Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Filetkniv som foldekniv

 Besvar Besvar
Forfatter
Kim M Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
aammat Avatar

Tilmeldt:: 03 Feb 2012
Geografisk: DK
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér aammat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Filetkniv som foldekniv
    Sendt: 26 Apr 2015 kl. 19:13
Jeg kunne godt tænke mig en filetkniv som jeg kan have i lomme, dem som jeg kan finde har ikke en flexibelt klinge. pt er det Opinel slim 8" som tiltaler mig mest trods den hård klinge.
Håber på en af jer har fundet den filet foldekniv jeg leder efterBig smile, så fortæl hvad I bruger af foldekniv til at filetter under fisketure..


Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 787
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2015 kl. 19:49
Prøv at søge på engelsk, der er mange muligheder... Wink

https://www.youtube.com/watch?v=vpa-T85bjFA




Redigeret af DNA7 - 26 Apr 2015 kl. 19:54
Til top
Kim M Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
aammat Avatar

Tilmeldt:: 03 Feb 2012
Geografisk: DK
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér aammat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2015 kl. 20:15
@Lars C, Jeg har ikke så store lommer så jeg kan have de Buck foldeknive i lommen, jeg har kikket på dem og synes de føles tunge.. Jeg har flere venner som er glade for dem, men det er en foldekniv der ligger i tasken og ikke i lommen..
Uanset om jeg søger på dansk eller engelsk så er "problemet" at det er svært at afgøre hvor meget kllingen kan flex - hvis overhoved..
Så derfor denne tråd i håb om nogen med brugererfaring kan anbefale en foldekniv i lomme format med flex klinge..Tongue
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Morten Jepsen

Tilmeldt:: 28 Jan 2013
Geografisk: Nyborg
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Jepsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2015 kl. 20:43
Hvis din lokale grejpusher har et nogenlunde udvalg af foldeknive, har han helt sikkert flere leverandører, så giv ham opgaven med at finde det du søger, så kan han få varen hjem, og du kan afgøre om det rent faktisk er det du vil have.

/Morten
Til top
peter wissing Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
pwissing

Tilmeldt:: 24 Jan 2008
Geografisk: københavn
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pwissing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2015 kl. 21:34
Både Buck og Eka filet folde knive. Knivper i Holte fører begge. Selv har jeg altid været meget begejstret for Eka, dejlig nem at slibe op og relativt rusttrægt stål ( de bruger sandvik 440 stål ) 
Til top
Kim M Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
aammat Avatar

Tilmeldt:: 03 Feb 2012
Geografisk: DK
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér aammat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2015 kl. 23:25
@Peter, tak for at ideen om EKA fishblade, kender dem fra deres jagtkniv, swingblade, og det er en fin kniv.. Men det er ikke en lommekniv og fylder ligeså meget som min nuværende filetkniv
Det er outdoor edge som producere EKA på licens som bruger 440 stål, EKA selv bruger 12C27 som er lidt mindre "blød" i det..
Jeg skal til dk slut maj, bor i Nuuk Grønland, så må jeg kigger forbi Per og kigge lidt på hvad han har..
Er der nogle af jer der har en EKA fishblade eller EKA DUO som kan fortælle lidt om dem, mest af nysgerrighed da det er en filet lommekniv jeg søger..

Til top
Brett Bendtsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
BBB

Tilmeldt:: 24 Aug 2010
Geografisk: Hedensted
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér BBB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2015 kl. 00:16
http://www.foderogfritid.dk/index.php/component/redshop/1379/0/jagt/jagt-vaben-lyddaemper-og-patroner/jagtknive-og-tilbehor/P-outdoor-edge-kniv-fish-bone-foldekniv?Itemid=0

Jeg har denne, nem at holde superskarp og fint fleksibel.

Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2015 kl. 17:53
Hej Kim :)

Bare af nysgerrighed. Af hvilken grund ønsker du filètkniven som foldbar?

Selv bruger jeg en Finsk "fast" filètkniv med coatning, der næsten selv kan filere fiskene hehe.
Mvh. - Kim
Til top
peter wissing Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
pwissing

Tilmeldt:: 24 Jan 2008
Geografisk: københavn
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pwissing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2015 kl. 21:13
Jeg mener stadigvæk Eka laver en filetkniv som lommekniv, den er kun lidt større end en alm lommekniv. Det er da vist rigtig at det er sandvik stål, men det er også nemt at slibe op.
Til top
Kim M Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
aammat Avatar

Tilmeldt:: 03 Feb 2012
Geografisk: DK
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér aammat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2015 kl. 22:01
@Kim, grunden til jeg ønsker en lommekniv er til når jeg lige tager fluestangen med i fjeldet efter en eller to ørreder..
Her ville det være rart med en lille lommekniv i lommen istedet for en fastkling i bæltet..
Når jeg er afsted på "madfiskeri" efter ørreder, torsk eller rødfisk bruger jeg min filetkniv og der er den god..
Men det kunne være rart på fjeldturen at kunne "nøjes" med en lommekniv..

Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Apr 2015 kl. 16:44
#Kim

Hej og tak for svar. Den med fjeldene fik jeg ikke lige fat i, så det er selvf. forståeligt at komfòrten her kommer ind i billedet :)

Nu har du så gjort mig helt misundelig, da sådan en omgang fjeldfiskeri efter fjeldørred langt fra alfarvej godt kunne få en plads højt oppe på min ønskeliste...

Desværre er implementering i Danmark af fjelde og tilhørende fjeldørred nok ikke noget, den nuværende regering har tænkt sig indenfor de næste mange år LOL

Men held og lykke med din søgen.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum