Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Indsigelse mod Tangeværket

 Besvar Besvar
Forfatter
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Indsigelse mod Tangeværket
    Sendt: 11 Feb 2015 kl. 07:12
Hej
Det er sikkert blevet sagt før, men jeg tillader mig lige, at dele en tekst som Henrik Leth, har delt på Facebook. Hvis du kan lide teksten, så brug copy/paste løsningen og send. DET ER NU VENNER!

Citat:

Gudenåen skal løbe frit! 
Ud over at opstemningen/spærringen af Gudenåen ved Tangeværket forhindre 5 rødlistede fiskearter (havlampret, flodlampret, ål, laks og stavsild) i at vandre frit, bidrager Tangeværket ikke med økonomi til samfundet - tværtimod!
Uden den ødelæggende opstemning, ville Gudenåen være et smukt unikt strømvand med et kæmpe økonomisk potentiale specielt for lokalområdet. 

Send din indsigelse til Viborg kommune :
Naturogvand@viborg.dk
SENEST 13 FEBRUAR 2015


Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Finn Frost Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Finn Frost Avatar

Tilmeldt:: 19 Jul 2013
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 6
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Finn Frost Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2015 kl. 07:56
Hej Jesper.
Så er indsigelsen send herfra. Tak for dit indlæg, det var super nemt at gå til med copy/paste. Lige hvad jeg havde brug for.
Finn Frost
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2015 kl. 09:56
done
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Jens E. Overvad Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jeoj

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 102
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jeoj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2015 kl. 11:14
Sendt.
Til top
Lars Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
lars bs pedersen

Tilmeldt:: 13 Feb 2003
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lars bs pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2015 kl. 11:19
Sendt
Til top
Peter Sønder Bruun Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
salmon557506

Tilmeldt:: 31 Maj 2012
Geografisk: Stevnstrup
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salmon557506 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2015 kl. 11:32
sendt
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2015 kl. 12:53
+1
Tænk før du skriver....
Til top
kurt haldborg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kurt haldborg

Tilmeldt:: 02 Sep 2014
Geografisk: Lystrup
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kurt haldborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2015 kl. 13:14
hermed gjort og delt

Til top
Jacob Henneberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jacob Henneberg

Tilmeldt:: 19 Apr 2013
Geografisk: Kjellerup
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacob Henneberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2015 kl. 13:45
Jeg har hermed meldt mig på holdet Clap
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
martin.u Avatar

Tilmeldt:: 06 Aug 2011
Geografisk: fyn
Status: Offline
Beskeder: 62
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér martin.u Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2015 kl. 16:02
Også Mig
Knæk & Bræk :-)
Til top
Ulrich Bergmann Olesen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ubo Avatar

Tilmeldt:: 22 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ubo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2015 kl. 17:42
Sket
Til top
Leif Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Leif Jensen 52

Tilmeldt:: 26 Jul 2009
Geografisk: Struer
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Leif Jensen 52 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2015 kl. 17:51

Stop kampen og brug jeres kræfter på anden vandplej eller tag ud og fisk.
Tange sø bliver aldrig tømt. Det kan ikke betale sig at kæmpe en kamp der ikke kan vindes.

Leif
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2015 kl. 20:01
Leif, - med din evne til at se ud i fremtiden, - ku' du så ikke lige give mig lottotallene på fredag! Wink
Jeg har fisket i dag, og jeg fisker såmen nok også i morgen, men jeg har også lige sendt min indsigelse vedr. Gudenåens vand, giver mig sgu ikke uden kamp! Ouch
Mvh
Henning
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2015 kl. 20:48
Er der ikke en der kort kan fortælle hvordan jeg gør.
mvh Lasse hagebro
Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2015 kl. 21:00
Om jeg har gjort det rigtigt ved jeg ikke. Sendt teksten.

Gudenåen skal løbe frit! 
Ud over at opstemningen/spærringen af Gudenåen ved Tangeværket forhindre 5 rødlistede fiskearter (havlampret, flodlampret, ål, laks og stavsild) i at vandre frit, bidrager Tangeværket ikke med økonomi til samfundet - tværtimod!
Uden den ødelæggende opstemning, ville Gudenåen være et smukt unikt strømvand med et kæmpe økonomisk potentiale specielt for lokalområdet. 

Til:Naturogvand@viborg.dk   sendt som alm. mail med Alle fornemme titler.

mvh Lasse Hagebro

Forskningscenter Hagebro



Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2015 kl. 22:10


De fik da også lige en fra mig
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
martin.u Avatar

Tilmeldt:: 06 Aug 2011
Geografisk: fyn
Status: Offline
Beskeder: 62
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér martin.u Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2015 kl. 10:01
Jeg har gjort som dig Lasse.
Og der bliver nok alligevel tid, til både vandpleje og fiskeri
Knæk & Bræk :-)
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2015 kl. 11:53
Hej Martin
Så må vi håbe, jeg ikke har ledt dig på afveje.Big smile
mvh Lasse Hagebro
Forskningscenter Hagebro


Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Leif Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Leif Jensen 52

Tilmeldt:: 26 Jul 2009
Geografisk: Struer
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Leif Jensen 52 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2015 kl. 11:57
Hej Henning
og andre med interesse for lottotal og Tangeværket.

Som de fleste andre har jeg også svært ved at finde de 7 rigtige lottotal. Havde jeg evnen beholdt jeg tallene for mig selv. Nu er det jo heller ikke lottotallene denne tråd omhandler, men om Tangeværket skal fortsætte produktionen af elektricitet eller ej.
Det er jo efterhånden blevet sådan, at mange, måske os alle, gerne vil have såkaldt grøn elektricitet. Det må bare ikke blive produceret, hvor det kan gener mig og mine interesser. Ud fra et energimæssigt synspunkt, kunne der f. eks. opsætte en vindmølle eller to vest for Ans By eller nord for Tange, til erstatning Tangeværket. Det ville formentligt medføre en lang række af protester, i bekymring over mulig støj- og skyggegenere fra møllerne.
Der er jo meget politik indblandet i sagen og i mange af sådanne sager kæmper selv David forgæves mod Goliat. Se bare sagen om udskylning af salthorstene i Lille Torup.
Livet med mange svære sagsbehandlinger, arbejdsmæssigt, erhvervsmæssigt, foreningsmæssigt og privat har lært mig, at kæmpe de kampe som der er en rimelig chance for at vinde og lade de andre ligge.
Jeg vurdere, at det ikke er muligt at vinde sagen om at få Tangeværket lukket og i et eller andet omfang genskabt Gudenåens forløb fra Kongensbro, til nedstrøms Tangeværket. Ikke fordi jeg ikke ønsker Gudenåens forløb gennem Tange sø genskabt. Det gør jeg. Det ville nemlig gavne min sær interesse for laksefiskeriet. Jeg vurderer bare, at kampen er tabt på forhånd.
Jeg har givet udtryk for mit synspunkt, du og mange andre for deres og vi vælger selv de kampe som vi vil kæmpe. Det har vi lov til, for sådan er det da heldigvis i et demokrati, selvom det til tider kan være besværligt.

Leif
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2015 kl. 12:40
Leif
Min tråd er ikke startet for, at debatere ja/nej eller tabt/vundet. Som jeg skriver....hvis du kan lide teksten så send. Jeg vil gerne have, at tråden forbliver overskuelig. Så derfor. Hvis nogen vil debatere den større politiske baggrund og fremtid for det her, gider i så starte en parallel tråd op om emnet?
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Søren Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hasselbach Avatar

Tilmeldt:: 28 Apr 2014
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hasselbach Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2015 kl. 16:08
Hejsa med jer
Jeg har også sendt min indsigelse og også fået bekræftelse på at de har modtaget den. Guden Åen skal løbe frit. Tangeværket skal brækkes ned som den skamplet den er på dansk natur. Det blev lavet dengang vi var fattige og det har ingen berettigelse med det natur syn vi har nu. EU har jo også lavet et direktiv hvis intension jo netop går ud på at Anadrome fiskearter skal kunne bevæge sig frit op i vandsystemerne for at kunne yngle!!

Mvh.
Søren
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2015 kl. 16:42
Hej Jesper !

Godt initiativ Big smile som jeg bakker fuldt op om og hermed også har sendt et  stk mail af sted 

 Wink



Til top
Orla Bertram-Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
obn

Tilmeldt:: 13 Nov 2010
Geografisk: Aalestrup
Status: Offline
Beskeder: 152
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér obn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2015 kl. 20:29
Min søde kone og jeg har sendt nedenstående til Viborg Kommune, Afdl. for Natur & Vand:

På given foranledning gør vi hermed indsigelse mod Viborg Kommunes planer om at opretholde status quo ved Tangeværker for de næste 30 år jf. den seneste tids presseomtale.

Det er på høje tid, at der skabes en velfungerende faunapassage forbi det for længst forældede vandkraftværk - som i dag producerer mindre strøm end en stor moderne vindmølle.

En række rødlistede fiskearter risikerer i givet fald at uddø på grund af den dybt skadelige totalspærring af Danmarks største vandløb.

Fri passage forbi Tangeværket vil samtidig give mulighed for at genintroducere laksen i det store vandløb og dermed kan genereres en økonomisk omsætning, der er langt større end de nuværende forhold tilsiger. - Således er Karlsgårdeværket allerede nedlagt ved Varde Å, hvilket har øget turismen i området markant.

Desuden vil en fjernelse af spærringen selvsagt kunne sænke vandstanden oven for værket og dermed medvirke til at mindske de oversvømmelser, der kan forventes i fremtiden p.gr. af drivhuseffekten.

Samtidig vil et evt. dæmningsbrud, som det der ramte Brande Elværksø for knap 1½ år siden, få fatale følger for ikke mindst Bjerringbro by.

En fri passage forbi Tangeværket er et nationalt anliggende og bestræbelserne på en miljørigtig løsning vil fortsætte indtil det realiseres.

Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2015 kl. 06:45
Godt skrevet Ole og din søde kone Clap
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2015 kl. 09:51
Orla. Dig og din søde kone Gertrud, har jo skriftens ord i jeres magt. I får mange gode pointer med. Det var godt. Thumbs Up
mvh Lasse Hagebro
Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2015 kl. 22:14
http://hsfo.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=%2F20150219%2FARTIKLER%2F150219153%2F

Det ser jo mærkeligt ud. Man bruger undskyldningen, at man ikke har 150 mill til at lave omløbsstryg. Når man beregner, hvad det vil koste at tømme søen, er den store udgift, det materiale der skal køres væk. Det er der åbenbart ingen grund til at gøre, med mindre det er for at skabe arbejdspladser. -)Wink

mvh Lasse Hagebro

Forskningscenter Hagebro


Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2015 kl. 23:05
Kære alle,

I dette her link fra Sportsfiskeren, kan I se selve hørringssvaret fra DSF til Viborg Kommune. 

Jeg synes at det er et godt hørringssvar og håber det kan ændre på byrådets beslutning.


Med venlig hilsen

Niels Åge Skovbo


Ps. Har ikke fundet ud af hvordan man lavet linket "aktiv" så I må desværre selv kopiere det ind i Jeres browser...Sorry Wink


Redigeret af niels åge skovbo - 25 Feb 2015 kl. 17:34
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2015 kl. 23:16
Mvh
Henning
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2015 kl. 16:23
Tak for det Henning, må se at lære det  Thumbs Up

Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2015 kl. 16:41
Citat: niels åge skovbo

Tak for det Henning, må se at lære det  Thumbs Up


Selvtak, men det er nu ikke så svært, linket du har kopieret, skal sættes ind i den boks der fremkommer, når man prikker i globusen med en kæde foran , som er placeret oppe i værktøjslinien; der dukker en boks op hvor linket indsættes.
"http://" må dog kun stå der en gang, jeg plejer at slette det, hvis der er mere end et af dem.
Håber det kan hjælpe dig på vej.

K&BWink
Niels Åge 
Mvh
Henning
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2015 kl. 17:35
Wow, total godt Hening Thumbs Up
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres