Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

linekurv/flexistripper til flydering

 Besvar Besvar
Forfatter
Niels Præstholm Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
NielsP

Tilmeldt:: 03 Jul 2013
Geografisk: Als
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NielsP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: linekurv/flexistripper til flydering
    Sendt: 01 Feb 2015 kl. 21:17
Hej

Er der nogen der har en løsning til at holde styr på løslinen når man fisker med fluestang fra flydering. Jeg savner keglerne fra linekurven der forhindre løslinen i at kludre. Der sidder jo et fint "bord" i flyderingen som man kan lægge løslinen på men skydelinen har en tendens til at ligge og fange sig selv (eller hvad det nu er den gør) fordi der ikke er nogen kegler. Har tænkt på at man kunne sætte sådan nogle pinde i "bordet" som der findes på flexistripperen.

Er der nogen der har erfaring med, gerne løsninger på, dette problem.

Mvh Niels P
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Feb 2015 kl. 21:45
Jeg har aldrig haft problemer med at fiske hverken
wf eller hoved fra min fishcat4, en line kurv blir bøvl at sidde med,
eneste du kan bruge imo er flexistripper monteret på bord,
hvordan ved jeg ikk lige 😊
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Niels Præstholm Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
NielsP

Tilmeldt:: 03 Jul 2013
Geografisk: Als
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NielsP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Feb 2015 kl. 22:04
jeg tror også at man kan sidde med flexistripperen. Især hvis man tager bordet væk. Tak for svaret.
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Feb 2015 kl. 22:26
Styr på løslinen er vigtig i en flydering - især når man som jeg bruger mono-runningline. Et er problemerne er, at linen kan finde på at hægte sig fast i spænderne. Det kommer jeg ud over med denne løsning: Jeg har lavet en Fleksistripper, der fungerer super til min pool 12. Den koster en dækkeserviet af plastik fra Ikea - (FX LJUDA 8 kr.). Pindene som du kender fra den originale er erstattet af nogle trekanter, der fremkommer ved at jeg skærer nogle V-formede snit i dækkeservietten og bukker dem op på den ene side. Snittene er ca 10 cm lange og der er ca 2 cm gab i den ende, der ikke er den spidse. Snittene er skåret paralelt med sejlretningen. Jeg har nok fordelt en 6-8 "pinde" på pladen. Jeg placerer den på den venstre ponton, da jeg er højrehåndet og derfor stripper ind med venstre hånd. Jeg har skåret nogle andre snit, der passer til spændet (disse snit er paralle med barren), der holder barren (altså røret med det du kalder "bordet") og endnu et snit, hvor velcro båndet længere oppe ad pontonen kan gå igennem. Snittene ved spændet passer stramt dvs afstanden mellem dem er et par millimeter mindre end spændet, så jeg kan klikke pladen ind over spændet. (Jeg fjerner ikke noget af pladen, men lader snittene være 5 cm længere end spændet i hver ende.) På den måde er spændet dækket.
Pindene er nemme at justere - skulle de få et tryk under transporten. Det er bare at trykke V-erne for- eller bagover med lidt ekstra kraft. Jeg bruger i øvrigt samme model til vade-fiskeri blot med en rund-bukket kant og et bælte.
Til top
Niels Præstholm Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
NielsP

Tilmeldt:: 03 Jul 2013
Geografisk: Als
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NielsP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Feb 2015 kl. 22:40
Hej Skarvbasse
Tak for dit svar.
Det lyder som om du har en rigtig god løsning på problemet. Jeg bruger også monofil skydeline og har også en Pool 12. Er det muligt at du kan sende et billede med af din opfindelse. Jeg har lidt svært ved at se det hele for mig. Tak, Niels
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2015 kl. 12:11
Jeg skal prøve - i løbet af et par dage. VH K
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2015 kl. 14:01
Har selv brugt følgende to løsninger:





En plade på Pool-12 flyderingen som sidder med modstående velcro på den åbne velcro-holder ovenpå venstre ponton (fæstnet med et stykke kraftigt mono og karabinhage i en strop, så den ikke forsvinder, hvis den skulle blæse af i stormvejr)

Og:


En gummiplade med stripper-pinde og små elektrikker-strips som er velcroet på stellet af min pontonbåd. Begge meget essentielle dele til et problemfrit fluefiskeri fra flyderne i min verden. Forstår ikke, at delene ikke findes som tilbehør eller standard-udstyr til de gængse flyderinge og pontonbåde!

Til top
Lars Bentsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gonzo Avatar

Tilmeldt:: 25 Feb 2003
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gonzo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2015 kl. 12:08
Jeg spænder min FlexiStripper fast i den ene side af flyderingen med en karabinhage, og har den ¨så liggende løst i skødet.

Det virker perfekt, og FlexiStripperen er ikke i vejen når der skal landes/afkroges fisk - der glider den bare til siden, sålænge den kun er sikret den ene side.

Lars
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum