Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af reamer i Danmark

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Nicholas74

Tilmeldt:: 08 Okt 2014
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicholas74 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Køb af reamer i Danmark
    Sendt: 14 Okt 2014 kl. 15:53
Hej alle

Jeg skal snart til at montere en fluestang for første gang

Jeg syntes det er lidt dyrt at skulle ud og investere i et sæt reamers og få det sendt til Dk.

Hvad gør I når I har brug for at udhule et håndtag? Kan man købe noget tilsvarende i Dk, eller laver I dem selv med sandpapir limet på et stykke af en gammel klinge?
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Okt 2014 kl. 16:24
Tag en gammel stump fiskestang eller anden taperet stang og vikl en stimmel groft sandpapir omkring - du behøver ikke lime den fast bare den er tapet i begge ender og viklet stramt om stangen. Men pas på - det går hurtigt.
Til top
Thomas Schreiber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schreiber Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 339
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schreiber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Okt 2014 kl. 14:43
Jeg har brugt nogle alm. rundfile i fin og grov hvor jeg har fjernet håndtaget og savet "tappen" i bunden væk, så den kan monteres i en boremaskine. Husk at dreje modsat (som hvis du skulle løsne en skrue), ellers dør baby :-D
Med venlig hilsen
Thomas Schreiber
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Nicholas74

Tilmeldt:: 08 Okt 2014
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicholas74 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2014 kl. 16:48
Tak for de 2 gode råd.
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2014 kl. 20:51
Var heldig at købe et par hos Finn Sommer, men det er vist ikke muligt mere! Har dog tit tænkt at de må være nemme at lave og i stedet for sandpapir ville jeg stryge en stump klinge med noget godt lim og derefter dyppe den i en sandkasse og vupti en reamer der holder i lang tid!
VH
Henrik
Til top
Thomas Schreiber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schreiber Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 339
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schreiber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2014 kl. 20:59
@ Henrik

Hvad gør du så når sandet løsner sig og ridser din klinge hele vejen ned og tilbage igen? Thumbs Down
Med venlig hilsen
Thomas Schreiber
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2014 kl. 21:00
Ja jeg sikre mig jo nok at sandet sidder lige så godt fast som på sandpapir
Til top
Thomas Schreiber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schreiber Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 339
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schreiber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2014 kl. 21:01
@ Henrik

Det er ikke mulligt men held og lykke.
Med venlig hilsen
Thomas Schreiber
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2014 kl. 21:03
Pladder!
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2014 kl. 11:19
Citat: HSJ

Pladder!


Hej Henrik,

Du kan få grit pulver til formålet.
Du smøre blot en gammel klinge ind i epoxy som rulles i grit pulveret.

Ulempen er dog som Thomas også skriver, at de små gritkorn kan løsne sig og sidde fast inde i håndtaget. Det vil ridse klingen når håndtaget skal på.

Hvis du alligevel vil prøve grit, så rens hullet godt ud bagefter med en flaske børste.


Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2014 kl. 23:53
Hej Finn
Ja nu købte jeg jo nogle fine af dig så jeg har ikke noget behov, men jeg har altid tænkt at det ville være en bedre løsning med lim og sand/grafitWink Og ja børsten er da en fin løsning hvis der skulle ryge noget af !
VH
Henrik
Til top
Thomas Schreiber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schreiber Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 339
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schreiber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2014 kl. 08:02
@ Henrik

Hvorfor tror du Finn har solgt dem og valgt en anden løsning selv?
Med venlig hilsen
Thomas Schreiber
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2014 kl. 12:41
Citat: schreiber

@ Henrik

Hvorfor tror du Finn har solgt dem og valgt en anden løsning selv?


De var de rigtige med smergel lærred og ikke løst grit i lim Smile


Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Lars Bentsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gonzo Avatar

Tilmeldt:: 25 Feb 2003
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gonzo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Okt 2014 kl. 09:29
Er der ingen, der limer håndtaget direkte på klingen længere, altså inden det drejes? Sådan lærte jeg at bygge stænger.

Lars
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum