Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Musholm igen igen

 Besvar Besvar
Forfatter
Lundberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lundberg

Tilmeldt:: 26 Dec 2006
Geografisk: Korsør
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lundberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Musholm igen igen
    Sendt: 19 Nov 2014 kl. 08:36
Alt tyder på og iflg. rygter, er der igen igen sket uheld på Musholm Laks, hvor der iflg. forlydender er undsluppet nogle tusinder regnbueørreder. Der konstateret større fangster på kysten, ligesom vi under el fiskeri efter moderfisk i Tude å systemet er stødt på nye regnbueørreder, yderst utilfredsstillende med udsigt til ny faunaskandale igen i år !!
Flemming Petersen
formand for Korsør Lystfiskerforening
Til top
casper larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
casperlarsen

Tilmeldt:: 09 Nov 2007
Geografisk: amager
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér casperlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2014 kl. 12:06
Hr. Lundberg, Musholm Lax plejer selv at bekræfte den slags på deres hjemmeside, men det da ikke tilfældet denne her gang. Hvor har du det fra??
Eller er der andre der kan be- eller afkræfte udslippet og komme med info om hvor mange fisk der er tale om?
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2014 kl. 12:47
Hvorfor hedder det egentlig Musholm Lax,har de laks i burene?



Til top
Lundberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lundberg

Tilmeldt:: 26 Dec 2006
Geografisk: Korsør
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lundberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2014 kl. 13:15
Som anført er det RYGTER og konstatering af mange regnbueørreder i Musholmbugten,- men det er ikke bekræftet noget sted, derfor denne formodningsudtalelse, rygtet går også på hvordan uheldet er sket, samt hvor mange fisk det kunne dreje sig om, - men det vil jeg ikke melde ud pr. nærværende. Dog kan siges at det jo gud ske lov slet ikke skulle være i størrelsesordenen, som vi oplevede ved stormene for et år siden, - blot tales i tusinder !!
Venligst
Flemming Lundberg Petersen
formand - Korsør Lystfiskerforening
Til top
casper larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
casperlarsen

Tilmeldt:: 09 Nov 2007
Geografisk: amager
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér casperlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2014 kl. 13:43
Argh du må være mere konkret end det!
-Tusinder er det samme som sidste okt. der snakkede vi altså heller ikke millioner..
Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2014 kl. 14:13
Her er beviset
www.kystfluefiskeren.dk
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hindsgavl

Tilmeldt:: 29 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hindsgavl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2014 kl. 14:28
Det er da ikke et bevis. Der er masser af regnbuer til enhver tid. At et par fisk ud fra dambruget er gået i et garn kan da ikke sidestilles med et "udslip"
Et par fisk vil altid finde ud på forskellig vis.
 
Ikke at det er i orden af den grund.
Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2014 kl. 14:37
Reersøfiskerne ved godt hvornår de skal sætte ekstra garn
www.kystfluefiskeren.dk
Til top
Strit Gudmandsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
strits Avatar

Tilmeldt:: 12 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér strits Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2014 kl. 14:41
Hej
Jeg var 2 steder i går, først på Grusbakken og bagefter på Reersø. Begge steder "krusede" der store flokke (ikke et par men mange) af regnbuer 2-3 meter fra land. Kom hjem med en på 65cm/4kg. Så det kan godt være, der ikke er noget offentliggjort om udslip. Men da jeg kommer mindst 1 gang om ugen på Reersø og først inden for de sidste 2-3 uger har observeret så mange og i så store mængder, er der helt sikkert sket et udslip igen. Så se at komme ud, så vi kan få dem udryddet.

Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2014 kl. 14:41
@hindsgavl

Nu ved jeg ikke hvor fra i landet du er, men os der har de Vestsjællandske kyster som vores hjemmevand, kan godt se hvornår der er tale om udslip kontra nogle enkelte tabte fisk.

Når den ene stime regnbuer efter den anden, kommer cruisende efter den anden, så er det udslip.
www.kystfluefiskeren.dk
Til top
Lundberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lundberg

Tilmeldt:: 26 Dec 2006
Geografisk: Korsør
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lundberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2014 kl. 17:25
Casper Larsen kan læse og forstå som han vil og jeg har ikke mere at tilføje pr. nærværende !!
m.v.h. Flemming
Til top
casper larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
casperlarsen

Tilmeldt:: 09 Nov 2007
Geografisk: amager
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér casperlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2014 kl. 17:46
Flemming, det skal jo ikke ses som et angreb, jeg vil bare gerne have lidt fakta bag dine ord.

Michael Jørgensen og Strit Gudmandsen kommer jo så med inside info og egne øjenberetninger der taler for dine ord.

Men det undre mig bare at vi intet har hørt, heller ikke en side som kystfluefiskeren.dk skriver noget om det, og de fisker vist en del på vestsjælland.
Til top
Strit Gudmandsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
strits Avatar

Tilmeldt:: 12 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér strits Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2014 kl. 19:37
Man er måske bange for, at der kommer for mange. Ved Græsmarken har jeg ikke set så mange før. Så nogen ved besked.
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hindsgavl

Tilmeldt:: 29 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hindsgavl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2014 kl. 19:49
Jeg må æde mine ord igen. Men da jeg skrev mit indlæg var der jo ikke nogen "øjenvidner"
Det er der nu, og det gør rygtet meget mere troværdigt.
Til top
Kenneth larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
KennethL

Tilmeldt:: 03 Feb 2011
Geografisk: Greve
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KennethL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2014 kl. 19:57
Den er go nok, så også flere stimer igår. Samme område som de andre beskriver.
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2014 kl. 01:03
Lad os bare holde os til at det er "løse rygter", det holder de ulovlige garn væk, samt massevandring til kysten i dette område.

Nej, der er ikke stimer af fisk (måske en enkelt eller tre stimer af før-undslupne fisk), og ved formiddagens spotte-tur efter disse rygte-fisk, så jeg ingen.

Ingen grund til panik....

Casper Larsen, måske skrives der ikke så meget om sådan noget, fordi vi tidligere har set, hvad der sker ved "vores" kyster, når der er udslip af regnbuer?!

Der er bare nogle (nævner ingen metoder her) som ikke lige passer ind i "fællesskab og fornuft".

Til top
esak Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
esak

Tilmeldt:: 07 Aug 2011
Geografisk: malling
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér esak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2014 kl. 19:12
flyt nu det lort på land istedet for, så kan de rense vandet, samtidig med de slipper udslip af ørreder...

Til top
Søren Jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Banjo 1

Tilmeldt:: 04 Maj 2013
Geografisk: Dk
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Banjo 1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2014 kl. 19:31
... Ja Hr Johansen og En hvis herre C Larsen kommer med alle venner og bekendte, som andre steder, de var sidste år ved samme tid... Ham og svinet M Holm, skal jo bare have så meget med hjem og sælge sort, når det er ny røget..... Mødte dig på dæmningen for små to år siden Casper, lånte dig net, så du kunne lande en stor mørk udleget fisk og satme om du ikke gav også den et klap i hatten :-/ Jacobsen.

;-)
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2014 kl. 19:49
Hvor er det dog latterligt at komme med den slags slapsvanse kommentare. Når nu du har, så tilsynlandede utroligt ondt i røven, kan du så ikke sende Casper en personlig besked i stedet, så slipper resten af lystfisker danmark for de maksimalt dårlige vibrationer. Jeg har ikke antal på hvor mange fjord ture, Casper og jeg efterhånden har været på og har stadig tilgode at et se ham slå en sort ihjel, til gængæld har jeg vel set ham genudsætte et 3-ciftet antal.. Ting kan have en årsag og hvis man vælger at nakke en sort, så kan det jo fx skyldes en skidt krogning eller mange andre ting.
 
Tilbage til tråden, var ude og kigge lidt i dag.. Der var lidt fisk hist og her, ikke kæmpe stimer, men 10 - 20 fisk kom der da forbi nogle gange.. Men ondsvagt svære og stressede, fik en enkelt blank kolesterol bombe på 4 kilo.  Smile


Redigeret af Nikolaj Kolding! - 20 Nov 2014 kl. 19:51
Til top
Søren Jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Banjo 1

Tilmeldt:: 04 Maj 2013
Geografisk: Dk
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Banjo 1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2014 kl. 20:12
Husker dig godt Hr Nikolaj Kælling og den korte tid du var medlem af et lokalt vand på Sjælland... Vi skulle alle vige for dig og fotograf, så der kunne komme en artikel i Fisk og Fri... Fiskede med 3 kroge og rykkede dem bare ud med tang, så vi andre kunne rende rundt og fange fisk med kæbe ben trukket ud af mund på dyr... En personlig besked til Larsen..... Selv smidt sager ud her på site og langt fra en dårlig krogning, der gjorde udslag på en nedgænger... Søren Jacobsen.
;-)
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2014 kl. 20:24
Du er vist langt fra modtagelig for almindelig dialog, så den stopper her for mit vedkommenden. Ret vis skal jeg lige nævnes at overstående, er meget langt fra den virkelige verden, hvis nogle skulle være i tvivl Wink
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2014 kl. 19:47
Så er vi igen på hakkebrædtet...hold da op hvor svederemmen klemmer og skoe/vadestøvlerne ligeså
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Nov 2014 kl. 18:45
Hej Flemming (Lundberg),

Er der sidenhen kommet oplysninger, som underbygger det rygte du viderebringer i tråden ?
Jeg har ikke rigtig kunnet finde noget fra officielle kilder.
Til top
Nikolaj jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
spunk Avatar

Tilmeldt:: 03 Nov 2006
Geografisk: sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 90
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér spunk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Nov 2014 kl. 19:40
Uanset rygte/udslip eller ej så er der masser af regnbuer på Storebælt kysten i disse dage. Skræmte en stor flok tæt under land i lørdags og en fiskemakker der fisker her stort set hver dag kan berette om det samme samt fangst af 3 regnbuer mellem 2,5 - 4 kg i sidste uge.
Til top
Frederik Lorentzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Phredz Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 254
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phredz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Nov 2014 kl. 20:44
Ja, de er der, om Musholm aps beretter om det eller ej! Ikke så mange som sidste år, men temmeligt grove mængder.

Redigeret af Phredz - 24 Nov 2014 kl. 20:44
Til top
stig larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
oldefar

Tilmeldt:: 27 Feb 2014
Geografisk: mørkøv
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér oldefar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Nov 2014 kl. 22:36
Den er god nok .Der er undsluppet 25 tons og vi mødte en hel del af dem ved Klint i9 søndags .
Til top
Lundberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lundberg

Tilmeldt:: 26 Dec 2006
Geografisk: Korsør
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lundberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2014 kl. 01:05
Hej Simon ...
Rygterne var der inden fremsættelsen, hvor min herværende indsætning her på forum, var ønsket om de beretninger som er modtaget her samt i øvrigt direkte til mig.
Den meget begrundede mistanke vil IKKE her blive underbygget yderligere, idet dette kan bibringe utilsigtet besvær.
venligst Flemming Lundberg Petersen
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2014 kl. 08:07
den er god nok, ser store og små stimer på den fynse øst kyst, fangede en i aftes
på en lille hvid flue i uv
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2014 kl. 08:18
Citat: simon agerholm2

Hej Flemming (Lundberg),
Er der sidenhen kommet oplysninger, som underbygger det rygte du viderebringer i tråden ?
Jeg har ikke rigtig kunnet finde noget fra officielle kilder.


Hvordan tolker du de meldinger der kommer fra kysterne, billeder mv. ? At virksomheden ikke melder om et udslip er der intet nyt i !

Jeg har hvert år i den periode hvor de høster/ piller ved deres net, haft et ganske godt fiskeri efter regnbuer. Jeg skrev faktisk også for omkring 7 år siden, en længere artikel i fiskefeber, hvor jeg netop beskrev det fiskeri som vi havde haft de sidste par år efter regnbuerne.
Det var meget langt i mellem, at der kom en udmelding om et udslip fra virksomheden. Dog hjalp det lidt, hvis man nu kendte nogen der arbejdede derude. Det gjorde det en hel del nemmere, at planlægge fiskeriet efter regnbuerne.

Men hold du endelig bare øje med en officiel udmelding, så kan vi andre nøjes med jungletrommerne og fiskeriet efter de fisk der ikke er der.

Knæk og bræk derude.
Mine videoer: www.youtube.com/outdoordenmark
Blog: http://www.eu.purefishing.com/blogs/dk/thomas-graversen/
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2014 kl. 08:27
Lundberg/Graversen :
Jeg har bare en hvis forkærlighed for at få serveret FAKTA, istedet for rygter (kender jo lystfiskeres tendens til at overdrive en lillebitte smule).

Jeg skriver ikke yderligere i tråden, da der ikke er nogen tvivl om at fritidsfiskerne også læser med, og øger garnpresser - til skade for de havørreder der netop nu er på vej mod åerne.

Til top
casper larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
casperlarsen

Tilmeldt:: 09 Nov 2007
Geografisk: amager
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér casperlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2014 kl. 11:01
Jeg var på vestsjælland i fredags. Der VAR regnbuer. Slet ikke i samme mængder som sidste år, men få små stimer og enkelte fisk der kom trækkende hist og her. 
Vi snakkede med en lokal fisker, han fortalte at fiskene (6000 stk) var sluppet ud d.13. november. Ret præcis udmelding han kom med, og han havde fanget 50 kg i sit garn kort efter, men siden da var det stilnet af.
Til top
Tim Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Tim Jensen

Tilmeldt:: 24 Nov 2014
Geografisk: Vordingborg
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tim Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2014 kl. 22:02
Mon ikke de fisk i ser på vestsjælland stammer fra udslippet mandag 10/11 ved sørtsø.
Flækkede et bur ved optagning af fisk.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres