Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny fluefisker

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Paermazz

Tilmeldt:: 01 Jul 2014
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Paermazz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Ny fluefisker
    Sendt: 04 Jul 2014 kl. 21:20
Sidder og kigger efter min første fluestang, men hvad skal man købe?? Smile

Har kigget på denne : http://www.dba.dk/zpey-dreamcatcher/id-1008443375/

Men er det en god begynder stang, eller har i andre bud, budgettet ligger omkring 1500

2000 med hjul.

Hvad skal jeg købe?!

Andre gode råd er velkomne :)Star
Til top
Lars Møllenberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Møllenberg Avatar

Tilmeldt:: 26 Mar 2012
Status: Offline
Beskeder: 124
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Møllenberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jul 2014 kl. 21:32
Hvis du kan finde en grejbutik i nærheden, hvor du evt. kan prøve noget grej, så får du en fornemmelse af, hvad der passer til dig.

Til top
jens rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jens30

Tilmeldt:: 18 Dec 2002
Geografisk: sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 135
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jens30 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jul 2014 kl. 08:17
Hj
Mit bedste råd vil være at ,enten starte med et begynderkursus,eller finde en klub/forening,der kan hjælpe dig igang.
 Du behøver således ikke begynde med at investere i nyt grej,før du har prøvet lidt forskelligt. Tror at du kan spare dig for en del økonomiske og flufiskermæssige bekymringer. Men du kan  rolig glæde dig til denne dejlige form for fiskeri;den kan være virkelig vanedannende.
vh
Jens
Til top
johannes- madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
johs33 Avatar

Tilmeldt:: 10 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 109
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér johs33 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jul 2014 kl. 10:01
hej.
hvis det var mig der skulle til at starte med flue fiskeri vil jeg også prøve at finde et par stykker der kunne hjælpe mig med at komme igang. du kan sikkert låne noget grej. hvis du kommer fra nordjyland som jeg selv gør kan jeg godt hjælpe dig og jeg har en del grej du kan prøve.
med hensyn til den stang du ser på har jeg snakket med en makker der bruger dem og han siger at det er en helt ok stang.
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
sigma6

Tilmeldt:: 01 Aug 2012
Geografisk: vejle
Status: Offline
Beskeder: 66
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sigma6 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jul 2014 kl. 15:38
Det er en fin stang som du kan have i mange år.
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jul 2014 kl. 17:19
Citat: Paermazz

Sidder og kigger efter min første fluestang, men hvad skal man købe?? Smile

Har kigget på denne : http://www.dba.dk/zpey-dreamcatcher/id-1008443375/

Men er det en god begynder stang, eller har i andre bud, budgettet ligger omkring 1500

2000 med hjul.

Hvad skal jeg købe?!

Andre gode råd er velkomne :)Star

Du kunne også kikke på disse stænger:
Så er der også råd til en god line, som nok er det vigtigste i grejsammensætningen, og et hjul kan der sikkert også blive til.

Du kunne også fortælle lidt om dig selv, og hvor du kommer fra, der kunne sikkert være nogen i din hjemegn, der kunne låne dig noget grej og hjælpe dig lidt igang.

Hvis du køber en brugt stang, så skal du ikke lade dig bilde ind at den er med evigheds garanti og lignende, stort set alle garantier gælder kun første ejer!



Redigeret af Henning - 05 Jul 2014 kl. 17:28
Mvh
Henning
Til top
hans lindegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flyfisherman

Tilmeldt:: 22 Feb 2003
Geografisk: Østfyn/sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 108
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flyfisherman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jul 2014 kl. 21:20
ville tænke mig grundigt om inden jeg køber noget fra Zpey, firmaet er mig bekendt lukket og hvem står så for garantien på det grej du køber ?
Find et kaste kursus og lån noget grej til det - så har du både lært at kaste og langt mere føling med det du skal ud at prøve- ofte vil instruktøren kunne hjælpe, husk blot at flere instruktører er tilknyttet et bestemt firma.

Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2014 kl. 19:53
http://www.korsholm.dk/dk/shimano-biocraft-xt-10-11.html
prøv at se på dette link, kan nok opgraderet hvis du ønsker at bruge flere penge.
TC
Til top
Kasper Nyborg Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
KasperNielsen86 Avatar

Tilmeldt:: 25 Jun 2013
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KasperNielsen86 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jul 2014 kl. 12:49
Måske dette sæt kunne interessantSmile
Har ikke selv prøvet det, men har kastet med andre Guidline stænger og de har været ganske udemærket.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres