Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kasette hjul, eller Lamson Guru HD?

 Besvar Besvar
Forfatter
Nick Ishøi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nick_is Avatar

Tilmeldt:: 31 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nick_is Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Kasette hjul, eller Lamson Guru HD?
    Sendt: 12 Nov 2014 kl. 13:14
Hej Alle

Jeg har brug for jeres hjælp, jeg har set mig varm på Lamson Waterworks Guru HD
MEN jeg havde en ide om jeg ville prøve flere forskellige liner i der kommende forår efter HØ på Nordkyst & i fjorden.
Og med en spole pris på omkring 1000 Kr.- Gik jeg lidt i selv-sving (Ville gerne have 2 ekstra spoler) og begyndte at kigge efter alternativer.

Så mit spørgsmål går på:

Er det muligt at finde alternativer der er næste lige så lette, billigere & med en god garanti ordning?

På forhånd tak for input

- Nick 
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2014 kl. 14:03
Hej Nick

Du kunne overveje et Wychwood Salt kasettehjul: http://www.garryevans.co.uk/wychwood-salt-fly-reels---save-up-to-200-limited-stocks-11075-p.asp

Det kommer med to ekstraspoler, er bygget til saltvand og koster lige omkring 1000kr. Ekstra spoler koster ca. 100kr. Jeg har det i størrelse 8Ten, og det har fungeret problemfrit i 1/2 år. 6Eight vejer 7,7oz og 8Ten vejer 8,8oz, nok en smule mere end Lamson hjulet. Til gengæld er det meget billigere.

Mvh. Peter
Til top
Nick Ishøi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nick_is Avatar

Tilmeldt:: 31 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nick_is Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2014 kl. 09:18
@ Peter Larsen
Det ser meget fint ud, og en god pris - Men jeg ville gerne have muligheden for at kunne gå til en dansk forhandler hvis der skulle komme/være problemer med hjulet.

Ved du hvordan deres garanti dækker?

- Nick
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2014 kl. 10:36
Hej Nick

Der er den lovpligtige garanti/reklamation som er gældende i EU, mere tror jeg ikke du skal regne med. En dansk forhandler er jeg ikke stødt på.

Mvh. Peter
Til top
Nick Ishøi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nick_is Avatar

Tilmeldt:: 31 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nick_is Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2014 kl. 11:22
Det tænkte jeg nok, men til den så er det ok.

Og hvis de så bare havet lavet det i grå/sort så havde det været helt perfekt Smile

- Nick
Til top
finn kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finn_kjær

Tilmeldt:: 17 Apr 2013
Geografisk: sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 118
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finn_kjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2014 kl. 20:09
Hey Nick,

Nu købte jeg mit Guru-hjul  for efterhånden tre år siden - Jeg fisker kun på kysten og skåner det ikke....og det til trods har det fungeret ganske upåklageligt. Der er efter min mening et ganske fornuftigt køb, og risikoen for at du nogen sinde får brug for garantibeviset (hvis du passer på det!!) er forsvindene lille...
Mvh Finn
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum