udstyre et slankt blink med en silkekrog (en tot silkesnor) og kastefiske efter hornfiskene der tit bevæger sig meget tæt på land.
Fisker du med sild, så er der også gode chancer for at få en havørred med som bifangst.

Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2015 kl. 15:33
Med spinder vil jeg sige at hastigheden skal være så lav at bladet lige roterer, powerbait?mange bruger bombarda ,et par meter nedhæng og det skal formes som en dråbe der gives et knæk,så det roterer ved ultra langsom indspinding, måske en anelse vægt belastet, ang kysten og hornfisk ,jeg ser du er fra Ry og derfor har lidt til kysten, men det er sjovt,og har du ikke waders mm, så vil de fleste havnemoler kunne give action, også med flåd/sild,og der er der også havørreder.
Til top
Nick Ishøi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nick_is Avatar

Tilmeldt:: 31 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nick_is Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2015 kl. 16:10
Hej Steen

Det er nu ikke mig der har brug for hjælp, men tak alligevel.

Der har du grund tankerne bag ved aktivt powerbait fiskeri på plads.

Mvh Nick
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2015 kl. 16:17
Sorry Nick, mente selvfølgelig Niels. Wacko My bad
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Niels magnussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Nielsmag

Tilmeldt:: 01 Maj 2015
Geografisk: Ry
Status: Offline
Beskeder: 6
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nielsmag Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Maj 2015 kl. 13:41
Tak for jeres svar,
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum