Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nap og nyt 1970-2007

 Besvar Besvar
Forfatter
Daniel D Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Daniel D Holm

Tilmeldt:: 14 Apr 2009
Geografisk: Djursland med mere
Status: Offline
Beskeder: 149
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Daniel D Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Nap og nyt 1970-2007
    Sendt: 09 Jul 2014 kl. 12:40
Hej Alle. 
Jeg har fået en stak meget flotte og velholdt nap og nyt af min morfar. 

Det er alle numre fra 1970 frem til 2007. 
Dog mangler 82,83 og 94. 

Er disse noget værd og er det noget nogen har interesse i. 
Jeg ved det ikke er guld men jeg vil gerne sælge dem til en rimelig pris hvis der er en samler der kan bruge dem ;) 

MVH Daniel 
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jul 2014 kl. 14:28
Jeg har haft en del af samme årgange på auktion, men det rykker sku ikke..
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jul 2014 kl. 16:26
I givet fald vil portoén formodentlig blive højere end hammerslags prisen.
Dere r en del der samler, men de er lavet i nærmest milion-oplag. I min barndom i 60érne var  alle raske drenge fra Kjellerup oppe ved cykkelhandler Villadsen omkring nytår for at få "gratisbladet" nap & nyt fra ABU.
Jeg har stadig de fleste, de bliver nu mest brugt som opslagsværk når diskussionen går på hvilket år den og den abu stang blev introduceret.

Men jeg kan godt se at bladene ikke har nogen særlig værdi for dig. Du har jo ikke oplev et ABU´s storhedstid.
Men sælge dem tror jeg bliver svært. Giv dem til en der vil sætte pris på dem og gør en gammel-grejs entusiast glad :-)

Fortsat god (varm) sommerdag ! 
Til top
Steen Tofte Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sovereign Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2004
Geografisk: Lapland
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sovereign Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jul 2014 kl. 22:25
Hej !

Helt värdilöse er de ikke - selvom oplaget var stort ( 1965 tryktes vist i 1miljon ex. , men det var til mange lande ) De tidlige fra 1948 til slutningen af 1950erne, er de dyreste men nyere årgange skaber også minder. ABU var stort for mange ( og dyrt ) langt op i 1970erne. Vil du vide lidt om hvad der blev tilbudt på markedet så kommer du ikke forbi en samling N&N, samlerne er mange af äldre fiskeredskab og de bliver flere og flere. Selvfölgelig skal du ikke sälge samlet men et og et -dog skal du väre kritiskt - slidte exemplarer er ikke meget at tilbyde markedet, men flotte ex. kan nok for dem i 1970erne give 50 kr. stk. skulle jeg tro. Selvom der blev trygt mange så blev de også läste ( meget ) og mange ( de fleste ) er nok smidt väk.
Samlerhilsen   Steen


Redigeret af sovereign - 09 Jul 2014 kl. 22:33
Til top
J. KROG Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
P-KROGEN Avatar

Tilmeldt:: 08 Okt 2013
Status: Offline
Beskeder: 97
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P-KROGEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jul 2014 kl. 11:12
Hej Daniel
Send mig en personlig mail hvis du vil sælge dem.
Hilsen Jørgen
Til top
Carsten Faber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Conger Avatar

Tilmeldt:: 04 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Conger Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jul 2014 kl. 18:35
Citat: Daniel D Holm

Hej Alle. 
Jeg har fået en stak meget flotte og velholdt nap og nyt af min morfar. 

Det er alle numre fra 1970 frem til 2007. 
Dog mangler 82,83 og 94. 

Er disse noget værd og er det noget nogen har interesse i. 
Jeg ved det ikke er guld men jeg vil gerne sælge dem til en rimelig pris hvis der er en samler der kan bruge dem ;) 

MVH Daniel 
Hej Daniel.

Et gæt på dine N&N vil altid være svært, men generelt samler de fleste på de Svenske, og lidt færre på de danske. Dog er der selvfølgelig en større interesse for de Danske, på denne side af Øresund. Svenske N&N fra den periode er langt nede i pris. Se her eks : 
http://gamla.tradera.com/item/250208/207740646/napp-och-nytt-1970-1979-
10 flotte N&N fra 70  - 79 , der ikke kunne opnå mindstebuddet på 250 Skr. 
På grejsamlerklubbens loppemarkeder bliver 70 er udgaverne ofte solgt til en flad 20 pr stk, lidt højere hvis de er helt nye.
Håber du får held med salget.
Mvh
Carsten Faber www.grejsamler.dk 
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jul 2014 kl. 19:47
Har stor respekt for Steen Tofte men tror der skal ledes længe efter købere hvis de skal sælges til 50 kr pr stk.  I givet fald har jeg en kasse fuld der er til salg!
Til top
Daniel D Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Daniel D Holm

Tilmeldt:: 14 Apr 2009
Geografisk: Djursland med mere
Status: Offline
Beskeder: 149
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Daniel D Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jul 2014 kl. 21:11
Hej alle. 
Mange tak for svar ;) 
Jeg har prøver løkken og har fået et åpar mail fra folk der havde interesse ;) jeg regnede heller ikke med at det var guld, men hvis jeg kan få sendt dem videre til en der får glæde af dem er det jo bedre end at smide dem til genbrug. 

MVh Daniel 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum