Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Craft fur, Ghost hair og andet.

 Besvar Besvar
Forfatter
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Craft fur, Ghost hair og andet.
    Sendt: 01 Jul 2014 kl. 19:19
Hej.

Jeg har et par spørgsmål jeg håber i kan hjælpe med at besvare.

Tænker at Craft fur (extra select) kunne være interessant at bruge til tobis og andre fiske imitationer. Nogen negativ/positiv erfaring med det?

Ghost hair er et rimelig nyt produkt, men jeg håber alligevel at nogen af jer har prøvet det. Hvad synes i om det? Positivt/negativt

Hvilke farver vil være godt at have synes i? Jeg ved ikke rigtig om man skal gå amok og købe vildt kradse farver eller om de mere jordtonede farver er bedre at gå efter?
Hilsen Kim.
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jul 2014 kl. 20:13
Hej Kim

Overvinge

Undervinge

Godt med materiale i vingen.

Krop pearl mylar med craft fur underulden under bundet som juletræet.

(Micky Finn)

K&B
Carsten
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jul 2014 kl. 21:35
Hej Kim.

Nu er alle de kunsthårs typer du nævner her ikke af ny dato, da de i rigtig mange år har været brugt til alverdens ting udover fluebinding.

Jeg stiftede mit første bekendskab med de typer hårmaterialer i midten af 80erne, og da havde man andre navne, til det som fluebinderen brugte.

Som skrevet, så blev de typer kunsthår brugt til mange forskellige ting, såsom parykker, dekoration på legetøj og suvenieres og ikke mindst til tøjvarer, som bluser og andet.

De første fluer jeg havde på mine kurser, var typer med vinger a la Tobis, og andre fiskeimitationer, men også lakse  / havørred fluernes vinger, var så småt igang.

De kunsthårs typer, der laves i dag, er meget tæt på almindelig dyre hår, og kan bruges til alle typer fluer, som har vinger, også de moderne strips vinger, kan laves i kunst hår.

Materialet er meget holdbart, og der laves fluer lige så flotte, som med dyrehår.

Jeg vil tro, at jeg i dag binder 50% af mine fluer med kunsthår, men jeg har også været beriget af, at kunne tage lige fra kassen, da husets frue har haft en syforretning
Wink

Nu finder jeg generelt mine kunstige hårmaterialer mange steder, mest i spøg & skræmt afdelingerne og i firmaer, der handler kustymer, og nogle typer materialer bliver herved 50% billigere + der er dobbelt så store mængder, end i de poser vi køber i sportsfisker forretningerne.

Vis du tar en runde på nogle af de her artikler, så kan du se, hvad jeg bruger kunsthår til i min fluebinding:

https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&rlz=1C1AVNC_enDK595DK595&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=craft+fur+fluebinding+-+Per+Karlsen

Mvh
P.K.


Redigeret af PK - 01 Jul 2014 kl. 21:41
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jul 2014 kl. 21:37



Redigeret af PK - 01 Jul 2014 kl. 21:39
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jul 2014 kl. 14:09
Ghost hair, er bare STF bud, med længere fibre! Genialt til rejer og lign!
Craftfur er suverent til tobilsimitationer! Bare se Rune Westphal's tobis :) 
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down