Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fluebindnings tusher

 Besvar Besvar
Forfatter
Christian Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ChristianML Avatar

Tilmeldt:: 13 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 227
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianML Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fluebindnings tusher
    Sendt: 10 Mar 2015 kl. 17:45

Tja der findes jo så mange tuscher og så findes der fluebindnings tuscher, som jeg personligt selv mener, er lidt dyre. Jeg bruger slev Wapsi Prisma marker, men en pris på 50-60kr. stk. er jo ikke lige frem billigt og så kan man heller ikke få så mange farver igen. Tiemco laver også nogle tuscher til lidt billigere penge, men synes selv de er lidt for lavkvalitet og så kommer de heller ikke i så mange farver igen.

Derimod er jeg fladet over ”Letraset Promarker tuscher”, men jeg kender dem ikke. Ved at der andre fluebindere som bruger dem og så kan de fås til 30kr. stk. i alverdens farver. Men jeg kan ikke rigtigt finde noget info om dem til fluebinding. Virker de og er de gode?

Håber at der er nogle herinde som kan give lidt info om dem, eller nogle som kan forslå nogle andre tuscher, som er i rigtig god kvalitet og til billigere penge.

Mvh Christian M. Larsen

Christian M. larsen
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2015 kl. 18:22
Jeg bruger Letraset Promarker, fordi jeg har fået den af en god kammerat :-)

Jeg bruger også den sorte billige fra Brugsen, mrk. Homework, den er lige så god.

Ting behøver ikke være dyrere end nødvendigt. De skal bare være vand-faste :-)
Til top
hans lindegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flyfisherman

Tilmeldt:: 22 Feb 2003
Geografisk: Østfyn/sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 108
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flyfisherman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2015 kl. 19:07
i Panduro hobby er der fine tuscher i alvedens farver - bla et par i uv, de er billige ca 30 kr stk

Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2015 kl. 20:51
Som gammel AD'er er erfaringen med Letraset Tusser særdeles god, jeg bruger ikke andet.
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
john mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
john 2000 Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér john 2000 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2015 kl. 22:25
Hej
Jeg har også prøvet Letraset Promarker,men er gået væk fra dem igen. Jeg brugte dem til at farve skjold og ben på mine rejer, men efter nogle gange i saltvand, var farven næsten væk. Jeg ved så ikke om det er fordi man farver på gummi. Men jeg er gået tilbage til Prismacoler, da de kan holde farven.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down