Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mega meget grej

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Mega meget grej
    Sendt: 31 Aug 2014 kl. 21:33
2 stænger til hver type fiskeri er i mine øjne passende, da nr.2 stang i praksis blot er en reserve.
Da jeg fusker lidt med både små-åer, Mørrum, spinnefiskefiskeri ved lejlighed, og lidt på Øresund om vinteren - så tror jeg mit grej er minimalt.

Vedrørende fluekastedebat (i dette tilfælde utidigt), så er teori en fin ting, også til at slå de mindre "oplyste" i hovedet, og dermed opfylde et behov for at sætte sig selv højere..... Jeg er sådan set bedøvende, så længe det bliver i de tråde hvor det har gavn (og de samme 2-3 kan gentage de samme ting, og lægge små fælder i deres interne debat).
Praksis er noget andet, og i dette tilfælde vil jeg mene, at udbyttet var højere ved at praktisere lidt, end at læse om kasteteknik.

Af andet ekstraudstyr anvender jeg gerne en halvliters Cocio i kombi med 2 franske hotdog - derefter indtag af en halvliters Tuborg (classic), inden fiskeriet begyndes.
Det kan muligvis kategoriseres som doping i kastekredse LOLLOL

Min egen erfaring med grej er som sagt, at der først købes MEGET grej - senere enkelte ting af høj kvalitet.
Selvfølgelig er det noget andet, hvis man er samler.
Til top
Per Gade Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Per Gade Avatar

Tilmeldt:: 10 Feb 2001
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Per Gade Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2014 kl. 21:17
Kasteteori og praktisk fiskeri behøver ikke have meget med hinanden at gøre. Det er vel læren af denne tråd (der startede et helt andet sted). Det er sjældent den bedste kaster eller største teoretiker, der fanger fiskene, men derimod den, der har kendskab til vandet og er på rette tid og sted. Derfor er kamphanernes debat inderligt ligegyldig og kedsommelig.

Redigeret af Per Gade - 31 Aug 2014 kl. 21:22
Til top
Ronny Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ronny73

Tilmeldt:: 28 Maj 2014
Geografisk: Sønderborg
Status: Offline
Beskeder: 298
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ronny73 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2014 kl. 18:18
@ Simon. jeg syntes det er lidt griner på den gode måde at du syntes 8 stænger ikke er meget, det må betyde du har haft vildt meget mere

og fin fisk du har der glæder mig til at fange en lignende tang og muslinger er ikke helt det samme
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2014 kl. 13:15
Mega meget grej er måske en fase.... Personligt har jeg mindre og mindre - blot 2 1-hånds, 2 2-hånds, 2 spinnestænger + 2 havsæt.
Køber blot en enkelt halvdyr ting om året, da "de gode tilbud" i reglen er knap så gode som man trorSmile

Så hellere bruge tiden på at smide sådan noget ekstraudstyr op bag i bilen - endda uden at kunne kaste..  Fanget mens i teoretiseredeLOLLOL
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2014 kl. 14:27


For at blive ved mega meget grej så kan vi ikke være uenige om at det er lækkert at se, røre og fiske med.
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2014 kl. 14:23
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2014 kl. 07:15
Citat: ben

Hvorfor må man aldrig gå ned på grej ?
Er det fordi. At så går grejpusheren, ned og lukker ?
Mvh Benjamin Blomgren
p.s bare en tanke. Da jeg har set det skrevet, mange gange.
Tongue

Til Lasse og Chan

Det her startede det med....

Jeg vil gerne sige tak og for en masse (for langt de fleste ligegyldig) info. Hvorfor tager i ikke den slags ting i Pb? Eller starter en ny tråd op, med titlen: For kaste nørderne? Tråden bliver tit grebet af dig Lasse og så er der lige et par stykker, som skal sættes på plads undervejs og tråden bevæger sig langt ud i himmelrummet. Husk at lige børn leger bedst. Det klæder dig ikke, at lure på nemme ofre og springe ind i trådene. Få mennesker gider at, nørde så langt ud i teorien som du og har derfor ingen paratviden klar og det ved du. Chan har det, men kan i ikke stoppe med, at lege i andres tråde? Hvis det er fordi du/i har brug for et skulderklap og et lille strøg på kinden af almenheden, så vil jeg gerne være den første her. Du og Chan er er skide kloge og meget dygtige, jeg tror vi alle er vildt imponerede. ClapClapClapClapClapClap.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2014 kl. 11:45
Citat: LasseK


Nej Chan,

Bane i rum og tid ( nemmere for de fleste at forstå hastighed)...

Lasse


Sikkert, men det er forkert.
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2014 kl. 11:43
Citat: LasseK

Citat: chan

nej Lasse, du slipper ikke udenom her. Svar nu på mit sidste indlæg, så skal vi nok tage det andet senere.


Hej Chan

Du skylder de første svar, når du giver dem kan vi gå videre gå videre

Mvh
Lasse


Tak for "kampen"
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2014 kl. 10:12
Citat: chan

Citat: LasseK


Linebuen er et produkt af den hastighed du har tilført linen ...



Nej Lasse, linebuen er et produkt af topøjets bane I rum og tid under hele forløbet samt startsbetingelser. To buer tilført samme hastighed og efterfølgende bevægelser giver ikke nødvendigvis samme bue form. To buer med samme bane I rum og tid giver heller ikke nødvendigvis samme bue form. Det kommer an på startsbetingelse, f.eks den ene startes med strakt linen og den anden ikke. To buer med samme bane I rum, f.eks tilnærmelses vis en retlinje giver heller ikke samme bue. Det kommer også an på tiden det tager for øjet at følge den bane. Sådan kan vi blive ved...så bane i rum og tid og startsbetingelse.


Nej Chan,

Bane i rum og tid ( nemmere for de fleste at forstå hastighed) og startbetingelser, samt efterfølgende bevægelser! Dernæst er det kun udgangspunktet da de ændrer form alt afhængigt af hastighed og ydre forhold, og de foregående parametre... Tilfreds?


Mvh
Lasse

Redigeret af LasseK - 28 Aug 2014 kl. 10:13
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2014 kl. 10:02
Citat: chan

nej Lasse, du slipper ikke udenom her. Svar nu på mit sidste indlæg, så skal vi nok tage det andet senere.


Hej Chan

Du skylder de første svar, når du giver dem kan vi gå videre gå videre

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2014 kl. 09:26
Citat: LasseK


Linebuen er et produkt af den hastighed du har tilført linen ...



Nej Lasse, linebuen er et produkt af topøjets bane I rum og tid under hele forløbet samt startsbetingelser. To buer tilført samme hastighed og efterfølgende bevægelser giver ikke nødvendigvis samme bue form. To buer med samme bane I rum og tid giver heller ikke nødvendigvis samme bue form. Det kommer an på startsbetingelse, f.eks den ene startes med strakt linen og den anden ikke. To buer med samme bane I rum, f.eks tilnærmelses vis en retlinje giver heller ikke samme bue. Det kommer også an på tiden det tager for øjet at følge den bane. Sådan kan vi blive ved...så bane i rum og tid og startsbetingelse.

Redigeret af chan - 28 Aug 2014 kl. 09:32
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2014 kl. 08:54
nej Lasse, du slipper ikke udenom her. Svar nu på mit sidste indlæg, så skal vi nok tage det andet senere.
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2014 kl. 21:23
Tak for svar Lasse. Smile  
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2014 kl. 21:11
Citat: limfjord

Jeg antog osse det skyldtes perspektivet, hvis ikke det skyldes perspektivet, så undre det mig at det er den line med mest åben linebue der ligger forrest. Jeg troede at en smal linebue, generede højere fart.??


Hej Carsten

Linebuen er et produkt af den hastighed du har tilført linen og hvad du herefter har gjort med stangspidsen, den kan ikke i sig selv generere noget hastighed, faktisk så taber den hastighed fra det øjeblik den er dannet. En smal linebue fremkommer i første omgang ved at du har ført din stangspids i en noget der ligner ret linje og derefter ikke fjernet den særlig meget fra den linje. Så du kan sagtens lave en langsom smal linebue. Tilfører du nok fart til linen, så kan en ellers startende stor linebue ændre form til meget smal over sin levetid.

Grunden til, at den en smule større linebue fra nudlen ligger foran den fra raketten, er den simple at overslaget i nudlen er langt større end den der er i raketten, nudlen snyder simpelthen ved at sætte linebuen foran den anden. Forskellen er ikke stor, og som det ses følges de fint ad ud af billedet. Jeg ved godt at man ikke kan se det og må tage mit ord for det, men begge liner slår over samtidigt.

Mvh
Lasse


Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Ronny Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ronny73

Tilmeldt:: 28 Maj 2014
Geografisk: Sønderborg
Status: Offline
Beskeder: 298
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ronny73 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2014 kl. 20:56
hold da op denne tråd er offtopic jeg glædede mig til at læse en masse indlæg om for og imod Mega meget grej men den er åbenbart blevet vendt til vise hvem der har mest forstand på at kaste med flueline.

ontopic vil jeg sige jeg har ikke så meget endnu men hvergang jeg ser et kanon tilbud er jeg meget fristet. jeg har altid været samler. enten spil,cder,film men nu ud af døren ting så jeg ved godt jeg skal styre min lyst til køb og overveje hvad jeg virkelig har brug for. om den så holder i den lange ende må tiden vise :-D
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2014 kl. 19:47
Henning det er meget kompliceret og er ret sikker på
opskriften bliver penge værd en dag :-)
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2014 kl. 18:43
Citat: Steffan

Alt det gode læsning fordi jeg kan brygge 8 kopper på
En sage circa haha

Forklar lige hvordan du bærer dig ad med det! Confusedhaha
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2014 kl. 18:36
Alt det gode læsning fordi jeg kan brygge 8 kopper på
En sage circa haha
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2014 kl. 17:42
Citat: chan

hej Lasse

Jeg synes at vi er ude på et sidespor som ikke har ret meget med den oprindelige video at gøre. Lad os tage den igen.

Du påstår at linerne har samme hastighed. Jeg ser at den ene line er markant foran den anden. Er vi enige her? Hvis ja hvordan kan det lade sig gøre, hvis de ikke på et tidspunkt har forskellige hastighed?

Hvis du forklarer det med perspektivet kan videoen hverken bruges til at sige at linerne har samme eller forskellige hastigheder.

Sum sumarrum, enten kan forsøget ikke bruges til noget eller også viser den at linerne har forskellige hastigheder. Du vælger selv


Vh. Chan


Hej Chan

Læs venligst hvad jeg skrev i forrige indlæg, så tager vi den derfra


Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2014 kl. 17:27
Jeg antog osse det skyldtes perspektivet, hvis ikke det skyldes perspektivet, så undre det mig at det er den line med mest åben linebue der ligger forrest. Jeg troede at en smal linebue, generede højere fart.??
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2014 kl. 16:31
hej Lasse

Jeg synes at vi er ude på et sidespor som ikke har ret meget med den oprindelige video at gøre. Lad os tage den igen.

Du påstår at linerne har samme hastighed. Jeg ser at den ene line er markant foran den anden. Er vi enige her? Hvis ja hvordan kan det lade sig gøre, hvis de ikke på et tidspunkt har forskellige hastighed?

Hvis du forklarer det med perspektivet kan videoen hverken bruges til at sige at linerne har samme eller forskellige hastigheder.

Sum sumarrum, enten kan forsøget ikke bruges til noget eller også viser den at linerne har forskellige hastigheder. Du vælger selv

Vh. Chan
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2014 kl. 16:08
Citat: chan



Hvis det er den med træk, så er der også markant forskel. I øvrigt har stangen mindre betydning, når der benyttes træk. Det er derfor gode kaster kan kaste godt med de dårligeste stænger. Simpelhen fordi de bla. mester dobbelt trækket. Det er også derfor linens glathed og øjeres friktion har større betydning end stangen/klingen. Har du prøvet med længere line uden træk?


Hej Chan

Nope, gode kastere kan kaste med det hele fordi de hr øvet sig og teknikken er iorden, de kan kaste med det hele også uden træk
Jeg har ingen idé om hvad du anser som dårlige stænger, men vil være glad for en uddybning Din hæften ved linens glathed og friktionen i øjerne som af større betydning end klingen har jeg ingen idé om hvor du vil hen med??
Ja jeg har prøvet med længere line uden træk, og der strækker de sig også samtidigt,men det er noget af en udfordring for mine tynde arme med et 500plus grams setup og 2 gange 20 meter 5'er line...
Jeg ved ikke hvad det er du mener med markant forskel, der er forskel i facon pga de to stængers forskelligheder,den bløde har et markant større overslag, og derfor ser det ud som om den sender linen afsted med større fart på klippet, begge liner slår dog over samtidigt, så det kan ikke have så meget at sige, hverken i klippet uden træk eller det med...

Citat: LasseK


Og husk at tage højde for perspektiv
Lasse

Med den afstand der er til kameraet kan vinkel/perspektivet ikke foreklare det. Og hvordan ved du så at linerne ser ens ud med det taget i betragtning? Forskellen kan lige så blive endnu mere markant, hvis man tager højde for perspektiv


Jeg har ikke sagt noget om at de skulle se ens ud, jeg har udelukkende hæftet mig ved hastigheden, og havde håbet du havde samlet op på den med overslaget. Linebuens facon ligger jo til dels til grund i overslaget hvis ellers hastigheden er den samme i accelerationen af linen. Det var sådan set det der var baggrunden for klippene i første omgang, at en blød nuddel skulle sende linen afsted med markant mindre hastighed, at den skulle kræve en helt anderledes kastebevægelse etc. Alt det andet der kom frem var bare bonus.. At jeg ikke magter at dæmpe de to stænger i samme hånd nok til æstetikkernes syn på linebuer kan jeg godt leve med, det var ikke udgangspunktet for øvelsen   

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2014 kl. 14:19
Citat: LasseK



Prøv at kigge på den anden video jeg lavede med længere line
Lasse


Hvis det er den med træk, så er der også markant forskel. I øvrigt har stangen mindre betydning, når der benyttes træk. Det er derfor gode kaster kan kaste godt med de dårligeste stænger. Simpelhen fordi de bla. mester dobbelt trækket. Det er også derfor linens glathed og øjeres friktion har større betydning end stangen/klingen. Har du prøvet med længere line uden træk?

Citat: LasseK


Og husk at tage højde for perspektiv
Lasse

Med den afstand der er til kameraet kan vinkel/perspektivet ikke foreklare det. Og hvordan ved du så at linerne ser ens ud med det taget i betragtning? Forskellen kan lige så blive endnu mere markant, hvis man tager højde for perspektiv

Mvh
Lasse[/QUOTE]



Redigeret af chan - 27 Aug 2014 kl. 14:27
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2014 kl. 13:57
Citat: Thomas Brinck



Hey Chan
 
Du, som har adgang til de lærde universitetsuddannede, kan du fortælle mig, hvad jeg stiller op med min high-modulus angst?
De moderne stænger har så højt potentiale, at når jeg forsøger mig, kan jeg mærke, at det jeg klarer at udnytte af stangens muligheder er forsvindende i forhold til, hvad Den Perfekte Kaster ville kunne udrette, og det får mig til at føle mig lille og utilstrækkelig. Med de gamle glasfiberstænger kunne Den Perfekte Kaster måske komme nogle få meter længere ud, men med moderne udstyr kaster de jo 20 m længere!
 
High modulus udfordrer min identitet som mand og kaster, jeg må altid lidt længere ud, men det bliver aldrig langt nok..
Jeg køber ind af dyrere og dyrere stænger for at få længere kast, men jo bedre stang, des større afstand til det perfekteCry
Håber du kan hjælpe, men - please! - sig ikke at jeg skal tilbage til bambus
 
Thomas
 
p.s. Tror du mine linebuer er smalle nok?


Hej Thomas

Det er ikke et spørgsmål om hvad sandheden er, men hvad du føler. Du kan få en kopi af min artikel her:
http://m.bt.dk/?article=27190142-Sociolog-Det-siger-dine-sko-om-dig
http://www.soendag.dk/mode/emilia-van-hauen-det-siger-dine-sko-om-dig

Vh. Chan
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2014 kl. 13:55
Hej Chan

Prøv at kigge på den anden video jeg lavede med længere line

Og husk at tage højde for perspektiv

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2014 kl. 13:50
Citat: Henning


Citat: Steffan

At du blir ved med at kaste ;)

Citat: Swebbe

At du "løfter" den med spidsen af din fluekæp gang på gang og at den er forholdsvis kort tid i frit fald mellem hvert "løft" :)

Mit bud ville være at det farten på linen, der holder den i luften.
Så engang en video af Lasse Karlsson, hvor han kastede med en hurtig og en langsom stang på en gang, hvor det ses at hastigheden på linerne er ens, - uanset stivhed på stængerne.
Check det selv ud
PS. Mon ikke Lasse selv kommer med sin mening.



Hej Henning

For mig ser linerne meget forskellige ud. Den ene bue er markant foran den anden, hvilket indikerer at den ene må på et tidspunkt overhale eller stikke fra den anden. Altså de kan ikke have samme hastighed altid.

Derudover er der også markant forskel i bue størrelse, så noget tyder på at stængernes egenskaber har betydning for både hastighed og form på linebuerne. Spørgsmålet er hvor meget er meget? Du vil formentligt se større forskel ved større line mængde.

Vh. Chan
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2014 kl. 13:45
fejl


Redigeret af chan - 27 Aug 2014 kl. 13:49
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2014 kl. 11:11
Citat: Steffan

Lasse du sku prøve de vidundere og nano helikoptere,
de ku nok sikre mange års 1. Plads fremover ;)


Regner med at du viser mig hvor skabet skal stå næste gang så

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Thomas Brinck Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Thomas Brinck

Tilmeldt:: 21 Apr 2002
Geografisk: Farum
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thomas Brinck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2014 kl. 09:09
Hey Chan
 
Du, som har adgang til de lærde universitetsuddannede, kan du fortælle mig, hvad jeg stiller op med min high-modulus angst?
De moderne stænger har så højt potentiale, at når jeg forsøger mig, kan jeg mærke, at det jeg klarer at udnytte af stangens muligheder er forsvindende i forhold til, hvad Den Perfekte Kaster ville kunne udrette, og det får mig til at føle mig lille og utilstrækkelig. Med de gamle glasfiberstænger kunne Den Perfekte Kaster måske komme nogle få meter længere ud, men med moderne udstyr kaster de jo 20 m længere!
 
High modulus udfordrer min identitet som mand og kaster, jeg må altid lidt længere ud, men det bliver aldrig langt nok..
Jeg køber ind af dyrere og dyrere stænger for at få længere kast, men jo bedre stang, des større afstand til det perfekteCry
Håber du kan hjælpe, men - please! - sig ikke at jeg skal tilbage til bambus
 
Thomas
 
p.s. Tror du mine linebuer er smalle nok?
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2014 kl. 23:06
Lasse du sku prøve de vidundere og nano helikoptere,
de ku nok sikre mange års 1. Plads fremover ;)
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2014 kl. 22:19
Citat: LasseK

Citat: Kim Krikau Jensen



Citat: Henning


Citat: Steffan

At du blir ved med at kaste ;)

Citat: Swebbe

At du "løfter" den med spidsen af din fluekæp gang på gang og at den er forholdsvis kort tid i frit fald mellem hvert "løft" :)

Mit bud ville være at det farten på linen, der holder den i luften.
Så engang en video af Lasse Karlsson, hvor han kastede med en hurtig og en langsom stang på en gang, hvor det ses at hastigheden på linerne er ens, - uanset stivhed på stængerne.
Check det selv ud
PS. Mon ikke Lasse selv kommer med sin mening.

Ønske tænkning. Har man fulgt disse tråde længe nok vil man også vide at han fortsætter bare med trik spørgsmål, så den ene lyder dummere end den anden.


Hvem dælen har pisset på din sukkermad? Beklager at jeg ikke sidder klar ved tasterne og besvarer dine indlæg pronto, der er andet i livet mester!

Mvh
Lasse

Det er ikke denne tråd jeg som sådan refererer til, men de utallige tråde der har været om kaste teknik. Det er sjældent, hvis nogensinde jeg har set dig tage dig tid til at forklare hvor du vil hen med dine spørgsmål. Du stiller blot afledende spørgsmål og forlader så tråden når folk vil have forklaring.
Men tager jeg fejl, så har du min uforbeholdende undskyldning.
Hilsen Kim.
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2014 kl. 21:36
Citat: Steffan

jeg er sku ikke expert, og dk mester i fluekast, men jeg kan sku godt mærke at det hele er noget mere rolig og langsom når jeg hygger med min circa frem for min one, at lasse kan fyre den af på samme hastighed med samtlige stænger og liner i hele verden er da lir, men os lidt ligegyldigt for os "dødelige" kastere ;)


Oki, så det er lidt ligegyldigt at to liner sendt afsted med samme hastighed strækker sig samtidigt hvis de er lige lange

Er ikke i tvivl om at du føler du skal have fat i den bløde hat og majspiben når du lufter dit marketings vidunder, og at tiden lissom står stille derude mellem bredvegetationen, og at du føler dig som en anden Kevin Magnussen med kulfiberraketten fra Bainbridge Island, og den bare skal have nogle heftige tæv. Det behøver bare ikke være sådan, og det er ikke den brændte plastik der er skyld i det

Bryg du dig bare nogle flere kopper kaffe mens din line holdes oppe af små nanohelikoptere

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2014 kl. 21:20
Citat: Kim Krikau Jensen



Citat: Henning


Citat: Steffan

At du blir ved med at kaste ;)

Citat: Swebbe

At du "løfter" den med spidsen af din fluekæp gang på gang og at den er forholdsvis kort tid i frit fald mellem hvert "løft" :)

Mit bud ville være at det farten på linen, der holder den i luften.
Så engang en video af Lasse Karlsson, hvor han kastede med en hurtig og en langsom stang på en gang, hvor det ses at hastigheden på linerne er ens, - uanset stivhed på stængerne.
Check det selv ud
PS. Mon ikke Lasse selv kommer med sin mening.

Ønske tænkning. Har man fulgt disse tråde længe nok vil man også vide at han fortsætter bare med trik spørgsmål, så den ene lyder dummere end den anden.


Hvem dælen har pisset på din sukkermad? Beklager at jeg ikke sidder klar ved tasterne og besvarer dine indlæg pronto, der er andet i livet mester!

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2014 kl. 19:08
Citat: Henning

Citat: Steffan

At du blir ved med at kaste ;)

Citat: Swebbe


At du "løfter" den med spidsen af din fluekæp gang på gang og at den er forholdsvis kort tid i frit fald mellem hvert "løft" :)

Mit bud ville være at det farten på linen, der holder den i luften.

Så engang en video af Lasse Karlsson, hvor han kastede med en hurtig og en langsom stang på en gang, hvor det ses at hastigheden på linerne er ens, - uanset stivhed på stængerne.
Check det selv ud

PS. Mon ikke Lasse selv kommer med sin mening.

Ønske tænkning. Har man fulgt disse tråde længe nok vil man også vide at han fortsætter bare med trik spørgsmål, så den ene lyder dummere end den anden.


Redigeret af Kim Krikau Jensen - 26 Aug 2014 kl. 19:09
Hilsen Kim.
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2014 kl. 18:41
Jeg er nu også ret sikker på at tager man og taper en Circa og TCX sammen, så vil der være forskel. Det er 2 ekstremer mod hinanden. Det har nok ikke så meget med dygtighed at gøre. Enhver kan udføre det eksperiment hvis man har de 2 stænger samt en anordning til dem. Selvfølgelig skal man kunne kaste, men det er nu heller ikke fordi det ser særlig smukt ud i videoen.
Hilsen Kim.
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2014 kl. 18:30
jeg er sku ikke expert, og dk mester i fluekast, men jeg kan sku godt mærke at det hele er noget mere rolig og langsom når jeg hygger med min circa frem for min one, at lasse kan fyre den af på samme hastighed med samtlige stænger og liner i hele verden er da lir, men os lidt ligegyldigt for os "dødelige" kastere ;)
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2014 kl. 18:18
Citat: Steffan

At du blir ved med at kaste ;)

Citat: Swebbe


At du "løfter" den med spidsen af din fluekæp gang på gang og at den er forholdsvis kort tid i frit fald mellem hvert "løft" :)

Mit bud ville være at det farten på linen, der holder den i luften.

Så engang en video af Lasse Karlsson, hvor han kastede med en hurtig og en langsom stang på en gang, hvor det ses at hastigheden på linerne er ens, - uanset stivhed på stængerne.
Check det selv ud

PS. Mon ikke Lasse selv kommer med sin mening.


Redigeret af Henning - 26 Aug 2014 kl. 18:19
Til top
Hans Laurits Thaning Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
halt

Tilmeldt:: 15 Aug 2002
Geografisk: Roskilde
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér halt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2014 kl. 17:36
Altså Chan's. Jeg røg helt ned i bunden. Shocked
Til top
Hans Laurits Thaning Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
halt

Tilmeldt:: 15 Aug 2002
Geografisk: Roskilde
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér halt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2014 kl. 17:34
Du får 5!! smalle linebuer for totalt sjovt indlæg. Clap
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2014 kl. 16:46
Mega spændende læsning Clap
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2014 kl. 16:40
Citat: Henning

Hvad mon i tror der forhindre linen i at falde til jordren når der kastes? 

At du "løfter" den med spidsen af din fluekæp gang på gang og at den er forholdsvis kort tid i frit fald mellem hvert "løft" :)
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2014 kl. 16:37
At du blir ved med at kaste ;)
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2014 kl. 14:42
Hvad mon i tror der forhindre linen i at falde til jordren når der kastes? 
Til top
niels esmarch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nielsesmarch Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 353
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nielsesmarch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2014 kl. 14:25
Nu kommer der en eller anden syg formel....:)
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2014 kl. 13:35
Uddyb Lasse

Måske vi almene kastere ku lære lidt fif :D
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2014 kl. 12:59
Citat: LasseK

Hej Kim

Samme bolledej...

Mvh
Lasse

Har du lyst til at uddybe?
Hilsen Kim.
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2014 kl. 12:44
Hej Kim

Samme bolledej...

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2014 kl. 12:24
Jeg er nu ret sikker på at Steffan snakker om hvor lang tid det tager linen om at rette ud med nuddel suppesstangen ifht den anden. Ikke hvor lang tid det tager linen om at falde til jorden når den falder i bagkastet.
Hilsen Kim.
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2014 kl. 09:01
Citat: Steffan

Lasse

Sammenlignet med en xi3 f.eks. ;)


Same same

Der er ingen forskel. Eller mener du at lige netop din Sage nudelsuppe kan ophæve tyngdekraften?

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres