Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Menneske- rettighederne

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
jesper hauritz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhha799 Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhha799 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Menneske- rettighederne
    Sendt: 25 Jan 2015 kl. 13:13
Den Frie Lystfiskerdebat, og retten til at have en holdning og At ytre sig, indenfor lovens rammer.
Lad os holde den stram, uden citater som gør overskueligheden umulig, og uden nedladende udtalelser om andre.
------------------------------------------------------------------------

Jeg vover pelsen, for jeg er en nysgerrig person og stille et spørgsmål, med håb om hvis tråden løber af hånden At Admin bare sletter den igen.

?Artikel 11, er nok hvad der hentydes til i dommene omkring foreningsfrihed

Hvordan forholder debatørene her på siden til: At noget kunne tyde på - EU´s Love og Menneskerettigheder bliver overtrådt, når man melder sig ind i sport og lystfiskerforeninger, der er organiseret af et forbund.
Stort set alle sager indbragt for Menneskerettigheds Domstolen i Strasbourg er endt med et forbud.

Redigeret af laah123nu - 25 Jan 2015 kl. 19:42
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2015 kl. 13:32
Det er OMFATTENDE lovtekst, og ingen her kan give et korrekt svar.
Vi kan linke til dele af lovtekst, som vil støtte det ene eller det andet  - men juridisk kan kun en dom klarlægge dette.


Redigeret af simon agerholm2 - 25 Jan 2015 kl. 13:35
Til top
jesper hauritz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhha799 Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhha799 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2015 kl. 13:41
Det er også derfor jeg skriver noget tyder på. For alle indbragte er faktisk endt med forbud.

Men hvad er holdningen til det ene medlemskab slæber et andet med sig ?

Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2015 kl. 14:21
Det er de relevante foreningers bestyrelser (og dermed generalforsamlinger), som VÆLGER tilknytningen til et eventuelt forbund.
Man kan mene en del om dette, og nogle steder kræver det eksempelvis et kvalificeret flertal på 2/3 af ALLE medlemmers stemmer, at udmelde sig af et forbund.
Det er nok i praksis ret svært at opnå... Nogle steder skal det endda (så vidt jeg husker), gentages på en ekstraordinær og efterfølgende generalforsamling.

Men man kan også vende det om og mene, at det må være enhver forenings RET at tilslutte sig et forbund - såfremt der er flertal herfor.
Ellers knægter vi vel foreningernes rettigheder :-) ?

Det er en diskussion som har været vendt et utal af gange, og  før en eller anden får fri proces, eller "dette enorme utilfredse bagland indsamler penge til at føre sagen", bliver det næppe videre belyst.
Man kan måske tillade sig at tro, at hvis de mest aktive modstandere anvendte tiden til at arbejde nogle penge sammen, istedet for at vogte over diverse websider som høge - ville der hurtigt være råd til at føre sagen, og ankesagen ;-)
Til top
jesper hauritz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhha799 Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhha799 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2015 kl. 14:36
Det der er meget Int. Er om det er tilladt at tvinge et medlem af en lokalforening til et forbundsmedlemskab.
Som det praktiseres, og det er efter min bedste overbevisning i strid med de 2 nævnte.

Det er gratis at indbringe for domstolen, men der stilles krav om man kan tale engelsk eller fransk.

Jeg sidder med en sag, og vi tager i løbet af næste uge stilling til om vi indbringe det for eu domstolen, hvis vores kommune stadig nægter at svare.

Det må være sådan at man selv vælger sine medlemskaber uanset organisering, det må være en menneskeret. Det er min mening.
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2015 kl. 16:29

Hej Jesper

Ekslusivaftaler er ikke lovlige mht fagforeninger det må vel være det samme med foreninger
Til top
jesper hauritz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhha799 Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhha799 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2015 kl. 16:56
John der er jo her jeg har overset hvorfor de krampagtigt. Kæmper for at holde på retten til at gøre det.
Hvorfor trække det hen i atter en dom som forbyder det.

Og værre endnu - jeg står med en sag som formand for en fiskeforening, hvor en hvor en kommune offentligt undderstøtter den tvivlsomme praksis.

Men vi må se om jeg bliver nødt til at trække pistolen i sagen, der skal også tilføjes jeg skyder den af om nødvendigt.


Redigeret af jhha799 - 25 Jan 2015 kl. 17:08
Til top
Arne Nørreskov Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ANK

Tilmeldt:: 02 Nov 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ANK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2015 kl. 17:10
Til forskeld fra esklusivaftater i fagbevgelsen ved di blev forbudt er at der er ingen der tvinger nogen til at være medlem af en forening ,hvilker var tilfældet med fagforeninger hvor du ikke kunne have et givendt jop uden at være medlem af en bestemt fagforening

Til top
jesper hauritz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhha799 Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhha799 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2015 kl. 17:21
Arne det kan man heller ikke i en organiseret lystfiskerforening, mig bekendt er der kun én der har det de kalder forbundsfællerne, hvor den enkelte person har sit frie valg som menneske.

Som du kan læse her, så har vi spurgt en myndighed om emnet, det har man ikke ret meget lyst til at svare på, er der noget der tyder på.

http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/uploads/119216/åbent_brev.pdf
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2015 kl. 17:22
Jesper H :
Jeg går stærkt ud fra at du i dit indledende indlæg MENER ;" organiseret I et forbund" ??
Hvis du skriver ; "organiseret af et forbund", tillægger du forbundet en meget stor rolle i denne alliance.
Blot sådan en misforståelse, vil blive tolket af en jurist, og tillagt ganske stor betydning.

Lidt som forskellen på  : kan, skal og bør i en lovtekst, er himmelvide forskelle.
Til top
jesper hauritz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhha799 Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhha799 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2015 kl. 17:29
Det har du ret i Simon, nu ved jeg det forbund spiller en stor rolle i det, jeg kalder tvivlsomt praksis, hvorfra jeg ved kan være ligegyldigt pt. Tråden er hidtil blevt holdt så pæn og uden forbundsnavne personlige angreb osv. Og så er det til at være meget kritisk uden kæden hopper af.

Men det er da klart vi skal bruge en Jurist til at skrue det sammen, vi har et medlem som er kamerat med sådan en, han mangler måske lidt at lave til aftenskaffen håber jeg.
Til top
PWL Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svene

Tilmeldt:: 21 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 88
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svene Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2015 kl. 18:06
Jesper, jeg ser det sådan her hvis det er et vand der er medlem af et forbund. Så er det ikke så svært. Hvis jeg vil være med så må jeg leve med det medlemskab ellers må jeg finde et andet vand.... Hvor svært kan det være og ja jeg er medlem af et forbund pga det er et vand jeg vil fiske i. Jeg overlever....
Til top
Arne Nørreskov Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ANK

Tilmeldt:: 02 Nov 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ANK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2015 kl. 18:11
Så har alle sportsforeninger oså et stort problem da de alle ender i et hoved forbund som står for kampprorammer eks. DBU.

Til top
jesper hauritz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhha799 Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhha799 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2015 kl. 18:33
Der er vel ingen der har klaget endnu i sports afdelingen, vi må se hvad det ender med, hvis den havner der.

Sven jeg vil ikke give dig helt ret, man har kontraktlige forpligtelser overfor de borgere som ikke er medlem. Det fremgår af flere kontrakter jeg er i besiddelse af, mellem foreninger og det offentlige.

Og jeg mener næppe det offentlige kan lave foreningstvang.

Det skal den sag i Statsforvaltningen gerne underbygge, for så har 1 års benarbejde ikke været forgæves.
Til top
PWL Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svene

Tilmeldt:: 21 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 88
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svene Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2015 kl. 19:28
Jeg spiller tennis i en klub, jeg ønsker ikke være medlem af dtf da jeg ikke bruger dtf. Men min klub har hold der bruger dtf turneringsstruktur altså er jeg tvangstilknyttet foreningen genem kontingentet og ja det koster også et fast beløb. Hvis jeg siden spiller  i ydderligere en klub som også er medlem skal de også betale for mig. Nu er jeg ikke jurist men i mine øjne er det vel det samme.


Som jeg ser det så er det ikke tvang da, foreningen vælger om de vil være med eller ej.
Hvis man ikke vil være med ja så vælger man en anden forening. Man kan altid stille foreslag om at foreningen skal træde ud af et forbund, og så stemme om det. Det kaldes demokrati. 
Til top
PWL Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svene

Tilmeldt:: 21 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 88
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svene Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2015 kl. 19:35
Jesper bare for at kopple det tilbage hvis det ender som du vil så vil det få konsekvenser for mange sportsgrene speciellt de individuelle. Jeg ved at mange klubber i tennisverden kun vil ha dem der bruger tilbuden meldt til. Et eksempel er en klub med 300 medlemer så vill de kunne spare 25000 om året i medlemsafgifter, hvis dit forslag går igenem i statsforvaltningen ja så vil det jo danne præcedense for at andre foreninger kan gøre det samme. Så vil forenings Danmark falde sammen. Det ved jeg ikke om er en ønskelig udvikling. Ok jeg er ikke jurist og har meget lidt respekt for jurister da jeg på mange punkter kun ser dem marginelt højere end rockere....
Til top
Sven Damgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Svedam

Tilmeldt:: 15 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Svedam Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2015 kl. 19:37
Hvorfor alle de angreb på DSF?
Er der nogen som helst grund til at tro vi kommer til at få større indflydelse ved at stå endnu mere splittede end vi gør nu.
Sammenligning med eksklusiv aftaler på arbejdsmarkedet er efter min opfattelse meningsløs. Fagforeningernes ret til at være medlem af L.O. er stadig uanfægtet.
m.v.h. Sven
Til top
jesper hauritz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhha799 Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhha799 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2015 kl. 19:39
Det er også derfor vi har klagen i statsforvaltningen, vi har spurgt den lokale myndighed altså kommunen.
For som du fremstiller det, skulle det ikke undre mig det er lokalforeningen man skal jage med sagen.

For det er nøjagtig samme situation som arbejdsgiver og fagforeninger forholdene og det man skulle være medlem af, det samme da man skilte fagforeninger og a-kassen ad, til 2 selvstændige medlemskaber.
Til top
jesper hauritz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhha799 Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhha799 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2015 kl. 19:44
Damgaard, mener du dermed et evt. Lovbrud er retfærdigt ?

Andre steder har jeg også udtrykt jeg ikke er organisation fjendtlig.

Men det må da være op til den enkelte at vælge sine medlemskaber.
Til top
jesper hauritz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhha799 Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhha799 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2015 kl. 19:47
Sven Nu ligger der en generel klage i statsforvaltningen, den om foreningsfrihed ligger ved kommunen, kommunen skal svare før man kan komme videre med den ret væsentlige detalje i sagen.
Til top
PWL Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svene

Tilmeldt:: 21 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 88
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svene Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2015 kl. 19:56
Jesper, hvis en forening har et medlemskab på sig 1000 kr, det betaler alle. Hvis foreningen. Så er det 1000 kr og det er bestyrelse og generalforsamling der vælger hvad disse skal bruges til. Så jeg kan ikke se din sammenligning med fagforeninger etc. Det du vælger er at blive medlem af en forening. De har noget du vil ha et fiske vand det betaler du for at bruge. Hvis du ikke vil være med i foreningen kan du vælge en anden. Men så får du ikke det vand men du har forenings frihed. Så jesper du blander æbler og pærer i min verden 
Til top
jesper hauritz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhha799 Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhha799 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2015 kl. 20:02
Det er jeg ikke se helt på samme måde, for du bliver pr. Automatik personligt medlem af den anden forening, man modtager endog et selvstændigt blad.
For forbund og lokalforeningen er 2.foreninger, det har mange jo også bevist ved at droppe nummer 2 forening, fuldstændig konsekvens frit
Til top
Sven Damgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Svedam

Tilmeldt:: 15 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Svedam Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2015 kl. 20:06
Hej Jesper
Det er dit postulat, at der er tale om lovbrud, jeg mener ikke du har ret.
Egentlig var det vigtigste for mig at få en kommentar til om du og andre kritikere for alvor mener, at det tjener lystfiskeres interesser at forsøge at skabe mest mulig splittelse.
m.v.h. Sven
Til top
PWL Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svene

Tilmeldt:: 21 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 88
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svene Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2015 kl. 20:11
Jesper er der nogen der tvinger dig være medlem af den forening der er med i DSF. Nej, du vælger bare en anden. Så du har din foreningsfrihed.
Til top
jesper hauritz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhha799 Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhha799 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2015 kl. 20:12
Jeg er ikke ude på at splitte noget, det vigtige for mig er om folk har det frie valg som noget siger mig de har ret til.

Men som jeg skrev har jeg en myndighed, der holder hånden under dobbeltmedlemskabet, og som ikke umiddelbart ønsker svare på lovligheden

Kunne jo være der sidder nogen her der kender de helt nøjagtige regler også.

Redigeret af jhha799 - 25 Jan 2015 kl. 20:15
Til top
Lars Bentsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gonzo Avatar

Tilmeldt:: 25 Feb 2003
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gonzo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2015 kl. 20:14
Man kan finde problemer alle steder, hvis man leder længe nok...

Lars
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2015 kl. 21:00
Citat: svene

Jesper er der nogen der tvinger dig være medlem af den forening der er med i DSF. Nej, du vælger bare en anden. Så du har din foreningsfrihed.

Den kommentar, må så absolut toppe listen over ubrugelige svar på et konkret problem.

Eksempel. 
Jeg vil gerne fiske i en helt specifik å på et helt specifikt stykke af den pågældende å, fordi den ligger i cykelafstand fra min bopæl. 
Jeg ønsker ikke at være medlem af et hovedforbund XXX.
Jeg undersøger hvem der har fiskeretten på det helt specifikke stykke af åen hvor jeg gerne vil fiske.
Det viser sig at det er en lokal forening der har lejet fiskeretten.
Jeg kontrollerer om jeg kan blive medlem af denne forening, hvilket der ikke er noget problem i, men desværre er denne forening medlem af XXX og dette medlemskab kan IKKE fravælges.
Jeg kigger mig om efter en anden forening uden for XXX der har fiskeret på lige præcis dette stykke å.
SURPRISE. Det er der IKKE, så hvordan skal det svar oven for på nogen som helst måde være brugbart.
Ja Sven, du er ikke den første der har givet det ubrugelige svar, så tag det ikke så tungt.

Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
jesper hauritz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhha799 Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhha799 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2015 kl. 21:51
Steen har fat i sagens kerne her.
Men nu siger jeg så det er offentlige faciliter, så derfor er der hensyn til offentligheden, og den pågældende foreningen som har retten er ifølge kontrakten forpligtet til at sælge 'fiskekort' læg lige mærke til ordet.
Hverken medlemskab af forbund eller andet.
Blot fiskekort 😜
Til top
Kurt Christensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kurt Christensen

Tilmeldt:: 01 Sep 2014
Geografisk: Kronjylland
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kurt Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2015 kl. 21:51
Citat: Steen V Knudsen


Citat: svene

Jesper er der nogen der tvinger dig være medlem af den forening der er med i DSF. Nej, du vælger bare en anden. Så du har din foreningsfrihed.

Den kommentar, må så absolut toppe listen over ubrugelige svar på et konkret problem.
Eksempel. 
<span style="line-height: 1.4;">Jeg vil gerne fiske i en helt specifik å på et helt specifikt stykke af den pågældende å, fordi den ligger i cykelafstand fra min bopæl. </span>
Jeg ønsker ikke at være medlem af et hovedforbund XXX.
Jeg undersøger hvem der har fiskeretten på det helt specifikke stykke af åen hvor jeg gerne vil fiske.
Det viser sig at det er en lokal forening der har lejet fiskeretten.
Jeg kontrollerer om jeg kan blive medlem af denne forening, hvilket der ikke er noget problem i, men desværre er denne forening medlem af XXX og dette medlemskab kan IKKE fravælges.
Jeg kigger mig om efter en anden forening uden for XXX der har fiskeret på lige præcis dette stykke å.
SURPRISE. Det er der IKKE, så hvordan skal det svar oven for på nogen som helst måde være brugbart.
Ja Sven, du er ikke den første der har givet det ubrugelige svar, så tag det ikke så tungt.


Hold da kæft. Er der da ingen grænser for omfanget af ævl Steen Vad Klaphat kan udgyde. Fiskeretten til den å Steen mener sig berettiget til at fiske i tilhører lodsejeren. Steens rettigheder i den forbindelse er lig nul !! lodsejeren har udlejet retten til en forening. Steens rettigheder i den forbindelse er lig nul. Foreningen har valgt at være medlem af et hovedforbund. Steen rettigheder i den forbindelse er lig nul ! Såfremt Steen ønsker at fiske i den pågældende å, må han altså melde sig ind i såvel forening som forbund. Hvis Steen vrøvlehoved ikke kan forstå disse præmisser, så find for helvede et andet sted at fiske. Dine rettigheder er lig nul !

Til top
PWL Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svene

Tilmeldt:: 21 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 88
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svene Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2015 kl. 21:56
Steen, du kan blive medlem. Så kan du jo indefra få dem til at melde sigvud. En mand med din retroriske evner og über menneskelige evner burde det jo være klaret....
Til top
Simon Rømer Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Haslefisker Avatar

Tilmeldt:: 20 Feb 2010
Status: Offline
Beskeder: 41
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Haslefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2015 kl. 22:02
Jeg kan godt se at det er irriterende at man skal være med i et forbund hvis man er stor modstander af det, men man skal huske på at der også kommuner der lejer jagt retten ud til jagt foreninger og i jagt retten er også fiskeretten, så der skal du være med i en jagt forening for at kunne fiske.
Men jeg kan ikke lade være med at tænke på hvor godt vi har det her i vores land når vi ikke har andet at gå op i og skal trække menneske rigtigheds kortet i sådan en sag.
Jeg tror der er mange steder de ville tro det var løgn hvis de hørte om det.
Mvh. Simon
Til top
PWL Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svene

Tilmeldt:: 21 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 88
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svene Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2015 kl. 22:05
 Jesper, du blander æbler og  pærer igen. 
Til top
jesper hauritz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhha799 Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhha799 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2015 kl. 22:07
Simon nu kan du jo godt blive medlem af jagtforeningener her hvor jeg bor i hvert fald, uden DJ medlemskab.

Jeg kan huske Kristian Raunkjær en gang sagde på et regionmøde, man valgte at se igennem fingre med b medlemskab - man viste godt det var det rigtige, og man ville ikke brænde fingrene i DJ  😁
Til top
Arne Nørreskov Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ANK

Tilmeldt:: 02 Nov 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ANK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2015 kl. 22:09
Hvis din forenin sælger dagskort kan jeg ikke se at den gør noget forkert da der er muglighed for st købe fiskekort ,men hvis du vil have infydelse skal du væremedlem og der ved træder foreningens vedtægter i kraft og der med også dit medlemskab af DSF til foreningen melder sig ud med hvad der af følger
 
Til top
jesper hauritz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhha799 Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhha799 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2015 kl. 22:11
Sven hvorfor er det at blande en pose frugt ?
Til top
PWL Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svene

Tilmeldt:: 21 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 88
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svene Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2015 kl. 22:15
Jesper, offentlig eje og privat..... Og leje..... 
Til top
jesper hauritz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhha799 Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhha799 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2015 kl. 22:27
Ja det er jeg klar over Sven, det er klart privat leje er noget andet, end på offentlige faciliteter.

Men Arnes udsagn er også interessant, med foreningens vedtægter som foreskriver et eller andet.

Kan en forening skrive en vedtægt som trumfer Love og ret samt menneskerettighed ?




Til top
PWL Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svene

Tilmeldt:: 21 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 88
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svene Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2015 kl. 22:34
Jesper så kør den til menneske retdomstolen i strassbourg, så må vi se om de gider kiggevpå det jeg tvivler. Jeg tvivler på at nogle myndigheder gider tage det seriøst. Hvis de gør så burde de lægges ned, det er jo rent  grin.... 
Til top
jesper hauritz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhha799 Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhha799 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2015 kl. 22:43
Sven der er vi jo bare forskellige, jeg syntes det er yderst relevant.
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2015 kl. 22:51
Citat: jhha799

Sven der er vi jo bare forskellige, jeg syntes det er yderst relevant.


Det er nemlig yderst relevant Jesper og jeg syntes absolut du skal lade den prøve.

Men har du tænkt over konsekvenserne hvis sagen vindes?
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
PWL Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svene

Tilmeldt:: 21 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 88
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svene Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2015 kl. 22:54
Så synes jeg skal det. Jeg er rimeligt sikker på at det ikke kommer tages op... Men små hjerner små fornøjelser 😀
Til top
Tommy Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy1980

Tilmeldt:: 18 Jun 2011
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy1980 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2015 kl. 23:08
Jeg tvivler meget på det er ulovligt for hvis du vil sammenligne med fagforeninger så svare det jo ikke til som før i tiden hvor man kunne risiker at skulle være medlem af en bestemt fagforening på en arbejdsplads men mere at fx 3F er medlem af LO og det er der vel ikke noget ulovligt i. Eller har jeg misforstået noget.
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2015 kl. 23:19
Det er altid godt at få manet tvivlen i jorden.
Hvis man er sikker på der intet er at komme efter, så er der vel heller ingen grund til at tale imod at sagen tages op.
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Tommy Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy1980

Tilmeldt:: 18 Jun 2011
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy1980 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2015 kl. 23:28
Jeg er bestemt ikke sikker da jeg Ikke noget nær det der ligner jurist. Men hvis jeg var ville det da netop være værd at tale imod sagen tages op da det i så fald ville være spild af resurser. Jeg argumentere bare for at som jeg ser det kan det gamle eksempel med fagforeninger og arbejdspladser ikke bruges.
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2015 kl. 23:38
Citat: Tommy1980

Jeg er bestemt ikke sikker da jeg Ikke noget nær det der ligner jurist. Men hvis jeg var ville det da netop være værd at tale imod sagen tages op da det i så fald ville være spild af resurser. Jeg argumentere bare for at som jeg ser det kan det gamle eksempel med fagforeninger og arbejdspladser ikke bruges.

Det er da aldrig spild af ressourcer at få slået fast om der foregår noget ulovligt.
Det er det retssamfund er bygget op på. Retten til at få prøvet sine sager ved en domstol.
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Tommy Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy1980

Tilmeldt:: 18 Jun 2011
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy1980 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2015 kl. 23:56
Så ville jeg jo heller ikke være sikker.
Til top
Lars Skov Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lars Skov Avatar

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars Skov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 00:20
Hej Jesper.
Nu er foreningerne vel ikke organiseret AF et forbund men har valgt at organisere sig I et forbund. Deri ligger der en ret væsentlig forskel.

De fleste foreninger jeg har været medlem af har i deres vedtægter beskrevet at generalforsamlingen er den højeste myndighed og at bestyrelsen tegner foreningen i det daglige. De vedtægter accepterer man når man vælger at melde sig ind (man kan så søge at lave dem om på generalforsamlingen)
Med andre ord: hvis man på en generalforsamlig beslutter at kontingentet skal stige 100 kr for at betale foreningens nye rygeovn - så er det bare ærgerligt for de som er uenige. (eller beslutning om indmeldelse i en paraplyorganisation - også selv om det drejer sig om direkte landskadelige organisationer som DSF).
På samme måde kan man i en forening udvide fredningstiderne i det lejede fiskevand - hvis det besluttes på generalforsamlingen.
I det tilfælde kan man vel heller ikke bare bryde vedtægterne - blot fordi man er uenig og påberåber sig friheden til at gøre som man selv syntes?
Så med hensyn til dit spørgsmål: Jeg tror du tager fejl - men ser da med interesse frem til dommen.
Til top
jesper hauritz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhha799 Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhha799 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 06:05
Mangler sådan set bare kommunen svarer før den kan komme videre, alle instanser indenfor landets grænser skal være afprøvet.
Nu er jeg ikke verdens bedste til formulering af tekster derfor skriver jeg heller ikke de ting.

Men jeg er i tvivl om det er som forbund/lo samarbejdet, "Jeg er ikke jurist heller" men man blír personligt medlem af forbundet i den her sag, man får et blad og andet de mener er int for mig.

Jeg har været medlem af blik og rør arbejder forbundet i mange år, og jeg har aldrig nogensinde modtaget så meget som en kuvert fra LO, jeg tvivler på de ved hvem jeg ér overhovedet.

Det Samme kan man ikke sige om det andet her, de samler en mængde oplysninger om hver enkelt, endda opkræver og videresender se sørgelige rester af kontingentet til lokalforeningerne.

En anden forskel er, det vi taler om her er, de har ikke eneret til forhandlinger for fiskeri og natur, det mener jeg "med en vis tvivl" stadig vores fagforeninger har, selvom vi ikke er tvunget til et medlemskab, og andre foreninger så kan læne sig op af/stjæle indholdet.

Redigeret igen, den forening jeg selv er en del af Best i, har ledt med lys og lygte efter en alternativ organisation at organisere vores forening i.
Det er intet - "Med tvivl" syntes jeg at have haft en snak om noget som mener det omtalte forbund, på et tidspunkt brugte, enorme resurcer på at hamre et lovligt stiftet alternativ i jorden - Dét er efter min bedste overbevisning udemokratisk, hvis det er sandt.

Og jeg/andre har alt at vinde og intet at tabe på det her, som det ser ud i øjeblikket.



Redigeret af jhha799 - 26 Jan 2015 kl. 06:26
Til top
Jens Uth Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jens Uth

Tilmeldt:: 29 Dec 2004
Geografisk: Vejle amt
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jens Uth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 06:47
@Sven Svenson,

Hvad er årsagen til din voldsomt nedladende retorik?

Har du patent på sandheden, eller er suttekluden gledet dig af hænde for tidligt?

M.v.h.
Jens
Til top
PWL Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svene

Tilmeldt:: 21 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 88
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svene Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 06:48
Laksetegnet må jo såmogså være ulovligt.......
Til top
 Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres