Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lakering af bindinger

 Besvar Besvar
Forfatter
Brian Dalskov Kristensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Dalskov

Tilmeldt:: 06 Mar 2007
Geografisk: Nord for Kbh
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dalskov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Lakering af bindinger
    Sendt: 22 Feb 2015 kl. 18:08
Hjælp søges

Jeg har lakeret mine bindinger igår ved middagstid.  Men lakken er ikke tør endnuCry

Jeg har brugt Flexcoat 2-komp.  Jeg har brugt 5ml af både resin og hærder.

Er der nogle som har bud hvad der er gået galt og hvad jeg kan gøre?

Mvh Brian Dalskov
Til top
Eigil Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
eigre Avatar

Tilmeldt:: 29 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér eigre Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2015 kl. 18:44
Hvor mange lag har du givet dem?
Til top
Brian Dalskov Kristensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Dalskov

Tilmeldt:: 06 Mar 2007
Geografisk: Nord for Kbh
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dalskov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2015 kl. 18:47
Kun et lag måske lidt tykt.

Men det har kun lige dækket trådene.

Bindinger har fået colour preserver først og den var helt tør.

\Brian


Redigeret af Dalskov - 22 Feb 2015 kl. 18:50
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2015 kl. 18:56
Hej Brian
Har prøvet det en gang også med flexcoat, min forklaring var at jeg ikke havde været så nøjagtig som flexcoat åbenbart kræver. Jeg reddede det ved at lave en blanding hvor der var en anelse mere hærder i end normalt og gav det en tur til.
Held og lykke
Vh
Henrik
Til top
Eigil Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
eigre Avatar

Tilmeldt:: 29 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér eigre Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2015 kl. 19:04
Mit bedste bud vil være at det ikke er målt rigtigt op eller at laget er for tykt, hvis laget er for tykt vil det have svært ved at hærde. Jeg bruger engangssprøjter fra apoteket de måler nøjagtig og jeg har aldrig de problemer.  Jeg har brugt 5ml af både resin og hærder skriver du det er alt for meget til en stang jeg bruger ca. 2 ml af hver det er alt rigeligt. En anden ting er hvis der er for koldt i det rum du lakerer i går der lang tid før det hærder temperaturen skal helst ligge på mellem 20 og 25 grader det hærder da på ca. 3-4 timer og efter et døgn skal det være gennemhærdet så kan man give det næste lag. Og så en lille fidus som du måske kender i forvejen jeg kommer ved 4 ml. lak 2 dråber sprit i lakken det gør den nemmere at arbejde med og laget bliver ikke for tykt stangen står stille og roligt og roterer og efter ca. 4 timer er det hærdet så man kan stoppe roteringen.

Redigeret af eigre - 22 Feb 2015 kl. 19:07
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2015 kl. 19:31
Jeg, er sikker på du ikke har brugt nok tid til omrøring, det glæder alle 2. komp produkter, at man skal være omhyggelig. En fordel er at bruge en klar kop/glas, og omrøre a 4 minutter, til du har en helt klar masse, en fordel at se det i dagslys. Hvis, jeg var dig ville jeg blande mindre mængde af gangen, 2,5 ml af hver, og evt tilsætte et par dråber sprit, og give en overhaling igen, det skulle løse problemet. Som Eigil skriver, er tørre temperaturen hellere ikke en uvæsentlig faktor.

Redigeret af limfjord - 22 Feb 2015 kl. 19:32
Til top
Nikolaj Freiesleben Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Niko Avatar

Tilmeldt:: 21 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 58
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niko Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2015 kl. 19:36
Hej Brian.

Inden du køber ekstra kanyler eller begynder at putte mere hærdner i blandingen eller opvarmer for meget osv så prøv at købe noget cellulosefortynder,det bruges til at fortynde fluebindingslak med og kan fåes i velassorterede grejshops.
Du skal ikke blade cellulosefortynder i stangbygninglakken men derimod pensle beviklingerne før du lakere,lad det så tørre lidt inden du gir lak igen.

Grunden til at det ikke vil hærdne er at der sidder fedt på beviklingerne fra dine fingre. Når der så er fedt på tråden så vil lakken ikke hærdne.




Til top
Brian Dalskov Kristensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Dalskov

Tilmeldt:: 06 Mar 2007
Geografisk: Nord for Kbh
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dalskov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2015 kl. 19:52
Jeg takker for alle de hurtige svar.

Jeg har målt præcist op med engangssprøjter. Ja det var en stor mængde, for stor. Jeg smed ca 1/2 ud igen.
Jeg synes jeg var omhyggelig med omrøringen, ret længe men forsigtig for ikke at lave for mange bobler.

Jeg tror jeg prøver et tyndt lag mere med sprit.

Jeg tror måske svaret ang fedt på bindingerne kan være det rigtige men så skal alt lakken af alligevelCry

Dette er min første stangbygning så jeg er rigtig glad for al den hjælp jeg kan få.

Tak

\Brian
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2015 kl. 20:11
Hej Brian
Hvis det er fedt på beviklingerne vil den ikke binde ordentligt men den vil da hærde alligevel. Alle de ting der er skrevet kan jeg absolut tilslutte mig, og især det med omrøringen, det er vigtigt at blandingen nærmest er hel uklar og med bobler. efterfølgende kan du banke bæret stille og roligt ned i bordpladen og boblerne vil forsvinde. Jeg bruger ikke flexcoat mere efter min uheldige oplevelse, bruger i stedet threadmaster som jeg i øvrigt varmer op i et varmt vandbad inden brug, så er den meget lettere at arbejde med.
Vh
Henrik
Til top
Brian Dalskov Kristensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Dalskov

Tilmeldt:: 06 Mar 2007
Geografisk: Nord for Kbh
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dalskov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2015 kl. 21:03
-Henrik

Så har jeg bestilt Threadmaster så håber jeg det fungere bedre.

Tak for rådet

\Brian
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2015 kl. 21:22
Thumbs Up
Held og lykke
Vh
Henrik
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2015 kl. 02:23
Silikone er ofte den store synder. Og der er silikone i mange ting.

Dit mixer bæger, dine engangs sprøjter (brug den uden den sorte prop i), tråden, men det dækker 3x farvebeskytter.

Om du ikke er 100% nøjregnet med at der skal 87 dråber af hver, gør ikke så meget (alt med måde jo), bare det er mixet ordentlig sammen.

At mixe det forsigtigt sammen for at undgå bobler, giver større chance for det ikke mixes ordentlig som det skal.

Når jeg mixer epoxy ligner det Vesterhavet i stormvejr og det bliver smurt på beviklingerne ved 3-400 omdrejninger i minuttet og får efterfølgende en hurtig tur med en gasbrænder, så ryger samtlige bobler ud og epoxyen lægger sig jævnt og klar.


Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Nikolaj jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
spunk Avatar

Tilmeldt:: 03 Nov 2006
Geografisk: sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 90
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér spunk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2015 kl. 07:35
Jeg er også ret sikker på du ikke har været omhyggelig nok med at blande det sammen. Jeg har bygget 5 stænger uden problemer med Flex-coat, hvor en fiske makker har bygget det samme, med samme problem som dig hver gang. Han er dog ved at indse at det nok er det med at blande det sammen som er problemet. Han ville gerne undgå boblerne så der har været rørt skånsomt og nok også kort. 
Jeg søger for at varme det rum op som jeg vil lakere i til 25 gr. Flex-coaten opbevares i samme rum, så den også er 25 gr. Så er jeg meget omhyggelig med blandings forholdet. (er proppen i sprøjten ikke lige ud for en streg, tømmes der ud til den er det)
Rører det rigtigt godt sammen som beskrevet på Flex-coat paken uden hensyntagen til bobler. Smører på i rask tempo hvor det nødvendigvis ikke ligger 100 % perfekt på, men i en tilpas mængde. Varmer herefter hver eneste lakerede bevikling kortvarrigt op med en lighter så lakken flyder pænt på plads og evt. bobler forsvinder. ( pas på med lighter der kan give en sod skygge i beviklingen hvis man ikke passer på. Har givet et ovenud perfekt resultat hver gang for mig. 
Når min makker har haft beviklinger der ikke vil tørre, har han flere gange kunne fjerne Flex-coaten igen med sprit på en klud, også de beviklinger der er blevet delvis hårde, så sprit reagere på en eller anden måde på Flex-coat så tippet med sprit i lakken ville jeg nok passe på med.
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2015 kl. 09:34
Hej Brian

Jeg tror også at du ikke har blandet tingene godt nok sammen. Jeg er blevet meget glad for denne: http://www.guidesnblanks.com/product/497/category/216

Den står og rotere i ca. 10 minuter, mens jeg gør alt andet klar. Dejligt nem
Til top
christian svendsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
damquick Avatar

Tilmeldt:: 14 Aug 2014
Status: Offline
Beskeder: 108
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér damquick Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2015 kl. 10:07
Hej

Jeg bruger liberon bistrot lak , renser først med lidt sprit også lak en eller to gange , jeg har stænger som er lakkeret for 15 år sider og det sider der endnu , brug en meget finhåret pensel det giver det bedste resultat

Den fås hos sløjddetaljer.dk

Mvh Christian
Til top
christian svendsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
damquick Avatar

Tilmeldt:: 14 Aug 2014
Status: Offline
Beskeder: 108
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér damquick Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2015 kl. 10:10
Glemte lige den kan også bruges til fluer , de går aldrig op

Mvh Christian
Til top
Michael Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dytti Avatar

Tilmeldt:: 20 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 119
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dytti Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2015 kl. 10:57
Husk også at epoxy først hærder ved 15 grader.
Så hvis det står til tørre i en kold garage eller lign. så hærder det aldrig.
Til top
Brian Dalskov Kristensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Dalskov

Tilmeldt:: 06 Mar 2007
Geografisk: Nord for Kbh
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dalskov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2015 kl. 12:11
Jeg takker endnu en gang for de mange brugbare svar.

Jeg er noget frem til, som de fleste skriver, at min omrøring ikke har været tilstrækkeligCry

Temperaturen på lakken og rummet har været/er mellem 20-23 grader så det burde været ok.

\Brian
Til top
Kim Rasmussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2015 kl. 20:19
Til Finn og Nikolaj

Kan godt se fidusen med at varme lakken op, så boblerne forsvinder,
men er lakken ikke brandfarlig bare ??

Mvh. Kim
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2015 kl. 21:00
Citat: Kim Rasmussen

Til Finn og Nikolaj

Kan godt se fidusen med at varme lakken op, så boblerne forsvinder,
men er lakken ikke brandfarlig bare ??

Mvh. Kim

Hej Kim,

Det har ikke lykkes mig at sætte ild i det endnu inden den bliver så flydende som vand.
Epoxy kan helt sikkert brænde og udsender giftige stoffer, men jeg kender ikke temperaturen hvor det skulle antænde.

Uanset hvad, så er det ikke et stof man skal indånde forlænge selvom der er forskel på lugten af de forskellige typer.




Redigeret af finnjensen - 24 Feb 2015 kl. 21:00
Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Kim Rasmussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2015 kl. 22:00
Hej Finn

Ok troede bare epoxy var brandbar som andre lakker Lamp

Mvh. Kim
Til top
Nikolaj jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
spunk Avatar

Tilmeldt:: 03 Nov 2006
Geografisk: sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 90
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér spunk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2015 kl. 05:53
Beviklingen skal bare strejfes kort med flammen, så bliver den tynd og flydende og der skal roteres med det samme, og nej, der går ikke ild i dem Smile

Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2015 kl. 07:10
Hej Brian
Bliver lidt nysgerrig hvilken stang er du ved at bygge?
Vh
Henrik
Til top
Brian Dalskov Kristensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Dalskov

Tilmeldt:: 06 Mar 2007
Geografisk: Nord for Kbh
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dalskov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2015 kl. 17:51
Hej Henrik

Ja nu bliver det lidt spændende.(tror jeg du synes)

Jeg har købt to gamle klinger fra det gamle danske firma DMA.

En Redington 8½ fod 7-25g, det er den jeg er startet med for at lære hvordan stangbygning kan være udfordrende. Den er den hvor lakken drillede.

Jeg købte også en RST klinge ca 8½ fod, 7-22g.
Den skulle gerne bliver den jeg skal bruge til mit fiskeri fra kyst og kajak.

Mvh Brian

Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 668
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2015 kl. 19:14
Hej Brian !

Jeg har lakket mange øjer med den lak !

Jeg har også haft det problem med at det ikke ville hærde rigtig op  !
Jeg prøvede at lave nogle prøver med den samme lak og det ville stadig ikke hærde rigtig op !

Beviklingerne blev ikke rigtig hård, men var fedtet/klistret i overfladen !

Jeg snakkede så med Jimmi fra korsholm hvor det var købt og hvor jeg havde købt de andre gange, både til mig selv og til klubben.

Hans forklaring var at det kunne blive for gammelt og da jeg lige have købt det ved ham måtte det have ligget for længe ved dem og han sendt en ny tube til mig og problemet var løst.

Jeg har efterfølgene hørt om andre end os 2 der har haft det samme problem !







Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2015 kl. 19:28
Citat: carsten o

Hej Brian !

Jeg har lakket mange øjer med den lak !

Jeg har også haft det problem med at det ikke ville hærde rigtig op  !
Jeg prøvede at lave nogle prøver med den samme lak og det ville stadig ikke hærde rigtig op !

Beviklingerne blev ikke rigtig hård, men var fedtet/klistret i overfladen !

Jeg snakkede så med Jimmi fra korsholm hvor det var købt og hvor jeg havde købt de andre gange, både til mig selv og til klubben.

Hans forklaring var at det kunne blive for gammelt og da jeg lige have købt det ved ham måtte det have ligget for længe ved dem og han sendt en ny tube til mig og problemet var løst.

Jeg har efterfølgene hørt om andre end os 2 der har haft det samme problem !








Mange har haft problemer med Flexi Coat men det hænger jo nok også sammen med at mange anvender Flexi Coat da dette åbentbart er letteste for forretningerne at få fat på.

De fleste meninger jeg har hørt siger ca. 5 år inden epoxy er for gammel.
Jeg ved det dog ikke da jeg ikke har haft det samme så længe af gangen.
Dog vil jeg sige at de fleste gange hvor (nyere) epoxy ikke hærder, skyldes at det ikke er mixet ordentlig sammen eller at folk er en smule nærrig og kun bruger nogle dråber.

Som mange andre ting i livet, er der også en brugsanvisning med Flexi Coat og følger man den går det som regel ikke galt.

Nogle gange hjælper det at lægge tuberne i meget varmt vand.


Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Brian Dalskov Kristensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Dalskov

Tilmeldt:: 06 Mar 2007
Geografisk: Nord for Kbh
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dalskov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2015 kl. 19:43
Hej Carsten  og Finn

Jeg har fået renset den ikke hærdede lak af(håber jeg)
Så skulle  der gerne  ankomme noget threadmaster i morgen,  den vil jeg prøve  at bruge.
Jeg vil prøve at blande den godt ( noget  med vesterhavet i stormvejr 😉)
Jeg gir en melding  når det forhåbentligt er  lykkedes 

/Brian 
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2015 kl. 22:01
Hej Brian

Det lyder super spændende især RST klingen!
Held og lykke med projektet, tror du bliver glad for Threadmasteren.
VH
Henrik
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2015 kl. 16:36
Citat: damquick

Hej

Jeg bruger liberon bistrot lak , renser først med lidt sprit også lak en eller to gange , jeg har stænger som er lakkeret for 15 år sider og det sider der endnu , brug en meget finhåret pensel det giver det bedste resultat

Den fås hos sløjddetaljer.dk

Mvh Christian


Hej Christian

Det lyder som et interessant alternativ til tokomponent-lakken, men jeg tænker også på, om lakken vil kunne bruges til at lakere en hel klinge, og om den vil være god til lakering (evt. over anden maling) af blink, wobblere osv.

Hvad mener du om det, og er lakken helt klar eller er den lidt gullig, som man ser det ved gulvlak og den slags?

Mvh Henrik


Redigeret af Henrik L. - 01 Mar 2015 kl. 16:37
Til top
Brian Dalskov Kristensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Dalskov

Tilmeldt:: 06 Mar 2007
Geografisk: Nord for Kbh
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dalskov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2015 kl. 17:39
Hej Igen

Så har jeg fået lakkeret min Redington stang og lakken er hærdetSmile

Jeg har brugt Threadmaster 2 komp. lak og jeg har "pisket" lakken sammen.

Det ser ud til at rådene har gjort udslagetClap

Jeg takker endnu en gang og fortsat god weekend

\Brian
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum