Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hvor kan jeg finde en kling

 Besvar Besvar
Forfatter
thomas klausen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas klausen

Tilmeldt:: 25 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 249
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas klausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: hvor kan jeg finde en kling
    Sendt: 02 Dec 2014 kl. 21:57
hej med fiskere jeg skal bruge en blank af rimelig kvalitet en jeg blive glad for så længe den kan holde jeg kank min 9,2 fod stang for ca 14 dage siden og jeg magler nu en ny men jeg vil herne lave den selv jeg vil gerne bruge den til bombarda og vi derfor gerne ha den er ca 11 fod og kan kaste med ca 7 gram til maks 30 gram og i en god kvalitet men jeg gider ikke betale over 2000 for at få det jeg gene vil ha. så nogle der kender nogle fede klinger inden for eu med de krav.
ps jeg skal også fiske med blink på den derfor den lave vægt
Mvh.
Thomas klausen
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2014 kl. 22:24
Her må du da kunne finde noget http://Www.hilevel.se . Du kunne også ringe rundt til de store danske grejforretninger først. Deres website viser med garanti ikke hele sortimentet.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Peder Zeuthen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peder Zeuthen

Tilmeldt:: 31 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 175
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peder Zeuthen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2014 kl. 22:25
Hej Thomas

Prøv og jek disse, mener de er svenske
http://www.korsholm.dk/dk/pro-level-klinger-9-10-og-11.html
du kan jo give Korsholm et ring.
Har selv lige fået en St. Croix klinge hjem fra USA, til et multistangsprojekt...

Håber du finder en god klinge


hilsner fra Peder
Til top
Peder Zeuthen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peder Zeuthen

Tilmeldt:: 31 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 175
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peder Zeuthen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2014 kl. 22:28
Hej  Jesper

Sjovt, vores svar må ha krydset hinanden..
Kender du prolevel klingerne, overvejede det kort, inden jeg valgte St. Croix
Peder
Til top
thomas klausen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas klausen

Tilmeldt:: 25 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 249
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas klausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2014 kl. 22:40
hvad gav du for den ? peder
Mvh.
Thomas klausen
Til top
Peder Zeuthen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peder Zeuthen

Tilmeldt:: 31 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 175
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peder Zeuthen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2014 kl. 22:59
Jeg gav ca 1800, hvoraf de ca 600 var til toldvæsnet
mener jeg gav 140 USD for klingen + nogle løsdele
Hos Mudhole, slikbutik for voksne drenge, dog meget "amerikanske"i deres tilgang til stænger, dvs stort set ingen delte klinger under 7,6 fod..... det må være de store biler de kører rundt i... :-)
Til top
thomas klausen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas klausen

Tilmeldt:: 25 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 249
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas klausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2014 kl. 23:04
det kan ikke være andet :D ok jeg må lige ha kontagt til dem og høre vad deres bud er imorgen
Mvh.
Thomas klausen
Til top
Peder Zeuthen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peder Zeuthen

Tilmeldt:: 31 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 175
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peder Zeuthen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2014 kl. 23:08
Hvis det er i USA du leder efter klinger og klinger over 8 fod, skal du lede efter Salmon & Steelhead Blanks.

Til top
thomas klausen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas klausen

Tilmeldt:: 25 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 249
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas klausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2014 kl. 23:25
ok tak
Mvh.
Thomas klausen
Til top
Michael Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dytti Avatar

Tilmeldt:: 20 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 119
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dytti Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2014 kl. 09:38
Tackle24 i Tyskland http://tackle24.de/index.php?a=170&lang=eng har et par super klinger.
PacBay Tradition II 10,6"  3-30 gr.
PacBay Tradition II 11,6"  3-25 gr.
PacBay Tradition II 13"     3-30 gr

PacBay har nogle lækre klinger. Jeg har selv lige monteret en 10,6" stang fra PacBay (du kan se den her hvis du er interesseret http://mpkniven.dk/nystang/
Det var godt nok fra Rainforest II serien, med en kastevægt på 3-50 gr.
Men PacBayklingerne er topkvalitet.

Hvis du er interesseret kan du evt. også købe en klinge af mig.
Den er godt nok lidt anderledes.
Det er også en PacBay Rainforest. Men det er en 13" i 3 dele og kastevægt 3-30 gr.
I mandags vandt jeg en auktion med 5 klinger. Herimellem var der bla. 2 stk. af den ovennævnte 13" og jeg vil muligvis gerne sælge den ene hvis du er interesseret .
Jeg har ikke modtaget dem endnu, så jeg kender ikke deres tilstand endnu, men de er helt nye, og stadig i deres originale indpakning.
Til top
thomas klausen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas klausen

Tilmeldt:: 25 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 249
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas klausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2014 kl. 00:07
hvad skal den koste savle savle
Mvh.
Thomas klausen
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2014 kl. 07:52
Sørme flot arbejde der Michael. Kan godt forstå hvis Thomas savler LOL
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Michael Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dytti Avatar

Tilmeldt:: 20 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 119
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dytti Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2014 kl. 09:17
Jeg tror at jeg vil tage 400,00 kr for den (altså selve klingen :-) + 125,00 kr i porto.
Men - Jeg har ikke modtaget dem endnu. Så jeg vil ikke binde mig til en handel endnu.
Jeg vil godt lige se klingerne først, inden jeg sælger en til dig.
Jeg tror at begge ville blive kede af det, hvis jeg solgte dig en der var defekt Cry

Klingerne er undervejs, og forlod North Carolina i går, så der går nok en lille uge inden de er her.

Og tak for de pæn fra begge ord iøvrigt Tongue
Til top
thomas klausen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas klausen

Tilmeldt:: 25 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 249
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas klausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2014 kl. 09:31
sender lige en pm til dig
Mvh.
Thomas klausen
Til top
Søren Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hasselbach Avatar

Tilmeldt:: 28 Apr 2014
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hasselbach Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2015 kl. 22:25
Til top
Søren Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hasselbach Avatar

Tilmeldt:: 28 Apr 2014
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hasselbach Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2015 kl. 22:30
Hejsa med jer.
Undskyld jeg trykkede lige forkert derfor et tomt felt.

Du skriver at klingen er medium fast. Hvor langt ned i stangen arbejder stangen ved normale kast ?
Jeg kan også tilslutte mig at det er en pæn stang du har bygget. Ret moderne stil med delt håndtag.
Jeg leder også efter en klinge til en kyst-stang. Det er jo ikke fordi den er specielt dyr klingen.

Mvh.
Søren.
Til top
Michael Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dytti Avatar

Tilmeldt:: 20 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 119
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dytti Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2015 kl. 16:25
Hejsa
Når jeg skriver "medium fast" så er det det samme som en stang med mellem action.
Altså at den arbejder ned til ca midten af stangen.
"Fast" er så lig med den øverste 1/3 del af stangen.
"X - Fast" er ca den øverste 1/4 del af stangen.

Jeg ved ikke om du har set det. Men korsholm jagt, er begyndt at sælge klinger til spinnestænger.
De sæges i 9 - 10 og 11"
Prisen er rimelig, men kvaliteten kender jeg ikke noget til.
http://www.korsholm.dk/dk/pro-level-klinger-9-10-og-11.html
Til top
Søren Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hasselbach Avatar

Tilmeldt:: 28 Apr 2014
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hasselbach Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2015 kl. 18:53
Hejsa.
Tak for svaret. Jeg vil lige tjekke de klinger hos korsholm. Jeg syntes at det er lidt svært at finde udvalg af blanks til hjemmebyg der er udviklet til skandinavisk brug. Der er mange Amerikanske men mange af dem er i et stykke og beregnet til andre forhold som gør at de er stive som kosteskafter.

Er der nogen som kender gode steder at købe blanks til kyst-brug ?

Mvh.
Søren.
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2015 kl. 20:03
Citat: Hasselbach

Hejsa.
Tak for svaret. Jeg vil lige tjekke de klinger hos korsholm. Jeg syntes at det er lidt svært at finde udvalg af blanks til hjemmebyg der er udviklet til skandinavisk brug. Der er mange Amerikanske men mange af dem er i et stykke og beregnet til andre forhold som gør at de er stive som kosteskafter.

Er der nogen som kender gode steder at købe blanks til kyst-brug ?

Mvh.
Søren.


Hej Søren,

Ja, hos RST, ellers er det nærmeste du kommer købeklinger den type som Peder nævner Steelhead blanks.



Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Michael Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dytti Avatar

Tilmeldt:: 20 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 119
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dytti Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2015 kl. 09:14
Tackle24.com har også nogle fine spinneklinger.
Jeg har erstattet min elskede 10" Shimano Speedmaster, med en hjemmebygget 10'6" PacBay Rainforrest.

Jeg har hørt at Tradition II fra PacBay også skulle være en rigtig god klinge.
Hvis du på nedenstående link går ind på PacBay, og klikker på enten rainforrest eller traditionII. Så kan du aller sidst i "Description" se et link til datablad.
Her kan du se alle data på klingerne - kastevægt, længde, diameter osv.

http://tackle24.de/index.php?k=71&lang=eng
Til top
Søren Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hasselbach Avatar

Tilmeldt:: 28 Apr 2014
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hasselbach Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2015 kl. 06:40
Hejsa.
Hvor kan jeg finde en klinge ?
Jeg kom i tanke om at ovre hos Ækvator Sport i Odense har de en del forskellige klinger liggende. Bla. RST. klinger så prøv at ringe over til dem el. send dem en mail det kan være de kan give dig et godt tilbud.
Mvh.
Søren
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum