Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaring med hjemmelavede MOW

 Besvar Besvar
Forfatter
Klas Bendtsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bendtsen

Tilmeldt:: 04 Maj 2004
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 135
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bendtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Erfaring med hjemmelavede MOW
    Sendt: 22 Jun 2014 kl. 11:33
Hejsa.
Jeg har læst denne tråd angående hjemmelavede MOW: 
men har behov for at høre om erfaring med "kun" at lime den synkende del fast til "tippen". Er det tilstrækkeligt eller har andre fundet de vises sten?
Vh. Klas


Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2014 kl. 12:46
Kun at lime forfanget til linen med sekundlim.... ser rigtig smart ud og giver en fin overgang, samt nemt at lave. En løsning vi prøvede for mindst 10-15 år siden.  Men mere en en fin fisk fik rykket forfanget frit fordi sekundlimen slap. Jeg er gået helt bort fra løsninger hvor sekundlim indgår. Måske er lime forbedret gennem årene, men jeg tør ikke benytte denne løsning mere

/J
Til top
Klas Bendtsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bendtsen

Tilmeldt:: 04 Maj 2004
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 135
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bendtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2014 kl. 17:14
Dette var også min tanke og grunden til mit spørgsmål. Er der andre løsninger til en holdbar/funktionel "splejsning" af korte T(ungstens)-liner til flueliner?
vh. Klas
Til top
mads kjærgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kjærgaard

Tilmeldt:: 27 Okt 2009
Geografisk: nordvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kjærgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2014 kl. 19:59
Hej Klaus

Jeg har et par år brugt Ed Wards system:

En Gudebrod 50 Lbs. Butt Leader trækkes ca 2-3 cm op over tip og flueline og sikres med en nailknot + lidt Knot Sense lim.

Bare mit bud....

Hilsen Mads
Til top
Henrik V. Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
laksefisker8660

Tilmeldt:: 05 Nov 2011
Geografisk: Skanderborg
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laksefisker8660 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2014 kl. 08:29
Hej Klaus

Jeg har med godt resultat brugt krympe tube og simpelthen smeltet en løkke sammen.
På den måde kan du få fine og , vil jeg mene, ganske holdbare loops.
Det er ikke svært kræver krympetube og en ligther, samt at du øver dig lidt
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres