Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Aftenfiskeri

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
T-Pod

Tilmeldt:: 18 Aug 2013
Status: Offline
Beskeder: 200
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T-Pod Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Aftenfiskeri
    Sendt: 22 Jun 2014 kl. 13:22
Jeg var en tur ved kysten med perfekte vejrforhold i aftes fra 21-23.30. Det eneste, jeg fik, var en hornfisk. Det fik mig til at tænke over, om det først er et stykke ud på natten, hvor det har været mørkt noget tid, før havbasserne kommer frem og leger med. Hvad er jeres erfaringer?
Vh.
Thomas, der er ved at være godt frustreret over 20 nulture i træk (hvad angår hø)
Til top
niels esmarch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nielsesmarch Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 353
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nielsesmarch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2014 kl. 13:50
Skift plads!
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2014 kl. 18:50
Lad være med at vade for langt ud. Kast til tangbuske før du kommer for tæt på dem. Tag nogle skridt mellem hvert kast.

Redigeret af Kim Krikau Jensen - 22 Jun 2014 kl. 18:58
Hilsen Kim.
Til top
thomas klausen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas klausen

Tilmeldt:: 25 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 249
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas klausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2014 kl. 02:03
hvor i landet er du fra ?
Mvh.
Thomas klausen
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
T-Pod

Tilmeldt:: 18 Aug 2013
Status: Offline
Beskeder: 200
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T-Pod Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2014 kl. 06:39
Kolding, fisker i Lillebælt (Stenderup Hage).
Til top
Allan Vittrup Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
vittrup74 Avatar

Tilmeldt:: 07 Aug 2002
Geografisk: Kysten på Hinsholm, Nordfyn, Østfyn samt Kongeåen, Gels Å, Vejen Å og Liver Å mv.
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér vittrup74 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2014 kl. 07:43
Hej Thomas,
 
Du spørger, om havørrederne først kommer sent ind under land om sommeren, når det bliver mørkt?
 
Ikke altid! Mit "natfiskeri" om sommeren starter typisk efter spisetid og frem til solnedgang ;0) Jeg har gode erfaringer med fiskeriet om aftenen fx på Fyns Hoved og Enebærodde, hvor der kan være godt gang i fiskeriet med små fluer (bruger altid Red Tag - våd str. 8). Så prøv forskellige pladser og få snøren i vandet.
 
Knæk og bræk

Allan
Til top
michael meyland Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Michaelfisk Avatar

Tilmeldt:: 07 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michaelfisk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2014 kl. 07:54
Hej
Jeg har selv oplevet at stå fra 21 - 23.30 og set at havørrederne i overfladen uden at de tog mine fluer, men det var først ud på natten der skete noget for enden af linen. Hvad fisker du med? Jeg selv fisker med meget små fluer lige før mørket falder på og skifter først til større fluer når det er mørket.
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
T-Pod

Tilmeldt:: 18 Aug 2013
Status: Offline
Beskeder: 200
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T-Pod Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2014 kl. 08:37
Jeg fisker mest med blink, mit fluefiskeri er stadig i sin vorden. Gennemløbsblink som sømmet eller snurrebassen. Hvid/grøn eller sort/rød. Måske skal jeg til at bruge aftenerne som øvetid med fluen, så må det jo komme på et tidspunkt.
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2014 kl. 14:12
Hej

Måske skulle du prøve med lidt lettere agn her i den varme tid, f.eks. små blink og på 5-10 gram eller små spinnere. Sømmer er tungt skyts, hvis du fisker på de lave områder ved Stenderup Hage.



Til top
Bjarne Runge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Runge

Tilmeldt:: 06 Okt 2011
Geografisk: Christiansfeld
Status: Offline
Beskeder: 264
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Runge Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2014 kl. 23:12
Fisk inde i fjorden...........feks..paradisbugten...K&B
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
T-Pod

Tilmeldt:: 18 Aug 2013
Status: Offline
Beskeder: 200
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T-Pod Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jun 2014 kl. 13:57
Citat: Runge

Fisk inde i fjorden...........feks..paradisbugten...K&B


Det kan godt være, jeg har været lidt for meget tekstbogsfisker. Alle steder, jeg har læst, står der, ørrederne er ude på åben kyst om sommeren. Det kan godt være, jeg skal fiske på lidt flere forskellige pladser. Således også inde i fjorden!
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum