Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Scierra´s X-Tech CC6 hvad oplever folk?

 Besvar Besvar
Forfatter
Daniel Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Gberg

Tilmeldt:: 24 Apr 2011
Geografisk: København NV
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Scierra´s X-Tech CC6 hvad oplever folk?
    Sendt: 13 Feb 2015 kl. 14:18
Jeg går og overvejer at købe nye waders og det oplagte valgt er et par G4 
men jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogle af jer herinde der har erfaringer med Scierra X-tech CC6?

Jeg synes de ser ret gennemgænkte ud men vil stadig gerne høre fra folk som at testet dem i praksis.. 
Til top
Jan Hollænder Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Tyvfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2004
Geografisk: Sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 65
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tyvfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2015 kl. 21:30
"Lytter" lige med her, da jeg også ovevejer et køb.
Til top
Rene Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rdfs87

Tilmeldt:: 25 Jul 2013
Status: Offline
Beskeder: 112
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rdfs87 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2015 kl. 11:14
Har folk oplevet noget mere med disse? :)
Til top
Carsten Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lai Avatar

Tilmeldt:: 03 Jul 2004
Geografisk: Sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2015 kl. 14:26
Hej
De er jo ret nye , så der er måske ikke så megen erfaring, men jeg har haft et par CC6 i snart 5 år og er vældig godt tilfreds med dem.


Carsten Lai
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hindsgavl

Tilmeldt:: 29 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hindsgavl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2015 kl. 14:46
Min erfaring efter ca 15 ture med de nye waders er at de fanger alt for få fisk.....
 
Når det så er sagt, tror jeg det er et par gode waders til prisen. Materialet virker meget robust, så hvis du går efter et par fjerlette waders, du næsten ikke kan føle du har på, skal du se efter andre.
 
Jeg vil mene at de største plus, er hvor robuste de virker, og at de så også er vandtætte (endnu)
Det negative er så at de virker stive i materialet, men det bliver lidt blødere når man har brugt dem nogle gange. Når du står og fisker er det ikke noget du lægger mærke til.
Så er jeg lidt i tvivl om åndbarheden. Syntes jeg virker lidt klam af og til når jeg har brugt dem, men det kan jo også skyldes andre ting.
 
Summa summarum: Jeg er FINT tilfredse med denne waders for de opfylder mine krav til et par waders (uden at springe banken). 1. De er tætte, 2. de virker slidstærke.
Har haft flere waders i denne prisklasse, der har været utætte alt forhurtigt, og med de støvler go-fi smider oven i, er det et rigtig godt køb, efter min mening.
 
Du skal, hvis du køber disse waders, være lidt opmærksom på svejsningerne. Det bånd der er lagt på samlingerne er, på mine waders, ikke hæftet lige godt alle steder. Så det ville jeg tjekke hvis det var mig. Og gerne før køb.
Til top
Jens Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jnielsen

Tilmeldt:: 27 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jnielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2015 kl. 15:38
Kender ikke de nye udgaver. Har et par af de gamle, som kom første gang i 2008, og nu kører upåklageligt på 8. år. Ud over lidt langsom indsivning af vand i venstre ben, har der ikke været noget som helst at bemærke.
Nåh jo - selerne er ved at være lidt slappe!
Til top
Rene Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rdfs87

Tilmeldt:: 25 Jul 2013
Status: Offline
Beskeder: 112
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rdfs87 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2015 kl. 07:18
Jeg tillægger ikke åndbarheden den store værdi, da jeg bare skal bruge en par waders der er tætte.
Jeg har iflg. Simms åbenbart slidt mine g3 waders op på 9 måneder, og selvom der er en tydelig materiale fejl på dem, så har de kasseret dem og afvist at reparere dem.

Så lige nu leder jeg efter et alternativ. Og havde lidt CC6 x-tech for øje. Mest af alt fordi Scierra's garanti viser sig en hel del bedre end Simms.
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2015 kl. 09:51
Hvis tæthed og holdbarhed, er det vigtigste for dig, så få dig et par PVC waders!
De er ikke særligt smarte, men billige og holder til næsten alt. 
Mvh
Henning
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hindsgavl

Tilmeldt:: 29 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hindsgavl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2015 kl. 11:31
Et produkts garanti kan du først vurdere når du får brug for den. Min erfaring er at en god garanti ofte viser sig mangelfuld alligevel. Skal ikke kunne sige om det også gælder Scierras.
Men er godt tilfreds med mine nye cc6'ere og vil gerne anbefale, når også prisen skal tages i betragtning.
Er klar over at Simms G4, nok er mere behalige og mere åndbare, men prisen er også en anden.
Til top
Rene Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rdfs87

Tilmeldt:: 25 Jul 2013
Status: Offline
Beskeder: 112
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rdfs87 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2015 kl. 12:11
Henning - Dog vægter jeg komfort højere end et par pvc vaders ;)

Hindsgavl - Præcis. Jeg var eller også fint tilfreds med Simms indtil jeg havde "slidt dem op". Jeg kender dog flere som har haft rigtigt gode erfaringer med Scierra's garanti - og ligeledes folk som har haft rigtig dårlig erfaring med Simms garanti.

Så en hel del taler for at prøve noget andet end Simms.
Det kan næsten kun betale sig!
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2015 kl. 15:43
Citat: rdfs87

Henning - Dog vægter jeg komfort højere end et par pvc vaders ;)


Rene, jeg vil vove den påstand, at et par tætte PVC waders, er klart mere komfortable end utætte neopren og åndbare ditto! Wink

Mvh
Henning
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2015 kl. 16:32
Kan man få pvc i sokmodel? Hvis ikke så er selv utætte neopren og åndbare mere komfortable..
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2015 kl. 16:55
Hvis man alligevel skal være pissevåd, hvorfor så overhovedet bruge wadersQuestion
Til top
Rene Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rdfs87

Tilmeldt:: 25 Jul 2013
Status: Offline
Beskeder: 112
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rdfs87 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2015 kl. 07:30
Præcis Henning, også derfor folk gerne vil have et par Hold-/åndbare waders!
Til top
Frank Blåsvær Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Frank B. Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2015
Geografisk: Kerteminde
Status: Offline
Beskeder: 1
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Frank B. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Apr 2015 kl. 12:25
Jeg har købt et par X-Tech cc6, sammen med et par Korkers Devil Canyon støvler, og jeg er meget tilfreds med disse waders. De er meget lette, og åndbarheden er god. Ogod feature med, at de kan foldes ned om hofterne på de varme dage. De sidder godt til i livet med det indbyggede velcro bælte. At de virker lidt stive i starten er ikke det store. Smartphone holderen er også rigtigodt lavet, og kan monteres på armen, hvis man vil have adgang til den under fiskeriet, kablet virker også godt. Jeg købte først en størrelse L, men måtte bytte til en XL, da den sad lige lovlig tæt i skridtet og under armene under bevægelse, og jeg er 180 cm og vejer lidt over 100 kg. 
Så at give 7500 for et par Simms, eller 2400 for et par X-Tec cc6, så vil jeg mene at man betaler ALT for meget for navnet Simms alene, da X-Tech klarer opgave lige så godt.
Kan kun varmt anbefale X-tech CC6, da man får meget waders for pengene.

Og vil også godt anbefale Korkers Devil Canyon vadestøvler, med udskiftelige såler, og der følger 2 sæt med, et sæt gummi og et sæt filt. De er meget lette og vejer kun lige knap 1400 gram. Og Boa systemet er lækkert og nemt. Dog vil jeg lige sige, at ser man videoen på Youtube, så er sålerne vist lidt strammere at få af i virkligheden, mine er ihvertfald meget stramme, med de sidder også rigtig odt fast når de er monteret. Jeg bruger str. 43 og har købt en str . 12-12 1/2, men det er fordi jeg bruger en neopren sok over min waders sok for beskyttelse. 
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Apr 2015 kl. 14:13
Mine ocean pvc til 399 er fine i komfort og holder til det hele
når jeg skal igennem buske og krat 😎
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum