Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SE HER !! Napp & Nyt søges

 Besvar Besvar
Forfatter
Søren Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hasselbach Avatar

Tilmeldt:: 28 Apr 2014
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hasselbach Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: SE HER !! Napp & Nyt søges
    Sendt: 22 Okt 2014 kl. 16:06
Hej med jer.
Jeg søger en samling Napp & Nyt. Samlingen skal indeholde 1970èrne 0g 1980èrne. De må gerne være pæne og nydelige. Hvis nogen ligger inde med et Ambassadeur 5000 C i sort med chrome fittings plus det røde mærke på siden hvor der står High Speed (fra 1974-80). I god stand så har det også interresse.
På forhånd tak.
luthierbasse.

Til top
Ole Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
High Speed Avatar

Tilmeldt:: 15 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér High Speed Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2014 kl. 16:21
Der fandtes ikke et 5000C med "High Speed" mærke. Du forveksler det nok med det sorte 5500C som blev markedsført i denne farve i 1979-80.

Det var i øvrigt med et sort "high speed" mærke. Det røde blev ikke anvendt efter 1977.

"High speed" mærket anvendtes på ja som det næsten siger sig selv, modeller med højere gearing, dvs. modellerne 1500C, 2500C, 4500, 4500C, 4500D, 5500, 5500C, 5500D, 5600C, 6500, 6500C og 6600C.
Til top
Søren Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hasselbach Avatar

Tilmeldt:: 28 Apr 2014
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hasselbach Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2014 kl. 17:32
Til top
Søren Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hasselbach Avatar

Tilmeldt:: 28 Apr 2014
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hasselbach Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2014 kl. 17:43
Hej Belager hvis der var lidt fejl i besrivelsen. Ja det er rigtigt at det er 5500 C. Og ja der findes både et sort og et rødt mærke "High Speed" på siden. Og for at det ikke skal være løgn så findes de også med dobbelthåndtag fra sidst i 1970èrne.
Håber du finder et Ambassadeur du kan bruge. Jeg har lige selv købt to på Ebay.
Jeg har besluttet at jeg vil til at samle på dem. Det skal være dem fra 1960èrne, 1970èrne og nogle af de nye genudgivelser af gamle modeller.
Til det Japanske marked har de lavet 1500 C, 2500 C, 3500 C i mange forskellige farver vi ikke normalt ser her i europa men som vi kan være heldige at købe på Ebay. Der dukker så mange sjældne udgaver op på Ebay som jeg ikke anede eksistensen af før nu her på de seneste.

Hej
Søren
Til top
Ole Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
High Speed Avatar

Tilmeldt:: 15 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér High Speed Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2014 kl. 18:04
Modellerne 4500, 4500C, 5500, 5500C og 5600C blev distribueret gennem Garcia til det amerikanske marked med dobbelthåndtag, samtidig med, at resten af verden fik dem med enkelthåndtag.

Som nybegynder indenfor de klassiske Ambassadeur, tror jeg du vil kunne drage fordel af at læse Simon Shimomura's bøger om Ambassadeur samt Daniel Skupien's bog "Swedish fishing reels"

Til top
Søren Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hasselbach Avatar

Tilmeldt:: 28 Apr 2014
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hasselbach Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2014 kl. 19:45
Hej Ole.
Tak for oplysningerne. Jeg har lige fundt nogle andre hjemmesider med info om klassiske Ambassadeurs.
Samler du selv på hjulene ?

mvh.
Søren
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum