Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Versitip i Varde å

 Besvar Besvar
Forfatter
Mikkel Hald Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Mikkel Hald Avatar

Tilmeldt:: 18 Feb 2008
Geografisk: Kbh
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mikkel Hald Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Versitip i Varde å
    Sendt: 10 Dec 2014 kl. 20:37
Hej med jer.

Jeg har et lille dilemma som det kan være at i kan hjælpe med at løse.
Jeg er flyttet til Esbjerg hvor jeg skal bo i et års tid og skal derfor til at eksperimentere med noget å fiskeri. Jeg har bestemt mig for at fokusere på Varde å da det er tættest på og min fisketid er sparsom. Jeg er ivrig kystfisker og har derfor en Sage TCX 691 som jeg har bestemt mig for at bruge til å fiskeriet da jeg "kun" skal være her et år. 

Jeg skal have mig en line og jeg har kig på Rio Versitip II MEN... Skal jeg købe den i #6 eller #7? Det er ikke fordi jeg som sådan er vild med at overline mine stænger (En TCX kan jo bære det) men jeg tænker at det vil give mig mulighed for at smide nogle større fluer og kaste kort der hvor åerne bliver smalle. Har jeg ret?

Hvis der ellers er nogle med erfaringer med Versitip II til enhånds, Varde Å eller sådan noget må i meget gerne skrive. 

Vh. Mikkel

Til top
Rasmus Bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Bech Avatar

Tilmeldt:: 18 Okt 2009
Geografisk: Randers guncity
Status: Offline
Beskeder: 246
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Bech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2014 kl. 21:25
Jeg ville nok nuppe den Versitip i en klasse over din kryptonitstang, så skal det nok komme til at spille max. Både på kort og lang distance :-)

Knæk og bræk

Rasmus Bech
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2014 kl. 07:13
Jeg har en gammel Sage Rpl 796. Til den har jeg lavet en klump på 4m og 8 gram. Dertil kobler jeg tips fra Versitip systemet. De vejer 8 gram og er 4,5 m lange (ved ikke om det har ændret sig, med de nyere tips). 16 gram og 8,5 m til rolige præcise kast, med store fluer virker perfekt for mig til f.eks Karup å. I modsætning til mange almindelige polyleaders er der en god bæreevne til store fluer og god vind. Spørgsmålet er hvor store fluer man bruger i Esbjerg? ellers kan du da bare koble 2,5-3 m synkepoly på dit intermediate kyst skydehoved.
Jeg har hørt, at en ganske alm uldsok flue, fanger godt i vandene omkring esbjerg. Tror alm polyleaders vil fungere fint på de kanter.


Redigeret af sage - 11 Dec 2014 kl. 07:17
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum