Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anbefalinger af kastekursus / instruktør i Jylland

 Besvar Besvar
Forfatter
Kenneth Østergaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
keodk

Tilmeldt:: 13 Dec 2014
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér keodk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Anbefalinger af kastekursus / instruktør i Jylland
    Sendt: 15 Dec 2014 kl. 12:24
Hejsa,

Er fornylig begyndt at fiske med flue, men slås med kastene (hægtning, store linebuer, forfang som ikke strækker mm.). Jeg synes jeg har læst og set en masse videoer, men har svært ved at overføre teori til praksis :)

Er der nogen det kan anbefale et godt kastekursus/god instruktør i Jylland. Bor i Aarhus, men kører dog gerne et stykke.

Bedste hilsner
Kenneth


Redigeret af laah123nu - 16 Dec 2014 kl. 14:39
Til top
PWL Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svene

Tilmeldt:: 21 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 88
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svene Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2014 kl. 12:30
FFfD i århus, meld dig ind der.

Til top
Kenneth Østergaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
keodk

Tilmeldt:: 13 Dec 2014
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér keodk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2014 kl. 13:29
Det vil jeg da gøre. Kan dog ikke lige se nogle kurser i deres kalender - er der noget jeg overser?

Tak for dit svar forresten.
Til top
Peder Zeuthen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peder Zeuthen

Tilmeldt:: 31 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 175
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peder Zeuthen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2014 kl. 17:04
Hej Kenneth

Steffs plejer at lave kurser, men det er nok lidt uden for sæson.

hilsner fra Peder
Til top
Kenneth Østergaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
keodk

Tilmeldt:: 13 Dec 2014
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér keodk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2014 kl. 19:40
Super, der kommer jeg jo jævnligt, så hører jeg lige næste gang.
Til top
jan fensten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jan fensten Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2004
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 168
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jan fensten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2014 kl. 19:44
Du skal have fag i Tim Strange, Thomas Lang, John Pettermann eller Lars Christian Bentsen.

Du kan få fat i dem igennem FFFD. Alternativt kan du skrive til mig på: jan.fenstensnabelagmail.com. Så sksl jeg gerne formidle kontakten.


Mvh.


Jan

Redigeret af jan fensten - 15 Dec 2014 kl. 19:47
Til top
Kenneth Østergaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
keodk

Tilmeldt:: 13 Dec 2014
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér keodk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2014 kl. 01:43
Hej Jan, det lyder som en god idé. Har du en idé om hvad de kompetente herrer ca tager for et personligt kastekursus?
Til top
jan fensten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jan fensten Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2004
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 168
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jan fensten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2014 kl. 21:18
Nej, det ved jeg ikke. Det må du tage med dem. Men mig bekendt er det ikke en dyr affære. 

Men du kan også  melde dig ind i FFFD. Her er der jævnligt kastekurser henover vinteren. Oven i hatten får du det bedste danske fluemagasin, skrevet af fluefiskere til fluefiskere. 

Hvis ovenstående herrer er optaget, skal jeg gerne tage dig en tur med på græsplænen ganske gratis.


Mvh.

Jan
Til top
Esben Lykkegaard Brohus Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kystfluen.com

Tilmeldt:: 11 Dec 2013
Geografisk: Horsens
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kystfluen.com Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2014 kl. 22:31
Hej Kenneth.

Vi holder også kursus i fluekast ved grej-shoppen/fluer.dk i Vejle.

Mvh
Esben
Team fluer.dk
Til top
Kenneth Østergaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
keodk

Tilmeldt:: 13 Dec 2014
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér keodk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2014 kl. 16:16
Hej  Jan og Esben, tak for svarene. Nu tog julen lige nogle dage, hvor jeg ikke fik svaret tilbage.

Jeg fik meldt mig ind i FFFD.

Efter den 20. januar begynder der at være huller i kalenderen igen. Kan jeg evt. skrive til dig der, Jan mhp. kontakt til en instruktør?

Glædelige jul til jer begge :)

/Kenneth


Redigeret af keodk - 26 Dec 2014 kl. 16:17
Til top
jan fensten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jan fensten Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2004
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 168
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jan fensten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2014 kl. 11:40
Hej Kenneth.

Du skal være velkommen til at kontakte mig vedr. at formidle kontakt til instruktørerne. Jan.fenstensnabelagmail.com

God jul

Jan
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum