Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Danmarks smukkeste fisker

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Danmarks smukkeste fisker
    Sendt: 06 Aug 2014 kl. 20:50

Danmarks smukkeste fisker.

Bor du i nærheden af et vandløb. Har du en mindre dam eller sø, så prøv at sætte en gren ud over vandet.  Sæt et kamera op med tidsinterval foto. Lad den pege på spidsen af pinden. Måske du er heldig at få en masse billeder af Danmarks smukkeste fisker. Husk at stille kameraet rigtigt, det gør jeg i morgen.

mvh Lasse Hagebro


Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
anonymous Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
anonymous Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2014
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér anonymous Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2014 kl. 22:48
Jeg synes denne her er smukkere - http://1x.com/photo/650288/latest:all
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Aug 2014 kl. 08:02
Du har ret Anonymos.
Men er det en dansk fisker ?.Wink
mvh Lasse Hagebro




Redigeret af lasse hagebro - 07 Aug 2014 kl. 08:13
Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Aug 2014 kl. 12:13

Isfuglen holdt siesta så jeg benyttede lejligheden til at hente kameraet. Der var ca. 10 billeder der var ok.

Jeg så gerne " Mere Dansk Natur på Dansk TV" frem for ejendomsmæglerprogrammer, mad programmer eller spånpladeprogrammer, for slet ikke at tale om advokatfruer der skyder en bavian i en Sydafrikansk safaripark.

mvh Lasse Hagebro

Forskningscenter Hagebro


Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Aug 2014 kl. 12:25




Redigeret af scott - 07 Aug 2014 kl. 12:25
Til top
Emil Fuglsang Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Emil Fuglsang

Tilmeldt:: 15 Feb 2013
Status: Offline
Beskeder: 71
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Emil Fuglsang Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Aug 2014 kl. 12:57
Lasse, kan du manuelt indstille fokus på dit kamera? Så skal du få det til at fokusere på pinden og ikke på de lodne dueurt bagved. :-)
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Aug 2014 kl. 15:15
Hej Emil
Jeg indstiller alt det jeg formår.

Jeg har i arkivet fundet en 10 m lang teleskopstang(dabstang) som jeg blev foræret at Spindoktoren. Den er helt glat uden øjer. Isfuglen med de små sarte fødder. kan ikke siddeordentlig på den. Så for at jeg kan få den til at sidde der, hvor jeg gerne vil, har jeg sat et lille stykke liste på med tape. Så har den også noget at bedøve byttet på. Det vipper noget, men lad os se hvad der kommer ud af det.

mvh Lasse Hagebro


Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Aug 2014 kl. 15:27
Den der telestang må da virke som 3 meteren i svømmeren, hurra for et udspring det må give....smiler.
Og så lige ordet "spånpladeprogrammer" den sidder lige i værktøjsskabet
KH
Per
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Aug 2014 kl. 16:39
Hej Per
Du har ret. Isfuglen kom, satte sig først på det tykke stykke af stangen. Lidt senere fandt den ud af at det var bedre at sidde ude i spidsen hvor listen var sat på. Men spidsen bøjede 30-40 cm ned og den vipper op og ned. Så passer indstillingen af kameraet ikke længere. Den har nok bandet mig langt væk når jeg kunne finde på den slags narrestreger. Jeg går tilbage til min birkegren, det ser også bedre ud. Prøver lige at se om der kom billeder ud af det. Måske man kan se fuglens sure udtryk.
mvh Lasse Hagebro


Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Emil Fuglsang Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Emil Fuglsang

Tilmeldt:: 15 Feb 2013
Status: Offline
Beskeder: 71
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Emil Fuglsang Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Aug 2014 kl. 19:06
Sådan en Isfugl ville også klæde en gammel 14 fods Hardy fluestang. Den kunne jo sidde på korkhåndtaget, hvor der er fin tykkelse og et godt greb :-D
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Aug 2014 kl. 19:15

Jeg har sådan en Emil, men er bange for at den skider på den.LOL

Jeg kunne måske lave det sådan, at når den sætter sig på stangen, starter kameraet. Når den letter slukkes. Så kan jeg få koncentrede videoklip, hvor der er aktivitet.Wink Jeg vil jo gerne se, om det er hundestejler eller den fredede grønne kølleguldsmed den tager. Det ser ud til, at den holder af sin nye fiskestang og nye zone.Big smile Prøv at lægge mærke til hvor meget stangen bøjer når den sidder yderst.  Håber snart jeg får tid til at fiske igen.Wink

mvh Lasse Hagebro

Forskningscenter Hagebro




Redigeret af lasse hagebro - 07 Aug 2014 kl. 19:18
Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Emil Fuglsang Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Emil Fuglsang

Tilmeldt:: 15 Feb 2013
Status: Offline
Beskeder: 71
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Emil Fuglsang Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Aug 2014 kl. 19:46
Om der kommer havørredskel eller isfuglelort på håndtaget er da underordnet - ringen er sluttet...
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2014 kl. 10:04
Her er det billed, jeg så for mange år siden. Er det ikke skønt.?
mvh Lasse Hagebro


Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
johannes- madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
johs33 Avatar

Tilmeldt:: 10 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 109
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér johs33 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2014 kl. 10:12
flot det er den
Til top
Orla Bertram-Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
obn

Tilmeldt:: 13 Nov 2010
Geografisk: Aalestrup
Status: Offline
Beskeder: 152
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér obn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2014 kl. 11:21
Gode ven og superrugekassehyttefadsoggydegrusbankechampion!! Tak for kaffe og hygge forleden samt de tilsendte manuskripter! Fine fotos - du er en slags geni! Knæk &bræk! ;o)rla
Til top
Helmer Mark Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lottiman Avatar

Tilmeldt:: 19 Maj 2006
Geografisk: NV jylland
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lottiman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2014 kl. 11:38
Gode billeder, fantastisk fugl og mere dansk natur på tv.
Efterhånden har vi set "krokodille flår gnu", "spækhugger flår søløve" og "bjørn flår laks" tilstrækkeligt.
God weekend
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2014 kl. 11:43
Hej Orla
Tak for den lange flotte titel. Kan du ikke oversætte den til engelsk for mig. ?Wink
Foreløbig dato for udlægning af grus med skyllemetoden hos mig er sat til 13-9 2014.
Du hører nærmere såfremt der bliver ændringer.
mvh Lasse Hagebro


Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2014 kl. 09:28


Waiting for bite

Hvem fanden kommer nu og forstyrrer mit fiskeri ?. Er det nu ham ballademageren Lasse igen ?

Jeg kom til at se i arkivet. Der stod en NORDEN  SKARRILD  II købt hos Dafi Sport i Herning  i 1953 for 543 kr.

Måske isfuglen synes bedre om den. Jeg havde haft stangen liggende ude i 10 min, så kom jeg i tanke om, at jeg ikke havde sat flueline på. Det skal jo se naturligt ud. Da jeg kom ned for at sætte den på, havde isfuglen allerede indtaget sin plads på stange. Den blev naturligvis forskrækket for mig, men jeg håber på den vender tilbage.

 Det gjorde den næste morgen. Stod lidt tidligere op. Satte kameraet op så tidligt at de første billeder var blitz automatisk slået til. Jeg kunne se det blinkede nede ved søen. Da landsvalerne på terrassen var stået op og der var kommet liv i insekterne, kom min ven isfuglen og satte sig der hvor jeg ønskede.

Kom så og sig den er udstoppet. Det er ingen fugl der er så let at fotografere mår du kender dens rute rundt i området, og bor i nærheden.

mvh Lasse Hagebro

Forskningscenter Hagebro

 



Redigeret af lasse hagebro - 09 Aug 2014 kl. 22:04
Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Aug 2014 kl. 12:23

Det blæste så meget, at Lille Bay ikke kunne holde balancen på Skarild II. Han fisk sin gamle birkegren tilbage. Så er han glad igen. I øjeblikket optræder han som linse lus. Kommer først når der er kamera på.

Spændt på hvordan morgens foto ser ud. Måske ikke så tosset af en amatør.

mvh Lasse Hagebro

Forskningscenter


Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Torben Aagesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TORAA

Tilmeldt:: 25 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 287
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TORAA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Aug 2014 kl. 03:49
Bliv nu endelig ved med at forstyrre den, i trives jo tydeligt bewgge to med det
Jeg holder meget af dine optagelser "derude fra" ikke mindst kommentarerne.
Mvh
Torben
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Aug 2014 kl. 13:33
Du burde investere i et ordentligt kamera til formålet, for ideen er god nok - men performancemæssigt halter dit kamera :)
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Aug 2014 kl. 16:32
Hej Stefan
Tak for information. Nu ved jeg ikke hvad performance betyder, men jeg får professionel hjælp de næste par dage, så håber vi at få nogle filmoptagelsen. Måske jeg så kan få tid til lidt fiskeri igen. Men du har ret, det hjælper ikke, at du har motiverne, hvis du ikke kan give informationerne videre i den bedste kvalitet.
mvh Lasse Hagebro
Forskningscenter Hagebro


Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Aug 2014 kl. 17:43
herfra!! Forsæt endeligt med det gode arbejde som holder dig i gang Nyder virkelig alle dine indlæg
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Aug 2014 kl. 18:13
Dagens IS
Nu kommer min ven mig i møde, når den ser jeg kommer ned med kameraet.
Jeg lugter nok af Karup Å havørred. Wink
mvh Lasse Hagebro
Forskningscenter Hagebro


Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2014 kl. 10:28
Tænk at vi har så vidunderlig fugl i lille Danmark.Big smile Lad os få mere dansk natur på dansk TV.Wink
mvh Lasse Hagebro
Forskningscenter Hagebro



Redigeret af lasse hagebro - 30 Aug 2014 kl. 16:49
Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Torben Aagesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TORAA

Tilmeldt:: 25 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 287
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TORAA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2014 kl. 13:24
Lige præcis
Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2014 kl. 15:29
Sådan Lasse
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2014 kl. 15:43
Herfra skal der lyde et højt glædes udbrud HURRA for din bette dejlige ven.
Jeg har tilladt mig at give linket til min australske ven Kængurutyven, så han kan blive misundelige....smiler
Dagen er redet.


Redigeret af Taonga - 27 Aug 2014 kl. 07:55
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Lars Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lars Petersen

Tilmeldt:: 13 Feb 2002
Geografisk: Karup å, Århus bugten & Limfjorden
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2014 kl. 15:43
Super flot film Lasse. Dejligt at se. Ros til fotografen.

Mvh. Lars P
Til top
MORTEN ANDERSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MORTEN ANDERSEN Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2006
Geografisk: Vallensbæk
Status: Offline
Beskeder: 395
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MORTEN ANDERSEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2014 kl. 16:52
Så fjern dog den gren -Dyret tømmer jo havet for Fisk

Når det er sagt, så vil jeg udtrykke min glæde over de flotte optagelser. Flot arbejde

På kanten af det døde hav
Morten Andersen

ps. Tænk hvis fuglen var sort - Så var det en Skarv
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2014 kl. 17:10
Der blev lidt langt imellem isfuglens besøg. For et par dage siden fandt jeg ud af hvorfor. Jeg var oppe i Haderis Å og fiske lidt. Der var lige blevet skåret grøde. Her mødte jeg familien isfugl, 4 stk. Den blev nok træt af hundestejler og guldsmede og trængte til kostforandring. Lige efter grøde skæringen kommer der jo meget ørredyngel frem, de stikker jo ikke så meget. Fiskebestand mærsigt betyder de 5-10 gram den tager om dagen intet. Og selv om det gjorde holder jeg med isfuglen.
mvh Lasse Hagebro
Forskningscenter Hagebro


Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Torben Aagesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TORAA

Tilmeldt:: 25 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 287
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TORAA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2014 kl. 17:45
En sort isfugl - ellers tak, ålekrager er der så rigeligt af i forvejen.
Om den blå farve siges der jo:
Blå er den mest populære farve og det er ikke uden grund. Den giver følelsen af fred, ro, harmoni, tillid og selvtillid. Den tilfører følgende positive energier:
Fred, ro, rolighed, hengivenhed, oprigtighed, ære, standhaftighed, pålidelighed, loyalitet, produktivitet, stabilitet, harmoni, sammenhørighed, tillid, sandhed, selvtillid, spiritualitet, intuition.
inspiration, konservatisme, sikkerhed, renlighed, orden, himmel, vand, is, kølighed, teknologi, appetitnedsættende, kærlighed, accept, tålmodighed, forståelse, samarbejde og komfort.
Mvh
Torben
Til top
hardy jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
roadbike Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér roadbike Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2014 kl. 08:28
Hej Lasse,
det er nogle fine optagelser du har fået af Isfuglen,det er en sjov og smuk fugl at sidde og studerer og ikke mindst tage billeder af. det bliver spænderne at se hvad i får ud af det når du får professionel hjælp.
jeg er selv taget nogle billeder af (Kingfisher)dens engelske navn.
Du får lige et bidrag fra mig. MVH HardySmile
 
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2014 kl. 08:38
Hej Hardy
Smukt billed af en voksen hun. Du kan se den er voksen på de røde fødder og at det er en hun da den har lidt rødt ved roden af undernæbet. Lystfiskeri er jo ikke en idræts-gren, hvor det kun drejer sig om at fange fisk VEL.Thumbs Up
mvh Lasse Hagebro
Forskningscenter Hagebro




Redigeret af lasse hagebro - 31 Aug 2014 kl. 08:43
Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
hardy jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
roadbike Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér roadbike Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2014 kl. 09:13
Til top
hardy jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
roadbike Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér roadbike Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2014 kl. 09:18
Hej Lasse.
Tak for informationen,jeg troede det var en unge.
billedet er taget den 03-08-2014
Til top
Torben Aagesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TORAA

Tilmeldt:: 25 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 287
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TORAA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2014 kl. 09:27
Nej det har du sandelig ret i, en tur kan godt være uden fangster - men aldrig uden oplevelser.
Mvh
Torben
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2014 kl. 10:30
Hardy så du filmen af Bo Skelmose. Han er faktisk professionel. Vi vil på et tidspunkt prøve at opsætte undervands kamera netop der, hvor isfuglen kommer ned. Det er vanskeligt at vide hvor det er.Wink

http://vimeo.com/104330485
 
mvh Lasse Hagebro


Redigeret af lasse hagebro - 31 Aug 2014 kl. 10:54
Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2014 kl. 10:34
Hej Torben
Du har ret, det er oplevelserne der tæller.Smile
Der er det ved det, at når man gør lystfiskeri til en idræts-gren, kan der sælges meget mere udstyr. Reklamen har jo stor magt.Wink
mvh Lasse Hagebro



Redigeret af lasse hagebro - 31 Aug 2014 kl. 10:55
Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
hardy jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
roadbike Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér roadbike Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2014 kl. 10:58
Ja Lasse, jeg har set fimen.Den er rigtig godSmile
Jeg har selv overvejet at prøve med undervands kamera,men det kræver en del tålmodighed.Man skal finde dens :hot spot:Og den har det måske som lystfisker?
Det kan være lidt svær at ud af dem.Wink
MVH Hardy
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2014 kl. 14:00
Hardy
Hvis du har en overflade på et mindre vandhul og overfladen er dækket af andemad eller flydende vandaks også kaldet hundetunger. Så skraber du overfladen med en rive, så du får åbent vand, der hvor du vil have isfuglen til at gå ned. Der hvor du har klart vand, får du hurtigt en højere temperatur, der lokker hundestejler og guldsmede til. Du får så en mindre område, der er nødvendigt at dække med kameraet. Her kan du så også opsætte dit undervands kamera. Det giver større muligheder for det billed lige. hvor den tager hundestejlen.Wink
mvh Lasse Hagebro



Redigeret af lasse hagebro - 31 Aug 2014 kl. 15:28
Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
hardy jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
roadbike Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér roadbike Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2014 kl. 14:57
Hej Lasse.
Det lyder da fornuftig og vild spænderne,det tror jeg helt sikker kunne lykkes.
Jeg glæder mig til at se de optagelse i for i kassen.
sidste år tog jeg et billede af en isfugl med sort næb, er det så en voksen han?
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2014 kl. 15:27
Har den helt sort næb og røde fødder er det en voksen han. Ungerne grå fødder.
Ser du godt efter på filmen, kan du se, at det ikke er den samme fugl. På en af optagelserne har fuglen grå fødder. Altså en unge.Wink
mvh Lasse Hagebro
Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
hardy jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
roadbike Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér roadbike Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2014 kl. 15:34
tak Lasse.Smile
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2014 kl. 11:46

Lille Bay blev jaget væk af Degnen.Embarrassed Der er trængsel om de gode pladser i min have.Efter hvad jeg kan bedømme på fødder og  fjerdragt er det en lammegrib. Dem har vi en del af her på egnen på grund af det store fårehold på Kongenshus Hede.Wink

mvh Lasse Hagebro

Forskningscenter Hagebro





Redigeret af lasse hagebro - 25 Sep 2014 kl. 16:12
Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2014 kl. 11:55
Degnen ved da ellers hvor alle de gode pladser er....smiler
per

Redigeret af Taonga - 25 Sep 2014 kl. 15:14
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Allan Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allanm

Tilmeldt:: 08 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allanm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2014 kl. 16:17
http://www.tsp-photo.com/Wordpress3/?p=58
Videoen er rigtigt god, men synes stadig du bøvler lidt for meget med fokus når du på den måde "automatfotograferer".

Smed et link ind til en af mine venners hjemmeside. Gode - men dog ikke de vildeste billeder. Til gengæld er de fra DK og der en hyggelig "fangstberetning" også :)
Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2014 kl. 17:08
Sindssyg flot fugl, den bør beskyttes i stedet for skarven
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2014 kl. 17:34
Hej Allan
Tak for linket til nogle vidunderlige billeder.Thumbs Up Nu er jeg ikke fotograf, men er så heldig at have motiverne i min have. Jeg vil heller ikke til at købe en masse udsyr. Det har jeg ikke tid til at sætte mig ind i hvordan fungerer og er også for gammel til det.Embarrassed
Jeg har i nogle dage haft besøg af proffer, så der kommer nok mere om Danmarks Smukkeste Fisker senere.Big smile
mvh Lasse Hagebro
Forskningscenter Hagebro


Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2014 kl. 17:37
Hej Hans-Jørn
Tænker du på lammegribben eller isfuglen.LOL
mvh Lasse Hagebro


Redigeret af lasse hagebro - 25 Sep 2014 kl. 17:37
Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres