Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Få røget sine fisk hvor?

 Besvar Besvar
Forfatter
Christian Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ChristianML Avatar

Tilmeldt:: 13 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 227
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianML Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Få røget sine fisk hvor?
    Sendt: 24 Sep 2014 kl. 15:12

Jeg har her for nyligt fanget en laks som jeg gerne vil have røget, da den er lidt for stor til at blive spist på en gang! Men hvor kan man få røget sådan en?

Jeg havde ellers tanke om at jeg selv ville røge den, men jeg har ingen erfaringer med røgning af fisk og så vil jeg ikke lade min pæne laks gå til spille hvis det nu skulle mislykkes!

Det ville være rat hvis der var et røgeri på Sjælland gerne nær Kbh. hvor man kan få røget den.

Nogen der kan hjælpe?


På forhånd tak for hjælpen Smile

Christian M. larsen
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2014 kl. 15:37
Hej

Frederiksværk røgeri hvis du ikke finder noget der er nærmere og du kan selv vælge om det skal være kold eller varm røget.


Ole T
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2014 kl. 16:06
Eller slagteren i tikøb
Michael Nielsen
Til top
steen nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
steen nielsen Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2005
Geografisk: midtsjælland/nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steen nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2014 kl. 22:46
Jeg bruger også altid fr.værk .. Altid gode resultater !
Til top
Uffe Steimer Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
upsj Avatar

Tilmeldt:: 03 Nov 2002
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér upsj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2014 kl. 14:20
Fiskemanden

Nørre Boulevard 62 4600 køge
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2014 kl. 16:35
I er tilsyneladende ikk blevet en skid klogere end sidst dette emne var oppe hva !
Fødevare styrelsen er på jagt efter folk/ehvervsdrivende som ryger private fisk fordi det ikke er lovligt så at sidde herinde og remse stedder op er lige så dumt som at sende dem en facit liste over hvem de skal besøge .....
/Søder
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2014 kl. 16:51
jo hvis den varm røges
Michael Nielsen
Til top
Kim Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kim P Avatar

Tilmeldt:: 15 Jul 2005
Geografisk: Nordsjælland, Mörrum
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2014 kl. 19:28
Søder!!!!
synes du er lige lovlig harsk i dit svar.Disapprove
Helt forbudt tror jeg ikke det er, når så mange røgerier direkte reklamerer med det på deres hjemmesider.
Prøv at google: Røgning af fisk for private
f.eks: http://www.fiskemanden.com/roegeri.html

Knæk og bræk
Kim P

Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2014 kl. 09:49
Så kontakt Fødevarestyrelsen og spørg dem selv Kim P ,det er ikke tilladt at indlevere fisk fra private pga bakterier uanset om de varm eller kold ryges !
/Søder
Til top
Søren Søes Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søren_Søes Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren_Søes Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2014 kl. 12:43
Hejsa,

Reglerne er ændret pr. 16. juni i år således at fisk og krebsdyr nu også er inkluderet i hvilke råvarer en detailvirksomhed må modtage og håndtere fra den endelige forbruger:


Det er altså ikke længere ulovligt.

Mvh
Søren

Til top
PWL Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svene

Tilmeldt:: 21 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 88
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svene Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2014 kl. 13:28
Henning Søder du har ret, men undskyld jeg spørger hvem har tisset på din sukkermad for at du skal give et så surt og arrogant svar. Kig på Søren Søes svar godt korrekt og lige til.
Til top
Kim Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kim P Avatar

Tilmeldt:: 15 Jul 2005
Geografisk: Nordsjælland, Mörrum
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2014 kl. 15:21

Udskrift fra Fødevarestyrelsen

3. § 13 affattes således:

»§ 13. En detailvirksomhed, der er registreret efter § 7, stk. 2, må modtage og håndtere kød af tamhovdyr, fjerkræ, opdrættet vildt og vildt samt fisk og krebsdyr fra den endelige forbruger med henblik på tilbagelevering til forbrugeren til brug i egen husholdning.

Må vi se om du vil tage dine ord til dig igen Søder

Knæk og bræk

Kim P

Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2014 kl. 21:27
Forvent nok nærmere, at Hr.Søder vil mene at det er Fishing Zealands skyld - i kartel med DSFBig smile
FLERE fra DSF er set luske rundt med små røgeovne, og FZ har efter sigende købt stort ind af husholdningssprit... Det er en SKAAAAANDALE !!
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Sep 2014 kl. 15:54
 den sidste gode fisk jeg tog i karup..  små 4 kg.  røg  ud på amager et sted jeg desværre ikke lige kan huske adressen på...  men det var meget seriøst.   den røg ind om fredagen..   som en hel fisk.. næste fredag var den så til afhentning  2 fine kold røgede sider havørred,     25 kr pr kg.. et sted  med  hvide klinker på væggene..  meget fint.
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Sep 2014 kl. 17:27
Hej
 
Det har altid været muligt at få sine fisk røget på et røgeri. Også da det var forbudt. Jeg er enig med Søder i at der ikke er nogen grund til at opremse alle fortidens "syndere" her.
Det er nok lidt ligesom et skilt ved en bondegård, hvorpå der stod: " Æg må vi ikke sælge, men vi sælger også kartofler "
 
Mvh
 
Karsten
Til top
Torben Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Nebrot

Tilmeldt:: 20 Jan 2010
Geografisk: Tarm / Skjern
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nebrot Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Sep 2014 kl. 18:58
Fang nogle fisk og se så at få dem røget nyd de fine stykker her ind i den mørke tid, og så ellers bare lad folk snakke som de har forstand til. Knæk og bræk.Smile
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres