Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ambassadeur samlere kan i hjælpe

 Besvar Besvar
Forfatter
Søren Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hasselbach Avatar

Tilmeldt:: 28 Apr 2014
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hasselbach Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Ambassadeur samlere kan i hjælpe
    Sendt: 26 Okt 2014 kl. 10:06
hej samlere.
Hvis der er nogen af jer der samler på Ambassadeur hjul har i måske viden, hjemmesider og bogtitler som i har lyst til at dele så er jeg en ny og uerfaren Ambassadeurhjul samler.
På forhånd tak.

MVH.
Søren Rasmussen
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2014 kl. 10:51
Søren
Søg under Dan Skupien med titlen "Vintage Fishing Reels of Sweden" der finder du fotos og masser af info inkl. historien fra 1952 og frem.

Også japaneren Simon Simomura har udgivet 'The Ambassadeur and I" med en efterfølgende bog (begge på engelsk) - men jeg syntes personligt Dan Skupiens bog er bedre.

I 1992 udgave et par svenske samlere Hans Ekbrink og Thomas Laurell "Svenska Sporsfikeruller genom tiderna" i en noget ydmyg udgave - men den er ganske anvendelig, hvis du kan hitte den antikvarisk.

Go' jagt
mvh
Heinz
ps: er du medlem af grejsamlerklubben - hvis ikke, så kig ind på www.grejsamler.dk


Redigeret af tackler - 26 Okt 2014 kl. 11:18
Til top
Carsten Faber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Conger Avatar

Tilmeldt:: 04 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Conger Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2014 kl. 11:19
Hej Søren.

Helt enig med Heinz.
Dans bog er i mine øjne langt bedre end Simons.
Dan forholder sig kun til fakta, hvor Simon flere gange lader sine egne gæt, blive til sandheden, hvilket er jo for en forfatter er ganske bekvemmeligt, men temmelig uheldigt. At Simon samtidig er noget mere ( ofte meget) selvhøjtidelig, skinner desværre også tydeligt igennem.
Dog synes jeg både Dans bog og Simons to første, The Ambassadeur And I og The Ambassadeur and I, The Final Chapter, er gode at have i reolen. Selvom digterierne er til sted i Simons bøger, er det dog også i hans bøger, at detaljegraden ang Ambassadeur hjulene, og ikke mindst de enkelte dele, er langt størst. Dog ville jeg spare pengene på Simons tredie bog The Mystique of Ambassadeur Its Unexplored Stories, der udover at levere nogle flotte billeder, hovedsagligt er en gang ligegyldige skriverier.

Men velkommen i samleriets forunderlige verden, og skulle det usandsynlige være tilfældet, at du endnu ikke er medlem af Dansk Grejsamler Klub www.grejsamler.dk så skal du være meget velkommen. Mvh Carsten Faber
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2014 kl. 21:52
Hej 
Jeg har også The Ambassadeur and I, og den har nogle lækre fotos og også en del facts
men som Carsten Faber også skriver han farver tingene noget!
VH
Henrik
Til top
Søren Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hasselbach Avatar

Tilmeldt:: 28 Apr 2014
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hasselbach Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2014 kl. 22:10
Tusind tak for jeres nyttige indlæg.
Så er der ihvertfald et par bøger jeg skal have fat i.
Har lige været på Ebay, byder på et yderst flot eksemplar af 5000C. i sort og chrom. fra midt 70èrne med læder case.

MVH.
Søren.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum