Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forfang til fladfisk.

 Besvar Besvar
Forfatter
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Forfang til fladfisk.
    Sendt: 08 Apr 2015 kl. 02:57
Jeg har kigget lidt rundt omkring hvordan man selv laver forfang til fladfisk. Er der flere måder at lave dem på? Jeg så først på en hvor du tager et blink og piller trekrogen af og i stedet tager du 10-20 cm snøre og binder i røven på blinket, mellem blinken og krogen du montere i enden af det lille stykke Line der kan man montere perler. Er det korrekt forstået af blinket skal være længere oppe på linen end perlerne? Er kommet i tvivl da jeg også har set andre modeller hvor blinket sidder i bunden og på linen er der fastgjort 2 liner med perler på hver.

Kan jeg godt gå efter det første jeg har forklaret og bare fiske med en enkelt perlerække i stedet for at montere flere rækker på samme Line?
Til top
Kåre Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gammelgnu

Tilmeldt:: 05 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gammelgnu Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Apr 2015 kl. 08:47
Den første model du forklarer er rigtig fin til aktivt fiskeri. Forstået på den måde at du når du har kaster ud lader forfanget synke til bunden. Så lader du det ligge i et minut eller deromkring. En gang imellem drejer du 3-5 omgang på hjulet så forfanget bliver trukket hen over bunden. Det er super effektivt. Blinket skal dog være minimum 30 gram.
Det er altid godt med en række perler lige foran krogen og eventuelt et spinnerblad.
Til top
Brian Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
alpha82

Tilmeldt:: 14 Mar 2008
Geografisk: Helsinge
Status: Offline
Beskeder: 136
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér alpha82 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Apr 2015 kl. 12:05
Hejsa.

Der er nogle rigtige metoder du skriver om.


Har selv siden fladfiskeskeen.dk - her er både forfang og de smarte skeer i 40 og 60 gram.

Til top
Christian Sundfisker Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
cfer

Tilmeldt:: 01 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cfer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2015 kl. 18:18
Måske du kan finde inspiration her http://sundfisker.blogspot.dk/p/forfang.html
Ellers afholder vi fladfiskekursus til efteråret med tackelaften og kuttertur.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum