Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Scierra CC3 XP waders, erfaring?

 Besvar Besvar
Forfatter
Nikolaj jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
spunk Avatar

Tilmeldt:: 03 Nov 2006
Geografisk: sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 90
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér spunk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Scierra CC3 XP waders, erfaring?
    Sendt: 08 Mar 2015 kl. 08:12
Hej.

Så er de f....... neopren waders igen utætte og jeg er ved at være træt af at købe nye hvert halvår, så overvejer at gå tilbage til åndebare igen. Havde et par billige ron thomson åndebare der holdte i en del år, men blev aldrig glad for det med den løse støvle samt jeg syntes der er en sårbar løsning da der altid, selvom jeg brugte en neoprensok og manchet ud over for at beskytte dem, samlede sig grus og sten i kanten.

1. Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med "Scierra CC3 XP"?

2. Er der nogen fordel/bagdel ved faste støvler på åndebare waders?

Mvh. Nikolaj
Til top
Jens Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jnielsen

Tilmeldt:: 27 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jnielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2015 kl. 21:12
Kender ikke Scierras CC3, men bruger selv Scierra CC6, som jeg købte lige, da de kom på markedet for omkring 8-9 år siden. Fungerer upåklageligt selv om selerne er blevet lidt slappe. Men det justeres væk.
Du får ikke bedre gå-komfort end i par stocking foot med løse støvler. Vel at mærke hvis du lader være med at købe de helt billige støvler uden en ordentlig sål.
Her kan waders med fast støvle ikke være med.
Fast-støvle-waders er nemmere at få af og på, men de åndbare giver den absolut bedste komfort.
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1318
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2015 kl. 21:35
Jeg har haft to par CC3 med fast støvle. Det ene par holdt tæt i mindre end et halvt år, så fossede vandt ind ved samlingen mellem støvle og bukseben, nummer to par blev utætte i støvlen hvor sålen er "svejset" på selve støvlen, på allerførste tur! Disapprove
Jeg har siden været glad for CC6's sokmodel, som jeg gerne vil anbefale.

Mvh
Henning
Til top
Casper RH Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CasperRH

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CasperRH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Mar 2015 kl. 10:01
Jeg køre på mit 3 sæt scierra cc3 nu. Og de er alle blevet utætte ret hurtigt.jeg har bare ikke orket at gå ned med det sidste par endnu da det ikke er så slemt at det genere mig endnu. Men burde nok snart gå ned med dem...
Så jeg vil ikke anbefale dem.
Til top
casper larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
casperlarsen

Tilmeldt:: 09 Nov 2007
Geografisk: amager
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér casperlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Mar 2015 kl. 13:58
Hej Nikolaj, jeg kører på mit 6(!) par CC3 vaders,alle er blevet utætte i den faste støvle. Så der ligger problemet! jeg bruger buksemodellern (waistwaders) og den har altså en lækker og god komfort, men støvler, som ellers er lækre, bliver utætte før eller siden :-( Jeg har købt mine hos lystfisk.dk og jeg vil sige at der aldrig har været problemer med at få ombyttet dem.

Vh

Casper
Til top
Keld Michaelsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Keld Juul Avatar

Tilmeldt:: 13 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keld Juul Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Mar 2015 kl. 14:02
Købte selv et par CC3 XP Boot Foot i maj sidste år. Var igennem tre par indtil oktober, hvor jeg ombyttede dem til et par Simms. Problemet var hver gang støvlen, som blev utæt ved det nye neopren stykke på overgangen mellem det åndbare og støvlen. Det er ikke en holdbar løsning. Havde tidligere et par Vision med fast støvle, der holdt i flere år, men de havde en hel støvle og ikke kombimodellen, som flere mærker også bruger på neopren waders i dag. Kan desværre ikke finde Vision med fast støvle længere i DK, og det er helt klart blevet et problem at finde holdbare waders, hvis du fisker meget.



Redigeret af Keld Juul - 09 Mar 2015 kl. 15:23
Til top
Laurids Bruun Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
kvindemin

Tilmeldt:: 06 Jul 2010
Geografisk: Christiansfeld
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kvindemin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Mar 2015 kl. 16:19
Er det den gamle eller nye model CC3 i skriver om. Jeg synes det er fint med fast støvle på et par åndbare, det er ment at komme ind og ud af dem. hvad med CC6 modellen med fast støvle, holder de heller ikke? 

Laurids
Til top
Laurids Bruun Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
kvindemin

Tilmeldt:: 06 Jul 2010
Geografisk: Christiansfeld
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kvindemin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Mar 2015 kl. 17:47
Nå, dumt spørgsmål, de nye hedder jo XP, det er jo dem i skriver om, ØV
men hvad med CC6 med fast støvle..
Til top
Nikolaj jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
spunk Avatar

Tilmeldt:: 03 Nov 2006
Geografisk: sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 90
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér spunk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2015 kl. 20:30
Takker for tilbagemeldingerne. Jeg kigger vist efter et andet produkt. Det første par waders jeg fik som knægt holdte i 15 år. Det var et par HH pvc waders og de holdte til at vi cyklede frem og tilbage i dem, senere knallert og der blev aldrig passet på, hverken sten, træer, buske eller krat....komforten var lidt en anden end neopren og åndebare, men altid tørre fødder...

Har tit tænkt på om dykkere har samme problemer med deres neopren dykker dragter? De er trods alt lidt mere afhængige af at det holder...
Til top
morten hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
morten-hagge

Tilmeldt:: 01 Dec 2014
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morten-hagge Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2015 kl. 21:10
Jeg havde et par cc3 xp et år indtil jeg lavede en bear grylls ned ad en skrænt.. Deet kunne de ikke tåle.. Har et nyt par nu som kører på 4 måned med 2 fisketure i ugen, så jeg er måske bare heldig med mine.. :-)
Med venlig hilsen

Morten Hansen
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2015 kl. 21:28
Har et par sierra cc3 åndbare med fast støvle jeg bruger på familie sommerferie turene, de har holdt 4 år men er ikke brugt meget!
Vh
Henrik
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres