Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Svært at fange noget.

 Besvar Besvar
Forfatter
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Svært at fange noget.
    Sendt: 08 Sep 2014 kl. 07:51
Det virker til at være en ret svær tid at få havørreden i tale. Måske alt det her hedebølge værk har gjort  det svært at fange dem? Måske der bare ikke er nok vind på lige nu? Har set dem springe, men enten basker de til fluen eller sidder ikke fast. Har prøvet at skifte fluer fra det ene til det andet uden resultat. Måske vandet bare er for varmt? Der er tonsvis af byttedyr som der kan vælges og vrages imellem. Måske det i virkeligheden er det der er problemet? 
Bare lidt frustreret Smile
Hilsen Kim.
Til top
Rasmus Bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Bech Avatar

Tilmeldt:: 18 Okt 2009
Geografisk: Randers guncity
Status: Offline
Beskeder: 246
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Bech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Sep 2014 kl. 12:54
Nu har jeg ikke været så meget ude her i sensommeren/efteråret. Men det er da blevet til fisk hver gang. Jeg tror det er med at være der på rette tid, altså når de tager føde til sig. Syntes altid der er en periode henover efteråret hvor de er ret selektive, både i fjord og på åben kyst. 

Men som sagt er det lige med at lure hvornår man skal tage ud, og lære sine pladser godt at kende året rundt, så man undgår for mange nulture( selvom de jo også har sin charme ). 

Jeg har fået fisk på alt fra bitte små kobberbasser, tobis fluer, strippere og Trustrup woblere. Så det er bare med at komme afsted og gi den gas.


Rasmus


Redigeret af Rasmus Bech - 08 Sep 2014 kl. 12:55
Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Sep 2014 kl. 13:23
Lidt liv er der http://www.kystfluefiskeren.dk/fangstrapporter/se-rapporter
www.kystfluefiskeren.dk
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Sep 2014 kl. 13:26
Har fisk faste spise tidspunkter? Er det ikke ret tilfældigt hvornår man fanger så længe man fisker? 
Hilsen Kim.
Til top
Anders Bak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Andersb Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Andersb Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Sep 2014 kl. 13:49
Ved ikke om du har hørt om hug perioder??? Vandstand kan også have lidt og sige😜
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Sep 2014 kl. 14:24
De har middagspause fra 12:00 til 13:00
Men så spiser de også indtil kl.17:45Wink
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Sep 2014 kl. 14:34
Har hørt om hugperioder, men ligefrem faste så jeg kan sige, at det ikke kan betale sig mellem klokken det og det, er nok lige selvsikkert nok Wink
Hilsen Kim.
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
T-Pod

Tilmeldt:: 18 Aug 2013
Status: Offline
Beskeder: 200
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T-Pod Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Sep 2014 kl. 16:00
Altså som jeg har forstået det, kommer de ind på det lave, hvor fødeemnerne er, for at spise om aftenen. Om dagen er de længere ude i det mere kølige vand. Når vandet bliver omkring 10-12 grader, vil det være nemmere at fange dem i løbet af dagen, da de ikke trækker efter køligere vand, men mere spiser, når de falder over noget. Jeg synes i hvert fald, at det passer meget godt med, hvornår jeg selv støder på fiskene.
Til top
Rasmus Bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Bech Avatar

Tilmeldt:: 18 Okt 2009
Geografisk: Randers guncity
Status: Offline
Beskeder: 246
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Bech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Sep 2014 kl. 20:47
[QUOTE=Kim Krikau Jensen]Har fisk faste spise tidspunkter? Er det ikke ret tilfældigt hvornår man fanger så længe man fisker? [/QUOTE

Hvis du studerer vandstand, lavtryk/højtryk, temperatur, vandtemperatur for din plads inden du tager ud, så får du hurtigt en ide om hvornår fiskene er aktive og ikke mindst fødesøgende. Som du selv skriver længere oppe, så ser du dem springe og være aktive. Men det har nok ikke været " spisetid " Wink Men selvfølgeligt skal der også en portion held til, da der er ret meget vand derude!

Rasmus


Redigeret af Rasmus Bech - 08 Sep 2014 kl. 20:49
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Sep 2014 kl. 21:22
Omkring fiskenes spisetider, kan man godt få den mulighed, at kende tidspunkterne på ens favoritpladser, men det kræver virkelig, at man er på pladserne, når det sker.

Jeg havde i en 20 årig periode små 250 fiskedage om året, og daværende, havde jeg fundet rytmen på mine pladser, så godt som hele sæsonen, og jeg fangede rigtig mange fisk, mest på flue.

Min tilgang til dette fiskeri, var en meget nøje gennemgang af bogen "Havørred - Havørred", som var læst vind og skæv, men den viden jeg fik, har fulgt mig siden, og været til uvurderlig hjælp.

Som du er inde på, så vil man selvfølgelig ikke spilde tid på at fiske, vis der ikke er er gang i fiskene, men ens planlægning, går lige så tit fløjten, da vind og vejr spiller voldsomt ind, men så må man bare op på hesten igen.

Jeg og min familie, har desuden aldrig brugt den metode at flytte rundt på pladserne, når der ikke var gevinst, vi bliver på pladserne, og får grundet vores lokal kendskab, de muligheder, der giver fisk.

Nye ukendte pladser derimod, bliver hurtig fisket af, for så er indstillingen, at få fisket så meget vand af, som mulig, men i vores daglige hjemlige fiskeri, ved vi ofte lige nøjagtig, hvad tid på dagen det bimler, og ofte ved vi lige nøjagtig, hvad fiskene vil have af endegrej, og derfor får vi vores del af fangstenWink

Alt det her er kun mulig, men en meget stor flid, hvor 0 turene tages som en oplevelse, det er blot at komme videreSmile

Mvh
P.K.


Til top
Martin lank Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Martin L. Andersen

Tilmeldt:: 08 Maj 2014
Geografisk: Nordvest Jyllan
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martin L. Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Sep 2014 kl. 23:16
jeg har fanget et par stykker i ugens løb men dog også efter en god slat timers fiskeri
Til top
Keld Michaelsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Keld Juul Avatar

Tilmeldt:: 13 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keld Juul Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2014 kl. 17:26
Har nu haft rigtig godt gang i den her i sensommeren. Mest tidlig morgen eller aften. Fisker mest i fjordene og kun med flue, men har haft kontakt på flere forskellige pladser og mange letfarvede fisk. Mit råd er derfor tidlig morgen eller aften og gerne pladser med lidt dybde og får affisket noget vand, hvis fiskene ikke kommer til dig.
Se evt. mere
http://www.fabulousflyfishing.dk

Redigeret af Keld Juul - 10 Sep 2014 kl. 09:20
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2014 kl. 17:54
Højtryk og lavtryk har jeg ikke gjort mig så meget i. Det er vel mest fisk uden svømmeblære der er afhængig af det? 

Hvad mener i om at der skal være bølger på vandet for at det er værd at fiske? 

Foreløbig mange tak for jeres input og viden. Smile
Hilsen Kim.
Til top
Keld Michaelsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Keld Juul Avatar

Tilmeldt:: 13 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keld Juul Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Sep 2014 kl. 09:00
Er helt klart til blæst og gang i vandet og er generelt ikke "godtvejrsfisker". Lufttryk har jeg aldrig brugt som rettesnor, men opsøger helst pladser med side- eller fralandsvindvind og bølger. Særligt nu, hvor vandtemperaturen er høj. Prøv evt. også at strippe din flue hurtigere. Har selv haft held med Aliverejen olive/copper med UV.
Se bindemønster på min hjemmeside.

Redigeret af Keld Juul - 10 Sep 2014 kl. 09:21
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres