Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nye wadestøvler

 Besvar Besvar
Forfatter
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Nye wadestøvler
    Sendt: 10 Jan 2015 kl. 16:45
Da mine Simms Freestone med Streamtread såler, er ved at være modne til udskiftning, og det efter min mening er et tungt par støvler, har jeg (kun på nettet ind til videre) kastet blikket på den lettere Simms Vapor Boot http://www.korsholm.dk/dk/simms-vapor-boot-vadestovle.html

Er der nogen derude, der kan bidrage med praktiske erfaringer med denne støvle, med hensyn til komfort og greb i underlaget? Jeg fisker kyst og fjord.

Mvh
Henning

PS.
Jeg har set Go-Fishing's reklamevideo!
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2015 kl. 17:58
Hej Henning,

Jeg er bevidst om at det ikke lige er disse støvler du søger, men hold da op de er stærke og med en ganske behagelig sål og pasform.

http://www.fisknu.dk/product/scierra-dynatrack-vadesko-7230/

Jeg er næsten overbevist om at det er det bedste Scierra til dato har langet over disken Big smile


Redigeret af fiskefreak - 10 Jan 2015 kl. 17:59
Venligst
Til top
niels esmarch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nielsesmarch Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 353
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nielsesmarch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2015 kl. 18:06
Patagonia Ultra light.  Lad vær at køb støvler inden du har prøvet den her.
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2015 kl. 10:40
Claus og Niels, tak for jeres forslag til støvler, jeg vil da lige have dem i tankerne, når jeg kommer ud at handle.
Jeg har, bortset fra vægten, været ovenud tilfreds med mine Freestone støvler, derfor er jeg nok ikke så tilbøjelig til at skifte mærke, men ville gerne høre om nogen skulle have erfaringer med netop Simms Vapor Boot.


Redigeret af Henning - 11 Jan 2015 kl. 14:49
Til top
Jens Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jnielsen

Tilmeldt:: 27 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jnielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2015 kl. 13:24
Kender ikke denne Vapor Boot støvle, men umiddelbart minder den en del om deres Flats Sneaker støvle, som også er en let støvle, men ikke beregnet til dansk / skandinavisk kyst- eller elvfiskeri. Støvlerne er ikke stærke nok til de mange sten og hårde bund, men alene beregnet til sandet bund.

Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2015 kl. 14:12
Citat: jnielsen

Kender ikke denne Vapor Boot støvle, men umiddelbart minder den en del om deres Flats Sneaker støvle, som også er en let støvle, men ikke beregnet til dansk / skandinavisk kyst- eller elvfiskeri. Støvlerne er ikke stærke nok til de mange sten og hårde bund, men alene beregnet til sandet bund.


Den burde da være stærk nok til at den kan bruges i stenet terræn !

Den kan bruges ved elven i det norske bla. 

Det kan du se oppe i Hennings link, hvor der er en video om denne støvle !

Har selv på tænkt at købe denne støvle på grund af den er kort ved anklerne hvor jeg har et problem med mine ankler.

Så hvis du får dem købt før mig HENNING ,, så vil jeg meget gerne høre nærmere Wink 



 
Til top
niels esmarch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nielsesmarch Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 353
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nielsesmarch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2015 kl. 23:20
Vapor er en letvægts vadestøvle og den har absolut intet at gøre med flat sneakers udover at det begge er simms. Vapor er super til salt men pasformen er lidt smal.
Til top
Willy Dannevang Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dannevang1 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dannevang1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2015 kl. 06:48
Jeg er glad for mine Vaporstøvler. De sidder godt på foden, og Niels har ret. Det er en af de smallere støvler.

Niklas fra GoFi har lavet en kort anmeldelse af dem. 




Redigeret af dannevang1 - 12 Jan 2015 kl. 14:32
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2015 kl. 12:27
Citat: dannevang1

Jeg er glad for mine Vaporstøvler. De sidder godt på foden, og Niels har ret. Det er en af de smallere støvler.

Niklas fra GoFi har lavet en kort anmeldelse af dem. 


Hej Willy.

Jeg havde set GoFi's video, men selvom jeg ikke giver så meget for sådan en forhandleranmeldelse, bemærkede jeg at der bliver sagt, at man ikke kan stå fast i Vapor støvlen på kysten, uden at der er monteret studs i sålerne! Confused
Hvad er din erfaring desangående?

Mvh
Henning

PS. der er en lille fejl i dit link, det bør vist være som følger
Til top
kim rode Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kim Rode Avatar

Tilmeldt:: 14 Jul 2012
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Rode Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2015 kl. 13:57
Hej jeg har selv et par og de opfyler mine krav har haft dem i ca et år og ingen minus her fra hilsen kim
Til top
Jonas Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
yojonas

Tilmeldt:: 14 Nov 2005
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér yojonas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2015 kl. 14:05
Jeg kan ikke stå fast uden studs uanset, hvilken støvle det er..
Til top
kim rode Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kim Rode Avatar

Tilmeldt:: 14 Jul 2012
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Rode Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2015 kl. 14:11
Jeg har selvføldg stus på dem kan jeg ikke undvære 😃
Til top
Willy Dannevang Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dannevang1 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dannevang1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2015 kl. 14:29

Hej Henning

Yes, der var vist sneget en http for meget ind.

Jeg tror ikke, at Niklas ville lave en rosende anmeldelse af et ringe produktSmile.

De er en smule glatte at gå på algebegroede sten. De er behagelige at gå langt i. Jeg har brugt dem i en sæson nu, det er dog ikke blevet til ret meget mere end 10-15 kystture med dem.



Redigeret af dannevang1 - 12 Jan 2015 kl. 14:30
Til top
Allan Wermuth Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wermuth

Tilmeldt:: 28 Dec 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wermuth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2015 kl. 14:46
Jeg vil bare tilslutte mig koret af folk, der er tilfredse med Vapor Boots ....... jeg har dog kun haft omkring 10 ture med dem, men indtil videre er fuldt ud tilfreds. Jeg har ikke skruet studs/spikes i dem, og gør det heller ikke før jeg oplever problemer med at stå fast Wink

-Allan


Redigeret af wermuth - 12 Jan 2015 kl. 14:46
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 15:31
Hej Henning

Jeg har lige talt med Niklas fra go-fi om de vade-støvler !

Han fortalte at de ikke holder så godt som det så ud til i starten, efter han har brugt dem meget bla på grønland.

De er gået i stykker ude i snuden og han har fået flere ind til ombytning med samme skade. Simms bytter uden problemer, men når man nu ved at de har et problem med den støvle så vil jeg ikke købe den.

Han fortalte at Simms godt kender til dette problem og har en ny forstærket Vapor på vej !
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 17:01
Citat: carsten o

Hej Henning

Jeg har lige talt med Niklas fra go-fi om de vade-støvler !

Han fortalte at de ikke holder så godt som det så ud til i starten, efter han har brugt dem meget bla på grønland.

De er gået i stykker ude i snuden og han har fået flere ind til ombytning med samme skade. Simms bytter uden problemer, men når man nu ved at de har et problem med den støvle så vil jeg ikke købe den.

Han fortalte at Simms godt kender til dette problem og har en ny forstærket Vapor på vej !

Hej Carsten.

Tak for info, det er da ikke noget der lyder så godt, jeg må se om jeg kan få de gamle til at holde lidt længere!
Mvh
Henning
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum