Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

De gamle Orvis Graphite fly rod

 Besvar Besvar
Forfatter
Søren Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
skn

Tilmeldt:: 12 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 182
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: De gamle Orvis Graphite fly rod
    Sendt: 26 Okt 2014 kl. 20:06
Hej Alle

Hvor kan jeg finde en liste over de gamle uslebne Orvis Graphite stænger?
Det var de stænger der havde navne, såsom: Far and fine, Nine by nine, seven eleven o.s.v.

Søren

Til top
Jens Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jnielsen

Tilmeldt:: 27 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jnielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Okt 2014 kl. 13:53
Mojn,

Scanningen her er fra Go Fishings Fluebindings- og stangbygningskatalog fra 1993-94. Det er ikke sikkert, at den rummer alle de klinger, som Orvis havde på programmet dengang, men måske.

Ellers kunne det være en ide at tage kontakt til Jens Staal hos netop Go Fishing, idet han har været med helt fra starten.



Til top
Søren Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
skn

Tilmeldt:: 12 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 182
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Okt 2014 kl. 17:57
Hej

Tak for det - perfekt! 
Selvom alle stængerne ikke er med, kataloget er nok fra et af de sidste år for den gamle full flex serie. 

Søren



Redigeret af skn - 27 Okt 2014 kl. 18:34
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2014 kl. 10:23
Uh det vækker minder...

Trout 8fods #6er (fik min største kystørred til dato på den)
Brook trout meget blød og super delikat
One weight (der kastede fortrinligt med en 3er Line... Fantastisk sjov til hornfisk og badekar fiskeri 😃)

Hvis nogen ligger inde med en trout (8fods #6) i den originale model kunne jeg godt være køber

Mik
Til top
Per Gade Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Per Gade Avatar

Tilmeldt:: 10 Feb 2001
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Per Gade Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2014 kl. 18:46
Jeg har HLS 9'#5 (med usleben klinge) og PM10 9'#6 - begge fabriksbyggede og i fin stand, og de er til salg, hvis nogen skulle være interesseret. Jeg kan finde på at fiske med dem, når jeg er i det nostalgiske hjørne - og de er supersjove at have fisk på. Begge er købt i 1995, så der er fortsat 6 år tilbage af "no questions asked"-garantien :)

Redigeret af Per Gade - 28 Okt 2014 kl. 18:49
Til top
Karsten Eckardt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kariec

Tilmeldt:: 08 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 128
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kariec Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Okt 2014 kl. 14:56
Jeg har en Allrounder 8'3", som jeg sikkert også kan overtales til at sælge, hvis nogen skulle være interesseret.
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Okt 2014 kl. 19:30
Citat: jnielsen

Mojn,Scanningen her er fra Go Fishings Fluebindings- og stangbygningskatalog fra 1993-94. Det er ikke sikkert, at den rummer alle de klinger, som Orvis havde på programmet dengang, men måske.Ellers kunne det være en ide at tage kontakt til Jens Staal hos netop Go Fishing, idet han har været med helt fra starten.



Spring Creek 9'3" klasse 5
Nine by Nine 9'0" klasse 9

er lige to jeg kan se mangler på listen.

Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Milton Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
McHardy

Tilmeldt:: 30 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 186
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér McHardy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Okt 2014 kl. 21:24
Der var også en Salmon 10" # 9. Den var 3-delt.
Stangen jeg fangede min første havørred på.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down