Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Wild Wings mod Speedmaster

 Besvar Besvar
Forfatter
Carsten Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstenht

Tilmeldt:: 05 Jul 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstenht Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Wild Wings mod Speedmaster
    Sendt: 25 Aug 2014 kl. 08:56
Hej,
Jeg er kommet igang med bombarda fiskeri med flue - det er noget venligere mod en dårlig skulder og egentlig rigtig sjovt. Jeg fisker lige nu med en alm spinnestang, Speedmaster AX 7-21g 9fod. Det går sådan set fint, men kan godt mærke længden ikke helt er i top med det lidt langt forfang. Jeg har derfor kig på en 11,6 fod Fenwick Wild Wings 5-30g. Er der nogen der prøvet begge stænger som ved hvordan forskellen på vægt er og hvordan den er at stå med en hel fiskedag? 
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2014 kl. 20:59
Kender ikke wild wings, men har fisket ret meget med shimano
speedmaster seatrout modellen i 10'6" 10-30, den er virkelig
lækker, tilpas stiv men stadig sjov at fighte på, og med lidt øvelse og et
fornuftigt set-up så hamrer den afsted virkelig langt :-)

Den er ydermere let og i flot finish, specielt korken, ferulerne og lakeringer
Var jeg imponeret over og til 1200 kr. Fik man virkelig meget
kæp for pengene !

Hvis du kan finde den et sted garantere jeg for en fiskemakker
resten af dine dage, dog er den kun 2 delt, ellers er den "nye" bx
model tredelt, kender dog ikke denne, men tvivler på serien er blevet ringere ;)
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Carsten Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstenht

Tilmeldt:: 05 Jul 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstenht Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2014 kl. 10:09
Tak for svar :)
Er dog ud efter en lidt mere "blød" stang - derfor jeg faldt over Wild Wing. Den må dog ikke være for tung, da jeg døjer med skulderen i øjeblikket og kan se den vejer 200g - har dog ikke haft held med at finde vægt på Speedmasteren. Eller må man se om konens køkkenvægt kan klare opgaven :p
Til top
Nick Ishøi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nick_is Avatar

Tilmeldt:: 31 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nick_is Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2014 kl. 10:31
Hej Carsten

Jeg tror ikke du finder en stang i den længde under 200 G.

Og den er helt fantastisk til bombarda fiskeriet, og den klare fint et 30 G. Flåd.
Hvis du ikke har besluttet dig endnu, kan jeg kun anbefale dig at have denne stang med i overvejelserne.

Mvh Nick
Til top
Carsten Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstenht

Tilmeldt:: 05 Jul 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstenht Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2014 kl. 11:27
Hej Nick,
Den ser også rigtig lækker ud! det kunne sagtens være en mulighed
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2014 kl. 19:45
Hej Carsten

Jeg bruger selv Wild wings stængerne fra Fenwick, og det er super fede stænger !
De er bløde i det men ikke noget der påvirker fiskeriet negativt.

Jeg har lavet et par videoer hvor både jeg og en af de andre bruger stangen.

Her bruger jeg den til regnbuer fra en havn

Almindeligt fiskeri efter havørred

Og lidt større regnbuer

Alt i alt en super fed og let stang !

Jeg håber du kan bruge det til et eller andet, om ikke andet så har du set stangen i auktion.

Held og lykke med valget.

Mvh Thomas
Mine videoer: www.youtube.com/outdoordenmark
Blog: http://www.eu.purefishing.com/blogs/dk/thomas-graversen/
Til top
Carsten Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstenht

Tilmeldt:: 05 Jul 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstenht Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2014 kl. 06:43
Hej Thomas,
Det er netop dine film (og tak for dem, de er rigtig gode) der sendte mig i retning af Wild Wings :) Jeg tror jeg vil forsøge at finde en fysisk butik i nærheden der sælger dem og prøve at vippe lidt med den - tror dog desværre ikke lige der er nogen...

Tak for svarene :)

Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2014 kl. 22:32
Citat: carstenht

Hej Thomas,
Det er netop dine film (og tak for dem, de er rigtig gode) der sendte mig i retning af Wild Wings :) Jeg tror jeg vil forsøge at finde en fysisk butik i nærheden der sælger dem og prøve at vippe lidt med den - tror dog desværre ikke lige der er nogen...
Tak for svarene :)


Var det Aalborg du var fra ?
Mine videoer: www.youtube.com/outdoordenmark
Blog: http://www.eu.purefishing.com/blogs/dk/thomas-graversen/
Til top
Nick Ishøi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nick_is Avatar

Tilmeldt:: 31 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nick_is Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2014 kl. 10:10
Nu ved jeg godt det er en gammel tråd, men jeg har brug for at høre dig Thomas om en ting:
Hvor meget vejer den stang du bruger? Det har ikke været til at finde en vægt på den nogen steder, og jeg har efterhånden også set mig varm på den hvide Fenwick kæp Wink

- Nick
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2014 kl. 11:01
Citat: Nick_is

<span style="line-height: 16.7999992370605px;">Nu ved jeg godt det er en gammel tråd, men jeg har brug for at høre dig Thomas om en ting:</span>
<span style="line-height: 16.7999992370605px;">Hvor meget vejer den stang du bruger? Det har ikke været til at finde en vægt på den nogen steder, og jeg har efterhånden også set mig varm på den hvide Fenwick kæp Wink</span>
<span style="line-height: 16.7999992370605px;"></span>
<span style="line-height: 16.7999992370605px;">- Nick</span>


Haha... Det var da en lidt optimistisk måde at henvende sig på, det kunne jo være jeg ikke havde set tråden igen

Jeg ved ikke hvor meget den vejer, men jeg kan da prøve at spørge dem, når jeg snakker med dem næste gang. Men jeg kan da sige så meget, at det uden tvivl er en af de letteste stænger jeg har. Og bruger den selv hele dagen, uden at have nogen form for problemer med min skulder dagen efter.

Mvh Thomas
Mine videoer: www.youtube.com/outdoordenmark
Blog: http://www.eu.purefishing.com/blogs/dk/thomas-graversen/
Til top
Nick Ishøi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nick_is Avatar

Tilmeldt:: 31 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nick_is Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2014 kl. 11:52
Hej Thomas

Ja det var lidt en skud i tågen, men hey - Det virkede Wink

Det kunne være fedt, jeg er ude efter en stang der ikke må veje for meget over 200 G.
Jeg skal også lige høre dig om en anden ting: Har du også brugt stangen til fiskeri med blink/gennemløber?
Jeg er ude efter en stang der ville kunne klare både bombarda & det "almindelige" spinne fiskeri.

På forhånd tak for hjælpen

- Nick
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2014 kl. 15:24
Hej Nick

Den skulle veje omkring 232 gr.

Jeg har sendt dig en pm, du kan muligvis prøve begge stænger på søndag !?

Mvh Thomas
Mine videoer: www.youtube.com/outdoordenmark
Blog: http://www.eu.purefishing.com/blogs/dk/thomas-graversen/
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres