Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samler på Ambassadeur`s

 Besvar Besvar
Forfatter
Søren Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hasselbach Avatar

Tilmeldt:: 28 Apr 2014
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hasselbach Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Samler på Ambassadeur`s
    Sendt: 11 Nov 2014 kl. 20:06
Hej med jer.
så er jeg kommet igang med min nye hobby: nemmelig at samle på collectible Ambassadeurs. Jeg har lige modtaget det første jeg har købt på Ebay. Et Amb. 5000 fra engang i 60èrne. Og jeg må sige at det er superflot man kan ikke se at det er et brugt hjul.
Er der nogen af jer der samler på Amb. ? jeg søger viden omkring alt rellvant viden omkring hjulene.
Nu nærmer vinteren sig så er det tid til indendørs nørderi.

Skriv en tråd hvis i samler på et el. andet.

MVH.
Søren
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2014 kl. 20:53
Hej Søren
Jamen så er endnu en samler født - velkommen i den herlige hobby, som kan lede til hvad som helst - alt efter smag, tid og pengepung.
Gør dig selv en tjeneste - meld dig ind i grejsamlerklubben, hvor i dusinvis af andre 'Ambassadeur-freaks' allerede findes, og hvor du kan få al den viden du behøver.
Samlerne er ganske gode til at dele deres viden, og der er skrevet en håndfuld bøger gennem årene, som vil hjælpe dig på vej - og hvor du kan få den fornødne kronologiske rækkefølge af modeller og varianter m.v.
Gå ind på Dansk Grejsamler Klub's hjemmeside - www.grejsamler.dk og snus til mulighederne. Det er rørende billigt at være medlem og deltage i klubbens arrangementer flere gange om året.
Du behøver ikke at finde dine Ambassadeur ude i den store verden - de er lige omkring dig også - både i DK og i de andre skandinaviske lande.
En god regel at huske - som dels kan spare dig for mange penge og ærgelser - giv dig tid - der er i tusindvis af hver model derude - de kommer indenfor rækkevidde før eller siden - så tag det roligt, og gør ikke den fejl jeg og mange gjorde - 'det kunne ikke gå hurtigt nok med at få sat hjul på hylden' - brug i stedet den første tid til at suge til dig - og bearbejd din viden - bruge de tilgængelige bøger.
Det skulle glæde mig at se dig i DGK - jeg har hygget mig der i mere end 25 år !
mvh
Heinz
Til top
Søren Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hasselbach Avatar

Tilmeldt:: 28 Apr 2014
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hasselbach Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2014 kl. 21:21
Til top
Søren Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hasselbach Avatar

Tilmeldt:: 28 Apr 2014
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hasselbach Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2014 kl. 21:23
Hej.
Tak for de gode råd Heinz.
Det glæder mig at læse at der er et stort udvalg her i skandinavien også.

MVH.
Søren
Til top
Steen Tofte Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sovereign Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2004
Geografisk: Lapland
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sovereign Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2014 kl. 21:28
Kloge ord af Heinz. Lidt mere at tänke på. Ambassadeur 5000 er vel en af de mest almindelige modeller. Lavet i mange.mange 100.000 ex. og det gälder mange af hjulene.
Går vi til de tidlige i fyrrene, kan et hjul måske koste nogle 100drede men äsken til samme 4-5000, så se dig omkring inden du handler og skaf dig lidt litteratur i emnet og tänk på at priser på brugt og helt urört betyder utroligt meget - for mange modeller er det kun de i princip nye som har samlervärdi. // Steen
Til top
Carsten Faber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Conger Avatar

Tilmeldt:: 04 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Conger Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2014 kl. 08:24
Hej Søren.

Skøn hobby, hyggen ved det gamle grej er fantastisk. Har lige været fire dage i England til auktion og markeder udelukkende med gammelt grej.

Som Heinz siger så rigtigt,, tag det roligt,, der er masser af grej derude, masser.
Når der er et af de sjældneste modeller til salg, så kan det godt være man skal være lidt hurtigt, men ellers tag det roligt.
Som Heinz også skriver, så har vi formodentligt alle, haft alt for meget krudt i røven i starten af karrieren, resulterende i mange billige og halvskramlede hjul i vitrinen.

Men medlemsskab af DGK www.grejsamler.dk giver masser af gode timer, og en unik adgang til tusindvis af sider ang gammelt grej, på den lukkede klubdel af hjemmesiden, her er der tonsvis af information, og pt er vi i fuld gang med at lægge div gamle kataloger ind digitalt.
Men hvis du har lyst til en lille snak om klubben, og en kop mocca, så kig ned til mig i Hvidovre Sport , Hvidovrevej 158 i Hvidovre, så kan vi vender emnet der. Har selv samlet på ABU / RECORD grejer siden slutfirserne, og kan stadig glædes over et nyt/gammelt hjul.
I øvrigt, så kom de første Ambassadeur hjul i 1952, RECORD AMBASSADEUR 5000 Mod. SG var den første store serie, men ukendt for rigtigt mange kom der en ganske lille serie før, hvor nogle af delene er håndfremstillet/tilpasset. Disse hjul er modsat SG'eren nummereret i hjulfoden, vi kender ked sikkerhed til to af de hjul, et i Sverige og et i DK, men det er en ganske anden snak.
Mvh
Carsten Faber DGK
Til top
Søren Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hasselbach Avatar

Tilmeldt:: 28 Apr 2014
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hasselbach Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2014 kl. 19:42
Hej Carsten.
Tak for din tråd. <jeg vil tage imod din invitation og komme til HVidovre Sport til en snak. Tænk sig kun to kendte eksemplarer af den lille serie wow. og hånd tilpassede dele det lyder eksotiskt.

MVH.
Søren
Til top
Carsten Faber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Conger Avatar

Tilmeldt:: 04 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Conger Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2014 kl. 19:20
Hæhæ,, Ja det lyder sgu halveksotisk.. 
En del samlere går dog meget stille med dørene, så selvom der umiddelbart kun kendes to, ligger der ganske tænkeligt flere rundt omkring i vitrinerne.

Til top
Søren Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hasselbach Avatar

Tilmeldt:: 28 Apr 2014
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hasselbach Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2015 kl. 16:15
Hejsa med jer.
Ja som der blevet sagt mange gange så hav is i maven og bare vent for lige pludselig er det der bare helt ubrugt som nyt . Har lige i dette øjeblik købt et Ambassadeur 5000C 75th Anniversary i fin træ-æske med ekstra spole. Har aldrig været brugt ser splinternyt ud ikke en ridse. der er kun lavet 1000 nummererede eksemplarer. Det er helt lavet chromet messing gavle,stativ og bremseplade plus alle de andre udvendige løsdele.
Tror næsten  at det er et af de fineste de nogensinde har lavet.
God week.

Mvh.
Søren
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum