Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Læsø i juli

 Besvar Besvar
Forfatter
Kim M Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
aammat Avatar

Tilmeldt:: 03 Feb 2012
Geografisk: DK
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér aammat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Læsø i juli
    Sendt: 15 Apr 2015 kl. 11:11
Jeg skal 1 uge til Læsø i starten af juli og fik tanken " fluestangen skal da med til dk" - bor i Grønland
Da jeg ikke har fisket på Læsø før vil jeg høre om der var nogle af jer der kunne fortælle mig om det er værd at tage fluestangen med og evt hvor på øen det vil være godt at forsøge sig..

Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2015 kl. 12:26
Tag du bare fluestangen med, nordkysten på begge sider af Østerby havn og ud for golfbanen, ser rigtig fin ud. Prøv at besøge Krak kort og se på luftfoto. Jeg har desværre ikke selv haft stangen med, de gange jeg har været på øen i forbindelse med arbejdet. Men har stået og set på de nævnte steder.
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2015 kl. 13:45
Hej Kim.

Jeg har nu for mange år siden tilbragt min ferie på Læsø med min familie, og med sagelige Jens Ploug Hansen, og jeg kan kun anbefale, at tage fluestangen og også spinne stangen med. 

Nu er øen jo ikke helt lille, så det er nok klogt at få lidt lokal info, og kan du få fat i fiskeguiden Tommy Olinsson fra Frederikshavn, så er jeg sikker på, at der er især kystflue info.

http://www.danishflydesign.dk/Sider/Laesoe2007.htm

Jeg fangede ud over havørred og hornfisk også Fjæsinger, men er man på plads så er der også pighvar, sej og torsk, så fiskeriet er alsidigt.

Fjæsingerne var forøvrigt nogle flotte basser på nær 50cm. og håndteret rigtig, ja så er de meget fine spisefisk i røget stand.

Jeg fiskede en del om natten, og som sædvanlig er lyset i Nordjylland helt forrygende, det er aldrig helt mørkt, og fiskene kommer helt ind under land, når det er mørkes, og giver sig højlyd til kende med plasken og ringen.

Dengang var det en stor oplevelse med både flue og spin.

Knæk og bræk fra P.K.


Redigeret af PK - 15 Apr 2015 kl. 13:49
Til top
Jens Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jnielsen

Tilmeldt:: 27 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jnielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2015 kl. 14:45
So Per også nævner, er der fjæsinger, og de skal håndteres korrekt. Ellers kan det godt ødelægge turen.

Var der en uges tid i juli måned for et par år siden, og her fik jeg/vi fjæsinger, så det forslog. Kastede 10 gange og vi havde 10 fjæsinger med ind. Naturligvis ikke alle lige store, men de er - eller kan være der - i hobetal. Lidt træls, sagt på godt nørrejysk, når man også gerne vil stifte bekendtskab med en af de sølvblanke Kattegat-ørreder.

Men knæk og bræk!
Til top
Kim M Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
aammat Avatar

Tilmeldt:: 03 Feb 2012
Geografisk: DK
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér aammat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2015 kl. 15:53
Der bliver ikke plads til både flue og spinne stang, jeg køre derover på min Ducati 916 og den er ikke skabt til baggage så det bliver minimalistisk..LOL

Jeg har smagt stegte fjæsinger og det var rigtigt guf, så det må blive fluefiskeri efter fjæsing - hvordan man så lige griber den an..Confused ??

Dem jeg skal besøge på Læsø har haft sommerhuset i mange år, men ingen af dem spiser fisk så det er kun sted lokationer de kan hjælpe med.


Til top
jan werner thomsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
janus w

Tilmeldt:: 04 Jun 2011
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér janus w Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2015 kl. 18:16
Læsø er meget godt vand,med mange typer kyst så både ren stenstrand,ren sandbund og flad kyst ,høj klitter samt lavt vand med kæmpe sten synlige 500 m ude ! hele sydkysten dog bare et ,,vadehav,, ja ved kraftig ebbe er Læsø faktisk dobbelt så stor- - masser af fjæsinger om sommeren der tager alt der ligner en lille fisk/reje ,multer og havørred mest om natten -nordøsthjørnet er særligt fedt med nogle små stenpletter og så en lille stenkant hvor det bliver dybt lige neden for - -har boet på øen 4 år og besøgt den en del siden også - - he he ,og jeg foretrækker Grønland om sommeren ,torsk på flue burde alle prøve !
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2015 kl. 18:28
Fjæsinger tar alt 😊
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Kim M Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
aammat Avatar

Tilmeldt:: 03 Feb 2012
Geografisk: DK
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér aammat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2015 kl. 19:13
@Jan, lyder til du har været heroppe, det store blandt fluefiskerne heroppe er helleflynder på flue.. Der var en som fik en på 12 kg på fluestangen..Clap
Jeg synes det lyder som Østerby området byder på mest variation og har ikke fluefisket i dk så alle arter er velkomne.
Har tænkt at tage min #7 med da den giver lidt længere kast og så er det længe siden den er blevet luftet - fisker heroppe med #5 og #7 blev købt til de lidt store fisk og så hvis det blæser inde fjorden..

Satser på vandet er varmt nok til jeg kan vade ud da der ikke er plads til vaders i baggagen..

Til top
jan werner thomsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
janus w

Tilmeldt:: 04 Jun 2011
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér janus w Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2015 kl. 08:44
husk at smage Læsø,s jomfruhummere ,især dem med asparges i tarteletter !havørred,fjæsing,hornfisk,makrel ,små sej og multe er almindelige og Østerby et godt udgangspunkt ,vandet er varmt på den årstid men tag noget på fødderne i fjæsingeland,og der kan være utroligt mange brandmænd især ved fralandsvind ! og ja ,fisket Nuuk,Kobbe og Ameralik-fjordene tynde de sidste 5 sommere : mest med lettere spindegrej og let havgrej ,fik feks 12 stk flyndere på en dag ,dog største kun ca 8kg,medbragt ven fik plettet havkat på 27,5 !! fantastisk land ,har givet oplevelser/følelser jeg ikke troede muligt. . .
Til top
Kim M Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
aammat Avatar

Tilmeldt:: 03 Feb 2012
Geografisk: DK
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér aammat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2015 kl. 10:33
Jeg har tænkt mig at tage mine fivefingers sko med som værn mod fjæsinger når jeg vader ud, den med brandmænd havde jeg ikke lige tænkt på, så tak for den reminder..
Glæder mig til at se hvor mange forskellige fisk jeg er heldig at fange på den uge, håber at få 4-7 morgen/aften ture og vil starte i Østerby området..

Ja, Grønland giver mulighed for nogle fantastiske oplevelser, derfor er jeg også flyttet herop..Wink
Til top
martin-thomsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mart0

Tilmeldt:: 13 Okt 2007
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 77
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mart0 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2015 kl. 15:33
hej 

jeg skal til læsø og arbejde i hele juli måned. 

kig forbi carlsens hotel og spørg efter kokken.
jeg hedder martin. 
måske vi kan finde en aften vi kan tage ud sammen er rimelig kendt deroppe i forhold til havørred fiskeriet. 

knæk og bræk. 
Til top
Kim M Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
aammat Avatar

Tilmeldt:: 03 Feb 2012
Geografisk: DK
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér aammat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2015 kl. 20:19
Tak for tilbuddet..

Jeg har sendt dig en pm med det mobil nr jeg bruger når jeg er i Danmark, så finder vi ud af noget..
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres