Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Første laksetur

 Besvar Besvar
Forfatter
peder pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
æ fisker Avatar

Tilmeldt:: 08 Sep 2013
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér æ fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Første laksetur
    Sendt: 08 Sep 2014 kl. 10:10
prøv igen
jeg har haft ca. 40 ture til storåen i år det har kun givet 1 laks,
opgiv ikke den dag den første sidder på krogen, så kan der ikke blive ture nok, men de fleste vil være 0 ture.
hilsen Peder
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Sep 2014 kl. 00:51
I sku satme os være nogle skarn hvis i var så
heldige, jeg mangler stadig min den første efter
40 ture...
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
T-Pod

Tilmeldt:: 18 Aug 2013
Status: Offline
Beskeder: 200
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T-Pod Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2014 kl. 18:48
Gode tips, men det var desværre ikke tilstrækkeligt. Fire mand af sted og ingen fisk på land.
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
T-Pod

Tilmeldt:: 18 Aug 2013
Status: Offline
Beskeder: 200
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T-Pod Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2014 kl. 17:25
Tak for de gode råd!
Til top
peder pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
æ fisker Avatar

Tilmeldt:: 08 Sep 2013
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér æ fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2014 kl. 10:52
Hej bare fisk løs hele dagen, du kan sagtens fange laks i dagtimerne, det er måske enda den bedste tid, men husk endegrej på omkring de 18 -24 g da laksen går dyb, og der er nu meget vand i åen som også giver stærk strøm, hvis du læser Frederiks side vil du se at han bruger gul kondomspinner, men Mepps 5 eller Abu spinner er gode, er vandet brun som det nok er vil jeg vælge spinner med kobber blad, og husk så modhageløse kroge.
held og lykke med fiskeriet, tar selv til Storåen for at prøve lykken,

hilsen Peder
    

Redigeret af æ fisker - 06 Sep 2014 kl. 10:59
Til top
John Erik Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nani

Tilmeldt:: 26 Sep 2010
Geografisk: Ry
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nani Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2014 kl. 06:45
Fisk igennem Smile De kan sagtens fanges i fuld dagslys - og høj sol. Mit bedste råd er at komme over noget vand og fisket begge kanter af. Synes ofte de opholder sig et par meter fra brinken i det lille strømskel der er. Er dog langt fra lakseekspert, så vil prøve at læse Frederik Iversens blok indlæg på Pure Fishings hjemmeside. Han fanger en laks i ny og næ og er også spinnefisker som dig.
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
T-Pod

Tilmeldt:: 18 Aug 2013
Status: Offline
Beskeder: 200
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T-Pod Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Sep 2014 kl. 23:05
Jeg skal på min første tur til Skern å på søndag. Jeg glæder mig og håber selvfølgelig på fanget, men er også realistisk og ved, at det ikke bare er noget, der sådan lige sker af sig selv. Jeg er spinnefisker og satser på diverse woblere, spinnere og blink. Kan man regne med at fange laks i fuldt dagslys, eller er det primært morgen og aften? Hvis nogen har nogle gode tricks eller råd, der kan forøge chancen, modtages de med kyshånd!
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum