Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

køb af ny båd, hjælp

 Besvar Besvar
Forfatter
Steffen Peter Jansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Neffens P. Avatar

Tilmeldt:: 13 Sep 2014
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Neffens P. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: køb af ny båd, hjælp
    Sendt: 15 Sep 2014 kl. 00:16
søger en ny båd da den sidstee forsvant i "bodil".

søger en båd der ligger lige omkring de 35.000 - 45.000 kr
har bla. haft udkig efter en Ryds 435 og Quicksilver 450.
 hvilke vil I vælge? 

Og gerne andre forslag til modeller, handelssider, annocer, evt. Sverige.
Den kommer til at sejle i Øresund omkring CPH Lufthavn

  PS. tager ikke forebehold for stave eller grammatiske fejl

På forhånd TAk Question
Steffen P. Jansen
Til top
Karsten Eckardt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kariec

Tilmeldt:: 08 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 128
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kariec Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2014 kl. 14:42
Du får meget båd for pengene med SeaExplorer. F.eks. er deres 465 og 465S identisk med Crescent 465 m.h.t. bundfacon. SeaExploreren er dog dobbeltskrovet, hvilket Crescenten ikke er. Skal du ro, er SeaExplorer 420 mere sagen, da den er smallere og har køl. Jeg er ikke den store fan af Ørnvik/Quicksilver-bådene. Så er det mildt sagt ;-)
Til top
michael ditlev hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hansenvr6 Avatar

Tilmeldt:: 25 Dec 2011
Geografisk: 8410 rønde
Status: Offline
Beskeder: 66
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hansenvr6 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2014 kl. 15:37
ryds 435 fc er en  ok båd, men den ligger meget lavt i vandet og med mere end 1 i båden skal der en rimelig stor motor på 40 hk som minimum
Til top
Karsten Eckardt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kariec

Tilmeldt:: 08 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 128
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kariec Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2014 kl. 16:00
Ryds 435FC er kun godkendt til max. 30 hk.
Til top
michael ditlev hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hansenvr6 Avatar

Tilmeldt:: 25 Dec 2011
Geografisk: 8410 rønde
Status: Offline
Beskeder: 66
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hansenvr6 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2014 kl. 16:02
ja, men det fungere den ikke optimalt med, har haft 2 og de kunne ikke plane med 2 mand i båden

Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2014 kl. 17:22
Den der seaexplærer minder mig meget om de både man sælger i fa. Nydam Både, og det er noget værre "smør" for at sige det mildt, den jeg har ejet havde utallige skavanker der opstod inden for 6 måneder, og jeg mener begge er produceret i polen.
Hold dig væk fra dem.
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Karsten Eckardt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kariec

Tilmeldt:: 08 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 128
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kariec Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2014 kl. 17:48
Per, du generaliserer uden at have den fornødne viden. Man kan ikke sammenligne den enkeltskroved Nydam båd med den dobbeltskrovede SeaExplorer. Jeg har selv en SeaExplorer 465S og der er aldeles ikke noget "smør" over den. Det er der derimod i Nydam-bådene. Stort set alle joller på det danske marked produceres i Polen; også Crescent-bådene. De er bare meget dyrere.
M.h.t. om det er tilrådeligt at montere en større motor end den er godkendt til, er det nok et spørgsmål, man lige skal tale med sit forsikringsselskab om.
Til top
Steffen Peter Jansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Neffens P. Avatar

Tilmeldt:: 13 Sep 2014
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Neffens P. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2014 kl. 19:34
Tak fordi I vil dele jeres erfaringer, men fokusere i jo kun på Ryds, men hvad med quicksilver(favorit)
Steffen P. Jansen
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2014 kl. 20:00
Jeg har haft en Crescent 465 Trader m. 25HK. Yamaha 4takt.
Bådens byggekvalitet fejler ikke noget, men balancen i båden var jeg ikke tilfreds med. Båden er for tung i bagenden, og for stumpnæset, så når vejret var lidt træls med bølger på en meter eller der omkring, så skulle jeg enten helt ned i fart, eller op på omkring 10-12 knob, og ingen af delene fungerede. Jeg vil anbefale en båd med en dyb V-bund, der skærer bølgerne bedre.
Til top
Karsten Eckardt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kariec

Tilmeldt:: 08 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 128
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kariec Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2014 kl. 20:02
Hvis det er Quicksilver du er mest lun på, vil jeg stærkt råde dig til at snakke med nogle ejere af disse både og helst få en prøvetur. Som jeg tidligere har skrevet, vil jeg ikke selv investere i en Quicksilver. (Nyere modeller af Ørnvik er samme båd). Det er simpelt hen nogle "baljer" at sejle i.
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2014 kl. 21:14
Karsten Uden viden, nu var jeg jo ejer af den ekstremt dårlige kvalitet på Nydam båden, og jeg ved fra andre at den og din er produceres på samme "værft", de er jo snydt ud af samme næse,så derfor min generalisering. Det er det værxste jeg har oplevet med hensyn til service, reklamationsret etc. på en rimelig dyr ting købt for "sparegrisen" men endte i et sørgeligt og utroværdigt forløb. Så mit råd er stadigvæk hold jer langt væk fra der polakker.
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2014 kl. 21:22
Citat: Neffens P.

Tak fordi I vil dele jeres erfaringer, men fokusere i jo kun på Ryds, men hvad med quicksilver(favorit)

Du vil sikkert få gode råd, hvis du stiller dit spørgsmål inde på småbådsklubbens side

Mvh
Henning
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2014 kl. 21:28
Citat: kariec

Hvis det er Quicksilver du er mest lun på, vil jeg stærkt råde dig til at snakke med nogle ejere af disse både og helst få en prøvetur. Som jeg tidligere har skrevet, vil jeg ikke selv investere i en Quicksilver. (Nyere modeller af Ørnvik er samme båd). Det er simpelt hen nogle "baljer" at sejle i.

Hørt! 20 cm bølger eller 2 sekundmeter vind og de sejle meget skidt! De er meget lidt retningsbestemt og driver meget hurtigt i vinden, med andre ord så er det som at sejle rundt i en korkprop Unhappy Ørnvik er bare ikke nogen fiskebåd i min verden!
Til top
Karsten Eckardt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kariec

Tilmeldt:: 08 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 128
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kariec Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2014 kl. 21:36
Per: Din argumentation minder om Erasmus Montanus': En sten kan ikke flyve, mor kan ikke flyve; ergo er mor en sten! ;-) Nok om det. Du har selvfølgelig ret til at have din mening. Jeg har så en anden. M.h.t. service: SeaExplorer bliver importeret til Danmark af B.O.Marine, og der har overhovedet ikke været problemer m.h.t. service herfra. Min nabo sælger SeaExplorer og har haft en enkelt reklamation med en topcoat, der var revner i. Ombyttet uden diskussion. Jeg er i øvrigt ret sikker på, at Nydam-bådene ikke bliver lavet på samme værft som SeaExplorer. De har i hvert fald ikke figureret på fabrikantens hjemmeside (krugerboats)
Til top
karsten jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
nyegaard

Tilmeldt:: 12 Sep 2008
Geografisk: aalborg ø
Status: Offline
Beskeder: 97
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nyegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Sep 2014 kl. 00:45
http://www.krikmarine.dk/
Til top
michael ditlev hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hansenvr6 Avatar

Tilmeldt:: 25 Dec 2011
Geografisk: 8410 rønde
Status: Offline
Beskeder: 66
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hansenvr6 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Sep 2014 kl. 07:49
jeg har også sejlet i ørnvik, og syns de gør det udemærket, men hvis du søger på nettet om fejl på ørnvik, så er der mange bygge fejl der gør jeg ikke tør købe sådan en. men prøv selv at søg på google om emnet. tror jeg læste alle anmeldelserne dengang på smaabaadsklubben.dk

Til top
Steffen Peter Jansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Neffens P. Avatar

Tilmeldt:: 13 Sep 2014
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Neffens P. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Sep 2014 kl. 09:52
Vi skal sejle 2 mand(ofte).
leder efter en båd m. cabine på ca. 16-17fod. 
den kommer til at sejle ude på øresund i omkring Øresundsbroen
nogen mærker/modeller som jeg kan være ops på (god og ondt)
Steffen P. Jansen
Til top
michael ditlev hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hansenvr6 Avatar

Tilmeldt:: 25 Dec 2011
Geografisk: 8410 rønde
Status: Offline
Beskeder: 66
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hansenvr6 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Sep 2014 kl. 12:53
worrior 165, eller limbo 585.. det ville jeg kigge efter.. 
Til top
michael ditlev hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hansenvr6 Avatar

Tilmeldt:: 25 Dec 2011
Geografisk: 8410 rønde
Status: Offline
Beskeder: 66
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hansenvr6 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Sep 2014 kl. 12:55
ellers har risbjerg marine en with drommedille, lige klar til at smide i, den har jeg selv kigget på flere gange, jeg har bare ikke tid til at få brugt en båd, så venter på mere tids overskud, så vil jeg har båd igen ;-)
Til top
Thejs Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Terkel Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2013
Geografisk: Roskilde
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Terkel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Sep 2014 kl. 13:33
Har en Ryds 485, du må gerne komme og få en tur en dag (Isefjord).
Super båd i den størelse og til at betale...
Fisker fjord, Øresund og Bornholm..
Mvh thejs.
Til top
karsten jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
nyegaard

Tilmeldt:: 12 Sep 2008
Geografisk: aalborg ø
Status: Offline
Beskeder: 97
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nyegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2014 kl. 00:41
http://www.guloggratis.dk/sport/baade/jolle/anden-model/annonce/24332004-jolle-limbo-19-fod
Til top
karsten jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
nyegaard

Tilmeldt:: 12 Sep 2008
Geografisk: aalborg ø
Status: Offline
Beskeder: 97
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nyegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2014 kl. 00:43
godt nok noget over din pris
men rigtig fin båd

http://www.guloggratis.dk/sport/baade/motorbaad/anden-model/annonce/24392393-limbo-585-135-hk-mercury
Til top
Steffen Peter Jansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Neffens P. Avatar

Tilmeldt:: 13 Sep 2014
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Neffens P. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2014 kl. 09:12
Tak for de mange tip
Steffen P. Jansen
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2014 kl. 09:46
Har du overvejet en Poca. Den er dansk bygget. Jeg har selv haft 2 af modellen 500 og den sejler godt. De bruger næsten ikke andet på Grønland og de får tæsk der oppe.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum