Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

wf til kysten

 Besvar Besvar
Forfatter
steen svendsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
steen39 Avatar

Tilmeldt:: 17 Mar 2009
Geografisk: Vojens
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steen39 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: wf til kysten
    Sendt: 25 Nov 2014 kl. 21:50


Søger råd til en wf flyd til kyststangen som kan klare ca 16 gram (#6/7)

Den skal ikke ha for lang klump og ikke for tyk runningline...

Har kigget lidt rundt og har set lidt på guideline/rio short/ loop 85

Nogle der kan gi lidt fifs 😊

Til top
Rasmus Bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Bech Avatar

Tilmeldt:: 18 Okt 2009
Geografisk: Randers guncity
Status: Offline
Beskeder: 246
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Bech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2014 kl. 21:58
Vision kust, Vision Vibe, Loop opti stillwater, Rio outbound.. Der er mange valg. Men hvis det var mig, så ville jeg købe en Guideline Coastal :)

Rasmus
Til top
steen svendsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
steen39 Avatar

Tilmeldt:: 17 Mar 2009
Geografisk: Vojens
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steen39 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2014 kl. 22:08


Har kun hørt godt om coastal, er det flyd du bruger ??
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2014 kl. 22:11
Jeg har tidligere brugt Loop Opti stillwater og været meget tilfreds med både kvalitet og præsentation.
Til top
michael damgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mda Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2006
Geografisk: Horsens
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mda Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2014 kl. 22:19
Hej

Bruger loop opti stream det virker, den er en smule kortere end opti stillwater, mener at opti stream er 9.6m i klumpen

mvh
Michael D
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2014 kl. 22:24
Korrekt, opti stream er 9,5 meter hvor stillwater er 10,8.

Jeg har begge liner og bruger dem meget, mener dog præsentationen er lidt "kluntet" med stream hvis vandet er stille. Det kan selvfølgelig skyldes mine begrænsede evner
Til top
steen svendsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
steen39 Avatar

Tilmeldt:: 17 Mar 2009
Geografisk: Vojens
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steen39 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2014 kl. 22:26

Ja som skrevet skal klumpen gerne ligge omkring 9m, har bare ikke evnen til at styre de lidt længere Smile
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2014 kl. 23:50
Bruger Coastal i slow intermediate fantastisk line, min makker bruger den i flydene :)
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Rasmus Bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Bech Avatar

Tilmeldt:: 18 Okt 2009
Geografisk: Randers guncity
Status: Offline
Beskeder: 246
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Bech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2014 kl. 00:07
Steen - Jeg bruger kun skydehoveder, men ville nuppe Coastal i en intermediate hvis jeg var dig :)

Held og lykke.

Rasmus 
Til top
niels esmarch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nielsesmarch Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 353
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nielsesmarch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2014 kl. 15:41
Coastal er fin. Men bliver lidt stiv og filtrer nemt når det bliver vinter. Er begyndt med GPX Hover som vinterline. Det er ikke så slemt
Til top
steen svendsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
steen39 Avatar

Tilmeldt:: 17 Mar 2009
Geografisk: Vojens
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steen39 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2014 kl. 16:41


Tror måske det kunne blive coastal, kan se at gpx har en klump på 11 m, nok for meget til mig Smile
Men omvendt er det jo også en vigtig faktor med stivheden når vi kommer hen til den helt kolde periode.

Tak for de gode fifs, må se om jeg kan svatte over et godt tilbud et sted Smile

Knæk og bræk knejte 


Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2014 kl. 17:10
Citat: steen39



Tror måske det kunne blive coastal, kan se at gpx har en klump på 11 m, nok for meget til mig Smile
Men omvendt er det jo også en vigtig faktor med stivheden når vi kommer hen til den helt kolde periode.

Tak for de gode fifs, må se om jeg kan svatte over et godt tilbud et sted Smile

Knæk og bræk knejte 



Hvis du mener du kan kaste med en Coastal på 10,5m, så skulle unde dig selv at prøve en Zpey Ultimo II, som godt nok er en halv meter længere, men den er til gengæld meget lettere at kaste med, end coastal linen.
Jeg har dem begge, men bruger kun Coastal linen, hvis blæsten kræver en intermediate line, som Coastal'en er, hvor Ultimo II mig bekendt, kun fås som flydende. 
Mvh
Henning
Til top
steen svendsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
steen39 Avatar

Tilmeldt:: 17 Mar 2009
Geografisk: Vojens
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steen39 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2014 kl. 18:06


Ja det skal jo komme an på en prøve Henning Smile det er sgu ik nemt når man gerne vil ramme plet første gang Wink

Vh Steen 
Til top
Carsten Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lai Avatar

Tilmeldt:: 03 Jul 2004
Geografisk: Sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2014 kl. 18:13
Hej
Jeg bruger Rio Dart, den synes jeg rigtigt godt om.
Har også brugt Loop Opti Stillwater, er også en god line.
Carsten Lai
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum